Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(143)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(99)
Artykuły
(44)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(156)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(75)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(26)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(15)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Buhlmann Rosemarie
(4)
Fearns Anneliese
(4)
Urbanowicz Adriana
(4)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Pawlik Olga
(3)
Subel Kamila
(3)
Broniarek Zygmunt
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Budzik Małgorzata
(2)
Frank Karlhans
(2)
Hassert Timm
(2)
Jaworska Mariola
(2)
Komorowska Hanna
(2)
Kupiec Monika
(2)
Kurcz Ida
(2)
Latzel Sigbert
(2)
Laveau Inge
(2)
Michońska-Stadnik Anna
(2)
Ortman Wolf Dieter
(2)
Palka Ewa
(2)
Rathlau Susanne
(2)
Strelau Jan
(2)
Szałek Marek
(2)
Weisz Jutta
(2)
Abramczyk Anna
(1)
Allan Rebecca
(1)
Andrzejewska Ewa
(1)
Arnsdorf Dieter
(1)
Bechtold Gerhard
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bodziony Zuzanna
(1)
Brandi Marie-Luise
(1)
Częścik Joanna
(1)
Dauvillier Christa
(1)
Dommel Hermann
(1)
Drabarek Katarzyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eppeneder Ralf
(1)
Fenner Anne-Brit
(1)
Fontana David
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gericke-Schonhagen Detlef
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Golik-Czarnecka Anna
(1)
Gołębiowska Lucyna
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Götze Lutz
(1)
Hajduk Konrad
(1)
Heid Manfred
(1)
Helmling Brigitte
(1)
Herrmann Karin
(1)
Janaszek Krystyna
(1)
Janczak Dorota
(1)
Jankojć Zbigniew Emilian
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jańczyk Grażyna
(1)
Jones Barry
(1)
Jędryka Beata Katarzyna
(1)
Kaminski Diethelm
(1)
Kamiński Diethelm
(1)
Kast Bernd
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kemme Hans-Martin
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kochling Margareta
(1)
Kolber Magdalena
(1)
Konigs Frank G
(1)
Konopka Anna
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kot Damian
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kruczek Jolanta
(1)
Kuczyński Marek
(1)
Lisicki Michał
(1)
Maar Michael
(1)
Maar Paul
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Matera-Klinger Anna
(1)
Meese Herrad
(1)
Mentel Magdalena
(1)
Mummert Ingrid
(1)
Musialska Magdalena
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Myers David G
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nerlicki Krzysztof
(1)
Newby David
(1)
Nicolas Gerd
(1)
Obuchowska Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Padzik Dorota
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pluskota Karolina
(1)
Popiela Bożena
(1)
Przewoźnik Łukasz
(1)
Radomyski Konrad
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(30)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
Kraj wydania
Polska
(147)
Język
polski
(145)
niemiecki
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(13)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Nauczyciele
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uczenie się
(56)
Język niemiecki
(46)
Języki
(24)
Nauczanie języków obcych
(16)
Motywacja uczenia się
(15)
Uczenie się języków obcych
(14)
Język angielski
(12)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(9)
Nauczanie
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Dziecko
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Pamięć
(7)
Język
(6)
Język polski
(6)
Matematyka
(6)
Myślenie
(6)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Języki obce
(5)
Osobowość
(5)
Spostrzeganie
(5)
Stres
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Uwaga (psychol.)
(5)
Czytanie
(4)
Dysortografia
(4)
Integracja społeczna
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody nauczania
(4)
Mowa
(4)
Muzyka
(4)
Przyroda
(4)
Psychologia
(4)
Biblioterapia
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Głusi
(3)
Język migowy
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pisownia
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Sztuka
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Twórczość
(3)
Uczucia
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Edukacja domowa
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hipnoza
(2)
Historia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski - nauczanie
(2)
Język polski - nauczanie - konspekty - szk. podst
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Lateralizacja
(2)
Temat: czas
2001-
(13)
2001-0
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(35)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(18)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Film
(3)
Dokumeny elektroniczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Program nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Komiksy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Językoznawstwo
(21)
Literaturoznawstwo
(3)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(8)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(7)
Polonistyka
(6)
Języki Obce w Szkole
(5)
Język Polski w Gimnazjum
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(2)
Meritum
(2)
Aura : miesięcznik Naczelnej Organizacji Technicznej
(1)
Biblioteka Publiczna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Trendy
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wychowawca
(1)
147 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pamięć, uczenie się, język / Ida Kurcz ; red. Tadeusz Tomaszewski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1992. - 323, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pamięć, uczenie się, język / Ida Kurcz. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. - 323, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T. 3)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78062, 78063, 78064, 100177 (4 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52526 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka stanowi efekt zbiorowej pracy kilkunastu autorów, w większości pracowników naukowo-dydaktycznych różnych uczelni, ale i praktyków, którzy podjęli namysł nad złożonością zjawiska twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej. Z punktu widzenia dydaktycznej idei wzajemnego przenikania się myśli naukowej oraz rozwiązań i wdrożeń praktycznych, wychodząc naprzeciw konieczności współpracy i współdziałania wszystkich podmiotów uczestniczących w organizacji i przebiegu procesu kształcenia (zarówno w warstwie refleksji naukowej, jak i realizacyjnej), podjęcie tej problematyki należy uznać za niezwykle cenne i ze wszech miar uzasadnione. […] Publikacja stanowi wartościowe teoretycznie i uwzględniające realia praktyki edukacyjnej studium monograficzne, które bez zbędnej pretensjonalności, ale w duchu troski o dostrzeganie możliwości i ograniczeń oraz dostarczanie inspiracji na drodze twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej ukazuje czytelnikowi bogate spektrum działań służących realizacji tytułowej idei. W tym znaczeniu książka ta łączy zalety interesującej poznawczo publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. […] Publikację tę rekomenduję pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom, nauczycielom akademickim, a także studentom pedagogiki, kandydatom do zawodu nauczyciela oraz nauczycielom różnych etapów edukacyjnych. [z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej, prof. nadzw. UwB] Dlaczego taki temat książki? Pedagogika jest nauką budującą system teoretycznej wiedzy o wychowaniu, kształceniu i samokształtowaniu człowieka oraz określającą praktyczną użyteczność, aplikacyjność tej wiedzy w praktyce, zatem jest nauką teoretyczno-praktyczną. Dlatego istnieje potrzeba twórczego wiązania teorii praktyki pedagogicznej, które może przynieść obustronne korzyści. Dysponowanie przez praktyków solidnym, aktualnym zapleczem teoretycznym, głębokim namysłem nad działaniem i jego konsekwencjami, posiadanie szerokiego zakresu wiedzy ogólnej jest podstawowym składnikiem poznawczego i praktycznego oglądu rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Natomiast aktywne zaangażowanie intelektualne teoretyków w praktykę pedagogiczną stwarza możliwość formułowania nowych pytań badawczych, odkrywania nowych kategorii językowych, redefinicji zjawisk pedagogicznych, weryfikowania w praktyce treści istniejących koncepcji (konstruktów) teoretycznych, co ma miejsce przede wszystkim w dydaktyce ogólnej. Praca stanowi próbę uwolnienia się od tego stereotypu i otwarcia się na twórcze, wspólnotowe perspektywy poznawcze i praktyczne. Wspólnym celem redaktorek pracy i autorów tekstów było: ukazanie możliwości twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej; określenie wyzwań, barier, ograniczeń, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przynosiło pożądane rezultaty; dostarczenie inspiracji/przykładów dobrych praktyk. Tak sformułowane cele pracy wyznaczyły jej strukturę, na którą składają się trzy części.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46019 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj : podręcznik akademicki)
Nowoczesny, przystępnie napisany podręcznik do nauczania języków obcych! Podręcznik uwzględnia obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych: wdrażanie nowej podstawy programowej; obniżenie wieku rozpoczynania nauki języka obcego; powstanie nowych kontekstów edukacyjnych (kursy e-learningowe czy blended learning); ogromny wzrost liczby uczniów o specyficznych trudnościach w nauce języka (uczniowie dyslektyczni, uczniowie niepełnosprawni); upowszechnienie nauki języka obcego zintegrowanej z treścią (CLIL). Autorzy, wybitni specjaliści z całego kraju, napisali książkę, która jest znakomitym podręcznikiem dla wszystkich studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obcych. W kolejnych rozdziałach podręcznika omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego; wymagania nowej podstawy programowej; europejską politykę językową; rozwijanie kompetencji interkulturowych; umiejętność posługiwania się nowymi technologiami; problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się; trudności, z którymi borykają się uczniowie (np. lęk komunikacyjny); sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik stanowi znakomitą pomoc zarówno dla czynnych nauczycieli języków obcych, jak i dla studentów zdobywających kwalifikacje zawodowe w zmieniających się warunkach nauczania języków obcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103824 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47749 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce” to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego perspektywy psychopedagogicznej, a także inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono również taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz typ osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez aktywną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się oraz rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, będący odbiciem zróżnicowanych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec konkretnych sytuacji. Wiele osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie często zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i optymalnie wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na proces uczenia się języków obcych oraz propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30618 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej monografii jest naukowa diagnoza obejmująca oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51491 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszech­stronną pomoc są dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna. Ucznio­wie ci, pomimo zaangażowania w proces edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumie­nie nadawanego komunikatu. Książka jest pierwszą próbą zasygna­lizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inte­ligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110229 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej