Szkoły wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(28)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Kowalczuk Urszula
(2)
Książyk Łukasz
(2)
Pitura Joanna
(2)
Auer Ewa
(1)
Barabasz Marek
(1)
Bonzel Dorota
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Ciżmowska Gabriela
(1)
Dobrowolski Maciej
(1)
Frania Monika
(1)
Hryniewicka Anna
(1)
Januszkiewicz Franciszek
(1)
Jarmark Stanisław
(1)
Kargulowa Alicja
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kuźmicz Krzysztof
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Marszałek Aleksander
(1)
Noska Zbigniew
(1)
Oleś Piotr K
(1)
Ostrowski Taduusz Marian
(1)
Plaskura Paweł
(1)
Prymak Tomasz
(1)
Przybylski Henryk
(1)
Skrabka Marcin
(1)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szkudlarek Tomasz
(1)
Turula Anna
(1)
Wach Krzysztof
(1)
Żukiewicz Aleksander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Szkoły wyższe
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
2001-
(11)
1801-1900
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Piła (woj. wielkopolskie)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Europa
(1)
Piła - szkoły wyższe
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Monografia
(2)
Biografia
(1)
Podręcznik
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Nauka i badania
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Nowy
(3)
Tygodnik Pilski
(3)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
TIK w Edukacji
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Psychologia jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki. W ślad za poszerzaniem się zakresu wiedzy psychologicznej, postępującym rozwojem teorii oraz badań naukowych, powinno – przynajmniej w założeniach – postępować doskonalenie oddziaływań profesjonalnych. Psychologia, za sprawą szczególnego przedmiotu badań naukowych i profesjonalnych oddziaływań, stawia przed uprawiającymi ją specjalistami ogromną odpowiedzialność, także etyczną. Jednocześnie psycholog jako zawód zaufania społecznego pozostaje wciąż zawodem prawnie nieuregulowanym. Dodatkowo administracyjne zmiany w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego nie pozostają bez wpływu na jakość kształcenia przyszłych psychologów. Jerzy M. Brzeziński i Piotr K. Oleś stawiają pytanie: jak uprawiać niełatwy zawód psychologa, by był nieustannym wyzwaniem – dla siebie i innych, jak nie popadać w rutynę i nie dokonywać nieuzasadnionych uproszczeń? Czytelnik znajdzie w tej książce kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej – czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich. Przesłanie, jakie chcieliśmy oddać w tej monografii, sprowadza się do znajomości i przestrzegania kryteriów dobrych praktyk psychologicznych – w badaniach naukowych, kształceniu, świadczeniu usług psychologicznych, popularyzacji i wypełnianiu roli społecznej psychologa. Jeszcze jednym ważnym celem – choć zabrzmi to nazbyt osobiście – było wyrażenie zawodowej tożsamości, identyfikacji zarówno z Uniwersytetem, jak i z psychologią i jej misją zawodu zaufania publicznego. Psychologia – z tej racji, że przygotowuje do pracy z ludźmi oraz, że uczestnikami naszych badań są konkretne osoby – jest nauką szczególną. Studia psychologiczne mają przygotowywać do rozumienia człowieka i do współdziałania z nim, są więc szczególnie odpowiedzialne, podobnie badania naukowe, publikowanie, formułowanie ekspertyz czy popularyzacja. Z tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42565 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Nie tylko dla żaków / Maciej Dobrowolski. // Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych. - 2023, nr 1, strony 36 - 37.
Książka
W koszyku
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15798 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka - jak każda dyscyplina naukowa - wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom - przyszłym nauczycielom i pedagogom - zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41660 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67435 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
PWSZ zmienił się w PUSS / Krzysztof Kuźmicz. // Tygodnik Nowy. - 2019, nr 37, s. 6 - 7.
Dokument nadrzędny: Tygodnik Nowy.
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono nowe podejście do problemu wykorzystania technologii informacyjnych jako środka modelowania i monitorowania jakości procesu dydaktycznego. Pokazano, że do opisu procesu dydaktyczno-poznawczego można wykorzystać opracowaną przez autora sieć edukacyjną złożoną z elementów reprezentujących poszczególne elementy całego procesu. Modeluje ona przepływ informacji, jej gromadzenie i zapominanie w dynamicznym procesie uczenia. Można ją przedstawić w postaci schematu graficznego. Z matematycznego punktu widzenia modele elementów reprezentują równania różniczkowe wykorzystane do opisu ww. procesów. Opracowane technologie zostały zaimplementowane na platformie obsługi procesu dydaktycznego Quela. Do symulacji i optymalizacji ww. sieci wykorzystano symulator mikrosystemów Dero. Realizacja procesu dydaktycznego z wykorzystaniem opracowanych technologii umożliwia projektowanie i ocenę procesu dydaktycznego, co zostało pokazane w pracy. Stworzona przez autora platforma Quela jest oryginalnym podejściem do rozwiązania celów badawczych. W pracy omówiono dodatkowo szereg zagadnień mających istotne znaczenie dla omawianej tematyki, w tym zagadnienia ergonomii i bezpieczeństwa. Zamieszczono także rekomendacje dotyczące oprogramowania wspomagającego tworzenie wsadu dla platform zdalnego nauczania. Praca przeznaczona jest dla osób zainteresowanych zagadnieniami modelowania, symulacji i optymalizacji procesu dydaktycznego. Może być także wykorzystywana przez studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115846 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej