Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(82)
Forma i typ
Książki
(72)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Grafiki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(35)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Wypożyczalnia Czarnków
(27)
Wypożyczalnia Trzcianka
(27)
Wypożyczalnia Złotów
(30)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(23)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Autor
Bogdanowicz Marta
(7)
Barańska Małgorzata
(5)
Jakacka Ewa
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Zakrzewska Barbara
(3)
Łomża Justyna
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Maciągowska Agata
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Czochra Anna
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dorozińska Alicja
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Galant Józef
(1)
Grabałowska Krystyna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Górna Cecylia
(1)
Gąsowska Irena
(1)
Handzel Zofia
(1)
Jakubowicz Anna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jarzyna Grażyna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jurek Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapik Irmina
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kozikowska Monika
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kula Anna
(1)
Kupiec Monika
(1)
Langhoff Darius
(1)
Lillard Paula Polk
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Lorek Maria
(1)
Madej Elżbieta
(1)
Majchrzak Irena
(1)
Makowska Ola
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Maćkowiak Janina
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Mudryk-Gołdon Barbara
(1)
Nadratowska-Rogowska Joanna
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Piotrowicz Nina
(1)
Pitura Joanna
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Radwiłowiczowa Maria
(1)
Regulski Walenty
(1)
Rocławska-Dąbecka Katarzyna
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Rostkowska Maria
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Serożyńska Helena
(1)
Serwańska Helena
(1)
Skibińska Helena
(1)
Skibska Joanna
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Sukniewicz-Usarkowa Stefania
(1)
Szedny Franciszek
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szlagowska Danuta
(1)
Szurowska Beata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowska Irena
(1)
Tymichová Hana (1921- )
(1)
Urbańska Renata
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wypych Agnieszka
(1)
Zdrojewska Bogumiła
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(81)
nieznany (??p)
(1)
Język
polski
(79)
nieznany (po)
(2)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Gimnazja
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele gimnazjów
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Pisanie
(75)
Czytanie
(52)
Nauczanie początkowe
(29)
Dziecko
(26)
Język polski
(26)
Dysleksja i dysgrafia
(22)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Gry edukacyjne
(11)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Metoda Dobrego Startu
(7)
Metody nauczania
(7)
Mowa
(7)
Dziecko głuche
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Słuch
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka
(3)
Nauka pisania
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Języki
(2)
Literatura
(2)
Mandala
(2)
Metoda Montessori
(2)
Multimedia
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauka czytania
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sztuka pisania
(2)
Wychowanie
(2)
Wzrok
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alkohol
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Części mowy
(1)
Dobro
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Estkowski, Ewaryst (1820-1856)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humor
(1)
Język angielski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kaligrafia
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klasa 3.
(1)
Klocki Lego
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kreatywne pisanie
(1)
Lateralizacja
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nerwice
(1)
Nieśmiałość
(1)
Oceny szkolne
(1)
Otyłość
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Pisanie $x nauczanie $x metody
(1)
Pisarstwo
(1)
Poznanie
(1)
Programy edukacyjne (informatyka)
(1)
Programy nauczania
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Książki do kolorowania
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Językoznawstwo
(2)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: korygowaniu zaburzonych funkcji, zastępowaniu zaburzonej funkcji inną, usprawnianiu funkcji będących w normie. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1-3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie. Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 13)
Monografia Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także – po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Książka poświęcona jest specjalnym trudnościom w nauce czytania i pisania oraz sposobom ich pokonywania. Jej zawartość bazuje na pracach uczestników Podyplomowego Studium Terapii Zaburzeń Czytania i Pisania działającego na Uniwersytecie Gdańskim. Oprócz rozważań teoretycznych można w niej znaleźć przykłady nowoczesnych metod terapii dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103333 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45399 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo; uczniami klasy pierwszej; dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe. Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34061 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48920, 48641 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
METODA DOBREGO STARTU – OD PIOSENKI DO LITERKI. CZĘŚĆ 2 – Ćwiczenia Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek). Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu – jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja jest problemem powszechnie znanym i szeroko omawianym w literaturze przedmiotu, a od jakiegoś czasu także w mediach. Na jej temat powstało i wciąż powstaje wiele artykułów popularnonaukowych. Tymczasem nauczyciele języków obcych, do których w szczególności adresowana jest niniejsza publikacja, często narzekają na brak praktycznych informacji dotyczących metodyki nauczania uczniów z dysleksją. Ponadto część z nich deklaruje, że cenniejsze i bardziej przydatne niż podstawy teoretyczne są jasne wskazówki i gotowe metody pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metoda Dobrego Startu.)
W teczce znajdują się 64 karty ćwiczeń (jedna karta do jednego scenariusza zajęć omówionego w podręczniku), 25 kart ze wzorami graficznymi oraz naklejki. Na kartach ćwiczeń dzieci wielokrotnie odtwarzają wzór: najpierw po śladzie, potem samodzielnie w kratkach. Na końcu rysują go w liniaturze, jednocześnie śpiewając piosenkę. Formą nagrody za pracę jest dla dzieci samodzielne przyklejenie naklejki będącej fragmentem obrazka oraz pokolorowanie ilustracji. Wzory są uporządkowane według wzrastającego stopnia trudności. Pierwsze z nich to kropki i kreseczki, kolejne to linie pionowe, poziome i faliste. Dalej znajdują się linie pionowe i poziome różnej długości, odmiennie ułożone na płaszczyźnie oraz linie ukośne i łamane. Następnie linie krzyżujące się, a po nich krzywe (spirale) oraz koło, elipsa i połączenia linii i koła. Zestawy wzorów kończą wielokąty: kwadrat, prostokąt i trójkąt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z FAS w szkole i w domu / Krzysztof Liszcz. - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2011. - 191, [1] s. : il. ; 24 cm.
Problematyka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) i zaburzeń pochodnych budzi coraz szersze zainteresowanie rodziców i opiekunów, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów i lekarzy. Znaczna grupa dzieci dotkniętych tym problemem jest wychowywana poza rodzinami pochodzenia, w rodzinach zastępczych, adopcyjnych i w domach dziecka. Rodzice często nie radzą sobie z wychowywaniem dziecka z FAS, popadając w różne problemy materialne i w uzależnienia, sprawiając ból dzieciom i sobie. W szkole praca z uczniem z zaburzeniami poalkoholowymi jest procesem wiążącym się z nieustannym planowaniem i organizowaniem. Stosowane strategie muszą być poddawane ciągłej kontroli i analizie. Nauczyciel powinien znaleźć czas, by móc podkreślić i uwidocznić każdy sukces ucznia. Dzieci z FAS potrzebują naszej życzliwości, troski i uwagi. Za piętrzące się trudności odpowiedzialne jest przede wszystkim uszkodzenie mózgu. Nie szukajmy winy pośród rodziców, uczniów, instytucji. Obserwujmy, myślmy, dyskutujmy i działajmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103650 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49629, 49086 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32486, 31608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego. Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47996, 50327 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40578 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46017 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64003, 63898, 64002 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53622 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej