Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(692)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Artykuły
(612)
Publikacje dydaktyczne
(458)
Publikacje fachowe
(82)
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(19)
E-booki
(18)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(134)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(31)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(27)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(42)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Komorowska Hanna
(17)
Szplit Agnieszka
(17)
Niemiec Katarzyna
(15)
Pawlak Mirosław
(14)
Gębka-Suska Anna
(11)
Lipińska Ewa
(9)
Suska Czesław
(9)
Szałek Marek
(9)
Seretny Anna
(7)
Basińska Anna
(6)
Gajek Elżbieta
(6)
Kubiak Bogusław
(6)
Lipska Agnieszka
(6)
Mrożek Sebastian
(6)
Róg Tomasz
(6)
Zaparucha Aleksandra
(6)
Kondrat Dorota
(5)
Pamuła Małgorzata
(5)
Tomczuk Dorota
(5)
Bucko Dominika
(4)
Dźwierzyńska Ewa
(4)
Iluk Jan
(4)
Rusiecki Jan
(4)
Sikora-Banasik Dorota
(4)
Stanowski Marcin
(4)
Stempek Iwona
(4)
Werbińska Dorota
(4)
Barańska Paulina
(3)
Bogdanowicz Katarzyna
(3)
Bogdanowicz Marta
(3)
Grobelna Barbara
(3)
Horała Małgorzata
(3)
Janicka Monika
(3)
Jaroszewska Anna
(3)
Jurek Anna
(3)
Korzeniowski Leszek
(3)
Kotarba - Kańczugowska Marta
(3)
Martyniuk Waldemar
(3)
Moszczyńska Ewa
(3)
Ostarek Ewa
(3)
Pawłowska Agnieszka
(3)
Ryszka Marcin
(3)
Siek-Piskozub Teresa
(3)
Skrzypczyńska Janina
(3)
Toporek Magdalena
(3)
Turkowska Ewa
(3)
Żylińska Marzena
(3)
Andrzejewska Ewa
(2)
Baumann Katarzyna
(2)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(2)
Borczyk Eliza
(2)
Ciszewska Katarzyna
(2)
Czaplikowska Renata
(2)
Deleżyńska Katarzyna
(2)
Dobija Ewa
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Dąbek Krystyna
(2)
Ekiert Małgorzata
(2)
Gajewska Elżbieta
(2)
Gajos Mieczysław
(2)
Galant Joanna
(2)
Gałązka Alicja
(2)
Golik-Czarnecka Anna
(2)
Grabowska Anna
(2)
Gębal Przemysław E
(2)
Jaworska-Biskup Katarzyna
(2)
Kamińska Krystyna
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Kaźmierczak Małgorzata
(2)
Knapik Ewa
(2)
Kordus Malwina
(2)
Kot Damian
(2)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(2)
Kozak Wioletta
(2)
Kwolek Józefa
(2)
Latkowska Jolanta
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Matera-Klinger Anna
(2)
Miodunka Władysław
(2)
Miodunka Władysław T
(2)
Muszyńska Barbara
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Pachocińska Elżbieta
(2)
Pastuszczak Michał
(2)
Piegzik Wioletta
(2)
Piotrowska-Skrzypek Małgorzata
(2)
Przybylski Grzegorz
(2)
Raźniak Aleksandra
(2)
Roguska Sylwia
(2)
Rokita-Jaśkow Joanna
(2)
Rosmanowska Monika
(2)
Ryba Janusz
(2)
Sakwerda Małgorzata
(2)
Sikucińska Maria
(2)
Sobańska-Jędrych Joanna
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Sowa Magdalena
(2)
Stanek Joanna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(152)
2010 - 2019
(203)
2000 - 2009
(231)
1990 - 1999
(122)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(259)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(710)
Język
polski
(703)
angielski
(6)
niemiecki
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(429)
Nauczyciele
(73)
Nauczyciele przedszkoli
(42)
Nauczyciele nauczania początkowego
(32)
Pedagodzy szkolni
(19)
Wychowawcy klas
(18)
Wychowawcy małych dzieci
(17)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Pedagodzy
(14)
Przedszkola
(9)
Dyrektorzy szkół
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele języka angielskiego
(6)
Językoznawcy
(5)
Nauczyciele języka niemieckiego
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Szkoły średnie
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
A1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Klasa 8
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele polonijni
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele łaciny
(1)
Poziom nauczania A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Języki obce - nauczanie
(275)
Nauczanie języków obcych
(207)
Języki obce
(63)
Języki obce - nauczanie - pomoce dydaktyczne
(50)
Metody nauczania
(50)
Nauczanie początkowe - języki obce
(44)
Przedszkole - nauczanie - języki obce
(34)
Język polski jako obcy
(33)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(26)
Nauczanie początkowe
(26)
Wychowanie przedszkolne
(20)
Język angielski
(19)
Nauczanie
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Uczenie się
(11)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(9)
Uczniowie
(9)
Nauczanie - metody - metoda projektów
(8)
Nauczanie na odległość
(8)
Nauczyciele
(8)
Dysleksja
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Języki
(7)
Języki obce - programy nauczania
(7)
Podstawa programowa
(7)
Dwujęzyczność
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Język polski
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Projekt edukacyjny
(6)
Sztuczna inteligencja
(6)
Gry i zabawy
(5)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(5)
Języki obce - nauczanie - wyniki
(5)
Języki obce - nauczyciel
(5)
Motywacja uczenia się
(5)
Aplikacja internetowa
(4)
Autonomia (pedagogika)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(4)
Edukacja zdalna
(4)
Glottodydaktyka
(4)
Język angielski - nauczanie - szkoła podstawowa
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(4)
Ukraińcy
(4)
Chat GPT-3
(3)
Gramatyka
(3)
Idiomy polskie
(3)
Informacja zwrotna
(3)
Język angielski - nauczanie
(3)
Język niemiecki
(3)
Język łaciński (przedmiot szkolny)
(3)
Język środowiskowy
(3)
Kreatywność
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Przedszkola
(3)
Samodzielność
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo specjalne - języki obce
(3)
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Tolerancja
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wielojęzyczność
(3)
Aplikacja mobilna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Egzamin ósmoklasisty
(2)
Epidemia
(2)
Fonetyka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Hospitacje
(2)
Idiomy angielskie
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język dziecka
(2)
Język szwedzki (przedmiot szkolny)
(2)
Język włoski
(2)
Język łaciński
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikowanie się
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kultura popularna
(2)
Lekcja zastępcza
(2)
Literatura
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Nauczanie - metody
(2)
Temat: dzieło
"Mit Syzyfa", "Obcy"
(1)
"Ten obcy"
(1)
Temat: czas
2001-
(124)
1989-2000
(8)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Piła - nauczanie języków obcych
(1)
Piła - oświata
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(536)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(435)
Artykuł z czasopisma fachowego
(67)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Scenariusz zajęć
(9)
Poradnik
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Program nauczania
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kamishibai
(1)
Legendy i podania
(1)
Liryka
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Musical filmowy
(1)
Muzyka
(1)
Podcasting
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Teatr japoński
(1)
Vademecum
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(642)
Językoznawstwo
(125)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole
(333)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(94)
Bliżej Przedszkola
(18)
Życie Szkoły
(18)
Wychowanie w Przedszkolu
(17)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(16)
Meritum
(13)
Edukacja Wczesnoszkolna
(10)
Nowa Szkoła
(7)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej : Zeszyty Kieleckie
(6)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(6)
Edukacja i Dialog
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Kultura i Edukacja
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Nowa Polszczyzna
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Biblioteka w Szkole
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
Remedium
(2)
Trendy
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(1)
Aura : miesięcznik Naczelnej Organizacji Technicznej
(1)
Chowanna
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Polonistyka
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
710 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
Zawartość zasobu Piła
1957, nr 1-4 . magazyn 3
1958, nr 1-6 . magazyn 3
1959, nr 1-6 . magazyn 3
1960, nr 1-6 . magazyn 3
1961, nr 1-6 . magazyn 3
1962, nr 1-5
1963, nr 1-5 . magazyn 3
1964, nr 1-5 . magazyn 3
1965, nr 1-5 . magazyn 3
1966, nr 1-5 . magazyn 3
1967, nr 1-5 . magazyn 3
1968, nr 1-5 . magazyn 3
1969, nr 1-5 . magazyn 3
1970, nr 1-5 . magazyn 3
1971, nr 1-5 . magazyn 3
1972, nr 1-5 . magazyn 3
1973, nr 1-5 . magazyn 3
1974, nr 1-5
1975, nr 1-5 . magazyn 3
1976, nr 1-5 . magazyn 3
1977, nr 1-5 . magazyn 3
1978, nr 1-5 . magazyn 3
1979, nr 1-5 . magazyn 3
1980, nr 1-5 . magazyn 3
1981, nr 1-5 . magazyn 3
1982, nr 1-5 . magazyn 3
1983, nr 1-5
1984, nr 1-5 . magazyn 3
1985, nr 1-5 . magazyn 3
1986, nr 1-5 . magazyn 3
1987, nr 1-5 . magazyn 3
1988, nr 1-5 . magazyn 3
1989, nr 1-5 . magazyn 1
1990, nr 1-5 . magazyn 1
1991, nr 1-5 . magazyn 1
1992, nr 1-5 . magazyn 1
1993, nr 1-5 . magazyn 1
1994, nr 1-5 . magazyn 1
1995, nr 1-5 . magazyn 1
1996, nr 1-4 . magazyn 1
1997, nr 1-5 . magzyn 1
1998, nr 1-5 . magazyn 1
1999, nr 1-5 . magazyn 1
2000, nr 1-6 . magazyn 1
2001, nr 1-7 . magazyn 1
2002, nr 1-6 . magazyn 1
2003, nr 1-6 . magazyn 1
2004, nr 1-6 . magazyn 1
2005, nr 1-6 . magazyn 1
2006, nr 1-6 . magazyn 1
2007, nr 1-6 . magazyn 1
2008, nr 1-6 . magazyn 1
2009, nr 1-6 . magazyn 1
2010, nr 1-6 . magazyn 1
2011, nr 1-4 . magazyn 1
2017, nr 1-4 . magazyn 1
2018, nr 1-4 . magazyn 1
2019, nr 1-5 . magazyn 1
2020, nr 1-4 . magazyn 1
2021, nr 1-4 . magazyn 1
2022, nr 1-4 . magazyn 1
2023, nr 1-4 . magazyn 1
2023, nr 1-4 . magazyn 1
2024, nr 1-
Zawartość zasobu Złotów
1958, nr 1, 3-6
1959, nr 1-6
1960, nr 1-6
1961, nr 1-5
1962, nr 1-5
1963, nr 1-3,5
1964, nr 4-5
1965, nr 1-5
1966, nr 1-5
1968, nr 1-2, 4-5
1969, nr 1-5
1970, nr 1-5
1971, nr 1-5
1972, nr 1-5
1973, nr 1-5
1974, nr 1-5
1975, nr 1-5
1976, nr 1-5
1977, nr 1-5
1978, nr 1-5
1979, nr 1-5
1980, nr 1-2, 4-5
1981, nr 1-5
1982, nr 1-5
1983, nr 1-5
1984, nr 1-5
1985, nr 1-5
1986, nr 1-5
1987, nr 1-5
1988, nr 1-5
1989, nr 1-5
1990, nr 1-3
1991, nr 1-5
1992, nr 1-5
1993, nr 1-5
1994, nr 1-5
1996, nr 1-5
2002, nr 6
2003, nr 1
2004, nr 1-6
2005, nr 1-6
2006, nr 1-6
2007, nr 1-5
2008, nr 1-6
2009, nr 1-6
2010, nr 1-6
2011, nr 1-4, brak nr 3 Koniec edycji
2018, nr 1-4
2019, nr 1-4
2020, nr 1-4
2021, nr 1-4
2022, nr 1-4
Zawartość zasobu Czarnków
1957, nr 1-4
1958, nr 1-6
1972, nr 1-5
1973, nr 1-5
1974, nr 1-5
1975, nr 1-5
1985, nr 1-5
1991, nr 1-5
1995, nr 1-6
1996, nr 1-5
1997, nr 1-5
1998, nr 1-5
1999, nr 1-5
2010, nr 1-6
2011, nr 1-5
2018, nr 1-4 (brak nr 1 ; 3)
2019, nr 1-5
2020, nr 1-4
2021, nr 1-4
2022, nr 1-4
2023, nr 1-4
Zawartość zasobu Chodzież
Zawartość zasobu Trzcianka
1957
1958
1959
1960, nr 4, 5, 6
1961
1962
1963
1964-1965
1966, nr 1,2,3,4
1967
1968-1969
1970-1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996, nr 1-5
1997, nr 1-5
1998, nr 1-5
1999, nr 1-5
2020, nr 1-4
2021, nr 1-4
2022, nr 1-4
2023, nr 1-4
2024, nr 1-
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 12)
Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule - język nierodzimy - zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Dąbrowskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116902 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41606 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Brak informacji o dostępności: sygn. 34855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 8)
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42841 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Dydaktyka języka rodzimego jako obcego, będąca przedmiotem rozważań Autora, dotyczy charakterystycznego uwarunkowania w nauczaniu języków obcych, które polega na definiowaniu języka własnego, a nie wcześniej wyuczonego w odniesieniu do nauczycieli oraz autorów podręczników i opracowań przedmiotowych. Nasze „bycie w takim języku”, używając Heideggerowskiego określenia, jest zależnością wyjątkową i nieporównywalną z kompetencjami nabywanymi w obrębie kolejnych języków. To sytuacja, w której nauczany język i dookreślana za jego pośrednictwem przestrzeń kulturowa są rodzime dla nauczyciela, bo przyswajane od samych początków świadomości, a nie wyuczone i rozpoznane w wyniku sztucznego procesu edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od Autorek / 5 I. W stronę gramatyki pedagogicznej szyku: od ujęcia teoretycznego do rozwiązań dydaktycznych / 9 II. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli / 43 III. Wybrane reguły i ćwiczenia / 51 1. Szyk słowa się / 53 2. Inne „małe wyrazy”: szyk klityk / 129 3. Szyk przymiotnika względem rzeczownika /171 4. Pozycja podmiotu / 257 5. **/*** Szyk też, także, również / 297 IV. Scenariusze lekcji / 329 1. Jak zostać poliglotą? (poziom B2/C1) / 331 2. Jak się robi pieniądze? (poziom B2/C1) / 351 3. Na ratunek zdrowiu (poziom B2/C1) / 367 4. Piernikowa stolica świata (poziom C1/C2) / 381 Literatura / 403
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 13)
Monografia Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także – po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia 50 pojęć - takich jak snucie nierealistycznych planów, coś bardzo łatwego, niewystarczająca ilość (w stosunku do potrzeb), kupowanie bez obejrzenia rzeczy kupowanej - które wyrażane są w językach polskim i angielskim za pomocą dosyć podobnych metafor. Przykładowo: niesprawdzenie (przed zakupem) stanu rzeczy kupowanej to w idiomatycznej polszczyźnie kupowanie kota w worku, Anglosasi zaś posługują się idiomem "to buy a pig in a poke" (dosł. "kupować prosię w worku").
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40343 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia 50 pojęć - takich jak wykonywanie czegoś z łatwością, odludne miejsce, osoba uległa wobec innych, używanie nadmiernych środków do osiągnięcia jakiegoś celu - które wyrażane są w językach polskim i angielskim za pomocą zdecydowanie odmiennych metafor. Przykładowo: użycie nadmiernych środków to w idiomatycznej polszczyźnie strzelanie z armaty do wróbla (albo do muchy), podczas gdy Anglosasi stosują zwrot "to use a sledgehammer to crack a nut" (dosł. "używać młota dwuręcznego do rozłupywania orzecha").
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112038 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka. Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających. Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo […]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117659 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polski krok po kroku)
Podręcznik nauczyciela został opracowany z myślą o lektorach, którzy pragną nauczać nie tylko skutecznie lecz także w sposób twórczy i atrakcyjny dla studenta. Stanowi on przede wszystkim obszerny poradnik metodyczny lecz zarazem także poręczne narzędzie na lekcji oraz źródło inspiracji i gotowych pomysłów. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki wskazówkom i radom wieloletniego, cenionego nauczyciela języków obcych, autora książki, łatwo i szybko przyswoisz język zgodnie ze swoimi możliwościami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41439, 41438 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66837 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nauka języka obcego w oczch przyszłych nauczycieli ; przekonania metodyczne studentów a koncepcja kształcenia zawodowego nauczycieli / Hanna Komorowska. // W: Problemy komunikacji interkulturowej : Jedna Europa - wiele języków i wiele kultur / pod red. Franciszka Gruczy i Krystyny Chomicz-Jung. - Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawaskiego, 1996. - S. 149 - 159.
Książka
W koszyku
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35165 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej