Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(366)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(366)
Publikacje naukowe
(50)
E-booki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(575)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(235)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(90)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(97)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(35)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(48)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(66)
Czytelnia Wągrowiec
(10)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Kuszak Kinga
(8)
Cywińska Małgorzata
(7)
Barciszewski Jan
(6)
Cierpiałkowska Lidia
(6)
Koroniak Henryk
(6)
Cybal-Michalska Agnieszka
(5)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Hendrykowski Marek
(4)
Jankowiak Barbara
(4)
Klichowski Michał
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Markunas Antoni
(4)
Segiet Waldemar
(4)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(4)
Włodarczyk Ewa
(4)
Bakiera Lucyna
(3)
Drozdowicz Zbigniew
(3)
Gościniak Jerzy
(3)
Jakoniuk-Diallo Anna
(3)
Mamzer Hanna
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Musielak Julian
(3)
Pawelczak Katarzyna
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Segiet Katarzyna
(3)
Słupska Kamila
(3)
Słysz Anna
(3)
Wiśniewski Janusz
(3)
Woźny Adam
(3)
Zamiara Krystyna
(3)
Zgółkowa Halina
(3)
Zieliński Bogusław
(3)
Banaszak Sławomir
(2)
Barabasz Grażyna
(2)
Basińska Anna
(2)
Bondecka-Krzykowska Izabela
(2)
Brzeziński Jerzy Marian
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Christoph Monika
(2)
Czubiński Antoni
(2)
Czyż Teresa
(2)
Deckert Joanna
(2)
Drozdowski Rafał
(2)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(2)
Filipiak Monika
(2)
Gawrońska Krystyna
(2)
Goździcka-Józefiak Anna
(2)
Gulczyński Andrzej
(2)
Jacyna-Onyszkiewicz Zbigniew
(2)
Jakubowska Agata
(2)
Jakubowska Honorata
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Józefowski Eugeniusz
(2)
Kacprzak Karol
(2)
Kopeć Danuta
(2)
Kujawiński Jerzy
(2)
Labuda Gerard
(2)
Loba Mirosław
(2)
Makarewicz Rufin
(2)
Miśkiewicz Benon
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Oliwa-Ciesielska Monika
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Pogonowski Jerzy
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Przybył Krystyna
(2)
Raubo Grzegorz
(2)
Rogowski Łukasz
(2)
Rudnicki Zbigniew
(2)
Skrzypczak Leszek
(2)
Strugarek Jan
(2)
Sójka Jacek
(2)
Tomaszkiewicz Teresa
(2)
Topol Paweł
(2)
Topolski Jerzy
(2)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(2)
Uczitiel Tamara
(2)
Waszyńska Katarzyna
(2)
Wawrzyniak-Beszterda Renata
(2)
Witaszek-Samborska Małgorzata
(2)
Woś Alojzy
(2)
Wryk Ryszard
(2)
Abramowska Janina
(1)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Awedykowa Sława
(1)
Baczyńska Beata
(1)
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Baer Magdalena
(1)
Baniak Józef
(1)
Banowska Lidia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barański Zbigniew
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Batóg Tadeusz
(1)
Baziór Anna
(1)
Bańczerowski Jerzy
(1)
Bednarczuk Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(152)
2000 - 2009
(159)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(406)
Język
polski
(386)
nieznany (po)
(10)
angielski
(6)
starogrecki
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
6-8 lat
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Język polski
(18)
Dziecko
(16)
Rodzina
(15)
Młodzież
(13)
Szkolnictwo
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Biochemia
(8)
Pedagogika
(8)
Polska
(8)
Kształcenie
(7)
Kultura
(7)
Macierzyństwo
(7)
Socjalizacja
(7)
Uczniowie
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Medycyna molekularna
(6)
Oświata
(6)
Wychowanie
(6)
Chrześcijaństwo
(5)
Kultura masowa
(5)
Nauczyciele
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Studenci
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Filozofia kultury
(4)
Historia
(4)
Językoznawstwo porównawcze
(4)
Komórka (biol.)
(4)
Matematyka
(4)
Nauczanie
(4)
Opieka społeczna
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzice
(4)
Społeczeństwo
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Stres
(4)
Uczucia
(4)
Zachowania ryzykowne
(4)
Akustyka
(3)
Antropologia filozoficzna
(3)
Arteterapia
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Etyka społeczna
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Jakość życia
(3)
Język rosyjski
(3)
Językoznawstwo
(3)
Kariera
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Myślenie
(3)
Ojcostwo
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Religia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Socjoterapia
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Umysł
(3)
Wielokulturowość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Władza
(3)
Zawód
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Aktywizacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Analiza matematyczna
(2)
Antropometria
(2)
Archiwistyka
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Elita władzy
(2)
Funkcje
(2)
Gimnazja
(2)
Gry fabularne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Holokaust
(2)
Innowacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Internet
(2)
Język angielski
(2)
Temat: dzieło
Barry Lyndon (film)
(1)
Eroica (film)
(1)
Europa Europa (film)
(1)
Król Maciuś Pierwszy
(1)
Nóż w wodzie (film)
(1)
Pamiętnik
(1)
Petit Prince
(1)
Rejs (film)
(1)
Zezowate szczęście (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(35)
1901-
(21)
1989-
(13)
2001-0
(12)
1901-2000
(9)
1801-
(8)
1801-1900
(6)
1601-
(4)
1701-
(4)
1945-
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1501-
(3)
1701-1800
(3)
901-
(3)
1001-
(2)
1001-1100
(2)
1101-
(2)
1101-1200
(2)
1201-
(2)
1201-1300
(2)
1301-
(2)
1301-1400
(2)
1401-
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-
(1)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001 -
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
701-800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(11)
Europa
(4)
Rzym
(2)
Wielkopolska
(2)
Alzacja (Francja)
(1)
Amazonka (dorzecze)
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bizancjum
(1)
Finlandia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Grecja
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Króla Jerzego, Wyspa (Szetlandy Południowe)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Macedonia
(1)
Niemcy
(1)
Polska Południowa
(1)
Polska Północna
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szetlandy Południowe
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielki Staw (Karkonosze)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Zbąszyń (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(22)
Praca zbiorowa
(20)
Opracowanie
(12)
Monografia
(11)
Materiały konferencyjne
(10)
Raport z badań
(9)
Księga pamiątkowa
(5)
Literatura rosyjska
(5)
Film polski
(4)
Literatura polska
(4)
Słowniki terminologiczne
(3)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura macedońska
(2)
Podręcznik
(2)
Publicystyka polska
(2)
Słowniki frazeologiczne
(2)
Słowniki rosyjsko-polskie
(2)
Antologia
(1)
Audycje radiowe
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biografia
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dramat
(1)
Dramat europejski
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Film amerykański
(1)
Film rosyjski
(1)
Film wojenny polski
(1)
Fotografia
(1)
Fotografie
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Literatura bułgarska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatury Jugosławii
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Proza polska
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Synteza
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki polsko-fińskie
(1)
Słowniki polsko-norweskie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki polsko-włoskie
(1)
Słowniki portugalsko-polskie
(1)
Słowniki włoskie
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Psychologia
(13)
Historia
(8)
Literaturoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Archeologia
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
407 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia naukowa pt. Bezdroża komunikacji – kontakt, porozumienie, akceptacja (księga jubileuszowa poświęcona Profesorowi Bogusławowi Zielińskiemu) to wielogłosowy projekt uchwycenia i omówienia fenomenu komunikacji w wymiarze antropologicznym, socjologicznym, literackim, językowym i kulturowym. Szeroki aspekt i wielość rozpoznań sugeruje w pierwszym rzędzie sytuację dialogu, rozmowy i ustalenia stanowisk, ale w dalszej perspektywie przytacza kwestie sporu, konfliktu, polemiki i kategorycznego narzucania sądów i opinii. Taka optyka i operacjonalizacja problemu nie redukuje przy tym pierwotnego znaczenia komunikacji, w sensie przemieszczania się w przestrzeni oraz, co przywoływane bywa rzadziej i w bardziej metaforycznym sensie – w czasie. Zamieszczone w tomie rozważania dowodzą, iż egzystencjalne, kulturowe i społeczne doświadczanie relacji międzyludzkich niezmiennie wiąże się z inicjowaniem, podtrzymywaniem i podsycaniem kontaktów z drugim człowiekiem. Składające się na niniejszy tom refleksje, opinie, zapatrywania, rozpoznania w swej różnorodności, wielogłosowości i zróżnicowanej tożsamości ich autorów potwierdzają, a jednocześnie dosłownie egzemplifikują, że problematyka komunikacji niezmiennie rodzi nowe pytania badawcze, a jej naukowe rozpatrywanie, mimo licznych już ujęć i opracowań nadal nie traci aktualności. Przedmiotem zainteresowania w proponowanej monografii pozostają literackie (literaturoznawcze), językowe (lingwistyczne) i, w najszerszym ujęciu, artystyczne reprezentacje „zysków i strat”, jakie niesie ze sobą potrzeba, konieczność (i możliwość) komunikacji międzyludzkiej w jej wszelakich, mieniących się semantycznymi odcieniami, zniuansowanych i czasami dalekich od oczekiwanej precyzji i określoności przekrojach oraz aspektach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarna publikacja, w której można znaleźć opracowania z zakresu psychologii, pedagogiki, prawa i literaturoznawstwa. Artykuły koncentrują się na zagadnieniu funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, stylów rodzicielskich, motywacji rodzicielskiej, kryteriów udanego rodzicielstwa, współzależności funkcjonowania rodziców i dzieci, transmisji wartości przez rodziców, konfliktu rodzicielskiego w sytuacji okołorozwodowej, autokreacji rodziców adopcyjnych, a także zróżnicowanych trudności rodzicielskich (np. w przypadku zaburzeń psychicznych rodziców, pozbawienia ich władzy rodzicielskiej, czy niepełnosprawności dziecka). Monografia jest pokłosiem I Ogólnopolskiej Konferencji Parentologicznej, która odbyła się w maju 2019 r. w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Bajka należy do najstarszych form narracyjnych, a wątki bajkowe – do najmocniej rozpowszechnionych. Jej wpływ można odnaleźć także w najnowszej literaturze niefantastycznej adresowanej do dorosłych odbiorców – i tę przestrzeń eksploruje niniejsza monografia, równocześnie sytuując ją wobec wcześniejszej polskiej tradycji, współczesnej kultury popularnej oraz literatury dla dzieci. Narracja, wątki fabularne oraz postacie to trzy podstawowe elementy, za sprawą których bajka uobecniania się we współczesnej polskiej epice. W prozie M. Sieniewicza, A. Nasiłowskiej, J. Dukaja, I. Karpowicza, O. Tokarczuk, K. Kofty, B. Butenki i innych są one tyleż odtwarzane, co przekształcane. Zjawiska takie jak: bajkosfera, retelling, prze-pisywanie i antybaśń są w książce niejednokrotnie przywoływane, a ich granice – redefiniowane. Przemiany ustrojowe 1989 roku zwolniły bajkę z funkcji mowy ezopowej, a otwarcie granic sprzyjało inspiracjom feministycznym i popkulturowym. Nie oznacza to jednak, by gry z bajkową tradycją miały obecnie jedynie funkcje ludyczne czy estetyczne. Baśniowość, jak dowodzi autorka, stała się w ostatnich dekadach sposobem podejmowania problematyki społeczno-kulturowej krytyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji” to książka, w której Czytelnik znajdzie inspiracje dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej opartej na dowodach naukowych. Oś rozważań stanowi Wieloczynnikowy Model Gotowości Sprawcy, który gotowość do resocjalizacji postrzega jako interakcję czynników wewnętrznych i zewnętrznych, co więcej traktuje je jako dynamiczne, a więc modyfikowalne elementy. Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na rolę owych czynników w procesie zwiększania gotowości do resocjalizacji sprawców przestępstw również poprzez przybliżenie trzech podejść, dzięki którym możliwe jest modyfikowanie czynników leżących po stronie sprawcy, programu i warunków, w jakich odbywa się proces resocjalizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik składa się z dwóch obszernych części. Część I - to prezentacja współczesnej psychoanalizy z uwzględnieniem koncepcji zjawisk klinicznych i terapii. Wyróżniono tu cztery psychologie i ich reprezentantów. Z. Freud reprezentuje psychoanalizę popędów, A. Freud i H. Hartman psychologię ego, M. Klein, W.R.D. Fairbairn, O. Kernberg i M. Mahler psychologię relacji z obiektem, a H. Kohut, R.A. Spitz i D.W. Winnicott psychologię self. Część II - eksponuje dwa modele - konfliktu i deficytu, ukazując ich zastosowanie w wyjaśnianiu zjawisk psychopatologicznych. Tu autorzy jeszcze raz wracają do koncepcji Heinza Kohuta. Przedstawiają problemy osobowości borderline. Wreszcie pod uwagę biorą przywiązanie i traumę w kontekście psychopatologii. Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunków psychologiczno- pedagogicznych oraz dla specjalistów z tych dziedzin oraz terapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zachodzące zmiany w obszarze życia społecznego – kulturowego, gospodarczego i politycznego, które z jednej strony wyzwoliła transformacja ustrojowa, z drugiej zaś strony spotęgowało przyspieszenie przemian cywilizacyjnych obserwowane w ostatnich dekadach w wymiarze globalnym, w znaczący sposób wpłynęły na sytuację i w następstwie na aktywność oraz zaangażowanie młodzieży. W tej konwencji zaproponowano cykl artykułów. Zapraszają one do zwrócenia uwagi na diagnozę warunków i sił społecznych środowiska, na zagrożenia i czynniki sprzyjające rozwojowi oraz na aktywność młodzieży i potrzebę racjonalizacji działań związanych ze zmianą w otoczeniu jednostki. Szeroki wachlarz podjętej problematyki w zaproponowanym tomie dobrze odzwierciedla obszary zainteresowań pedagogów. Na wybranych przykładach zaprezentowano zagadnienia związane z aktywnością polskiej młodzieży, ich uwarunkowaniami, postawami moralnymi oraz zagrożeniami, na jakie jest obecnie narażona. Na ten istotny aspekt – ważności aktywnego funkcjonowania młodzieży w środowisku lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też praktycznych działań pedagogiki społecznej – zwraca prezentowana monografia autorek: Agnieszki Cybal – Michalskiej, Katarzyny Segiet i Klaudii Węć, Aktywizacja młodzieży w warunkach zmiennej rzeczywistości społeczno – kulturowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych wynikających z najnowszych podstaw filozoficzno-psychologicznych koncepcji człowieka dorosłego i dziecka. Teksty zawarte w publikacji nawiązują wprost do nowych teorii, nowych przemian badań naświetlając odpowiednie sytuacje pedagogiczne wzmacniania kreatywnego rozwoju osobowości oraz wzmacniania pomocowego wobec dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także szeroko rozumianej integracji społecznej wyżej wymienionej grupy. Ilustracją dla ich rozważań teoretycznych stały się badania zrealizowane w paradygmacie interpretatywnym. Osoby z uszkodzonym słuchem, a także ich rodzice i rehabilitanci, jako osoby badane, podzieliły się z czytelnikami swoim subiektywnym spojrzeniem na znaczenie języka migowego we własnej biografii. Tak oto dla niektórych z badanych opowieść o miejscu języka migowego we własnych doświadczeniach stała się rodzajem walki o prawo do rozpowszechniania tego języka jako sposobu porozumiewania się mniejszości kulturowej w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarna analiza fenomenu piękna, rozumianego jako kategoria estetyczna, etyczna, filozoficzna i religijna. Omówiono miejsce tej kategorii we współczesnej humanistyce ze szczególnym naciskiem na różnorodność rozstrzygnięć filozoficznych (zespolenie estetyki z aksjologią oraz antropologią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polsko-białoruski zbiór studiów o różnych drogach dochodzenia do niepodległości obu ciężko doświadczonych przez historię narodów, w przypadku Białorusinów – szczególnie przez tę najnowszą, a także dotyczących kwestii etnografii, postrzegania siebie czy pamięci historycznej, głównie porządkuje dotychczasowy stan wiedzy oraz wprowadza do obiegu mniej czasem znane fakty. Białoruś, dla wielu w Polsce obserwatorów terra incognita, niegdyś tak bliska z racji wspólnej historii państwowej, dzisiaj niemalże urasta w potocznej opinii do obszaru jeśli nie egzotycznego, to osobliwego i de facto nieznanego. Publikacja ma w skromnym zakresie stać się przyczynkiem do zmiany na lepsze, zwłaszcza w trudnym dla Białorusinów momencie historycznym, który na krótko niestety, przykuł uwagę opinii międzynarodowej, co stwierdziła w rozmowie z redaktorem tomu prof. Dorota Michaluk, znawczyni białoruskich dziejów najnowszych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia prezentuje aktualne wyniki badań i analiz naukowych dotyczących charakterystyki i porównania twórczej aktywności plastycznej dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie uczęszczających do lokalnych formach wsparcia i opieki. Na przykładzie funkcjonowania placówek z Poznania i Tarragony została ukazana złożoność podejmowanej problematyki i wzajemne zależności widoczne w pracy obu ośrodków. Zaprezentowane badania stanowią cenne źródło wiedzy w zakresie poznawczym, teoretycznym i praktycznym. Dokonanie rekonstrukcji teoretycznych, jak również wskazanie implikacji pedagogicznych dla praktyki edukacyjnej w kontekście wspierania twórczego rozwoju plastycznego dzieci czynią tę publikację bardzo wartościową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej