Województwo małopolskie (1999- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Autor
Danecki Michał
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Mróz Anna M
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Nauczyciele
(4)
Jakość życia
(2)
Postawy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Edukacja medialna
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Emerytura
(1)
Ewaluacja
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Kształcenie
(1)
Licea
(1)
Metoda projektów
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Praca
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Starość
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(3952)
Wielkopolska
(502)
Warszawa
(353)
Piła (woj. wielkopolskie)
(281)
Niemcy
(236)
Województwo małopolskie (1999- )
(-)
Europa
(232)
Francja
(151)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(138)
Stany Zjednoczone
(136)
Wielka Brytania
(133)
Rosja
(127)
Ukraina
(124)
Kraków (woj. małopolskie)
(119)
ZSRR
(109)
Pomorze
(108)
Śląsk
(105)
Rzym
(103)
Grecja
(93)
Chiny
(78)
Stany Zjednoczone (USA)
(78)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(76)
Włochy
(72)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(71)
Afryka
(68)
Japonia
(67)
Świat
(67)
Kraków
(61)
Europa Środkowo-Wschodnia
(53)
Egipt
(52)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(52)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(52)
Krajna
(51)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(50)
Poznań
(48)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(47)
Górny Śląsk
(46)
Szwecja
(46)
Hiszpania
(45)
Katyń (Rosja)
(45)
Litwa
(45)
Indie
(42)
Mazury
(42)
Czarnków (woj. wielkopolskie ; okręg)
(40)
Niemcy (Republika Federalna)
(40)
Warmia
(38)
Austria
(37)
Turcja
(37)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(37)
Czechy
(35)
Finlandia
(35)
Kaszuby
(35)
Kraje Unii Europejskiej
(35)
Norwegia
(35)
Paryż (Francja)
(35)
Azja
(34)
Dolny Śląsk
(34)
Piła (woj. wielkopolskie ; okręg)
(34)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(33)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(33)
Pomorze Zachodnie
(33)
Węgry
(32)
Bałtycki, region
(31)
Portugalia
(31)
Łódź (woj. łódzkie)
(31)
Bliski Wschód
(30)
Holandia
(29)
Mazowsze
(29)
Tatry
(29)
Wielkopolskie, województwo
(29)
Lublin (woj. lubelskie)
(28)
Piła - historia
(28)
Słowacja
(28)
Białoruś
(27)
Ameryka Łacińska
(26)
Australia
(26)
Bułgaria
(26)
Dania
(26)
Europa Zachodnia
(26)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(26)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(26)
Londyn (Wielka Brytania)
(25)
Lwów (Ukraina)
(25)
Izrael
(24)
Syberia (Rosja)
(24)
Złotów (woj. wielkopolskie ; okręg)
(24)
Galicja
(23)
Kujawy
(23)
Meksyk
(23)
Pomorze Gdańskie
(23)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(22)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(22)
Wągrowiec
(22)
Gdańsk
(21)
Kanada
(21)
Petersburg (Rosja)
(21)
Rzym (Włochy)
(21)
Wrocław
(21)
Estonia
(19)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(19)
Kraków (okręg)
(19)
Gatunek
Raport z badań
(5)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty. Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość życia emerytowanych nauczycieli / Katarzyna Jagielska. - Kraków : Impuls, 2020. - 299 stron : wykresy ; 24 cm.
Celem niniejszej pracy jest poznanie i opisanie jakości życia emerytowanych nauczycieli. Z przeglądu literatury przedmiotu wynika, że istnieją liczne opracowania dotyczące jakości życia osób starszych, odnoszące się jednak do ogółu seniorów, marginalnie zaś pojawiają się dane dotyczące grupy emerytowanych nauczycieli. Jakość życia (quality of life – QoL) jest pojęciem wielowymiarowym, bardzo szerokim, obejmującym liczne aspekty ludzkiego życia (zdrowotne, psychologiczne, społeczne i środowiskowe). Nie ma jednej definicji. Charakteryzuje się tym, że sposób jego pojmowania zależy od dyscypliny, paradygmatu i ram czasowych prowadzonych badań. Zmienia się w ciągu życia jednostki. To, co stanowi istotną składową jakości życia w młodości, niekoniecznie będzie miało wpływ na dobrą jakość życia na emeryturze.
Książka stanowi interesujące studium teoretyczno-empiryczne na temat różnych aspektów jakości życia seniorów, którzy wcześniej pracowali w zawodzie nauczyciela. Publikacja wydaje się szczególnie ważna i cenna na rynku wydawniczym ze względu na brak pozycji...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le dveloppement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. Nie chodzi tu jedynie o pojawiające się różne tłumaczenia tego terminu (jak choćby trwały rozwój), ale raczej o treść, która mieści w sobie próbę uchwycenia dynamiki procesów dokonujących się w trzech różnych dziedzinach ludzkiej aktywności: gospodarczej, środowiskowej i społecznej. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zawiera skierowane do współczesnych pokoleń wezwanie, by dążyły do odnalezienia zrównoważonego balansu i poszukiwały rozwiązań w każdym z trzech obszarów, w trwałej równowadze między nimi. Wypracowany model zrównoważonego rozwoju jest uznawany przez badaczy za alternatywę dla dotychczasowego szkodliwego i niemożliwego już do utrzymania rozwoju świata. To wyraz troski o godne (a przynajmniej nie gorsze) warunki życia przyszłych pokoleń. W krajach wysoko rozwiniętych koncepcja zrównoważonego rozwoju stanowi fundament edukacji i jest od lat intensywnie opracowywana oraz wdrażana do szkolnej praktyki (codzienności). Inaczej w polskiej pedagogicznej refleksji naukowej i praktyce edukacyjnej. Tu wspomniana koncepcja pozostaje jeszcze słabo zaznaczona i rozwijana lub jest traktowana wąsko jako model ochrony środowiska. Książka stanowi próbę wypełniania tej luki i zwrócenia uwagi na potrzebę realizacji założeń koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce edukacyjnej oraz w kształceniu, dokształcaniu i doskonaleniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i tożsamościowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych uczestników tego procesu. Rozprawa jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką, nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę współczesnego nauczyciela. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP Autorka burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym, dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne jest również to, aby ją dystrybuować wśród praktyków – nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją. Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy odpowiadają za politykę edukacyjną. Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Zuzanna Sury – asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w 2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 968)
Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116278 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej