Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(284)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Artykuły
(244)
Publikacje naukowe
(79)
Książki
(40)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje fachowe
(19)
E-booki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(13)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Informatorium
(2)
Autor
Mikulski Kazimierz
(4)
Tejszerski Romuald
(4)
Niemierko Bolesław
(3)
Piwowarski Rafał
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bobrowski Krzysztof
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Bąk Janina
(2)
Gajewska Agnieszka
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kanios Anna
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kurzyk Jan
(2)
Noga Henryk
(2)
Ostrowska Urszula
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pietruk Witold
(2)
Pisarska Agnieszka
(2)
Porembska Marta
(2)
Religa Jolanta
(2)
Rojek Marcin
(2)
Wasylczyk Piotr
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Żurek Mirosław
(2)
Abramczuk Michał Paweł
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Augustyniak Joanna
(1)
Banach Czesław
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Batorski Dominik
(1)
Becker Howard Saul
(1)
Bednarczyk-Jana Natalia
(1)
Bełkowska Krystyna
(1)
Białek Kinga
(1)
Biela Adrian
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Bolko Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Borawska Iwona
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borkowska Anna
(1)
Borucka Anna
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Britt Michael A
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Budny Andrzej
(1)
Burdek Wioletta
(1)
Bytof Beata
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Celebańska Diana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrypankowski Filip
(1)
Chrzustek Aleksandra
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Collins W. Andrew
(1)
Creswell John W. Autor
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czekańska-Rawska Magdalena
(1)
Czerka-Fortuna Eliza
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Desperak Iza
(1)
Dobkowska Joanna
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domański Henryk
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Drąg Milena
(1)
Durda Marek
(1)
Dworniczek Katarzyna
(1)
Dzimińska Małgorzata
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Dąbska Olga
(1)
Egeland Byron R
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Flyvbjerg Bent
(1)
Garbula Joanna Maria
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gil Alina
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gliniecka Marta
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gołembiowski Karol
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grobelak Marcin
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzybowski Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(157)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(209)
1989-2000
(23)
1901-2000
(3)
1989-20002001-
(2)
2013
(1)
Kraj wydania
Polska
(297)
Język
polski
(295)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(49)
Nauczyciele akademiccy
(43)
Dorośli
(37)
Pedagodzy
(21)
Specjaliści terapii uzależnień
(13)
Dyrektorzy szkół
(12)
Psychiatrzy
(12)
Psychoterapeuci
(12)
Terapeuci
(10)
Nauczyciele fizyki
(8)
Studenci
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Socjolodzy
(4)
Pracodawcy
(3)
Psycholodzy
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Trenerzy pracy
(2)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Doktoranci
(1)
Muzykolodzy
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurolodzy
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Badania naukowe
(134)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(25)
Młodzież
(16)
Dzieci
(15)
Uczniowie
(13)
Metodologia
(12)
Nauczyciele
(12)
Uzależnienie (nałóg)
(12)
Kształcenie
(11)
Studenci
(11)
Socjologia
(10)
Metody badawcze
(9)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(7)
Nauczanie
(7)
Rodzina
(7)
Rynek pracy
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Nauki społeczne
(5)
Naukowe odkrycie
(5)
Oświata
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Aktywność fizyczna
(4)
Badania jakościowe
(4)
COVID-19
(4)
Czytelnictwo
(4)
Dzieciństwo
(4)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Epidemie
(4)
Informacja naukowa
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Kształcenie zawodowe
(4)
Nagroda Nobla
(4)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Postawy
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Statystyka
(4)
Uczenie się
(4)
Współdziałanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Analiza danych
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Fizycy
(3)
Internet
(3)
Język polski
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Praca
(3)
Psychometria
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Więziennictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Aktywność zawodowa
(2)
Autyzm
(2)
Badania ilościowe
(2)
Baza danych
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Europejski Program Współpracy w Dziedzinie Badań Naukowo-Technicznych (COST)
(2)
Ewaluacja
(2)
Fonoholizm
(2)
Gimnazja
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Język dziecka
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje informacyjne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Temat: czas
2001-
(52)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(4)
1801-1900
(3)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Świat
(5)
Ukraina
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielkopolska
(2)
Cambridge (Wielka Brytania, hrabstwo Cambridgeshire)
(1)
Darmstadt (Niemcy ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Ghana
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Legenda
(1)
Liban
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Podlasie
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Syria
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(213)
Artykuł z czasopisma naukowego
(146)
Artykuł z czasopisma fachowego
(110)
Raport z badań
(84)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(20)
Artykuł z czasopisma medycznego
(12)
Opracowanie
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(8)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Artykuł naukowy
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Legendy i podania
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Ankieta
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport
(1)
Spis
(1)
Stan badań
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(191)
Socjologia i społeczeństwo
(78)
Nauka i badania
(74)
Medycyna i zdrowie
(20)
Psychologia
(20)
Fizyka i astronomia
(8)
Historia
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Inżynieria i technika
(4)
Językoznawstwo
(4)
Biologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(38)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(34)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(28)
Kwartalnik Pedagogiczny
(19)
Wychowanie na Co Dzień
(13)
Alkoholizm i Narkomania
(12)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(12)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(8)
Wychowanie na co Dzień
(8)
Szkoła Specjalna
(7)
Chowanna
(5)
Gazeta Szkolna
(5)
Praca Socjalna
(5)
Edukacja Wczesnoszkolna
(4)
Kultura i Edukacja
(4)
Poradnik Językowy
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Opieka Wychowanie Terapia
(3)
Pedagogika Społeczna
(3)
Studia Edukacyjne
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Bibliotekarz
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Studia Socjologiczne
(2)
Wiadomości Historyczne
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Remedium
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Terapia
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
297 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografię otwiera omówienie ogólnych koncepcji kontroli ujawniania danych (ang. Statistical Disclosure Control, SDC) oraz definicji z tym związanych, a także regulacji prawnych dotyczących ochrony danych wrażliwych stosowanych w różnych krajach, również w Polsce. Zaprezentowano tutaj także najważniejsze typy udostępnianych danych wynikowych oraz rolę metadanych, paradanych, a także danych dodatkowych w SDC. Drugim ważnym poruszanym tematem jest istota i ważność ryzyka ujawnienia informacji wrażliwych oraz ocena jego poziomu. Ukazano tutaj także odmienności występujące w tym zakresie między mikrodanymi a danymi zagregowanymi w postaci tablic częstości i wielkości czy wyników analiz. Szczególną uwagę poświęcono z kolei szczegółowej charakterystyce metod i technik kontroli ujawniania danych wynikowych w przedstawionych powyżej trzech typach. Wskazano ponadto na zagrożenia dla poufności danych, mogące wystąpić w publikowaniu statystyk opisowych, ilustracji i wyników analiz w opracowaniach statystycznych oraz sposoby przeciwdziałania możliwościom odtworzenia danych wrażliwych. W toku dalszych rozważań autorzy scharakteryzowali istotę problemu straty informacji oraz najistotniejsze rodzaje miar oceny owej straty, z pewnymi oryginalnymi propozycjami, a także wpływ straty informacji na jakość estymacji dokonywanej w oparciu o dane poddane SDC. Czytelnik znajdzie w monografii szczegółowe omówienie – wraz ze stosowną egzemplifikacją – narzędzi informatycznych stosowanych w SDC, przede wszystkim programów T–Argus i µ–Argus oraz pakietów środowiska R: sdcTable i sdcMicro. Następnie uwaga została skoncentrowana na organizacji kontroli dostępu do danych i zasadach jej realizacji. W szczególności scharakteryzowano typy udostępnianych mikrodanych, sposobu organizacji funkcjonowania punktów dostępu oraz stosownych zabezpieczeń, przebieg efektywnej kontroli dostępu i zakres odpowiednich uprawnień. Całość wieńczy podsumowanie, w którym wskazano najistotniejsze konkluzje oraz postulaty dotyczące stosowania SDC. Dla wygody czytelnika na końcu opracowania zamieszczono słownik występujących w nim pojęć. Z uwagi na uniwersalność zagadnienia publikacja została opracowana tak, aby mogła służyć metodologom projektującym badania statystyczne oraz odpowiedzialnym za ich jakość i bezpieczeństwo zgromadzonych w ich wyniku informacji. Stąd duży wybór przykładów i praktycznych omówień przedstawianych zagadnień, które pozwalają lepiej zrozumieć przekazywane treści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikowanym w trzydziestolecie działalności Instytutu Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej (wcześniej Zakładu/Katedry) opracowaniu przedstawiono genezę oraz kolejne etapy rozwoju tej uniwersyteckiej jednostki naukowo-dydaktycznej. Główna część monografii poświęcona jest omówieniu badań naukowych i dorobku pracowników Instytutu w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej. W pracy zarysowano również rozwój działalności dydaktycznej, w którą zaangażowana była jednostka, ze szczególnym uwzględnieniem jej kluczowej roli w realizacji kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna. Ostatnią część książki stanowią biogramy naukowe pracowników wraz z zestawieniem najważniejszych prac badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Roślinna historia kultury. Autorki i autorzy artykułów zamieszczonych w numerze zastanawiają się, w jaki sposób humanistyka w czasach rewolucji naukowej mogłaby na nowo zająć się badaniem natury i jak powinna się zmienić pod wpływem najnowszych odkryć biologii. Reprezentując różne dyscypliny, m. in.: etnografię, antropologię, filozofię, literaturoznawstwo, historię gospodarczą, historię sztuki i wykorzystując różne metodologie, próbują opisać skomplikowane relacje nawiązywane przez rośliny i ludzi w obrębie wspólnych, historycznie zmiennych środowisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Na książkę zbiorową Tematy trudne. Sytuacje badawcze składa się dziewięć tekstów autorstwa przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Autorzy wychodzą od swoich doświadczeń badawczych, koncentrując się wokół jednego zagadnienia, które połączyło ich na różnych etapach pracy – tytułowych tematów trudnych. Składają się na nie cudze traumy i problemy lżejszego kalibru; to teren, gdzie badacz wpada w swoisty system manipulacji, rozgrywek wewnętrznych i staje się ich elementem często poza swoją wolą i świadomością; są to również miejsca i sprawy, gdzie występują różnego rodzaju konflikty i napięcia. Poszczególne rozdziały ukazują wysiłek podjęty przez badaczy, aby przekraczać znane im możliwości poznawcze, ponieważ sytuacje „trudne“, w jakich się znaleźli, czasami wymagają od nich zmiany postawy, przemyślenia metodologii, weryfikacji praktyki badawczej oraz refleksji nad wymogami etycznymi towarzyszącymi ich pracy. Książka ukazuje więc, jak badacze mierzą się z barierami poznania, rozumienia i opisu. Dowodzą tym samym rozwoju wiedzy, ponieważ sięgają w rozumieniu rzeczywistości dalej i głębiej. Publikacja odkrywa zaplecze pracy naukowej, pokazując naukowców w trakcie refleksji nad własną praktyką badawczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno­konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [...] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [...] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [...] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty „podręcznik” metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej