Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(28)
Katalog główny
(25)
Forma i typ
E-booki
(28)
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Marzec Helena
(4)
Forma Paulina
(3)
Laurman-Jarząbek Edyta
(3)
Mazur Eliza
(3)
Stolarczyk Michał
(3)
Szymczyk Katarzyna
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Jarocki Tomasz
(2)
Kominek Andrzej
(2)
Rogozińska Katarzyna
(2)
Winiarczyk Anna
(2)
Wiśniewski Czesław
(2)
Wojciechowska Mariola
(2)
Wojtkowiak Monika
(2)
Żeber-Dzikowska Ilona
(2)
Babiarz Mirosław
(1)
Bidziński Karol
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bąk Joanna
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górski Paweł
(1)
Halina Mielicka-Pawłowska
(1)
Hanyga-Janczak Patrycja
(1)
Jabłońska Anna
(1)
Kasińska-Metryka Agnieszka
(1)
Kiełtyk-Zaborowska Izabela
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimek Rudolf
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kotowski Bartłomiej
(1)
Koziej Sławomir
(1)
Kościołek Andrzej
(1)
Malarewicz Andrzej
(1)
Malinowski Witold
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Małolepszy Eligiusz
(1)
Michalska Agata
(1)
Miernik Rafał
(1)
Molendowska Magdalena
(1)
Okoniewska Ewelina
(1)
Ostrowska Martyna
(1)
Parkita Anna
(1)
Parkita Ewa
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Plaskura Paweł
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Róg Anna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Soszka Tomasz
(1)
Stefański Ryszard
(1)
Szczukiewicz Piotr
(1)
Szpringer Monika
(1)
Szymkiewicz Jadwiga
(1)
Treliński Gustaw
(1)
Walasek-Jarosz Barbara
(1)
Weryszko Małgorzata
(1)
Wilczkowska Anastazja
(1)
Wilczkowski Edward
(1)
Wiśniewska Karolina
(1)
Zając Anna
(1)
Zając Anna (logopeda)
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Łyjak Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
Rodzina
(5)
Młodzież
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Sukces
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Ciąża
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Globalizacja
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kryzys
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Multimedia
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Opieka pielęgniarska operacyjna
(1)
Opieka zdrowotna nad matką
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pielęgniarstwo położnicze
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Położnictwo
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Program nauczania
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Przekonania
(1)
Przemoc seksualna wobec dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina wielodzietna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Symulatory
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Teoria umysłu
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wykorzystywanie seksualne dzieci
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(5)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Opracowanie stanowi zbiór artykułów, które dotyczą przebiegu procesów socjalizacji dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym. Analizie poddano wybrane czynniki rodzinne (m.in. status społeczno-zawodowy rodziców, sytuację materialno-bytową, realizację funkcji opiekuńczo-wychowawczej wobec dziecka i inne), które wpływają na uspołecznienie dziecka (jego społeczne funkcjonowanie). Drugim środowiskiem, które przeanalizowane zostało w aspekcie socjalizacji dziecka jest szkoła (sytuacja dziecka w szkole, pełnienie przez niego roli ucznia, kolegi, członka społeczności szkolnej). Celem publikacji jest przedstawienie czynników (w skali makro- i mikro-), które pozytywnie i negatywnie wpływają na proces socjalizacji dziecka. W przypadku tych drugich chodzi o podanie środków zapobiegawczych i sformułowanie konkretnych programów pomocy. Wśród autorów opracowania znajdują się pracownicy naukowi z różnych ośrodków uniwersyteckich i akademickich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera zbiór artykułów prezentujących dobre praktyki w profilaktyce ochrony zdrowia, resocjalizacji i edukacji. Profilaktyka zdrowotna stanowi niezwykle ważną dziedzinę naszej rzeczywistości. Choroby cywilizacyjne, wszechobecne zagrożenia chemiczne i behawioralne powodują, że coraz częściej i coraz młodsi ludzie zmagają się z trudnościami adaptacyjnymi, emocjonalnymi i uzależnieniami. Na niniejszą pozycję składają się teksty pedagogów, specjalistów z zakresu zdrowia publicznego, psychologów i prawników. Wszystkie artykuły stanowić mogą inspirację do wzbogacania warsztatu pracy profilaktycznej, resocjalizacyjnej i pedagogicznej, która nie może być zrutynizowana, ponieważ pedagog, psycholog czy prawnik powinni być osobami zaangażowanymi, pomysłowymi, poprzez podejmowanie różnorodnych wyzwań w środowisku pracy urzeczywistniającymi elastyczne przekraczanie granic swej pedagogicznej, resocjalizacyjnej czy edukacyjnej działalności. Autorzy mają nadzieję, że zasygnalizowane tutaj zagadnienia wyzwolą refleksję czytelników i każde kolejne indywidualne spotkanie z drugim człowiekiem będzie niepowtarzalne i wyjątkowe, a pojawiające się w różnych momentach procesu profilaktycznego, resocjalizacyjnego i edukacyjnego wątpliwości co do celowości działań zainspirują aktywnego pedagoga, psychologa, edukatora do kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja posiada układ treści podzielony tematycznie. Pierwszy rozdział dotyczy rodziny jako miejsca socjalizacji dziecka oraz czynników determinujących wewnątrzrodzinną socjalizację. Można stwierdzić, że problematyka znajdująca się w tym rozdziale opisuje proces socjalizacji pierwotnej (rodzinnej). W rozdziale drugim zaprezentowano proces socjalizacji wtórnej wyrażonej poprzez wewnątrzszkolną socjalizację dziecka. Biorąc pod uwagę, iż przestrzeń szkoły stanowiła jednocześnie teren badań, określono także miejsce szkoły w przestrzeni społecznej, szkolne czynniki warunkujące socjalizację (kultura szkoły, klimat szkoły, symbolizacja i szkolne normy) oraz mechanizmy socjalizacji dziecka z rodziny wielodzietnej w szkole. Trzeci rozdział poświęcono szczegółowej charakterystyce społecznych ról dziecka z rodziny wielodzietnej w gimnazjum, tj. roli ucznia, kolegi, członka szkolnej zbiorowości, z uwzględnieniem społecznych partnerów gimnazjalisty (rodziców, nauczycieli, grupy rówieśniczej). Kolejny rozdział koncentruje się na metodologicznych podstawach przeprowadzonych badań. Uzasadniono w nim zastosowanie badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale piątym przedstawiona została analiza uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim charakterystyki szkoły jako miejsca uspołecznienia dziecka, wyróżniając wypełnianie przez dziecko z rodziny wielodzietnej roli ucznia, kolegi oraz członka szkolnej zbiorowości. Wyselekcjonowano również indywidualne przypadki (specyficzne profile) dzieci z rodzin wielodzietnych. Opracowanie kierowane jest do szerokiego grona odbiorców teoretyków i praktyków, zarówno do studentów kierunków społecznych, jak i pracowników oświaty, rodziców, wychowawców placówek socjalizacyjnych, nauczycieli i wielu innych, którzy zajmują się socjalizacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi nowe podejście do problematyki czasu wolnego. Autorka zajmuje się kwestią podejmowania pracy zarobkowej, a także zaangażowaniem w wolontariat w czasie wolnym studentów. Badania empiryczne prowadzone były wśród studentów Akademii Świętokrzyskiej (371 osób) i Politechniki Świętokrzyskiej (363). Rozdziały teoretyczne stanowią wprowadzenie do problematyki badań. Dotyczą one wybranych aspektów teoretycznych czasu wolnego wśród których szczególne miejsce przypada pracy zarobkowej, kwestii wolontariatu, a także młodzieży studenckiej jako kategorii społeczno-pedagogicznej. W rozdziałach tych uwzględniono bogatą literaturę przedmiotu: polską i obcojęzyczną. Rozdział empiryczny zawiera analizę zebranego materiału badawczego. Omówiono tutaj takie komponenty czasu jak pracę zarobkową oraz wolontariat studentów studiów stacjonarnych. Przeprowadzone badania dostarczyły interesującego materiału do analizy własnej oraz skłoniły do wysunięcia wniosków związanych z wymienionymi wyżej komponentami czasu wolnego młodzieży studiującej w systemie stacjonarnym, które również w tej części zostały zamieszczone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia jest próbą odpowiedzi na wybrane zagrożenia bezpieczeństwa społecznego. Została ona podzielona na trzy części odzwierciedlające wyniki badań poszczególnych autorów: Problemy ludnościowe, Problemy rynku pracy oraz Zagrożenia ładu społecznego i rodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
OPIS KATEGORIE SPIS TREŚCI RECENZJE Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwagi na to, że procesy przemian nie ominęły szkoły wyższej, wręcz daje o sobie znać potrzeba rozważań nad warsztatem pracy i nauki studentów pedagogiki. Niniejsze opracowanie wpasowuje się w te potrzeby. W rozdziale pierwszym przedmiotem rozważań stała się szkoła wyższa jako środowisko pracy studenta, formy i metody kształcenia na szczeblu akademickim oraz kwestia nauki studiowania. W rozdziale drugim ukazane zostało szerokie tło warsztatu pracy, na jego kształt wpływają bowiem wartości, postawy, aspiracje życiowe studentów oraz specyficzny etap ich rozwoju psychofizjologicznego; została w nim też podjęta próba sporządzenia szkicu studenta jako ucznia i nauczyciela samego siebie. W rozdziale trzecim omówiona została istota oraz integralnie z sobą związane składniki warsztatu pracy – najpierw materialne, organizacyjne, a następnie samokształceniowe, osobowe. Całość dopełnia Aneks w postaci programów wybranych przedmiotów kształcenia na kierunku pedagogika, wykazy podstawowych pojęć pedagogicznych oraz recenzji prac o zastosowaniu podejścia systemowego w pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I EDUKACJA SZKOLNA W KONTEKŚCIE ZACHODZĄCYCH ZMIAN SYSTEMOWYCH Maria Janas, Beata Sufa, Innowacje w edukacji, czyli o przygotowaniu uczniów do współczesności i przyszłości, s. 13 Beata Bugajska-Jaszczołt, Rozwijanie myślenia matematycznego dzieci – wybór czy konieczność? s. 25 Paulina Ożegalska, Potencjał Bajek z Auschwitz w kształtowaniu kompetencji społecznych i obywatelskich, s. 37 Anna Ozga, Drogi budowania sukcesu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – zadania rodziny i szkoły, s. 47 Rozdział II MŁODZIEŻ AKADEMICKA W DOBIE POSTMODERNISTYCZNEGO PRZEŁOMU Krzysztof Czekaj, Realizacja idei uczenia się przez całe życie wśród studentów jako sposób dążenia do sukcesu życiowego, s. 63 Iwona Maciejewska, Niewidoczne drogi Flaneura – miejsca odosobnienia jednostki w ponowoczesności, s. 77 Anna Brojek, Maria Anna Turosz, Krzysztof Sychowicz, Czynniki determinujące proces adaptacji społeczno-edukacyjnej do studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, s. 89 Rozdział III EWOLUCJA NA RYNKU PRACY A SUKCES ŻYCIOWY MŁODZIEŻY Andrzej Świerczek, Wczesne planowanie kariery zawodowej jako aspekt determinujący osiągnięcie sukcesu, s. 105 Małgorzata Krawczyk-Blicharska, Katarzyna Nawrot, Elastyczne formy zatrudnienia komponentem sukcesu kobiety na rynku pracy, s. 117 Renata Kowal, Wolontariat – drogą do „sukcesu” zawodowego i życiowego (w tym rodzinnego), s. 135 Rozdział IV POPULARNOŚCINTERNETU WŚRÓD MLODZIEŻY – KORZYŚCI I ZAGROŻENIA Ryszard Błaszkiewicz, Anonimowość w sieci DarkNet – szansa czy zagrożenie dla społeczeństwa, s. 147 Dariusz Łuczak, Internet jako źródło zagrożenia sukcesu życiowego dzieci i młodzieży, s. 159 Rafał Kołodziejczyk, Budowanie pozytywnych wartości u młodzieży w obliczu ewentualnego konfliktu hybrydowego, s. 169 Rozdział V WIELOWYMIAROWOŚĆ SUKCESU ŻYCIOWEGOW UJĘCIU INTERDYSCYOLINARNYM Tomasz Łączek, Sukces życiowy młodzieży we współczesnej przestrzeni wychowania, s. 181 Lidia Sałata-Zasacka, Droga do sukcesu – pragmatyka i aksjologia, s. 193 Beata Sufa, Maria Janas, O rozwijaniu inicjatywności i przedsiębiorczości uczniów w młodszym wieku szkolnym, s. 207 Joanna Zemlik, Zdrowie jako kapitał warunkujący jakość życia i sukces życiowy, s. 217 Elżbieta Klima, Rozwój psychiczny jednostki a sukces życiowy – wpływ wychowania i edukacji, s. 229.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia naukowa o charakterze interdyscyplinarnym – z pogranicza kultury, wiedzy o sztuce, pedagogiki medialnej, edukacji muzycznej – stanowi oryginalne i wartościowe uzupełnienie stanu wiedzy na temat kultury muzycznej, jej dziedzictwa, mechanizmów funkcjonowania, zarówno w świecie realnym, jak i w cyberprzestrzeni, organizacji życia muzycznego, budownictwa organowego, edukacji muzycznej w oparciu o współczesne badania naukowe, wzbogacone źródłami internetowymi. Teksty autorstwa specjalistów pozwalają na interdyscyplinarną penetrację tego obszaru dociekań naukowych, proponując odbiorcy wieloaspektowe spojrzenie na podejmowaną problematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje włączanie przez nauczycieli multimediów oraz mediów w praktyczne działania w obszarze aktywności artystycznej dzieci. Książka składa się z pięciu rozdziałów, w których opisano świat mediów, w którym żyje i którego doświadcza dziecko, poruszono w nich również problematykę wychowania przedszkolnego. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia ekspresji artystycznej i aktywności twórczej dzieci. W publikacji przedstawiono także problem kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego w cyfrowej rzeczywistości. Książkę zamyka opracowanie wyników przeprowadzonych badań z uwzględnieniem dwóch obszarów – aktywności muzycznej i plastyczno-technicznej. Publikacja dedykowana jest nie tylko czynnym zawodowo nauczycielom wychowania przedszkolnego, którzy każdego dnia stają w obliczu kreowania przestrzeni edukacyjnej swoim wychowankom, ale również studentom kierunku pedagogicznego.Zapraszamy do wypożyczenia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane sa jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjete wazne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę Internetu jako zjawiska wieloaspektowego i analizowanego z rożnych perspektyw. Punktem wyjścia dla podjętych rozważań jest pojęcie społeczeństwa informacyjnego (w różnorakich ujęciach teoretycznych) oraz przybliżenie zjawisk specyficznych dla omawianego obszaru. Uchwycono zatem płaszczyzny zagadnień. Takich jak temporalność, granice, komunikacyjność, relacyjność w e-sieci, podjęto się także ustalenia terminów charakterystycznych dla indywidualnego i społecznego e-funkcjonowania. Szczególną uwagę opracowanie poświęca młodzieży i dzieciom oraz ich działaniom podejmowanym w e-sieci. W perspektywie podjętych rozważań, dokonano opisu wybranych zjawisk swoistych dla e-środowiska dotyczących funkcjonowania w nim młodych ludzi, a także implikowanych tym potrzeb profilaktycznych i pomocowych. Istotnym elementem książki są zalecenia pedagogiczne odnoszące się do poszczególnych obszarów opisanych w trakcie realizacji charakterystyki środowiska. Opracowanie adresowane jest do studentów pedagogiki i psychologii, może służyć także rodzicom, wychowawcom, pedagogom, nauczycielom i wszystkim zainteresowanym bezpieczeństwem młodego człowieka w Internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest próba przedstawienia kompetencji komunikacyjnej dzieci wysokofunkcjonujących ze spektrum autyzmu. Książka podzielona jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym z nich starano się odpowiedzieć na pytanie czym jest autyzm, zgodnie z najnowszymi ustaleniami badaczy. Kolejny rozdział traktuje o kompetencji komunikacyjnej oraz kompetencji językowej. Przedstawiono tu periodyzację rozwoju mowy dzieci. Dokonano porównania rozwoju kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci neurotypowych oraz ze spektrum autyzmu. Trzeci rozdział wyjaśnia czytelnikowi czym jest teoria umysłu i jaki ma związek z kompetencją komunikacyjną. Każdy z powyższych rozdziałów został wzbogacony o przykłady potwierdzające teoretyczne założenia, pochodzące z literatury i doświadczeń zawodowych autorów w terapii z dziećmi z autyzmem. W części praktycznej zawarto dwa ostatnie rozdziały. W rozdziale czwartym przeanalizowano 15 rozmów z wysokofunkcjonujacymi dziećmi z autyzmem. Teoretyczną bazą tych badań stały się teorie z zakresu pragmalingwistyki: teoria aktów mowy Johna L. Austina, rozwijana przez Johna R. Searle’a, oraz zasada kooperacji Paula Grice’a. Rozdział piąty powstał w wyniku kompilacji założeń pragmalingwistycznych związanych z zasadą kooperacji i implikatur Grice’a oraz teorii umysłu i wynikających z niej procesów mentalizowania. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem autyzmu, a szczególnie kompetencją komunikacyjną dzieci z ASD: teoretycznymi podstawami badań pragmalingwistycznych i praktycznymi wnioskami, jak można te wyniki wykorzystywać w praktyce logopedycznej i psychoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coraz częściej słyszy się, że uczniowie są traktowanii przedmiotowo, że nie zwraca się uwagi na ich potrzeby.Mimo to większość nauczycieli podkreśla indywidualność dziecka, dba o jego rozwój, a nie tylko o przekazanie "programowej wiedzy". Nauczyciele coraz częściej są zdania, że należy rozwijać predyspozycje i pasje uczniów, uczyć ich nie tylkowiedzy encyklopedycznej, ale również umiejętności praktycznych, które przydadzą im sie w przyszłum życiu. - Marcelina Kacprzak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca zbiorowa, adresowana jest przede wszystkim do studentów studiów licencjackich i magisterskich kierunku „położnictwo”, zawiera zagadnienia wykładane na tym kierunku w ramach przedmiotu „Podstawy opieki położniczej”. Autorzy, przygotowując podręcznik, wykorzystali wieloletnie doświadczenia w prowadzeniu wykładów, ćwiczeń i zajęć praktycznych. W podręczniku dużo uwagi poświęcono nie zawsze dotychczas uwzględnianym w tego typu wydawnictwach zagadnieniom roli, zadań i miejsca położnych w świadczeniu nowoczesnej opieki pielęgnacyjnej i terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101179 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37395 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono nowe podejście do problemu wykorzystania technologii informacyjnych jako środka modelowania i monitorowania jakości procesu dydaktycznego. Pokazano, że do opisu procesu dydaktyczno-poznawczego można wykorzystać opracowaną przez autora sieć edukacyjną złożoną z elementów reprezentujących poszczególne elementy całego procesu. Modeluje ona przepływ informacji, jej gromadzenie i zapominanie w dynamicznym procesie uczenia. Można ją przedstawić w postaci schematu graficznego. Z matematycznego punktu widzenia modele elementów reprezentują równania różniczkowe wykorzystane do opisu ww. procesów. Opracowane technologie zostały zaimplementowane na platformie obsługi procesu dydaktycznego Quela. Do symulacji i optymalizacji ww. sieci wykorzystano symulator mikrosystemów Dero. Realizacja procesu dydaktycznego z wykorzystaniem opracowanych technologii umożliwia projektowanie i ocenę procesu dydaktycznego, co zostało pokazane w pracy. Stworzona przez autora platforma Quela jest oryginalnym podejściem do rozwiązania celów badawczych. W pracy omówiono dodatkowo szereg zagadnień mających istotne znaczenie dla omawianej tematyki, w tym zagadnienia ergonomii i bezpieczeństwa. Zamieszczono także rekomendacje dotyczące oprogramowania wspomagającego tworzenie wsadu dla platform zdalnego nauczania. Praca przeznaczona jest dla osób zainteresowanych zagadnieniami modelowania, symulacji i optymalizacji procesu dydaktycznego. Może być także wykorzystywana przez studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina pełni misję społeczną. Wyraża się ona przede wszystkim w tym, że stanowi fundament, warunek i wzorzec ładu społecznego oraz wspólnotę (jedność) leżącą u podstaw rozwoju kultury w ogóle. Rodzina (w zależności od społeczeństwa, w którym występuje) posiada różne formy, różny zakres i kształt, ale zawsze stanowi swoistą całość, swoistą jedność, o wyraźnie określonych cechach, które decydują o jej wewnętrznej spoistości i odrębności. Ta wspólnotowa jedność rodzinna obejmuje biologiczne, psychiczne, kulturowe i społeczne aspekty życia. Jest to wspólnota, w której przychodzi się na świat, uzyskuje tożsamość oraz kształtuje podmiotowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107120 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej