Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(18)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(18)
Wypożyczalnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Informatorium
(1)
Autor
Wiącek Renata
(5)
Pawlak Piotr
(4)
Dąbrowska Małgorzata
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Rozesłaniec Małgorzata
(2)
Szurowska Beata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Bartosik Jolanta
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Cytowska Beata
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gnaulati Enrico
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pentecost David
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Sherborne Veronica
(1)
Sosin Irena
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Thompson Jenny
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(28)
Zespół ADHD
(20)
Dziecko
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Agresywność
(5)
Dziecko trudne
(5)
Zachowanie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Mutyzm
(3)
Muzykoterapia
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Biblioterapia
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Mowa
(2)
Nieśmiałość
(2)
Otyłość
(2)
Pisanie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Schizofrenia
(2)
Socjoterapia
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Anoreksja
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki
(1)
Bulimia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroba trzewna
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyslalia
(1)
Dystrofia mięśniowa Duchenne'a
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dzieci nieprzystosowane
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z dystrofią
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Angelmana
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Empatia
(1)
Fakomatoza
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Humor
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jąkanie
(1)
Język angielski
(1)
Kara cielesna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lateralizacja
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Moczenie mimowolne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Muzyka
(1)
Nadwaga
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W opracowaniu Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102688, 102687 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
W publikacji Autorka szczegółowo wyjaśniła czym jest ADHD, jakie są przyczyny jego powstania, jakie zaburzenia mogą mu współtowarzyszyć oraz z jakimi mitami na temat ADHD można się spotkać. Przedstawiła, w jaki sposób przebiega proces diagnozy ADHD, którzy specjaliści są odpowiedzialni za jej postawienie, jakie trudności można napotkać w procesie diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Zobrazowała różnice w funkcjonowaniu osób z ADHD na różnych etapach ich rozwoju. W książce zostały ukazane formy pomocy, jakie mogą być udzielane dziecku nadpobudliwemu i jego rodzinie, wskazano metody, które mogą być wykorzystane przez rodziców i nauczycieli w pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Na podstawie badań empirycznych ucznia z ADHD zaprezentowano jego sytuację rodzinną, szkolną, rozwoju psychofizycznego oraz formy pomocy, jakie są mu udzielane przez szkołę, rodzinę i inne instytucje. Adresatami publikacji są wszyscy Ci, którzy mają kontakt z dzieckiem z ADHD i pragną mu pomóc, a więc rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci pedagogiki i psychologii. Patron medialny - Psychologia w Szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38645 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32166 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47714 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110040 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49533 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65642 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo, umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia, wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji oraz napisana jest przystępnym językiem. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101424, 101425 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47330 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadpobudliwość psychoruchowa i agresywność dzieci w coraz młodszym wieku, staja się poważnym problemem społecznym i wyzwaniem nie tylko agresywność Polsce. Są to zjawiska skomplikowane ze względu na złożoną dynamikę i strukturę oraz różnorodne uwarunkowania. Nie mają jednorodnego charakteru, gdyż ostatecznie są sprowadzone do wzajemnie rozgrywających się w złożonych układach zjawisk natury społecznej i osobowościowej. Powyższe kwestie stanowią przedmiot dociekań teoretycznych i empirycznych autorek pracy. Korzystając z wielu inspirujących prac, autorki przedstawiają własne scenariusze i przebiegi zajęć socjoterapeutycznych, dokonują krytycznej oceny skuteczności działań i interpretacji zajęć realizowanych w grupie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95218, 95217 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105408 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej