Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(678)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Artykuły
(598)
Publikacje dydaktyczne
(450)
Publikacje fachowe
(79)
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(19)
E-booki
(18)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(134)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(31)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(27)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(42)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Komorowska Hanna
(17)
Szplit Agnieszka
(17)
Niemiec Katarzyna
(14)
Pawlak Mirosław
(14)
Gębka-Suska Anna
(11)
Lipińska Ewa
(9)
Suska Czesław
(9)
Szałek Marek
(9)
Seretny Anna
(7)
Basińska Anna
(6)
Gajek Elżbieta
(6)
Kubiak Bogusław
(6)
Lipska Agnieszka
(6)
Mrożek Sebastian
(6)
Róg Tomasz
(6)
Zaparucha Aleksandra
(6)
Kondrat Dorota
(5)
Pamuła Małgorzata
(5)
Tomczuk Dorota
(5)
Bucko Dominika
(4)
Dźwierzyńska Ewa
(4)
Iluk Jan
(4)
Rusiecki Jan
(4)
Sikora-Banasik Dorota
(4)
Stanowski Marcin
(4)
Stempek Iwona
(4)
Werbińska Dorota
(4)
Barańska Paulina
(3)
Bogdanowicz Katarzyna
(3)
Bogdanowicz Marta
(3)
Horała Małgorzata
(3)
Janicka Monika
(3)
Jaroszewska Anna
(3)
Jurek Anna
(3)
Korzeniowski Leszek
(3)
Kotarba - Kańczugowska Marta
(3)
Martyniuk Waldemar
(3)
Ostarek Ewa
(3)
Pawłowska Agnieszka
(3)
Ryszka Marcin
(3)
Siek-Piskozub Teresa
(3)
Skrzypczyńska Janina
(3)
Toporek Magdalena
(3)
Turkowska Ewa
(3)
Żylińska Marzena
(3)
Andrzejewska Ewa
(2)
Baumann Katarzyna
(2)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(2)
Borczyk Eliza
(2)
Ciszewska Katarzyna
(2)
Czaplikowska Renata
(2)
Deleżyńska Katarzyna
(2)
Dobija Ewa
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Dąbek Krystyna
(2)
Ekiert Małgorzata
(2)
Gajewska Elżbieta
(2)
Gajos Mieczysław
(2)
Galant Joanna
(2)
Gałązka Alicja
(2)
Golik-Czarnecka Anna
(2)
Grabowska Anna
(2)
Grobelna Barbara
(2)
Gębal Przemysław E
(2)
Jaworska-Biskup Katarzyna
(2)
Kamińska Krystyna
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Kaźmierczak Małgorzata
(2)
Knapik Ewa
(2)
Kordus Malwina
(2)
Kot Damian
(2)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(2)
Kozak Wioletta
(2)
Kwolek Józefa
(2)
Latkowska Jolanta
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Matera-Klinger Anna
(2)
Miodunka Władysław
(2)
Miodunka Władysław T
(2)
Moszczyńska Ewa
(2)
Muszyńska Barbara
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Pachocińska Elżbieta
(2)
Pastuszczak Michał
(2)
Piegzik Wioletta
(2)
Piotrowska-Skrzypek Małgorzata
(2)
Przybylski Grzegorz
(2)
Raźniak Aleksandra
(2)
Roguska Sylwia
(2)
Rokita-Jaśkow Joanna
(2)
Ryba Janusz
(2)
Sakwerda Małgorzata
(2)
Sikucińska Maria
(2)
Sobańska-Jędrych Joanna
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Sowa Magdalena
(2)
Stanek Joanna
(2)
Stasiak Halina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(139)
2010 - 2019
(203)
2000 - 2009
(230)
1990 - 1999
(122)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(246)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(696)
Język
polski
(689)
angielski
(5)
niemiecki
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(429)
Nauczyciele
(73)
Nauczyciele przedszkoli
(41)
Nauczyciele nauczania początkowego
(32)
Pedagodzy szkolni
(19)
Wychowawcy klas
(18)
Wychowawcy małych dzieci
(17)
Pedagodzy
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Przedszkola
(9)
Dyrektorzy szkół
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele języka angielskiego
(6)
Językoznawcy
(5)
Nauczyciele języka niemieckiego
(5)
Szkoły średnie
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
A1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Klasa 8
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele polonijni
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele łaciny
(1)
Poziom nauczania A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Języki obce - nauczanie
(275)
Nauczanie języków obcych
(199)
Języki obce
(63)
Języki obce - nauczanie - pomoce dydaktyczne
(50)
Metody nauczania
(47)
Nauczanie początkowe - języki obce
(44)
Przedszkole - nauczanie - języki obce
(34)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(26)
Język polski jako obcy
(26)
Nauczanie początkowe
(26)
Nauczanie
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Język angielski
(18)
Uczenie się
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(9)
Uczniowie
(9)
Nauczanie - metody - metoda projektów
(8)
Nauczyciele
(8)
Dysleksja
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(7)
Języki
(7)
Języki obce - programy nauczania
(7)
Dwujęzyczność
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Język polski
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Podstawa programowa
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Projekt edukacyjny
(6)
Sztuczna inteligencja
(6)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(5)
Języki obce - nauczanie - wyniki
(5)
Języki obce - nauczyciel
(5)
Motywacja uczenia się
(5)
Aplikacja internetowa
(4)
Autonomia (pedagogika)
(4)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(4)
Edukacja zdalna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język angielski - nauczanie - szkoła podstawowa
(4)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(4)
Ukraińcy
(4)
Chat GPT-3
(3)
Cudzoziemcy
(3)
Idiomy polskie
(3)
Informacja zwrotna
(3)
Język angielski - nauczanie
(3)
Język niemiecki
(3)
Język łaciński (przedmiot szkolny)
(3)
Język środowiskowy
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kreatywność
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Przedszkola
(3)
Samodzielność
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo specjalne - języki obce
(3)
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Tolerancja
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wielojęzyczność
(3)
Aplikacja mobilna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Egzamin ósmoklasisty
(2)
Epidemia
(2)
Fonetyka
(2)
Gramatyka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Hospitacje
(2)
Idiomy angielskie
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język dziecka
(2)
Język szwedzki (przedmiot szkolny)
(2)
Język włoski
(2)
Język łaciński
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikowanie się
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kultura popularna
(2)
Lekcja zastępcza
(2)
Literatura
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Nauczanie - metody
(2)
Nauczanie początkowe - kształcenie integralne
(2)
Temat: dzieło
"Mit Syzyfa", "Obcy"
(1)
"Ten obcy"
(1)
Temat: czas
2001-
(116)
1989-2000
(8)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Piła - nauczanie języków obcych
(1)
Piła - oświata
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(529)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(424)
Artykuł z czasopisma fachowego
(65)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kamishibai
(1)
Liryka
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Musical filmowy
(1)
Muzyka
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Teatr japoński
(1)
Vademecum
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(629)
Językoznawstwo
(118)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole
(333)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(88)
Życie Szkoły
(18)
Bliżej Przedszkola
(17)
Wychowanie w Przedszkolu
(17)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(16)
Meritum
(13)
Edukacja Wczesnoszkolna
(10)
Nowa Szkoła
(7)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(6)
Edukacja i Dialog
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Kultura i Edukacja
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Nowa Polszczyzna
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Biblioteka w Szkole
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
Remedium
(2)
Trendy
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(1)
Chowanna
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Polonistyka
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
696 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym. „Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych. Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”. Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej