Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(29)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Pasamonik Barbara
(2)
Stajkowska Marianna
(2)
Blandzi Seweryn
(1)
Buła Anna
(1)
Dworakowska Katarzyna
(1)
Engler Maria
(1)
Fiedorczuk Justyna
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jagiełło Ewa
(1)
Jasiński Ryszard
(1)
Kamińska Wanda
(1)
Kiereś Barbara
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Koralewska Grażyna
(1)
Krasnodębski Mikołaj
(1)
Krawczyk Ewa
(1)
Machacz Anna
(1)
Malinowski Mariusz
(1)
Mroczkiewicz Paweł
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Pacholska Maria
(1)
Papież Jan
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Raczkowska-Lipińska Mirosława
(1)
Rupniewska Wioletta
(1)
Sobczak Sławomir
(1)
Stebnicki Wiesław
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Mirosław Józef
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Środa Magdalena
(1)
Żuk Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Bibliolodzy
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Edukacja filozoficzna
(9)
Antropologia filozoficzna
(7)
Wychowanie
(7)
Gimnazjum - edukacja filozoficzna
(6)
Kształcenie
(3)
Nauczanie
(3)
Tożsamość (filoz.)
(3)
Biblioterapia
(2)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(2)
Gimnazja
(2)
Indywidualizm (filoz.)
(2)
Myślenie
(2)
Podmiotowość
(2)
Psychoanaliza
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Szczęście
(2)
Teilhard de Chardin, Pierre
(2)
Wartość
(2)
Wolność
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aksjologia
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Autorytet
(1)
Bednarski, Feliks Wojciech (1911-2006)
(1)
Chałasiński, Józef
(1)
Demokracja
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Durkheim, Émile
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Etyka - nauczanie
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Fromm, Erich
(1)
Giroux, Henry A.
(1)
Globalizacja
(1)
Glokalizacja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Holizm (filoz.)
(1)
Husserl, Edmund
(1)
Idealizm
(1)
Ingarden, Roman Stanisław
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Jakość życia
(1)
Jenke, Anna (1921-1976)
(1)
Kara cielesna
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Kreatywność
(1)
Krąpiec, Mieczysław Albert (1921-2008)
(1)
Kukołowicz, Teresa (1925-2014)
(1)
Lacan, Jacques
(1)
Ludzie
(1)
Machacz, Anna
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marx, Karl
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Nadzieja
(1)
Naturalizm
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenie
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nuda
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Personalizm
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Poród
(1)
Programy nauczania
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przyjaźń
(1)
Temat: dzieło
Podróż na wielką górę. Bajka filozoficzna
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
Grecja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Filozofia i etyka
(6)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Gazeta Szkolna
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Etyka
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Remedium
(1)
Życie Szkoły
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67127 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. - 218 s. : il. ; 22 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48539 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39396 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32346 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45257 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64135 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Pierwsza część pt. Pytania o teoretyczność teorii wychowania zawiera artykuły: Bogusława Śliwerskiego, Mirosławy Nowak-Dziemianowicz, Marii Czerepaniak-Walczak, Lucyny Kopciewicz, Piotra Baucia, Mariusza Zawodniaka, Ewy Muszyńskiej i Jana Papieża. Autorzy ci wskazują na otwartość myślenia krytycznego o wychowaniu. Ukazują wielość poglądów odnoszących się do teoretyczności (objaśniają istotę wychowania) i praktyczności (diagnozują i wyjaśniają codzienne praktyki wychowawcze, konstruują strategie wychowawcze) teorii wychowania. Zastanawiają się nad jej tożsamością, pytając jednocześnie o to, co jest jej specyfiką jako subdyscypliny pedagogiki. Podejmują próby odkrywania na nowo, czym jest teoria wychowania w obecnej rzeczywistości społeczno-polityczno-kulturowej, a przede wszystkim edukacyjnej, pokazując jej pluralizm w różnych wymiarach. Dyskutują o kondycji teorii wychowania dziś, rozbieżności (konfliktem) między teorią a praktyką wychowania. Wskazują, które obszary rzeczywistości wychowawczej nie znajdują miejsca w teorii, są pomijane i odwrotni. Jako rodzice, nauczyciele akademiccy, reprezentanci także innych dyscyplin naukowych z dystansem stawiają zasadnicze pytanie: czy rzeczywiście nastąpił kryzys teoretyczności teorii wychowania?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy, Dorosłość z niepełnosprawnością, jest próbą odpowiedzi na pytanie, czym jest dorosłość człowieka niepełnosprawnego zarówno intelektualnie, jak i z innymi rodzajami niepełnosprawności, a także analizą prawnych aspektów dorosłości osób niepełnosprawnych, np. mieszkalnictwa chronionego, problematyki małżeństw osób niepełnosprawnych. Założeniem książki było zwrócenie uwagi na wciąż zaniedbany w literaturze okres życia osób niepełnosprawnych - dorosłość i starość. Rozwój człowieka jest procesem złożonym z wielu etapów. Każdemu z nich przypisane są specyficzne zadania rozwojowe, każdy też stanowi efekt przebiegu przedniego etapu oraz jest zrębem następnego. Rozwój jest procesem dynamicznym, a owa dynamika jest wynikiem wzajemnie ze sobą oddziaływujących wpływów biologicznych i społecznych. Do wpływów biologicznych należą czynniki genetyczne, morfologiczno-konstytucjonalne oraz biochemiczno-fizjologiczne. Do wpływów środowiskowych zaliczamy czynniki fizyczne, psychologiczne, społeczno-kulturowe..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajemnice i inne historie to scenariusze zajęć, które mogą być wykorzystane na lekcjach etyki, ale także wychowawczych i biblioterapeutycznych, w szkole lub innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Warsztaty są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów klas 0–IV szkoły podstawowej, ale niektóre z nich można zaproponować także starszym dzieciom. Celem prezentowanego programu edukacyjnego jest wszechstronny rozwój osobowości ucznia – wspieranie umiejętności samodzielnego, krytycznego myślenia, pobudzanie otwartości poznawczej, rozwijanie zainteresowań, a także wrażliwości moralnej i estetycznej. Program ten wspiera też rozwijanie umiejętności myślowo-językowych, takich jak czytanie ze zrozumieniem, pisanie twórcze, formułowanie pytań i zagadnień, wykrywanie błędów w rozumowaniu i porównywanie różnych stylów myślenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48881 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65862 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Scripta Paedagogicae Classicae.)
 FILOZOFIA - ANTROPOLOGIA - PEDAGOGIKA 1. Personalizm - chrześcijaństwo - pedagogika 2. Problem personalizmu a współczesna pedagogika 3. Teoria aspektu - od wiedzy o człowieku do sztuki wychowania 4. Przedmiot, metoda i cel wychowania II. PEDAGOGIKA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY 1. Natura ludzka - małżeństwo - rodzina 2. Dziecko a jakość życia rodziny. Kontekst cywilizacyjny 3. Spór o dziecko III. WYCHOWANIE CNÓT 1. Cnota sprawiedliwości a ludzkie życie 2. Agatologia czy aksjologia - aspekt pedagogiczny 3. Asertywność czy rycerskość? Refleksja na podstawie problemu uczuć gniewliwych IV. JAN PAWEŁ II O CZŁOWIEKU I ŻYCIU SPOŁECZNYM 1. Ludzkie życie jako cel wychowania i kryterium jego oceny 2. Indywidualizm oraz jego konsekwencje wychowawcze V. CZŁOWIEK: DRAMAT NATURY I KULTURY W UJĘCIU MIECZYSŁAWA A. KRĄPCA 1. Małżeństwo i rodzina a osobowy wymiar życia ludzkiego 2. Rodzina a problem aktualizacji przyrodzonej religijności człowieka 3. Problem śmierci a pedagogika 4. Teatr a życie osobowe człowieka - przyczynek do antropologicznych podstaw pedagogiki teatru VI. NASI MISTRZOWIE 1. Klasyczna myśl w wychowaniu w ujęciu Jacka Woronieckiego i Feliksa W. Bednarskiego 2. Personalistyczna koncepcja rodziny w ujęciu Teresy Kukołowicz 3. Józef Wilk - rzecznik personalizmu integralnego w pedagogice 4. Paedagogia perennis w praktyce wychowawczej Anny Jenke VII. VARIA PAEDAGOGICA 1. Szkolnictwo społeczne czy państwowe? Przyczynek do dyskusji nad problemem tzw. neutralności światopoglądowej szkolnictwa i edukacji 2. Poznawcza rola obrazu - aspekt dydaktyczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114126 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41364 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114847 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej