Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(225)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Artykuły
(204)
Publikacje naukowe
(30)
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(4)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(12)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Przybylska Ewa
(8)
Aleksander Tadeusz
(7)
Bednarczyk Henryk
(4)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(4)
Stopińska - Pająk Agnieszka
(4)
Konieczna-Woźniak Renata
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Chabior Agata
(2)
Christoph Monika
(2)
Grabowski Andrzej
(2)
Knoll Joachim
(2)
Kubiak-Szymborska Ewa
(2)
Majewska-Kafarowska Agnieszka
(2)
Mandrzejewska-Smól Iwona
(2)
Owczarska Beata
(2)
Perkowska-Klejman Anna
(2)
Pikuła Norbert
(2)
Pikuła Norbert G
(2)
Sacio-Szymańska Anna
(2)
Stochmiałek Jerzy
(2)
Toth Janos Sz
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Worek Barbara
(2)
Zając Dariusz
(2)
Adamczyk Maria
(1)
Aftański Andrzej
(1)
Ambroży Jerzy
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Anioł Joanna
(1)
Antoniak Piotr
(1)
Auleytner Julian
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bednarczyk Łukasz
(1)
Belanger Paul
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Borzyszkowska Halina
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Bury Bronisław
(1)
Buszkiewicz Alicja
(1)
Bąk Agnieszka
(1)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Chabros Eliza
(1)
Chaves Manuel
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Ciepiela Maciej
(1)
Ciepielewska-Janoschka Anna
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czupryn Anita
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudkiewicz Zygfryd J
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Dzięgielewska Małgorzata
(1)
Dębska Ewa
(1)
Falkiewicz Anna
(1)
Feiner Małgorzata
(1)
Frk Vladimír
(1)
Froissart Ferdynand
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gawełek Aneta
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gil Alina
(1)
Gniatkowski Wojciech
(1)
Gogolin Olimpia
(1)
Golonka-Legut Joanna
(1)
Góralczyk Natalia
(1)
Górecka Izabela
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głębocki Rafał
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Haratyk Anna
(1)
Herbert Kopiec
(1)
Horbowski Adam
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Hrehorowicz Arleta
(1)
Jabłonowska Lidia
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jacków-Sowa Krystyna
(1)
Jakubaszek Wanda
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jarvis Peter
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kamińska-Malandain Anna
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Kida Monika
(1)
Kiliszek Joanna
(1)
Kobiałka Andrzej
(1)
Kobylarek Aleksander
(1)
Komorowska-Pudło Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(94)
1990 - 1999
(27)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(165)
1989-2000
(14)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(229)
Język
polski
(227)
angielski
(2)
Odbiorca
Dorośli
(95)
Nauczyciele akademiccy
(95)
Nauczyciele
(34)
Terapeuci
(21)
Pedagodzy
(20)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(15)
Socjoterapeuci
(15)
Pedagodzy szkolni
(10)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Dyrektorzy szkół
(5)
Nauczyciele zawodu
(5)
Nauczyciele języków
(4)
Wychowawcy klas
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Rodzice
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Edukatorzy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Studenci
(1)
Temat
Oświata dorosłych
(186)
Kształcenie ustawiczne
(18)
Dorośli
(12)
Osoby w wieku starszym
(10)
Nauczanie na odległość
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Młodzi dorośli
(8)
Pedagogika
(7)
Dzieci
(6)
Rodzina
(6)
Edukacja medialna
(5)
Geragogika
(5)
Kształcenie
(5)
Starość
(5)
Uczenie się
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Alkoholizm
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczyciele
(4)
Studenci
(4)
Uniwersytety trzeciego wieku
(4)
Alkoholizm w rodzinie
(3)
Badania naukowe
(3)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(3)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(3)
Kształcenie zawodowe
(3)
Ludzie starzy
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie dorosłych
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Andragogika
(2)
Badania ilościowe
(2)
COVID-19
(2)
Domy dziecka
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Francja - szkolnictwo
(2)
Grywalizacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kobieta
(2)
Leczenie
(2)
Macierzyństwo
(2)
Matki i córki
(2)
Media społecznościowe
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samokształcenie
(2)
Starzenie się
(2)
Stres
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły wiejskie
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uniwersytet Trzeciego Wieku
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wykluczenie cyfrowe
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Amatorski ruch artystyczny
(1)
Analfabetyzm
(1)
Analiza jakościowa
(1)
Antypedagogika
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bułgaria - szkolnictwo
(1)
Cielesność
(1)
Coaching
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłe dzieci nadopiekuńczych rodziców
(1)
Dostęp do Internetu
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1989-2000
(9)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Ukraina
(2)
Andaluzja (Hiszpania ; wspólnota autonomiczna)
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rumunia
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(186)
Artykuł z czasopisma fachowego
(126)
Artykuł z czasopisma naukowego
(41)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(217)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(95)
Chowanna
(15)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Szkoła Zawodowa
(5)
Terapia
(5)
Kultura i Edukacja
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Pedagogika Pracy
(4)
Języki Obce w Szkole
(3)
Nowa Edukacja Zawodowa
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Świat Problemów
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Głos Pedagogiczny
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowe Horyzonty Edukacji
(2)
Polonistyka
(2)
Przegląd Historyczno-Oświatowy
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Oświata Dorosłych : Problemy kultury i wychowania
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100718 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37351 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30820 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43287 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 P 2,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43559 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor, który przez wiele lat wspierał swoją wiedzą w zakresie nowych mediów Uniwersytety Trzeciego Wieku w południowej części Polski, analizując miejsce seniorów w przestrzeni nowych mediów opisuje dobre praktyki w wymiarze edukacyjnym z zakresu obsługi urządzeń cyfrowych. Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się organizowaniem działań edukacyjnych w instytucjonalnych formach kształcenia, a więc: UTW, klubach seniora, NGO, a także w ramach działań wolontariackich (np. „Latarnicy Polski Cyfrowej”). Autor dedykuje książkę również studentom kierunków pedagogicznych, gerontologii oświatowej oraz słuchaczom kursów dających podstawy do pracy z osobami w wieku senioralnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110897 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49991 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33154 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Marty Komorowskiej-Pudło dotyczy problemu o niezwykłej ważności z punktu widzenia pełnienia ról małżeńskich i rodzinnych osób dorosłych, wynikających z wcześniejszego wychowywania rodzinnego. Jest próbą odpowiedzi na pytanie: jakie warunki wychowawcze powinni tworzyć rodzice, aby w sposób właściwy przygotować dzieci do optymalnego funkcjonowania w przyszłym życiu małżeńskim? Jest to kwestia niebagatelnej wagi, szczególnie obecnie, gdy jakże często podważany jest sens życia rodzinnego oraz sama instytucja rodziny wraz z tradycyjną rolą matki i ojca w wychowaniu. […] Autorka osadziła swoje analizy w tradycyjnym paradygmacie badań ilościowych. W swej istocie jest to wieloczynnikowy sondaż diagnostyczny z zastosowaniem wielu standaryzowanych kwestionariuszy. Uzyskane wyniki poddane zostały wnikliwej analizie statystycznej. Pozwoliły ukazać współzależność między środowiskiem wychowawczym osób badanych w dzieciństwie a obecną jakością istniejących relacji w małżeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. - 1127 stron : ilustracje ; 29 cm.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115578 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52107 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48459 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej