Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(32)
Artykuły
(5)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(29)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(18)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(19)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(19)
Wypożyczalnia Złotów
(21)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Autor
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Cytowska Beata
(3)
Przybyla Olga
(3)
Winczura Barbara
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Skibska Joanna
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Bullock Claire
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Delaney Tara
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Hart Charles A
(1)
Horowska Joanna
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kaufman Raun K
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Markowska Dorota
(1)
Melillo Robert
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pruszyńska Karolina
(1)
Rogers Sally J
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Suchowierska Monika
(1)
Szykowna Daria
(1)
Vismara Laurie A
(1)
Walsh William J
(1)
Wieder Serena
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Łabiński Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Autyzm
(37)
Dziecko autystyczne
(24)
Dziecko
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Mowa
(9)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Metoda Sherborne
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Słuch
(7)
Muzykoterapia
(6)
Terapia behawioralna
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Lęk
(4)
Metoda Petö
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Zachowanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Zespół Downa
(4)
Adopcja
(3)
Afazja
(3)
Agresywność
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jąkanie
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metody nauczania
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Odruchy
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Przywiązanie (psychol.)
(3)
Psychoterapia
(3)
Schizofrenia
(3)
Socjalizacja
(3)
Stres
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Zmysły
(3)
Adaptacja
(2)
Alalia
(2)
Autystycy
(2)
Barwy
(2)
Biblioterapia
(2)
Bowlby, John
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Głusi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Interdyscyplinarność
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Język migowy
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Metoda Krakowska
(2)
Metoda Vojty
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Encyklopedie
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
40 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej