Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(6735)
Katalog główny
(7)
Forma i typ
E-booki
(6735)
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(157)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Prus Bolesław
(100)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Ujejski Kornel
(79)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Lange Antoni
(60)
Mickiewicz Adam
(54)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(46)
Dygasiński Adolf
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Niemojewski Andrzej
(40)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Andersen Hans Christian
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Brzozowski Stanisław
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Żeromski Stefan
(33)
Oppman Artur
(32)
Bałucki Michał
(30)
Lewicka Maria
(30)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Pawlak Mirosław
(28)
Czechow Anton
(27)
Sienkiewicz Henryk
(27)
Lubowski Edward
(26)
Kozioł Leszek
(25)
Niemcewicz Julian Ursyn
(24)
Rolle Antoni Józef
(24)
Autor nieznany
(22)
Krasicki Ignacy
(22)
Kochanowski Jan
(21)
Reymont Władysław
(21)
Szujski Józef
(20)
Jeż Teodor Tomasz
(19)
Lam Jan
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Bartoszewski Jakub
(18)
Niewiadomska Cecylia
(18)
Poe Edgar Allan
(18)
Michalec Katarzyna
(17)
Sokołowski Jerzy
(16)
Maciejowski Ignacy
(15)
Mochnacki Maurycy
(15)
Norwid Cyprian
(15)
Karpiński Franciszek
(14)
Londyński Bolesław
(14)
Malewska Helena Szymanowska
(14)
Morawska Zuzanna
(14)
Fredro Aleksander
(13)
Jeske-Choiński Teodor
(13)
Montessori Maria
(13)
Niedźwiecki Zygmunt
(13)
Ostrowska Bronisława
(13)
Staszic Stanislaw
(13)
Gorzelak Grzegorz
(12)
Nowak Edward
(12)
Reymont Władysław Stanisław
(12)
Gawroński Franciszek
(11)
Nowosielski Teofil
(11)
Oniszczenko Włodzimierz
(11)
Orkan Władysław
(11)
Gawalewicz Marian
(10)
Gruszecki Artur
(10)
Leśmian Bolesław
(10)
Lompa Józef
(10)
Sygietyński Antoni
(10)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(10)
Łoś Jan
(10)
Bartoszewicz Kazimierz
(9)
Jajuga Krzysztof
(9)
Papi Jadwiga
(9)
Shakespeare William
(9)
Łoziński Władysław
(9)
Łoś Wincenty
(9)
Żabiński Arkadiusz
(9)
Giaro Tomasz
(8)
Kołłątaj Hugo
(8)
Krasiński Zygmunt
(8)
Laskarys Jerzy
(8)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(8)
Niedbalski Jakub
(8)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(8)
Zola Emil
(8)
Zybert Elżbieta Barbara
(8)
Łętowski Ludwik
(8)
Balzac Honoré de
(7)
Bełcikowski Adam
(7)
Buszczyński Stefan
(7)
Dorożyński Tomasz
(7)
Drelich-Skulska Bogusława
(7)
Dumas Aleksander
(7)
Rok wydania
2020 - 2024
(1144)
2010 - 2019
(5167)
2000 - 2009
(323)
1990 - 1999
(41)
Kraj wydania
Polska
(6675)
Język
polski
(6387)
angielski
(275)
niemiecki
(13)
Temat
Internet
(3)
Biologia molekularna
(1)
Dyscyplina pracy
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kultura masowa
(1)
Mechanizmy regulacyjne
(1)
Nauczyciele
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(477)
E-booki
(2)
6742 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła rozprawę doktorska dotyczącą charakterystyki fenotypowej i genotypowej szczepów Staphylococcus aureus izolowanych z dróg oddechowych pacjentów z mukowiscydozą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Internet wpływa na to, jak doświadczamy zdrowia i choroby zarówno na poziomie informacyjnym, społecznym, ale też kulturowym. Odbieranie czy poznawanie zdrowia i choroby w Internecie to jednocześnie poszukiwanie informacji na ich temat oraz bycie przez owe informacje „kształtowanym”, często w ramach konkretnych grup o charakterystycznej kulturze. Sieć ma dla nas ogromne „zdrowotne” znaczenie. Dzięki niej zwracamy uwagę na zdrowy styl życia, a w sytuacjach kryzysowych staramy się uchronić przed chorobą. Autorzy artykułów w prezentowanej książce poruszają wiele zagadnień wpisujących się w kontekst zdrowia i choroby w Internecie, przyczyniając się do wypełniania licznych luk badawczych widocznych w omawianym obszarze. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie. W tym tomie między innymi teksty o wpływie youtuberów na kreowanie stylu życia i zdrowia młodzieży, obrazie spektrum autyzmu w dyskursie internetowym na przykładzie memów, czy wspierającej roli Instagrama dla kobiet z rakiem piersi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka podejmuje refleksję nad rosnącym znaczeniem i zmianami charakteru lokalności w kontekście ewolucji narzędzi do komunikowania z wykorzystaniem nowych technologii. Autorów interesuje przede wszystkim to, w jaki sposób poszczególne platformy komunikacyjne wpływają na umiejscowienie lokalności w szerszym kontekście życia społecznego. Nowe technologie komunikacyjne są nierozerwalnie złączone z doświadczeniami i życiem codziennym każdego człowieka, w tym z jego lokalnością. Przedstawiana książka pokazuje, jakie ma to konsekwencje dla naszych instytucji, społeczności lokalnych czy ogólnie – otoczenia, w jakim funkcjonujemy. Całościowe spojrzenie na prezentowane artykuły wyraźnie uświadamia wielowymiarowość, hybrydowość i paradoksalność relacji na styku lokalność-technologie. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The study primarily focuses on an attempt to answer the question formulated below: Is the currently functioning system of legal limitations applied in relation to the possibility of acquiring sources of refundable financing by local government entities justified? The presented study is primarily an analysis of the currently applicable legal solutions from the perspective of borrowing needs of local government entities in the area of financial law as of 1 May 2018. The aim of this study is to present the barriers to the possibility of entering into financial commitments by local government entities within the national regulatory environment, their criticism and de lege ferenda conclusions together with proposed solutions.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stan dotychczasowych badań dotyczących ruchu kręgosłupa człowieka podczas chodu wskazuje na pewne luki. Brak jest np. metod oceny ruchu kręgosłupa indywidualnego pacjenta, które mogą znaleźć zastosowanie w praktyce klinicznej, a jednocześnie być wykorzystane przy weryfikacji zaawansowanych modeli w badaniach doświadczalnych. Brak również jest prac badających w szczegółach w jaki sposób ruch kręgosłupa wpływa na zużycie energii podczas chodu. Niniejsza praca powstała w wyniku wieloletnich badań własnych nad ruchem kręgosłupa człowieka podczas chodu. Badania własne prowadzone były w szerokim zakresie zarówno na populacji osób zdrowych jak i u pacjentów z problemami neurologicznymi oraz ortopedycznymi. Wyniki tych badań przedstawiono na tle aktualnego stanu badań w prezentowanej pracy. Celem badań było m.in.: 1. Opracowanie metody pomiarowej pozwalającej na rejestrowanie opisanych ruchów odcinków kręgosłupa podczas chodu człowieka. 2. Weryfikację zasadności modelowania kręgosłupa podczas chodu jako sztywnego segmentu. 3. Opracowanie parametrycznego modelu kręgosłupa pozwalającego na symulację zmian energii potencjalnej i kinetycznej odcinków tułowia i segmentów kręgosłupa. 4. Wykorzystanie zaproponowanej metody pomiarowej i modeli parametrycznych do oceny energii mechanicznej (kinetycznej i potencjalnej) tułowia podczas chodu człowieka zdrowego oraz weryfikacja zjawiska „lustrzanego odbicia” tej energii. 5. Wykorzystanie zaproponowanej metody pomiarowej i modeli parametrycznych do oceny energii mechanicznej tułowia podczas chodu osób zdrowych i pacjentów z wybranymi jednostkami chorobowymi jak np.: niedowłady połowicze czy skoliozy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ze względu na fakt, że organizacja, w tym organizacja rozumiana jako środowisko pracy zawodowej, stanowi złożoną kategorię społeczno-ekonomiczną, w niniejszej książce zaprezentowano retrospekcyjno-perspektywiczne spojrzenie poznawcze jako wprowadzenie do dalszych analiz koncentrujących się na jej współczesnym, pedagogicznym wymiarze. Począwszy od historii pierwszych organizacji kontynuowaliśmy autorskie analizy zgodnie z liniową koncepcją czasu i przyjrzeliśmy się tej część ‘osi czasu’, która dzieje się obecnie, a zatem teraźniejszości. Podjęliśmy próbę scharakteryzowania organizacji w czasach współczesnych czasach cechujących się różnorodnością podmiotów współwystępujących w gospodarce, jak i wielością ich form organizacyjnych oraz koncepcji zarządzania wdrażanych w odpowiedzi na zmienność otoczenia. Czynniki te determinują realizację funkcji pozaprodukcyjnej, która stanowi jeden z głównych obszarów badawczych subdyscypliny pedagogicznej pedagogiki pracy. (…) Funkcjonowanie organizacji w warunkach zmian wymaga ich aktywności w zakresie wspomagania rozwoju kapitału ludzkiego, który tworzą zatrudnieni pracownicy. Ten interesujący problem badawczy został omówiony w drugim tomie zatytułowanym Współczesny wymiar pedagogiczny. (z Posłowia)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Gdyby ludzki mózg był tak prosty, że moglibyśmy go zrozumieć, bylibyśmy tak głupi, że nie zrozumielibyśmy go i tak. Gdzie tkwi dobro człowieka, a gdzie zło? Co odróżnia nas od zwierząt? Po co nam emocje? Czy normy etyczne u polityków są zaniżone? Czy pornografia rzeczywiście szkodzi? Co dzieje się w mózgu seksoholików? Czy marihuana ma właściwości lecznicze? Czemu tak lubimy jeść, a nawet się opychać? Czy starzenie się jest nie do uniknięcia? Czy w mózgu znajdziemy kiedyś odpowiedź na pytanie, czy Bóg istnieje? Wybitny neurobiolog Jerzy Vetulani w rozmowie z Marią Mazurek opowiada o tajemnicach skomplikowanego i wciąż nie do końca poznanego organu: ludzkiego mózgu. Podejmuje niełatwe i często kontrowersyjne kwestie, takie jak: narkotyki i uzależnienia, płeć mózgu, neurobiologia polityki i religii. Wyjaśnia działanie naszego wewnętrznego kompasu, zastanawia się nad rolą sztuki w kształtowaniu mózgu, mówi o konsekwencjach zdrowotnych stresu i metodach walki z nim, a także o wielu innych zjawiskach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zagadnienia konkurencyjności rolnictwa należą do szczególnie złożonych z uwagi na konieczność stałego równoważenia z jednej strony potrzeb ochrony i wsparcia rolnictwa, kształtowania parytetu dochodów uzyskiwanych przez producentów rolnych oraz wynagrodzenia za społecznie oczekiwanie świadczenie usług i dóbr publicznych (zwłaszcza prośrodowiskowych i prospołecznych), a z drugiej − zachowania fundamentalnych zasad i wolności gospodarczych, zwłaszcza wolnej konkurencji. Problemy stąd wynikające Autorka dostrzegła i podjęła całkiem udaną próbę ich przedstawienia, opracowania i oceny, co wymagało wiedzy znacznie wykraczającej poza stricte prawniczą. Z recenzji dr hab. Beaty Jeżyńskiej, prof. UMCS Rozprawa stanowi pozycję bardzo wartościową, jest rezultatem rzetelnej i dojrzałej analizy prawa europejskiego, rodzimego systemu prawnego i jego funkcjonowania. Praca stanowi dobre źródło informacji dla kreowania rodzimych rozwiązań legislacyjnych. Z recenzji dr hab. Moniki A. Król, prof. UŁ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wskazują, że rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym mierzą się z wieloma trudnościami związanymi ze specyfiką roli, jaką pełnią – rodziców dziecka z niepełnosprawnością. Ich rodzicielstwo jest wyzwaniem nie tylko w aspekcie czynności opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka, ale także w aspekcie dobrostanu psychicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka składa się z piętnastu rozdziałów, w których Autorka zastanawia się, w jaki sposób ludzki mózg wykorzystuje pomyłki w procesie uczenia się muzyki, by tworząc audiacyjne wzory, rozwinąć odpowiednie umiejętności. Zwrócono uwagę, że znacznie ważniejsze od gromadzenia jak największego zasobu informacji jest to, by o niektórych kwestiach zapominać lub całkowicie usuwać je ze świadomości. Wszystko to, co ma być na dłużej zapamiętane, jest najpierw wewnętrznie rozpoznawane, a po chwili identyfikowane poprzez łączenie z zewnętrznym znaczeniem. Podstawowym kryterium selekcji jest nowość i odmienność muzycznych komunikatów. Mózg skupia się na ogólnych regułach, więc każde nieutrwalone brzmienie może być łatwo wymienione na inne wrażenie, wpływając na efekty uczenia się. Sprawnie funkcjonujący umysł zachowuje w pamięci wzorce, a nie szczegóły, które zaciemniają obraz. Audiowanie oznacza mentalne analizowanie motywów i w zależności od tego, jak przebiega aktywność, mózg może z nich świadomie korzystać. W nadmiarze informacji nie zwracamy uwagi na ich treść i nie jesteśmy w stanie brzmień rejestrować. Neuronalny system przetwarzania dźwięków może osiągnąć znakomitą sprawność, bo jest elastyczny, nie potrzebuje zewnętrznej kontroli i łatwo dostosowuje się do różnych warunków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej