Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(87)
Forma i typ
Książki
(77)
Artykuły
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(199)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(37)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Wypożyczalnia Czarnków
(23)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Wypożyczalnia Złotów
(32)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(35)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Hoffman-Lipska Ewa
(7)
Stacewicz Regina
(5)
Brudnik Edyta
(3)
Gałecki Włodzimierz
(3)
Przychodzińska Maria
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Banasiewicz Andrzej
(2)
Erkert Andrea
(2)
Frejlich Agnieszka
(2)
Iwasiewicz Mirosława
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Piasta-Siechowicz Joanna
(2)
Rigall Grażyna
(2)
Angiel Joanna
(1)
Artero Roberto
(1)
Beda Karolina
(1)
Berczyński Mariusz
(1)
Bieżuńska Elżbieta
(1)
Bigott Danuta
(1)
Bogacka-Osińska Bogumiła
(1)
Bukowska Dorota
(1)
Bula Danuta
(1)
Błaszczyk Elżbieta
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Ciborowska-Lipko Bożena
(1)
Ciepielewski Grzegorz
(1)
Ciszewska Bożena
(1)
Clariana Anna
(1)
Czarnotta Elżbieta
(1)
Czubak Joanna
(1)
Czułowska Barbara
(1)
Dominiczak Joanna
(1)
Drażyńska-Deja Maria
(1)
Dudek Edmund
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dziwońska Kinga
(1)
Dąbek Ewa
(1)
Dąbrowski Mirosław
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fercz Jolanta
(1)
Figarski Władysław
(1)
Figat-Jeziorska Agnieszka
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gołębiowski Krzysztof
(1)
Gregorczyk Joanna
(1)
Gutowska Helena
(1)
Herman Anna
(1)
Jacewicz Beata
(1)
Jakubowicz Anna
(1)
Jakóbczak-Drążek Katarzyna
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Kaliska Zofia
(1)
Kamiński Mariusz
(1)
Karolak Czesław
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kiełczykowska Aleksandra
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kijo Anna
(1)
Kobus-Jędrzejewska Grażyna
(1)
Korolczuk Renata
(1)
Kowaliszyn Krystyna
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Krowicki Stanisław Ludwik
(1)
Królicka Ewa
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kądziołka Jan
(1)
Kęcińska-Kaczmarek Jowita
(1)
Kłos Ewa
(1)
Lelonek Marian
(1)
Mach Cecylia
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mazur-Mitrowska Monika
(1)
Michalak Renata
(1)
Millán Julia
(1)
Murdzek Anna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nieto Montserrat
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Paar-Modrzejewska Anna
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pfeiffer Waldemar
(1)
Piwońska Zofia
(1)
Polański Edward
(1)
Rochowicz Krzysztof
(1)
Rożeński Roman
(1)
Rudzińska Zofia
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Smoczyńska Urszula
(1)
Sobczuk Bogdan
(1)
Sołtysik Agnieszka
(1)
Stachera Hanna
(1)
Stamer-Brandt Petra
(1)
Stawarz Robert
(1)
Straburzyńska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(79)
nieznany (po)
(7)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(4)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 6.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Język polski
(15)
Muzyka
(10)
Nauczyciele szkół podstawowych
(10)
Nauczyciele
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Matematyka
(8)
Nauczanie
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Przyroda
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Język rosyjski
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Pisanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dzień Nauczyciela
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Geografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry planszowe
(2)
Język niemiecki
(2)
Język polski - nauczanie - szkoła podstawowa
(2)
Język polski - nauczyciele
(2)
Języki
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Lekkoatletyka
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Odpoczynek
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Piłka nożna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poezja polska
(2)
Sport
(2)
Szkolnictwo
(2)
Słuch
(2)
Turystyka
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wielkanoc
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Zajęcia terenowe
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Analiza danych
(1)
Astronomia
(1)
Badania naukowe
(1)
Bogedain, Bernard Józef
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dotyk
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Dzień Dziecka
(1)
Dzień Matki
(1)
Dzień Nauczyciela (14 października)
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizyka
(1)
Freinet, Célestin
(1)
Gawroński, Andrzej
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnazja
(1)
Gliczner, Erazm
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry językowe (pedagog.)
(1)
Gry sportowe
(1)
Gwiazdy
(1)
Gąszczak, Maria
(1)
Harcerze
(1)
Imprezy artystyczne
(1)
Informatyka
(1)
Inscenizacja
(1)
Instytut Aleksandryjsko-Maryjski Wychowania Panien (Warszawa)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Głomsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(53)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(8)
Raport z badań
(5)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusze imprez szkolnych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuły
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czasopismo informacyjne
(1)
Dramat
(1)
Listy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Notatka prasowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zaproszenia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Język Polski w Szkole IV-VI
(2)
Języki Obce w Szkole
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Tygodnik Nowy
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109123 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49332, 49333 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39704, 39603 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46098, 46028 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64614, 64714 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik może stanowić ważną pomoc dydaktyczną, będzie bardzo pomocny w pacy nauczycieli z zainteresowanymi uczniami, może również pomóc w przygotowaniu bardziej atrakcyjnych lekcji fizyki, geografii czy przyrody (...). Autorzy proponują bardzo różnorodne formy pracy z uczniami, rozwijające ich zainteresowania astronomiczne: od prostych obserwacji, rysunków, poprzez obserwacje za pomocą specjalistycznego sprzętu, ćwiczenia wykorzystujące programy komputerowe do zaawansowanych problemów i zadań na poziomie olimpiady astronomicznej. Są zabawy dla małych dzieci oraz ćwiczenia dla starszej młodzieży. Zawarte w poradniku rysunki i mapki są niezbędne i pomocne. [Barbara Dłużewska, fragmenty recenzji poradnika]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105261, 105262 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105263 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48063, 48062 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38671, 38672 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32141, 32140, 32139 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44806, 44807, 44808 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oblicza nudy szkolnej / Iga Kazimierczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 229 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że zjawisko nudy zasługuje na uwagę i wymaga reakcji zarówno tych, którzy decydują o systemie edukacji, jak i rodziców i opiekunów. Praca powstała na podstawie analizy setek wywiadów przeprowadzonych z uczniami i nauczycielami. To ważny głos w dyskusji o obecnym stanie polskiego szkolnictwa i potrzebie jego zmian w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117154 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to propozycja modelowego nauczania uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Książka zawiera uniwersalne wzory pomocne w opanowaniu umiejętności polonistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i tożsamościowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych uczestników tego procesu. Rozprawa jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką, nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę współczesnego nauczyciela. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP Autorka burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym, dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne jest również to, aby ją dystrybuować wśród praktyków – nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją. Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy odpowiadają za politykę edukacyjną. Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Zuzanna Sury – asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w 2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113632 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ośrodek Rozwoju Edukacji opublikował poradnik dla dyrektorów szkół, nauczycieli, pielęgniarek szkolnych i rodziców. Opracowanie obejmuje zagadnienia pracy z dzieckiem na terenie szkoły, współpracy z rodzicami oraz problematykę nowoczesnej edukacji zdrowotnej, polegającej na stosowaniu aktywizujących metod na zajęciach warsztatowych. Wierząc, że poradnik będzie pomocny i zainspiruje Państwa do rozszerzenia w codziennej pracy działań na rzecz uczniów z problemem nadwagi i otyłości, zachęcamy do pobierania jego wersji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107954 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.” Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51219 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33978 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja powinna znaleźć się w biblioteczce każdego nauczyciela szkoły podstawowej uczącego w klasach I, II, III oraz studenta specjalności pedagogika wczesnoszkolna. To niepowtarzalne kompendium wiedzy napisane przez nauczycieli akademickich kształcących pedagogów wczesnoszkolnych. W pracy zostały omówione poszczególne dziedziny kształcenia, czyli edukacja polonistyczna, matematyczna, edukacja medialna, przyrodniczo-ekologiczna, plastyczno-techniczna, muzyczna, fizyczna oraz poruszono temat wychowania terapeutycznego dzieci z trudnościami w uczeniu się. Opracowanie może istotnie poszerzyć sposób rozumienia podstawowych dziedzin kształcenia w niższych klasach szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108059 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45667 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiem czytać [Pomoce dydaktyczne] : karty pracy: przykłady abstrakcyjne. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2016. - [42] karty luzem : cz-b ; 30 cm + Poradnik : 8 s. ; il. cz-b. ; 30 cm ;
(Umiem)
(Eduterapeutica)
Umiem czytać Zestaw kart pracy oraz interaktywnych ćwiczeń wspomagających rozwój kluczowych kompetencji uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych w klasach 1-3 - do zajęć ogólnych w klasach 1 Ćwiczenia wspierają następujące funkcje poznawcze niezbędne dla rozwoju umiejętności czytelnego i poprawnego czytania: - koncentracja uwagi, - pamięć wzrokowa i słuchowa, - rozwijanie funkcji wzrokowych: analizy i syntezy, rozwijanie funkcji językowych, - sylabizowanie i budowanie zdań. Ćwiczenia są różnorodne i budzą zainteresowanie dzieci. Zestaw zawiera: - 33 interaktywne ćwiczenia klasowe lub indywidualne, - 7 interaktywnych gier i zabaw klasowych, - 70 kart pracy które pozwalają na utrwalenie materiału z ćwiczeń interaktywnych. W zestawie są czarno-białe karty wzorce do kopiowania. Można je również samodzielnie wydrukować w kolorze lub czarno-białe. Ćwiczenia i karty pracy przewidziane są do realizacji w ciągu całego roku szkolnego. Mogą być stosowane niezależnie od realizowanego programu nauczania a treści w nich zawarte są zgodne z podstawą programową. Zestaw Umiem czytać to nowoczesna pomoc dydaktyczna doceniona przez nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego, którzy samodzielnie mogą wybierać z zestawu ćwiczenia dopasowane do umiejętności swoich uczniów. Autorami zestawów są specjaliści praktycy z szerokim doświadczeniem, czynnie działający w swoim zawodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103331 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37778 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31515 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44346 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63141 P 1,4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej