Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Jacewicz Agata
(2)
Popławska Agata
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Gawrych Roman
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Zaniewska Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Nauczanie
(2)
Arteterapia
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradniki
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na moje zaciekawienie książką ks. Profesora Czesława Cekiery złożyły się dwa powody. Po pierwsze, nazwisko Autora, cieszącego się wielkim autorytetem w środowisku badaczy zajmujących się patologiami społecznymi. Po drugie, w swoich własnych badaniach nad rozwojem człowieka często zastanawiam się nad zagrożeniami rozwojowymi i mechanizmami kształtowania się nietypowych dróg życiowych, a także nad sposobami zapobiegania zmianom w zachowaniu jednostki, niekorzystnym z punktu widzenia jej pomyślnego życia i rozwoju. Podobnie jak Autora ocenianej książki niepokoją mnie nowe i nasilające się zjawiska społeczne związane z uzależnieniem od substancji chemicznych oraz przemocą. Wczytując się w rozważania, moją uwagę zwrócił postulat Autora o przeciwdziałaniu patologii społecznej poprzez wychowanie w duchu powinności i odpowiedzialności. Postulat ten Autor wiąże z przenikającym jego wykłady przekonaniem, że zagrożenia w rozwoju młodych pokoleń tkwią w liberalizacji. Radykalna postać tego poglądu może budzić dyskusję, lecz nie sposób zaprzeczyć, że obserwowane we współczesnym świecie poszerzanie swobody indywidualnej wymaga większej odpowiedzialności od jednostki. Dodałbym do tego, że wymaga się współcześnie od pokoleń większych niż kiedyś zdolności do samoregulacji. [z recenzji prof. dr hab. Janusza Trempały]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106852 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48646 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64272 P 1,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka (...) zaprezentowała wiele rozmaitych ujęć, z których trzy wybijają się jako znaczące dla podjętej przez nią tematyki "sztuki i resocjalizacji" oraz "kreacji i korekcji". Są to, historycznie rzecz ujmując, koncepcje i hipotezy autorstwa Czesława Czapówa "twórczej samodzielności", Marka Konopczyńskiego "twórczej resocjalizacji" oraz Tomasza Rudowskiego "arteterapii i jej implikacji". W moim przekonaniu uczyniła to kompetentnie, trafnie interpretując tezy wymienionych tu autorów. Na zakończenie przedstawiła zarys własnej koncepcji ukazującej związek procesu resocjalizacji z kształtowaniem dobrostanu psychicznego jednostki. [z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Lesława Pytki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106853 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64271 P 4,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48647 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konstrukcję merytoryczną pracy tworzą cztery części: Rodzina w ujęciu interdyscyplinarnych zainteresowań; Wspólnota rodzinna - jej wartość, funkcje, przemiany; Współczesna rodzina - zagrożenia jej struktury i funkcjonowania; Pomoc współczesnej rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdą próbę określenia istoty oraz możliwości realizacji działań ukierunkowanych na profilaktykę oraz terapię niepowodzeń szkolnych u dzieci i młodzieży, jako znaczącego elementu na drodze ich rozwoju i socjalizacji należy przyjmować z należnym zadowoleniem, uwagą i refleksją bazującą na zawartych w niej koncepcjach, tendencjach poprawy obecnego stanu rzeczy czy sugestiach realizacji działań reformujących dotychczasowe praktyki (...). Pozycja obejmuje łącznie 12 tekstów analizujących dylemat powodzeń i niepowodzeń szkolnych w mnogości możliwych płaszczyzn percepcji danego problemu, tj. gotowości szkolnej, specyficznych trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych: czytania, pisania i liczenia, dysleksji rozwojowej, niedostosowania społecznego, wsparcia komunikacyjnego, metody M. Montessori (...). Nie wątpię też, że jej opublikowanie znajdzie grono czytelników zainteresowanych poruszaną problematyką (szczególnie studentów pedagogiki -przede wszystkim edukacji wczesnoszkolnej i pedagogiki przedszkolnej, jak również czynnych pedagogów pracujących z uczniami klas młodszych szkół ogólnodostępnych). Znajdą oni w niej bowiem ważną wiedzę na temat zjawiska (nie)powodzeń szkolnych u dzieci i młodzieży we współczesnej rzeczywistości społecznej, jak również jego istoty i różnorakich uwarunkowań wewnątrz-i zewnątrzpochodnych. [z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej, prof. UMK w Toruniu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63444 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek przedszkolny jest szczególnie predysponowany do wszechstronnego oddziaływania wychowawczego na dziecko. Istotnym zagadnieniem w tym okresie obok rozwoju intelektualnego jest właściwe rozbudzanie u dzieci umiejętności i nawyków ruchowych. Ważną rolę w aktywizacji fizycznej dzieci odgrywają placówki przedszkolne, w tym aktywność i kreatywność nauczycieli edukacji przedszkolnej. Właśnie tej problematyce poświęcona jest ta książka. Temat publikacji jest niezwykle ważny i odpowiada nie tylko na potrzeby rozwoju nauk pedagogicznych, ale i na zapotrzebowanie społeczne. Liczne badania i najnowsze ekspertyzy wskazują na potrzeby i kierunki zmian w systemie edukacji w obszarze wychowania przedszkolnego oraz kompetencji dzieci przedszkolnych związanych z aktywnością i umiejętnościami ruchowymi. [z rezencji dr hab. prof. nadzw. Elżbiety Huk-Wieliczuk].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pisząc poradnik, o charakterze praktycznym, zawierający konkretne wskazówki dla dyplomantów, miałam na uwadze zwłaszcza studentów pedagogiki, bowiem każda dyscyplina naukowa posługuje się specyficznym językiem i ma własną aparaturę metodologiczną. W układzie treści poradnika starałam się uwzględnić kolejność czynności podejmowanych podczas pisania pracy dyplomowej. Po krótkiej prezentacji celów, zadań i przebiegu seminariów (rozdział I), określiłam istotę pracy dyplomowej (rozdział II). Następnie dość szczegółowo przedstawiłam zagadnienia dotyczące konstruowania pracy dyplomowej (rozdział III). Zaprezentowałam kolejno części pracy, jednocześnie podając szereg informacji potrzebnych do ich właściwego przygotowywania i pisania. Dlatego też w podrozdziale odnoszącym się do części literaturowej znalazły się wskazówki: jak gromadzić materiał teoretyczny, jak go prezentować. Podobnie w podrozdziale odnoszącym się do części metodologicznej, przypomniano istotne elementy metodologii badań pedagogicznych. Na końcu umieściłam wskazówki dotyczące formalnego i edytorskiego przygotowania pracy. [Agata Popławska]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106854 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest pokłosiem konferencji zorganizowanej przez NWSP w maju 2005 r. W jakim zakresie w wieku XXI może się urzeczywistniać dobro dziecka? Jakie są podstawowe warunki jego realizacji? Opracowanie stało się próbą poszukiwania odpowiedzi na te pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106855 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej