Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(212)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(212)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(493)
wypożyczone
(34)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(102)
Czytelnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(87)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(71)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(66)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(73)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(58)
Czytelnia Wągrowiec
(41)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Naprawa Renata
(15)
Bogdanowicz Marta
(14)
Tanajewska Alicja
(14)
Franczyk Anna
(10)
Krajewska Katarzyna
(10)
Kisiel Bożena
(9)
Maternicka Kornela
(8)
Borkowska Maria
(6)
Kielin Jacek
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Piszczek Maria
(6)
Knill Christopher
(5)
Olechnowicz Hanna
(5)
Przasnyska Maria
(5)
Wyczesany Janina
(5)
Bogdanowicz Marcin
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Sherborne Veronica
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Fröhlich Andreas D
(3)
Klinik Anna
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Białek Zofia
(2)
Bołtuć Iwona
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Cytowska Beata
(2)
Kaja Barbara
(2)
Kamińska-Szewczyk Dorota
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Knill Marianne
(2)
Kott Tadeusz
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Maurer Alicja
(2)
Mulart Joanna
(2)
Musielewicz Adam
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Nawrot Jacek
(2)
Palak Zofia
(2)
Parol Urszula Zofia
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Pawlak Agnieszka
(2)
Pietruczanis Monika
(2)
Pilecki Jan
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(2)
Zalewski Mirosław
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Barr Pat
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Brearley Gill
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Brzeziński Włodzimierz
(1)
Buczyńska Joanna
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dombrowska Eliza
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Florek Anna
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Godawa Joanna
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grodzicka Irena
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Góralówna Maria
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Halbig Johannes
(1)
Hale Glorya
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Janosz Bożena
(1)
Januszko Leonard
(1)
Jaworska-Dębska Barbara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(71)
1990 - 1999
(44)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(212)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(202)
nieznany (po)
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(120)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(75)
Rehabilitacja medyczna
(31)
Pedagogika specjalna
(29)
Mowa
(19)
Kształcenie integracyjne
(17)
Niepełnosprawni
(17)
Dziecko
(16)
Metoda Sherborne
(16)
Dziecko autystyczne
(15)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(15)
Autyzm
(14)
Gry i zabawy ruchowe
(14)
Muzykoterapia
(14)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Terapia zajęciowa
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Gry edukacyjne
(12)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Niedorozwój umysłowy
(12)
Psychoterapia
(11)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(11)
Gry i zabawy
(10)
Rodzina
(9)
Słuch
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Wady rozwojowe
(9)
Dziecięce porażenie mózgowe
(8)
Gimnastyka lecznicza
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zespół Downa
(8)
Dziecko głuche
(7)
Dziecko niedosłyszące
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Dziecko z zespołem Downa
(7)
Integracja społeczna
(7)
Metoda Petö
(7)
Sprawność motoryczna
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Zachowanie
(7)
Arteterapia
(6)
Dogoterapia
(6)
Dotyk
(6)
Głusi
(6)
Hipoterapia
(6)
Metoda Dobrego Startu
(6)
Myślenie
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Narząd ruchu
(6)
Niewidomi
(6)
Socjalizacja
(6)
Zmysły
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Fizykoterapia
(5)
Komputery
(5)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Leczenie
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Rehabilitacja społeczna
(5)
Rodzice
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Animaloterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Choroby dziedziczne
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko niedowidzące
(4)
Małżeństwo
(4)
Metoda Bobathów
(4)
Metoda Vojty
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niemowlę
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pamięć
(4)
Ruchy
(4)
Upośledzenie umysłowe
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Wolontariusze
(4)
Wzrok
(4)
Węch
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Afazja
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Domy dziecka
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Jąkanie
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Masaż
(3)
Temat: czas
2001-0
(4)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(9)
Podręczniki
(5)
Programy nauczania początkowego
(4)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Encyklopedie
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Film edukacyjny
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Film polski
(1)
Monografia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
213 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiamy profesje psychologa, pedagoga specjalnego, logopedy, fizjoterapeuty, terapeuty integracji sensorycznej, muzykoterapeuty jako te, które są dla nas najistotniejszymi, jeśli chodzi o wsparcie dziecka. To ci specjaliści posiadają kompetencje potrzebne do prowadzenia oddziaływań terapeutycznych. Na takich kierunkach w Polsce kształci się kadrę zawodową zajmującą się pracą z dzieckiem. Prezentujemy podejście terapeutów do usprawniania rozwoju dziecka zgodnie z ich profesjami, zwracając uwagę na ich osobowość, obciążenia związane z wykonywanym zawodem, aby w końcu wspomnieć o najważniejszych terapeutach, czyli rodzicach - ich postawach wobec dzieci i konsekwencjach codziennych trudów. Niech ta książka będzie poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka, jego ewentualnych zaburzeń i wybranych przez autorów przykładowych form terapii dziecka od jego urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole. [Dorota Kohut]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49113, 49514 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32604 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85567 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16719 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95205 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95206 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94170, 94169 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39359 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84089, 84088, 84090 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 161)
Syntetyczne opracowanie zbiorowe o walorach wieloaspektowej monografii, poruszającej temat zaburzeń rozwojowych dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi i złożonymi wadami rozwojowymi. Autorzy przedstawiają analizę oraz ocenę możliwości i szans wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych, skutecznego leczenia oraz wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w różnym wieku poważnie zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych. Cenną wartością poznawczą i praktyczną jest poradnikowy charakter tomu - stanowi on kompendium wiedzy dla nauczycieli oraz osób, które nie będąc pedagogami specjalnymi, mogą skutecznie pomóc stworzeniu odpowiedniego i indywidualnego programu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108166, 107730 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50007 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40346 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46378 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65070 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42613 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34088 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60825 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30652 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80137/Z.24 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnosprawnych umożliwiła wyodrębnienie pewnych obszarów tematycznych. W pracy stanowią one dwa odrębne rozdziały. W pierwszym z nich refleksja teoretyczna zainspirowana konkretną aktywnością twórczą osób niepełnosprawnych pozwoliła na odkrycie nowego wymiaru twórczości. Przykładem są artykuły A. Rakowskiej, B. Szczepankowskiego i A. Korzon, które wprowadzają czytelnika w tę problematykę. Autorzy kolejnych artykułów próbują odpowiedzieć na pytania, czym jest twórczość i czy rzeczywiście ma charakter wielowymiarowy... W drugiej części autorzy zwracają uwagę na potrzebę wykorzystywania nowych metod pomocy i rehabilitacji w rozwoju potencjału twórczego uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Analiza naukowa podjęta przez autorów koncentruje się wokół metod waloryzacyjnych, a także bardziej tradycyjnych: teatroterapii i muzykoterapii. Polecamy w tym miejscu książkę Impulsu "Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi" z płytą DVD. Książka adresowana jest do wszystkich osób, które interesują się wspomaganiem potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi, czyli pedagogów, terapeutów, rodziców, psychologów, rehabilitantów, studentów, a także do środowiska twórców otwartych na oryginalne przeżycia. Warto odwołać się do maksymy Marii Grzegorzewskiej, wg której "nie ma kresu twórczości". Twórczyni polskiej pedagogiki specjalnej jest wyrazicielką jakże aktualnego dyskursu paradygmatycznego, o którym powinni pamiętać przyszli arteterapeuci, aby lepiej rozumieć i stymulować twórcze bytowanie każdej osoby niepełnosprawnej już od najwcześniejszych lat. Dzięki efektywnemu wsparciu niepełnosprawni będą stawali się podmiotami decydującymi o sobie, swoim samorozwoju i nieograniczonej samokreacji. [E. Lubińska-Kościółek, K. Plutecka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47394 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym, wysoko rozwiniętym świecie, zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci. W ostatnich latach zaszły duże zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju u dzieci, jednak nadal jest dużo niewiadomych i kontrowersji oraz zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju. W pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku rozwoju dziecka, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka i w przyszłości jego rozwoju intelektualnego. Autorzy podręcznika w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju. Celem książki jest przedstawienie aktualnej wiedzy medycznej, rehabilitacyjnej i logopedycznej obejmującej wspomaganie rozwoju dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi, a także przekazanie doświadczenia autorów, nabytego w ciągu wieloletniej pracy z dziećmi z wrodzonymi zaburzeniami rozwoju. Prezentowane zagadnienia rehabilitacyjno-logopedyczne przedstawiono na podstawie wybranych zespołów genetycznych uwarunkowanych różnymi mechanizmami (zespół Downa, zespół Pradera-Willego, zespół CHARGE i zespół Freemana-Sheldona) oraz złożonych problemów rozwojowych (brak i niedorozwój ciała modzelowatego oraz sekwencja zaburzeń tyłomózgowia Dandy-Walkera). Książka jest dedykowana lekarzom oraz specjalistom z dziedziny rehabilitacji, logopedii, psychologii oraz pedagogiki, którzy wspomagają rozwój dzieci z zaburzeniem rozwoju. Autorzy podręcznika prezentują holistyczne podejście do dziecka nieprawidłowościami rozwojowymi obejmując opieką i wsparciem również jego rodzinę. Pierwszy rozdział jest wprowadzeniem do złożonego zagadnienia (definicja, podziały, diagnostyka) wrodzonych zaburzeń rozwoju, wad narządów wewnętrznych oraz zespołów genetycznych. Oryginalnym podejściem do tego zagadnienia jest układ kolejnych rozdziałów dotyczących wspomagania rozwoju dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi. W pierwszej części tych rozdziałów autorzy przedstawiają wiedzę dotyczącą patomechanizmu powstawania zespołu, jego dziedziczenia i objawów - ma to na celu zrozumienie dziecka z wrodzonym zaburzeniem rozwoju, w kolejnych częściach rozdziałów autorzy szczegółowo opisują aktualną wiedzę teoretyczną oraz przedstawiają aspekty praktyczne wczesnej interwencji w leczeniu dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi lub grupami zaburzeń (rehabilitacji i opieki logopedycznej). Podkreślając partnerską współpracę z rodzicami dzieci z wrodzonymi zaburzeniami rozwojowymi, w ostatnim rozdziale książki przedstawiono rozważania i przemyślenia rodzica o jego roli w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną. Z biegiem czasu to rodzice stają się najlepszymi specjalistami dla swoich dzieci z rzadkimi chorobami. Oni celnie i szybko identyfikują problemy oraz przeszkody w opiece nad dzieckiem z zaburzeniem rozwoju i wskazują optymalne rozwiązania. Autorzy mają nadzieję, że podręcznik ten przyczyni się do poprawy rozwoju dzieci z chorobami genetycznymi poprzez stosowanie wczesnej rehabilitacji i opieki logopedycznej oraz poprawy jakości życia ich rodzin poprzez lepsze rozumienie potrzeb dzieci z zaburzonym rozwojem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113738, 110387 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40222 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63717 P 7,6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10964 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08147 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10014 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13219, 13220 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Współcześnie obserwuje się wielowymiarowe postrzeganie niepełnosprawności. Jednocześnie niepełnosprawność postrzega się aksjologicznie, całościowo i systemowo we wspomaganiu jednostki, przyjmując, że człowiek jako osoba (persona) wypełnia określone funkcje, zadania własnego osobowego życia jak też przejawia różnorodne zakresy i płaszczyzny własnej aktywności, interaktywnie funkcjonując w określonym środowisku społecznym i kulturowym. We współczesnym holistycznym postrzeganiu niepełnosprawności pojmowanej antropologicznie uzasadnione jest uwzględnianie wielu płaszczyzn i zależności, w tym szczególnie własnej aktywności - działania osobistego jak i aktywnego współuczestnictwa w życiu społecznym. W takiej perspektywie głęboko humanistycznej i podmiotowej rehabilitacja staje się również holistycznie złożonym procesem, którego celem jest dążenie do lepszej jakości życia osób z niepełnosprawnością dla ich jak najpełniejszej międzyludzkiej aktywności, poczucia sensu życia, osiągania wielowymiarowego dobrostanu. Polska koncepcja rehabilitacji kompleksowej i zintegrowanej nadal napotyka wiele barier i trudności w pełnej realizacji. Spośród problemów wiele zastrzeżeń budzi nadal ograniczona możliwość jak najwcześniejszej diagnozy i interwencji na rzecz profilaktycznych oddziaływań kom-pensacyjno-wyrównawczych i zaradczych zmniejszających zakres niepełnosprawności. Słabością systemu skoordynowanych systemowych oddziaływań medyczno-psychologiczno-społecznych są nadal bariery i stereotypy społeczne, które niejednokrotnie są przejawem braku wiedzy i doświadczeń, ograniczając efektywność kompleksowej rehabilitacji. Szczególna rola przypada tu diagnozie, profilaktyce i prewencji w osiąganiu samoskuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108106 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej