Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(11752)
IBUK Libra
(100)
Wolne Lektury
(47)
Forma i typ
Książki
(6305)
Artykuły
(5258)
Publikacje fachowe
(794)
Publikacje dydaktyczne
(720)
Publikacje naukowe
(416)
Poradniki i przewodniki
(339)
Proza
(324)
E-booki
(147)
Komiksy i książki obrazkowe
(102)
Publikacje popularnonaukowe
(92)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(54)
Druki ulotne
(45)
Gry i zabawki
(44)
Audiobooki
(41)
Publikacje informacyjne
(40)
Filmy i seriale
(28)
Poezja
(19)
Czasopisma
(12)
Muzyka
(11)
Albumy i książki artystyczne
(6)
Grafiki
(6)
Publikacje religijne
(4)
Dramat (rodzaj)
(3)
Książka
(2)
Mapy
(2)
Ebooki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
dostępne
(14932)
wypożyczone
(1451)
nieokreślona
(27)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3163)
Czytelnia Piła
(276)
Wypożyczalnia Chodzież
(2746)
Czytelnia Chodzież
(53)
Wypożyczalnia Czarnków
(2436)
Czytelnia Czarnków
(41)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2177)
Czytelnia Trzcianka
(32)
Wypożyczalnia Złotów
(2260)
Czytelnia Złotów
(32)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1889)
Czytelnia Wągrowiec
(606)
Informatorium
(154)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(122)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(414)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(3)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(4)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta
(69)
Tanajewska Alicja
(62)
Naprawa Renata
(60)
Łoskot Małgorzata
(52)
Korczewska Elżbieta
(50)
Zielińska Ewa
(42)
Piątkowska Barbara
(40)
Piątkowski Tomasz
(40)
Barańska Małgorzata
(39)
Kaczanowska Edyta
(38)
Hinz Magdalena
(37)
Korczak Janusz
(37)
Gomolla Marta
(36)
Goetz Magdalena
(35)
Jankowska Anna
(34)
Bielska Beata
(33)
Jarosz Ewa
(33)
Brzezińska Anna
(30)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(30)
Kołodziejska Lidia
(27)
Faliszewska Jolanta
(26)
Kozubek Joanna
(26)
Zubrzycka Elżbieta
(26)
Jakacka Ewa
(25)
Kordzińska-Grabowska Anna
(25)
Olechnowicz Hanna
(25)
Borowiecka Agnieszka
(24)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(24)
Cyrański Czesław
(23)
Filipczuk Halina
(23)
Gordon Thomas
(23)
Kuszak Kinga
(23)
Montessori Maria
(23)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(22)
Obuchowska Irena
(22)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(21)
Maciarz Aleksandra
(21)
Gałkowski Tadeusz
(20)
Tomaszewska Maria
(20)
Wentrych Agnieszka
(20)
Zając Michał
(20)
Dymara Bronisława
(19)
Majewska Monika
(19)
Łasocha Natalia
(19)
Gąsienica Gabriela
(18)
Kowalska Dorota
(18)
Krukowska Małgorzata
(18)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(18)
Pisula Ewa
(18)
Piszczek Maria
(18)
Tyszkowa Maria
(18)
Łopatkowa Maria
(18)
Żaba-Żabińska Wiesława
(18)
Engler Maria
(17)
Franczyk Anna
(17)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(17)
Krajewska Katarzyna
(17)
Lewin Aleksander
(17)
Maćkowiak Małgorzata
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Sujak Elżbieta
(17)
Warzkiewicz Małgorzata
(17)
Wyczesany Janina
(17)
Heska-Kwaśniewicz Krystyna
(16)
Jaczewski Andrzej
(16)
Piwowarski Marcin
(16)
Rivero Miguel Angel Dominguez
(16)
Ziober Ula
(16)
Białecka Bogna
(15)
Brudzewski Julian
(15)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(15)
Ludkiewicz Eliza
(15)
Okuniewski Juliusz
(15)
Rituk Monika
(15)
Sekuła Aleksandra
(15)
Spionek Halina
(15)
Stadtmuller Ewa
(15)
Wilmowska Joanna
(15)
Winczura Barbara
(15)
Bednarz Marzena
(14)
Bladowska Joanna
(14)
Borkowska Maria
(14)
Bray Kevin
(14)
Chmielewska Elżbieta
(14)
Daroszewski Tomasz
(14)
Kolankiewicz Maria
(14)
Kujawa Janusz
(14)
Mikrut Izabela
(14)
Minge Krzysztof
(14)
Miłosz Angelika
(14)
Okoniewska Małgorzata
(14)
Pasternak Agnieszka
(14)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(14)
Szuman Stefan
(14)
Tomaszewska Jovanka
(14)
Zadorozhna Viktoriya
(14)
Ziober Urszula
(14)
Śliwerski Bogusław
(14)
Święcicka Ewa
(14)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(14)
Rok wydania
2020 - 2024
(1692)
2010 - 2019
(4681)
2000 - 2009
(2969)
1990 - 1999
(1383)
1980 - 1989
(488)
1970 - 1979
(360)
1960 - 1969
(180)
1950 - 1959
(114)
1940 - 1949
(13)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4426)
1989-2000
(284)
1901-2000
(40)
1945-1989
(18)
1918-1939
(7)
1801-1900
(3)
1901-1914
(2)
2001-
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-20002001-
(1)
2011
(1)
Kraj wydania
Polska
(11883)
Ukraina
(3)
nieznany (??p)
(1)
Francja
(1)
Luksemburg
(1)
nieznany (p)
(1)
nieznany (pol)
(1)
Czechy
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(11641)
nieznany (po)
(193)
angielski
(12)
francuski
(3)
ukraiński
(3)
nieznany (0 0)
(1)
nieznany (0 p)
(1)
czeski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1353)
Nauczyciele
(1240)
Pedagodzy szkolni
(481)
Dzieci
(474)
Pedagodzy
(454)
Rodzice
(438)
6-8 lat
(388)
Wychowawcy klas
(323)
0-5 lat
(221)
9-13 lat
(217)
Bibliotekarze
(215)
Nauczyciele bibliotekarze
(201)
Dyrektorzy szkół
(197)
Nauczyciele nauczania początkowego
(182)
Terapeuci
(172)
Wychowawcy małych dzieci
(162)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(109)
Nauczyciele języka polskiego
(97)
Psycholodzy szkolni
(96)
Lekarze
(90)
Sportowcy
(82)
Dorośli
(74)
Psycholodzy
(71)
Pracownicy oświaty
(67)
Biblioterapeuci
(66)
Szkoły podstawowe
(66)
Terapeuci zajęciowi
(66)
Pracownicy socjalni
(64)
Przedszkola
(63)
Młodzież
(61)
Socjoterapeuci
(56)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(53)
Coachowie
(44)
Specjaliści terapii uzależnień
(43)
Logopedzi
(42)
Szkoły specjalne
(40)
Psychoterapeuci
(39)
Nauczanie początkowe
(36)
Bibliolodzy
(30)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(30)
Pedagodzy specjalni
(30)
Klasa 3.
(24)
Studenci
(23)
14-17 lat
(22)
Klasa 1.
(21)
Klasa 2.
(18)
Szkoły wyższe
(18)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Uczniowie
(14)
Nauczyciele matematyki
(13)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Nauczyciele języków
(12)
Klasa 4.
(11)
Księgarze
(11)
Nauczyciele muzyki
(11)
Psychiatrzy
(11)
Gimnazja
(10)
Klasa 5.
(10)
Biolodzy
(9)
Klasa 7.
(9)
Klasa 8.
(9)
Nauczyciele akademiccy
(9)
Nauczyciele biologii
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(8)
Dyrektorzy przedszkoli
(7)
Wychowawcy
(7)
Wychowawcy świetlic
(7)
Klasa 6.
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Muzykoterapeuci
(5)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Asystenci rodzin
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Nauczyciele historii
(4)
Nauczyciele plastyki
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Szkoły średnie
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
3-5 lat
(3)
Animatorzy kultury
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(3)
Dziecko głuche
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Nauczyciele techniki
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Pediatrzy
(3)
Prawnicy
(3)
Szkoły ponadgimnazjalne
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Arteterapeuci
(2)
Chorzy i niepełnosprawni
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(316)
Literatura amerykańska
(31)
Literatura angielska
(24)
Literatura niemiecka
(15)
Film amerykański
(7)
Literatura duńska
(7)
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura francuska
(6)
Literatura katalońska
(5)
Film angielski
(3)
Literatura czeska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura ukraińska
(3)
Muzyka polska
(3)
Film polski
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura słoweńska
(2)
Literatura węgierska
(2)
Literatura włoska
(2)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(2)
9-13 lat
(1)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Film libański
(1)
Film niemiecki
(1)
Film rosyjski
(1)
Film szwedzki
(1)
Fotografia polska
(1)
LIteratura ukraińska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura pakistańska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Dziecko
(2711)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Dzieci
(1055)
Wychowanie w rodzinie
(867)
Młodzież
(499)
Wychowanie przedszkolne
(415)
Wychowanie
(397)
Nauczanie początkowe
(388)
Rodzina
(388)
Literatura dla dzieci i młodzieży
(372)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(362)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(355)
Dziecko niepełnosprawne
(339)
Dziecko autystyczne
(319)
Mowa
(311)
Rodzice
(309)
Nauczanie
(270)
Autyzm
(253)
Uczniowie
(253)
Dziecko zdolne
(248)
Domy dziecka
(236)
Dziecko trudne
(229)
Gry i zabawy
(222)
Uczucia
(221)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(217)
Agresywność
(192)
Prawa dziecka
(187)
Czytanie
(183)
Język polski
(183)
Zachowanie
(181)
Bajkoterapia
(169)
Dzieci - twórczość
(169)
Gry edukacyjne
(166)
Logopedia
(166)
Dzieci - rozwój
(165)
Niepowodzenia szkolne
(160)
Psychologia dziecka
(152)
Czytelnictwo
(151)
Dojrzałość szkolna
(146)
Czytelnictwo dzieci
(145)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(145)
Pedagogika specjalna
(145)
Przemoc w rodzinie
(145)
Dysleksja i dysgrafia
(141)
Dzieci upośledzone umysłowo
(138)
Literatura dla dzieci
(131)
Psychoterapia
(131)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(127)
Matematyka
(127)
Pisanie
(123)
Alkoholizm
(122)
Dziecko chore
(121)
Zespół ADHD
(121)
Dzieci - prawa
(120)
Uczenie się
(115)
Zdolności
(114)
Nauczyciele
(112)
Przedszkola
(110)
Socjalizacja
(110)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(110)
Dzieci - zdrowie
(108)
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży
(107)
Internet
(103)
Rodzina zastępcza
(102)
Psychologia rozwojowa
(101)
Dziecko głuche
(100)
Dzieci - psychika
(99)
Dziecko maltretowane
(99)
Diagnoza pedagogiczna
(97)
Biblioterapia
(96)
Kształcenie integracyjne
(96)
Dziecko z ADHD
(95)
Przemoc
(92)
Twórczość dzieci i młodzieży
(92)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(91)
Gry i zabawy ruchowe
(90)
Metody nauczania
(90)
Osobowość
(90)
Relacje międzyludzkie
(90)
Szkolnictwo
(90)
Niepełnosprawni
(89)
Szkolnictwo specjalne
(89)
Dzieci chore
(88)
Niedostosowanie społeczne
(88)
Słuch
(87)
Odżywianie
(86)
Myślenie
(85)
Pomoce dydaktyczne
(85)
Przemoc w szkole
(85)
Patologia społeczna
(83)
Przemoc wobec dzieci
(83)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(82)
Materiały pomocnicze dla szkół
(80)
Psychologia wychowawcza
(80)
Teatr japoński
(80)
Rozwód
(76)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(76)
Pedagogika
(75)
Stres
(75)
Grupy rówieśnicze
(73)
Temat: dzieło
"Alicja w Krainie Czarów"
(6)
"Harry Potter"
(6)
"Jeżycjada"
(3)
"Kto ty jesteś"
(3)
"Zawód wiedźma"
(3)
"7 nawyków szczęśliwego dziecka"
(2)
"Ania z Zielonego Wzgórza"
(2)
"Córka czarownic"
(2)
"Kwiat kalafiora"
(2)
"Opowieści z Narni"
(2)
"Wojtek. Żołnierz bez munduru"
(2)
Dzieci z Bullerbyn
(2)
Harry Potter
(2)
Król Maciuś Pierwszy
(2)
Lokomotywa
(2)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(2)
Paweł i Gaweł
(2)
Petit Prince
(2)
Pippi Långstrump
(2)
twórczość
(2)
"...będzie gorzej"
(1)
"13 piętrowy domek na drzewie"
(1)
"19 razy Kathrine"
(1)
"A... a... a... kotki dwa"
(1)
"Akademia pana Kleksa"
(1)
"Alfabet polski"
(1)
"Bajki Misia Uszatka"
(1)
"Baśnie Barda Beedle'a"
(1)
"Baśnie"
(1)
"Bezsenność Jutki"
(1)
"Bohaterski miś"
(1)
"Był dom..."
(1)
"Chrząszcz brzmi w trzcinie"
(1)
"Chłopiec z burzy i inne opowiadania"
(1)
"Cudowne lekarstwo George'a"
(1)
"Cykor"
(1)
"Czarna owieczka"
(1)
"Czarne okna"
(1)
"Czarodziejska fujarka"
(1)
"Cześć Księżniczko!"
(1)
"Czy wojna jest dla dziewczyn?"
(1)
"Dolep mi ogon, śnieżyco! świat nastolatków oczami nastolatki""
(1)
"Drakulcio ma kłopoty. Urodzinowa katastrofa"
(1)
"Droga"
(1)
"Dzicy lokatorzy"
(1)
"Dzieci Warszawy"
(1)
"Dzieciaki z krainy niesnu.Tajemnica strażnika"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Dziewczynka ze srebrnym zębem"
(1)
"Elemelementarz"
(1)
"Elementarz"
(1)
"Feblik"
(1)
"Fruwajka"
(1)
"Frycek i Mania na Uniwersytecie"
(1)
"Haczyk"
(1)
"Idzie zima"
(1)
"Jadzia"
(1)
"Jak zostałam wiedźmą"
(1)
"Jedyny i niepowtarzalny Ivan"
(1)
"Język Trolli"
(1)
"Kacper Niewypał. Obłędne notatki"
(1)
"Kaczka w berecie i inne historie"
(1)
"Kapelusz kapitana Drake'a"
(1)
"Kasika Mowka"
(1)
"Kim jesteś ślimak Sam?"
(1)
"Kolory"
(1)
"Kopidoł i Kwiaciareczka"
(1)
"Korniszonek"
(1)
"Kotka Brygidy"
(1)
"Kradzione róże"
(1)
"Krasnale i olbrzymy"
(1)
"Król"
(1)
"Królewna Śnieżka"
(1)
"Księżycowy koncert", "Wielki wyścig "
(1)
"Kubuś i lekcje ze stumilowego lasu"
(1)
"Kłopoty rodu Pożyczalskich"
(1)
"Leonek i lew"
(1)
"Lustro Alicji"
(1)
"MIś Uszatek"
(1)
"Magiczne drzewo. Berło"
(1)
"Mała księżniczka"
(1)
"Mała wojna"
(1)
"Małe Licho"
(1)
"Meto". Tom 1 "Dom"
(1)
"Miłość niejedną ma minę"
(1)
"Mruk.Opowiadania o kotkach, kotach i kociskach"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Myszart w Wenecji"
(1)
"Mój tata z obcej planety"
(1)
"Młody samuraj. Krąg wody"
(1)
"Młynek do kawy"
(1)
"Na Gwiazdkę"
(1)
"Największa podróż doktora Dolittle"
(1)
"Nasza paczka i niepodległość"
(1)
"Nasze dziecko"
(1)
"Nie uśmiechaj się, bo się zakocham"
(1)
"Niebieskie migdały"
(1)
"Niedoparki"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
Temat: czas
2001-
(1075)
1989-2000
(124)
2001-0
(101)
1901-2000
(92)
1989-
(88)
1901-
(51)
1801-1900
(34)
1939-1945
(20)
1801-
(18)
1945-1989
(15)
1939-
(13)
1918-1939
(9)
1945-
(7)
1601-
(6)
1701-1800
(6)
1501-
(5)
1701-
(5)
1918-
(5)
1601-1700
(4)
1401-
(3)
1901-1914
(3)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1-
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1901-20002
(1)
1914-1918
(1)
2001 -
(1)
2001- DBN
(1)
2009-2010
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(223)
Warszawa
(10)
Świat
(7)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Ukraina
(6)
Francja
(5)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Wielkopolska
(5)
Łódź (woj. łódzkie)
(5)
Europa
(4)
Niemcy
(4)
Japonia
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Starożytna Grecja
(3)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Włochy
(3)
Afryka
(2)
Antarktyda
(2)
Chiny
(2)
Dania
(2)
Estonia
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Hiszpania
(2)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(2)
Rzym
(2)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Starożytny Egipt
(2)
Syberia (Rosja)
(2)
Syria
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Szwecja
(2)
Słupsk (woj. pomorskie)
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
ZSRR
(2)
Zabrze (woj. śląskie)
(2)
Afryka Północna
(1)
Aleppo (Syria)
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arktyka
(1)
Arktyka (region)
(1)
Bemowo (Warszawa ; część miasta)
(1)
Brzeg (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Cedynia (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Chikuni (Zambia ; okręg)
(1)
Czarna Hańcza (rzeka)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Finlandia
(1)
Generalne Gubernatorstwo (1939-1945)
(1)
Ghana
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Gruczno (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Holandia
(1)
Indie Brytyjskie (1858-1947)
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Islandia
(1)
Kaszubskie, Pojezierze
(1)
Kazachstan
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kijaszkowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wysoka)
(1)
Kraj Warty
(1)
Kraków (Polska ; region)
(1)
Kuropaty (Mińsk ; uroczysko)
(1)
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie)
(1)
Legenda
(1)
Liban
(1)
Literatura węgierska
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Madagaskar
(1)
Malta
(1)
Mandżuria (Chiny)
(1)
Milwaukee (Stany Zjednoczone)
(1)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(1)
Missouri (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(1)
Monetna (Rosja)
(1)
Młodzież
(1)
Narnia (kraina fikcyjna)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Norwegia
(1)
Olesno (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Otwock (woj. mazowieckie)
(1)
Palestyna
(1)
Palestyna (region)
(1)
Pamir
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4194)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2850)
Artykuł z czasopisma naukowego
(718)
Poradnik
(308)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(294)
Scenariusz zajęć
(249)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(246)
Ćwiczenia i zadania
(245)
Opowiadania i nowele
(216)
Poradniki
(212)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(207)
Poradniki dla rodziców
(192)
Wydawnictwa dla dzieci
(182)
Publikacje dla dzieci
(159)
Opracowanie
(156)
Materiały pomocnicze
(147)
Książka obrazkowa
(143)
Kamishibai
(134)
Praca zbiorowa
(117)
Poradniki dla nauczycieli
(109)
Pomoce dydaktyczne
(105)
Literatura dla dzieci
(104)
Bajki i baśnie
(93)
Książka obrazkowa (picturebook)
(83)
Monografia
(72)
Książki dla małych dzieci
(68)
Podręczniki akademickie
(67)
Raport z badań
(65)
Artykuł problemowy
(63)
Wywiad dziennikarski
(59)
Wydawnictwa popularne
(58)
Teatr japoński
(53)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(51)
Gry i zabawy
(51)
Książka dla małych dzieci
(51)
Literatura dziecięca polska
(50)
Publikacja bogato ilustrowana
(50)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(50)
Czasopismo pedagogiczne
(48)
powieść dla dzieci i młodzieży
(47)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(45)
Utwory sceniczne dla dzieci
(43)
Dokumenty elektroniczne
(42)
Gry edukacyjne
(42)
Gry i zabawy dziecięce
(39)
Gry i zabawy umysłowe
(36)
Karty pracy ucznia
(36)
Podręcznik
(36)
Podręczniki
(36)
Dokumenty audiowizualne
(35)
Dokumenty dźwiękowe
(34)
Scenariusze zajęć
(33)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(30)
Gry komputerowe dla dzieci
(29)
Opowiadanie dziecięce polskie
(29)
Materiały konferencyjne
(28)
Powieść
(27)
Pamiętniki i wspomnienia
(26)
Literatura dziecięca
(24)
Opowiadania i nowele dla dzieci
(24)
Scenariusz
(24)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(23)
Case study (studium przypadku)
(23)
Film dla dzieci i młodzieży
(23)
Antologia
(22)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(22)
Artykuł z czasopisma sportowego
(21)
Film edukacyjny
(21)
Gry komputerowe
(21)
Artykuł fachowy
(20)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(18)
Broszura
(18)
Podręczniki dla dzieci
(18)
Wiersze
(18)
Encyklopedie dla dzieci
(17)
Książki mówione
(17)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(17)
Gry i zabawy ruchowe
(16)
Pamiętniki polskie
(16)
Poezja dziecięca polska
(16)
Poezja polska
(16)
Dokument audiowizualny
(15)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(15)
Artykuł z czasopisma literackiego
(14)
Gry komputerowe edukacyjne
(14)
Książka do wypełniania
(14)
Opowiadania i nowele biograficzne
(14)
Program nauczania
(14)
Programy nauczania początkowego
(14)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(14)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(14)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(14)
Antologie
(13)
Arkusz obserwacji
(13)
Film przygodowy
(13)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(13)
Adaptacja filmowa
(12)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(12)
Film fabularny
(12)
Film familijny
(12)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5257)
Psychologia
(833)
Medycyna i zdrowie
(412)
Socjologia i społeczeństwo
(392)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(226)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(123)
Językoznawstwo
(84)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(58)
Historia
(53)
Literaturoznawstwo
(46)
Kultura i sztuka
(43)
Media i komunikacja społeczna
(28)
Kultura fizyczna i sport
(26)
Rozwój osobisty
(26)
Informatyka i technologie informacyjne
(23)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Hobby i czas wolny
(19)
Matematyka
(16)
Biologia
(12)
Filozofia i etyka
(12)
Ochrona środowiska
(11)
Religia i duchowość
(10)
Geografia i nauki o Ziemi
(8)
Nauka i badania
(8)
Kulinaria
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Fizyka i astronomia
(5)
Styl życia, moda i uroda
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Chemia
(1)
Chemia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Fizyka i astronomia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(896)
Guliwer
(406)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(297)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(225)
Głos Pedagogiczny
(180)
Życie Szkoły
(157)
Wychowanie w Przedszkolu
(154)
Remedium
(153)
Szkoła Specjalna
(110)
Edukacja Wczesnoszkolna
(96)
Wychowanie na Co Dzień
(96)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(93)
Dyrektor Szkoły
(88)
Poradnik Bibliotekarza
(85)
Edukacja i Dialog
(84)
Świat Problemów
(70)
Biblioteka w Szkole
(61)
Gazeta Szkolna
(57)
Niebieska Linia
(56)
Polonistyka
(56)
Wychowawca
(56)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(55)
Chowanna
(53)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(53)
Nowa Szkoła
(52)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(49)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(45)
Nauczyciel i Szkoła
(44)
Lider
(41)
Przyjaciel Dziecka
(41)
Psychologia w Szkole
(40)
Problemy Alkoholizmu
(38)
Charaktery
(37)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(34)
Biblioteka Publiczna
(33)
Opieka Wychowanie Terapia
(31)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(30)
Pedagogika Społeczna
(30)
Wychowanie na co dzień
(28)
Kwartalnik Pedagogiczny
(27)
Psychologia Wychowawcza
(25)
Nauczanie Początkowe
(24)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(23)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(22)
Głos Nauczycielski
(21)
Meritum
(21)
Praca Socjalna
(21)
Problemy Narkomanii
(21)
Problemy Rodziny
(20)
Ruch Pedagogiczny
(20)
Wszystko dla Szkoły
(20)
Rewalidacja
(19)
Scholasticus
(19)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(18)
Logopedia
(17)
Biblioterapeuta
(16)
Trendy
(16)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(15)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(13)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(12)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(12)
Polityka Społeczna
(12)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(12)
Sygnał
(12)
Forum Oświatowe
(11)
Kultura i Edukacja
(11)
Nowe w Szkole
(11)
Poradnik Językowy
(10)
Biologia w Szkole
(9)
Kultura Fizyczna
(9)
Matematyka
(9)
Oświata Mazowiecka
(9)
Przegląd Psychologiczny
(9)
Twoje Dziecko
(9)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(9)
Język Polski w Szkole IV-VI
(8)
Języki Obce w Szkole
(8)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(8)
Wychowanie Na Co Dzień
(8)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(7)
Wychowanie Muzyczne
(6)
Świetlica w Szkole
(6)
Bibliotekarz
(5)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(5)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(5)
Język Polski w Szkole
(5)
Nowa Polszczyzna
(5)
Przegląd Oświatowy
(5)
Terapia
(5)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(5)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(4)
Małżeństwo i Rodzina
(4)
Plastyka i Wychowanie
(4)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna
(4)
Studia Edukacyjne
(4)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(4)
Alkoholizm i Narkomania
(3)
Bliżej Biblioteki
(3)
Cogito
(3)
11899 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W omawianym okresie zaistniało wyjątkowe zjawisko w sztuce książki nazywane polską szkołą ilustracji czy też złotym jej okresem. Wynikało to z faktu, że ilustracje dla dzieci zawsze projektowali profesjonalnie wykształceni twórcy, zatrudniani przez wydawnictwa, którzy w zamyśle ujmowali książkę jako indywidualną całość graficzną. Zatem w publikacjach dla najmłodszych obecna była autorska ilustracja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój dziecka w przedszkolu to książka, która przybliża rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa wybrany system edukacyjny. Autorka porównuje trzy różniące się ideologią i prezentujące odmienne modele wychowania systemy: montessoriański, waldorfski i standardowy. Z uwagi na brak badań porównawczych istotnym celem pracy stało się urealnienie często skrajnie pozytywnych lub negatywnych opinii wobec alternatywnych podejść do rozwoju i edukacji dziecka. Wyniki badań mogą być przydatne dla zwolenników alternatywnych pedagogik i pomóc im w umacnianiu własnych pozycji. „ Autorka pokazuje procesy rozwojowe pobudzane przez oddziaływania edukacyjne przewidziane w poszczególnych systemach pracy z dzieckiem. Okazuje się, że kompetencje rozwijane w poszczególnych systemach edukacyjnych wpływają na występowanie zmian także w zakresie innych umiejętności […]. Warto podkreślić, że praca Iwony Sikorskiej stanowi potwierdzenie ogólnej idei propagowanej przez psychologię ekologiczną, dotyczącej interakcji właściwości rozwijającej się jednostki z mikrośrodowiskiem, w jakim się znajduje”. Z recenzji prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Literatura dziecięca i młodzieżowa ostatnich kilkunastu lat rozwija się w ogniu ścierających się tendencji: z jednej strony zasadniczym punktem jej odniesienia są tradycyjne wzorce wypracowane przez zaliczane do kanonu dzieła wysokoartystyczne, z drugiej jednak podlega ogromnym wpływom kultury masowej. Dla „zwabienia” czytelnika w sidła lektury wykorzystuje nawet kicz, niekiedy fałszuje obraz rzeczywistości, by zyskać uznanie w oczach hipotetycznego nastoletniego czytelnika. Otwarte pozostaje pytanie, czy literatura współczesna jest kuszącą, łagodną Pięknością, czy też złowrogą Bestią, niszczącą podstawy wrażliwości estetycznej młodego pokolenia. Książka zawiera 17 artykułów najwybitniejszych polskich znawców literatury dziecięcej. Jest to pozycja dla bibliotekarzy, polonistów, pedagogów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jak czytać dramaty? / Tomasz Macios. - Wyd. 2. - Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2008. - 388 s. ; 26 cm.
(Trener : liceum.)
To zbiór ułożonych według klucza chronologicznego analiz, obejmujących okres od antycznej tragedii greckiej aż po współczesny teatr postdramatyczny. Każdy rozdział poświęcony został analizie wybranych fragmentów dramatu, zawiera także informacje o gatunku, epoce i nurcie artystycznym, z którymi związany jest dany utwór.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106038 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37218 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro. Analysis of essential aspects of institutional preschool care and education for young children and presentation of selected conceptual solutions. The author analyzes them against the background of two approaches: liberalism-based and "grass-roots experimenting" based on civic initiatives. He wonders about their characteristics, conditions and consequences, and the chances of their success. It indicates the open and hidden dangers that are associated with the breaking of solidarity and social unity, with the domination of individualism, rivalry and competition. Referring to theory and practice, he proposes examples of specific conceptual solutions (Reggio Emilia, High / Scope Program and diversified education) that fit into the space of civil society and fit into civic, community activity, dictated by concern for the common good.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła podstawę postępowania habilitacyjnego. Przewlekłe zapalenie trzustki (PZT) jest przewlekłym procesem zapalnym, powodującym postępujące i nieodwracalne włóknienie trzustki. Choroba przebiega z okresami remisji i zaostrzeń, prowadząc do stopniowego upośledzenia wewnątrzwydzielniczej i zewnątrzwydzielniczej funkcji trzustki. Przewlekłe zapalenie trzustki jest rzadko spotykaną chorobą u dzieci, chociaż w ostatnich latach zarówno w Centrum Zdrowia Dziecka, jak i w innych ośrodkach pediatrycznych obserwuje się stopniowe zwiększenie liczby chorych z PZT. U dzieci przyczyny PZT są różnorodne, m.in. mutacje genów, wady anatomiczne przewodu trzustkowego, zaburzenia metaboliczne, choroby dróg żółciowych i nie zawsze można je uszeregować w systemach TIGAR-O, czy M-ANNHEIM- klasyfikacjach przygotowanych z myślą o pacjentach dorosłych. U dużego odsetka pacjentów nie udaje się ustalić etiologii PZT, rozpoznaje się wówczas „idiopatyczne” PZT Zarówno w literaturze krajowej jak i zagranicznej brak jest zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci. Większość opracowań dotyczy pacjentów dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem alkoholowego PZT. Wiedza na temat postępowania z dzieckiem z PZT jest bardzo uboga, co wynika z braku dużej, jednorodnej grupy chorych dzieci. Grupa ponad 200 dzieci z przewlekłym zapaleniem trzustki będąca pod opieką Kliniki Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania IPCZD jest obecnie największą jednoośrodkową grupą w Europie. Stwarza to wyjątkową szansę na prześledzenie naturalnego przebiegu choroby oraz wpływu zastosowanego leczenia na ciężkość jej przebiegu. Cele pracy: a) badawcze 1. Retrospektywna analiza przyczyn przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci oraz ocena wpływu czynników etiologicznych na ciężkość przebiegu klinicznego choroby. 2. Retrospektywna ocena skuteczności leczenia endoskopowego i chirurgicznego PZT u dzieci. 3. Retrospektywna ocena wzajemnej korelacji wyników endoskopowej cholangiopankreatografii wstecznej (ECPW) oraz cholangiopankreatografii metodą rezonansu magnetycznego (MRCP- magnetic resonance cholangiopancreatography) u dzieci. b) praktyczne 1. Zaproponowanie schematu postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dziećmi z przewlekłym zapaleniem trzustki na podstawie doświadczeń własnych oraz danych literaturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Problemy emocjonalne oraz stany depresyjne dotykają coraz większą grupę młodzieży. Rodzice czy wychowawcy często nie wiedzą, jak radzić sobie z zaburzeniami lękowymi u dzieci. Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? Bądź świadomym opiekunem! Chcesz zadbać o stabilność psychiczną dziecka i dobre samopoczucie oraz wiedzieć, kiedy warto skonsultować sprawę ze specjalistą i jak się do tego przygotować? Sprawdź, na jakie sygnały warto zwrócić uwagę i naucz się rozmawiać z dzieckiem, tak by znaleźć z nim wspólny język i wzbudzić zaufanie. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby mu pomóc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja obejmuje wybrane wyniki badań naukowych dotyczących problemów pol-skich rodzin oraz wyzwań i perspektyw polityki rodzinnej w Polsce, w różnych aspek-tach i wymiarach przestrzennych – przede wszystkim w wymiarze lokalnym. Zbiór otwiera artykuł dotyczący rządowych programów polityki rodzinnej powstałych po przełomie ustrojowym. Analiza ta stanowi istotną osnowę rozważań o szczegółowych obszarach polityki społecznej wobec rodziny, realizowanych na poziomie województw, powiatów i gmin. Należy bowiem mieć na uwadze, że w warunkach de¬centralizacji polityki rodzinnej państwa jest ona istotna nie tylko dla samej rodziny, ale także dla funkcjonowania samorządów, organizacji społecznych i innych podmiotów realizujących zadania na rzecz rodziny. Niezwykle ważne są własne inicjatywy samorządów na rzecz poprawy warunków funkcjonowania rodziny i realizacji przez nią podstawowych funkcji, m.in. prokreacyjnej, ekonomicznej, opiekuńczo-wychowawczej. Z tego też powodu interesujący jest artykuł dotyczący regionalnych (wojewódzkich) programów wspierania godzenia życia zawodowego z rodzinnym, uznawanych za kluczowe w polityce na rzecz podniesienia poziomu dzietności, a także tekst o polityce rodzinnej w strategiach rozwiązywania problemów społecznych w powiatach małopolski. W każdym z tych obszarów można też wyodrębnić szczegółowe problemy, które stają się wyzwaniem dla samorządowej polityki społecznej, w tym rodzinnej lub innych polityk szczegółowych. W tym kontekście warte uwagi są wyniki badań dotyczących specyficznej sytuacji samotnych kobiet, które pozbawione możliwości podziału obowiązków pomiędzy siebie i partnera, usiłują po¬wrócić na rynek pracy. Równie ciekawa jest analiza warunków działania nieformalnych form wsparcia rodzin w środowisku lokalnym. Dwa następne artykuły prezentują interesujące badania odnoszące się do funkcjonowania ustawowych instrumentów polityki rodzinnej wobec rodzin z dziećmi do lat trzech. Mowa o tradycyjnych żłobkach, które są rozwiązaniem najczęściej wybieranym przez rodziców małych dzieci, oraz o innowacyjnym rozwiązaniu, jakim jest opiekun dzienny. Publikację zamyka inspirująca analiza sytuacji przebywających w Norwegii polskich rodzin niewydolnych wychowawczo, a także funkcjonwania nordyckich instytucji chroniących interesy dzieci, głównie Służby Ochrony Praw Dzieci (Barnevernet). Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania tej publikacji, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej. Joanna Szczepaniak-Sienniak, Adam Kubów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej