Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Kryńska Elwira Jolanta
(2)
Cichocki Andrzej
(1)
Dakowicz Andrzej
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kalisz Łukasz
(1)
Karpińska Anna
(1)
Konopacki Artur
(1)
Korotkich Krzysztof
(1)
Kulesza Dariusz
(1)
Szarkowska Agnieszka
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wróblewska Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kobieta
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Borowski, Tadeusz (1922-1951)
(1)
Kossak, Zofia (1889-1968)
(1)
Krytyka literacka polska
(1)
Małżeństwo
(1)
Miłość
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Rodzice
(1)
Sendlerowa, Irena (1910-2008)
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Literatura polska
(2)
Literatura apokaliptyczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Profesor Anna Karpińska należy w Polsce do grona wybitnych znawców problematyki niepowodzeń szkolnych. Napisała kolejną bardzo dobrą książkę, do zalet której należą m.in.: wciąż aktualna problematyka, poprawna logika wywodów, omawiających kolejno rozmiary zjawiska, jego przyczyny i skutki, a także nowe pola badawcze w postaci (…) «człowieczego losu znaczonego niepowodzeniami szkolnymi», losu ludzi dorosłych, który dotychczas – o ile wiem – nie był badany pod tym kątem; interdyscyplinarność – interesujący opis niepowodzeń przez pryzmat neurodydaktyki – to swoiste novum w dydaktyce; liczne, pomysłowo skomponowane ilustracje; budzący uznanie materiał wykorzystany w książce”. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Czesława Kupisiewicza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Określenie patriotyzmu, w powszechnym tego słowa znaczeniu, nie nastręcza trudności. Oznacza ono bowiem, jak się potocznie uznaje, trwałą postawę człowieka czynnie manifestującego swoje przywiązanie do kraju urodzenia, zweryfikowaną przez osobnicze doświadczenia narodu. Historia zna wiele przykładów zachowań patriotycznych, zwłaszcza w chwilach zagrożenia bytu narodowego i te działania wydają się być najbliższe rozumieniu pojęcia «patriotyzm». Udział w walce o niepodległość, czy wyzwolenie kraju, bohaterskie czyny przypisywane są zazwyczaj mężczyznom. Dlatego dobrze się stało, iż powstała publikacja uwzględniająca patriotyczne postawy polskich kobiet na przestrzeni wieków. Począwszy od średniowiecza poprzez kolejne epoki, Polki skupiały swoją działalność przede wszystkim na wychowaniu kolejnych młodych pokoleń w imię służby Ojczyźnie. Właśnie czynności pedagogiczne, niezwiązane z czynnym uczestnictwem kobiet w walkach z najeźdźcą, zaborcą, czy okupantem, stanowiły główną podstawę ich działalności patriotycznej obok innych jej dróg. W publikacji, gromadzącej teksty autorów reprezentujących różne ośrodki naukowe, ukazano wielość postaw patriotycznych Polek, wykorzystując nie tylko regionalne archiwalia, ale również pamiętniki i prasę. Perspektywa historyczno-pedagogiczna publikacji wiedzie nas przez wszystkie środowiska kobiece i wszystkie regiony Polski, aż do czasów drugiej wojny światowej. [z recenzji prof. dr hab. Hanny Markiewiczowej]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem wielu refleksji nad rodzajem i charakterem współczesnego patriotyzmu kobiet. Przez wiele wieków życie kobiet skoncentrowane było wokół rodziny i wychowania domowego, co stanowiło fundament postaw patriotycznych kolejnych pokoleń. Wychowanie patriotyczne jako proces zmienny, złożony, niełatwy, wymaga zaangażowania i ciągłej troski najbliższego otoczenia. Patriotą nikt nie jest od urodzenia, człowiek staje się nim w miarę uświadamiania sobie zadań, jakie są mu dane do wypełnienia, gdy ma możliwość rozwijania oczekiwanych właściwości osobowych. Pierwszym środowiskiem kształtowania postaw patriotycznych była rodzina, w której matka odpowiadała za przekazywane zasady, normy i wartości społeczne. W dziejach Polski nie brakowało również postaw kobiet czynnie walczących o wolność swojego narodu. Kobiety były symbolem patriotyzmu, walki o polskość oraz siły woli i zdolności przełamywania stereotypów. Istniejący stan wiedzy w zakresie działalności patriotycznej kobiet jest niepełny i ograniczony w zakresie badań naukowych. Wprawrdzie w ostatnich latach wzrasta zainteresowanie badawcze nad znaczeniem i rolą kobiet w historii Polski, ale nadal brak ujęcia holistycznego, które w formie monograficznej analizy ukazywałoby historię kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obrazy codziennej rzeczywistości tworzonej w przedszkolu i w szkole, w której funkcjonuje współczesne dziecko, a obrazy ilustrujące założenia teorii edukacyjnych wyznaczających oczekiwane ramy tej rzeczywistości przedstawiają bardzo często dwa różne, niepasujące do siebie światy sztuki pedagogicznej. Widoczny rozdźwięk teorii i praktyki edukacyjnej jest często wynikiem zaniedbań lub braku autentycznego zaangażowania w pedagogiczny dialog reprezentantów obydwu stron: nauczycieli i naukowców. [z wprowadzenia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106752 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ta to udana próba przedstawienia oczekiwań dzieci sześcioletnich i ich rodziców w stosunku do szkoły w kontekście realiów realizacji obowiązku szkolnego. Podjęta problematyka jest szczególnie istotna ze względu na wprowadzone zmiany edukacyjne dotyczące obniżenia wieku obowiązku szkolnego. Zgadzam się z autorką, że «Wytworzony świadomie bądź nieświadomie obraz szkoły wpływa na przyjęcie takiego, a nie innego jej wizerunku przez dziecko. Często może także wywoływać obawy, a w końcowej fazie brak ochoty do podjęcia przez nie nauki szkolnej. Nastawienia lękowe mogą również wynikać z niskiej samooceny ukształtowanej w umyśle dziecka». Opracowanie zawiera bogatą bibliografię świadczącą o rzetelności badawczej autorki. (...) Moim zdaniem spotka się ono z zainteresowaniem zarówno ze strony nauczycieli i rodziców dzieci podejmujących naukę w szkole, pracowników naukowych, jak i studentów. Będzie to źródło wiedzy dla nauczycieli, którzy, na co dzień pracują z dziećmi i starają się kształtować pozytywny stosunek uczniów do szkoły. Zawarte w pracy treści posłużą również jako materiał do zajęć dla studentów przygotowujących się do pracy w szkole. [z recenzji dr hab. Tamary Zacharuk, prof. AP]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czarny Romantyzm)
W tym rozpędzonym świecie informacji książka o wyobraźni Słowackiego jest zwróceniem uwagi na wartość poezji i słowa natchnionego jako na konieczne zespolenie człowieka ze światem jego przeczuć, pewności, lęku, obaw, a zarazem wyższy dostęp do tajemnic egzystencji. Tym człowiekiem był Juliusz Słowacki. Dzięki książce Krzysztofa Korotkicha Poeta wraca do nas jako myśliciel i mistrz słowa nam współczesny, jako artysta uniwersalny, świadomy swego przeznaczenia i miejsca w przestrzeni rozpiętej między Genesis i Apokalipsą. [z recenzji prof. dr hab. Włodzimierza Szturca (UJ)]. Książka Krzysztofa Korotkicha, pełna umiaru, mądra, pokazuje nade wszystko Słowackiego jako mistrza ekstrawaganckiej, niesamowitej, ale i sięgającej krańców głębi Wyobraźni przez wielkie "W". Imaginacji, która w apokaliptycznym fantazmacie wbrew logice i przyzwyczajeniom powiązała zniszczenie ze stwarzaniem, śmierć ukazała jako warunek narodzin w doskonalszej formie od życia nowego. Słowem: apokalipsę uczyniła warunkiem aktu stworzenia. Pragniesz żyć, musisz się zrodzić od nowa, chcesz nowych narodzin, zaznaj apokalipsy - tyle zdaje się mówić autor Balladyny. Tyle z jego dzieła nielękliwie i jasno przekazał nam autor głębokiego studium o nierozerwalnym związku "apocalypsis" i Genesis w wyobraźni Juliusza Słowackiego. [z recenzji prof. dr hab. Jarosława Ławskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104803 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62917 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej