Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(296)
IBUK Libra
(25)
Forma i typ
Artykuły
(235)
Książki
(58)
Publikacje fachowe
(46)
E-booki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(18)
Proza
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje informacyjne
(10)
Gry i zabawki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(83)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(20)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(34)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Informatorium
(10)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Goetz Magdalena
(10)
Lewicka Maria
(10)
Van Laere Karolina
(6)
Malek Renata
(5)
Bienias Adrian
(4)
Gizak Małgorzata
(4)
Gizak Małgorzata Poznajmy się (pol)
(4)
Jasielska Aleksandra
(4)
Kożuchowska Maria
(4)
Balcerek Arleta
(3)
Gąsienica Gabriela
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Sochacka Kinga
(3)
Taraszkiewicz Małgorzata
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Czepczor-Bernat Kamila
(2)
Engler Maria
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Harrison Imogen
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Ippoldt Lidia
(2)
Kasprzyszak Elżbieta
(2)
Klos Adriana
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Krzemionka Dorota
(2)
Kucewicz Katarzyna
(2)
Kłysz-Sokalska Natalia
(2)
Pasternak Agnieszka
(2)
Pawłowska Beata
(2)
Sikora Jagoda
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Stolarczyk Aleksandra
(2)
Strzelecka-Lemiech Alicja
(2)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(2)
Stępień - Nycz Małgorzata
(2)
Szczygieł Dorota
(2)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(2)
Wamka Maciej
(2)
Wojciechowski Mieczysław
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Appelt Karolina
(1)
Ashman-Wymbs Amanda
(1)
Attwood Tony
(1)
Banaszkiewicz Mateusz (psycholog)
(1)
Banaś-Korniak Teresa
(1)
Bartczak-Sroka Ewa
(1)
Bartol Izabella
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Battista Jeff
(1)
Bautsz-Sontag Anna
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Bednarczyk Barbara
(1)
Bednarczyk Sylwia
(1)
Bigaj Laura
(1)
Biliński Witold
(1)
Blok Beata
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Bogucka Maria
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiecka Agnieszka
(1)
Branković Lidia
(1)
Bray Kevin
(1)
Bruzgo Dariusz
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bugajska Agnieszka
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Busz Anna
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
BŁaszczyk Marek
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Błaszczyk Teresa
(1)
Błażejczyk Maria
(1)
Błażkiewicz Maja
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Ciechowicz Sandra
(1)
Ciniewicz Emilia
(1)
Cleare Anita
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Czajka Ewa
(1)
Czech Janina Krystyna
(1)
Czechowski Jan
(1)
Czerwińska-Rydel Anna Współczucie, czyli Najlepsze drożdżówki
(1)
Czub Tomasz
(1)
Danilczyk Monika
(1)
Docampo Valeria
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Domański Cezary W
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Duberny Paweł
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Dąbrowska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(119)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(96)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(186)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(320)
Język
polski
(320)
Odbiorca
Nauczyciele
(62)
Pedagodzy szkolni
(48)
Biblioterapeuci
(35)
Coachowie
(34)
Dorośli
(33)
Nauczyciele przedszkoli
(32)
Psycholodzy szkolni
(30)
Pedagodzy
(24)
Rodzice
(24)
Dzieci
(23)
6-8 lat
(21)
Nauczyciele bibliotekarze
(16)
Bibliotekarze
(15)
9-13 lat
(14)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Psycholodzy
(11)
Psychoterapeuci
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Dyrektorzy szkół
(10)
Wychowawcy małych dzieci
(10)
0-5 lat
(9)
Terapeuci
(8)
Klasa 3.
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Klasa 2.
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Arteterapeuci
(3)
Bibliolodzy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 4.
(3)
Młodzież
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Klasa 5.
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Socjoterapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Biolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 6.
(1)
Lekarze
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Emocje
(133)
Emocje podstawowe
(94)
Uczucia
(67)
Regulacja emocji
(41)
Ekspresja emocji
(32)
Dzieci
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Gniew
(16)
Biblioterapia
(13)
Bajkoterapia
(12)
Relacje międzyludzkie
(11)
Rozwój emocjonalny
(10)
Inteligencja emocjonalna
(9)
Lęk
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Empatia
(8)
Radzenie sobie ze stresem
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Godziny wychowawcze - konspekty
(7)
Lekcja biblioteczna
(7)
Samokontrola
(7)
Stres
(7)
Arteterapia
(6)
Emocje samoświadomościowe
(6)
Pomoc psychologiczna
(6)
Smutek
(6)
Biblioteki szkolne
(5)
Dzieci - psychika
(5)
Dzieci - rozwój
(5)
Dziecko
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Młodzież
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Psychoterapia
(5)
Strach
(5)
Techniki relaksacyjne
(5)
Zachowanie
(5)
Zdolność do rozumienia emocji
(5)
Agresja
(4)
Asertywność
(4)
Dojrzałość emocjonalna
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Inteligencja
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Kreatywność
(4)
Rodzina
(4)
Samoakceptacja
(4)
Samopoznanie
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Agresywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje wychowawcze
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Nastrój (psychologia)
(3)
Optymizm
(3)
Otyłość
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Socjalizacja
(3)
Szczęście
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Wstyd
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Autyzm
(2)
Coaching rodzicielski
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dojrzewanie
(2)
Emocje i uczucia
(2)
Epidemia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompulsywne objadanie się
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikowanie się
(2)
Kłótnia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Myślenie pozytywne
(2)
Nadwaga
(2)
Osobowość
(2)
Osoby otyłe
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pamięć
(2)
Pewność siebie
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Postawy
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoedukacja
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Radość
(2)
Temat: dzieło
Piaskowy Wilk
(1)
Lalka
(1)
Pieśni
(1)
Treny
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(126)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(126)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(58)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(44)
Scenariusz zajęć
(20)
Poradnik
(19)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Opowiadania i nowele
(15)
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(10)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Gry i zabawy
(4)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Poradniki
(3)
Artykuł z czasopisma związkowego
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma młodzieżowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziecko
(1)
Emocje
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kamishibai
(1)
Karty do gry
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura szwedzka
(1)
PYTANIE
(1)
Plansze do gry
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Uczucia
(1)
Złość
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(160)
Psychologia
(102)
Medycyna i zdrowie
(34)
Rozwój osobisty
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Religia i duchowość
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(31)
Charaktery
(28)
Bliżej Przedszkola
(15)
Biblioteka w Szkole
(11)
Głos Nauczycielski
(10)
Wychowanie w Przedszkolu
(10)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(8)
Głos Pedagogiczny
(8)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(7)
Psychologia w Szkole
(7)
Dyrektor Szkoły
(6)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Życie Szkoły
(6)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Kwartalnik Pedagogiczny
(5)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(5)
Świat Problemów
(5)
Biblioterapeuta
(4)
Meritum
(4)
Arteterapia
(3)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Ruch Pedagogiczny
(3)
Chowanna
(2)
Niebieska Linia
(2)
Problemy Rodziny
(2)
Przegląd Oświatowy
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Cogito
(1)
Czasopismo Psychologiczne
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
321 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania. Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów – dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie. Parafrazując tytuł książki i łącząc go z serią wydawniczą: edukacja ukierunkowana na myślenie to mądra edukacja – taka, która w przemyślany sposób prowadzi uczniów i nauczycieli ku mądrości. Dr hab. Iwona Czaja-Chudyba, prof. UP W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej K. J. Szmidt, E. Płóciennik, Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest rezultatem kilkumiesięcznych badań etnograficznych prowadzonych w trzech oddziałach szpitalnych. Omówiono w niej realia pracy i trudności, z jakimi mierzą się pracownicy szpitala, a które często są niezauważalne dla pacjentów i ich rodzin. Ukazano zakulisowy świat placówki medycznej, gdzie następuje wzajemne uzgadnianie znaczeń i kontekstów wykonywanej pracy, a także przybliżono organizacyjną codzienność widzianą oczami przedstawicieli personelu medycznego. Z perspektywy etnografii organizacji, oddając głos swoim badanym, autorki przeanalizowały specyfikę oddziału jako organizacji, społecznie konstruowaną przestrzeń, style kierowania, proces komunikowania pomiędzy przedstawicielami personelu medycznego oraz niepewność i emocje, jakich doświadczają reprezentanci zawodów medycznych. Publikacja jest jednym z nielicznych polskich etnograficznych opracowań uwarunkowań i kontekstów pracy w oddziałach szpitalnych. Polecana jest przede wszystkim menedżerom zarządzającym placówkami ochrony zdrowia, ale również praktykom zajmującym się komunikowaniem w medycynie, wspierającym i szkolącym pracowników ochrony zdrowia w zakresie pracy z emocjami oraz zarządzania zespołem medycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Paweł Boski, Ina Wilczewska: Uprzedzenia polsko-rosyjskie a emocje polskich kibiców w trakcie Euro 2012 [Polish-Russian prejudice and emotions among Polish football fans during Euro 2012], doi: 10.7366/1896180020143001, s. 258–284; Bogdan Wojciszke, Marta Cieślak: Orientacja sprawcza i wspólnotowa a wybrane aspekty funkcjonowania zdrowotnego i społecznego [Agentic and communal orientation: Correlates related to personality and social functioning], doi: 10.7366/1896180020143002, s. 285–297; Kornel Świątnicki, Krzysztof Przybyszewski: Przypomnienie o śmierci i fizyczne oczyszczenie się a poparcie idei lustracji [The effects of mortality salience and physical cleansing on support for vetting (or lustration)], doi: 10.7366/1896180020143003, s. 298–310; Anna Stefaniak, Michał Bilewicz: Zmiana postaw w wyniku wymian studenckich. Rola kontaktu międzygrupowego i redukcji zagrożenia [Changes in attitudes as a result of participation in a student exchange program: The role of intergroup contact and threat reduction], doi: 10.7366/1896180020143004, s. 311–322; Aneta Przepiórka, Małgorzata Szcześniak, Teresita Verhelst, Elisabetta Straffi: System wartości a różne drogi do szczęścia. Porównawcze badanie kolumbijsko-polskie [Value orientations and different ways to happiness: The comparison between Columbian and Polish groups], doi: 10.7366/1896180020143005, s. 323–337; Beata Mirucka, Urszula Bielecka: Intrapsychiczne i interpersonalne funkcje relacji człowieka ze zwierzęciem towarzyszącym [Intrapsychic and interpersonal functions of human relations with companion animals], doi: 10.7366/1896180020143006, s. 338–347; Krystyna Adamska, Roman Konarski: Polska adaptacja Skali stylu konwersacyjnej niebezpośredniości Thomasa Holtgravesa [Thomas Holtgraves’ Conversational Indirectness Style Scale – Cultural adaptation], doi: 10.7366/1896180020143007, s. 348–361.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zdrowie, choroba i medycyna w społeczeństwie globalnym. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” jest prezentacją problematyki socjologii zdrowia, choroby i medycyny, podejmowanej przez polskich badaczy reprezentujących różne ośrodki. Ich celem jest przedstawienie najnowszych wyników badań własnych oraz analiz literaturowych obejmujących problemy medycyny i zdrowia, mających wpływ na postrzeganie sytuacji zdrowotnej polskiego społeczeństwa i stanu polskiego sektora ochrony zdrowia. Artykuły prezentowane w tomie, odwołując się do teorii socjologicznych i badań empirycznych, omawiają najważniejsze zagadnienia zdrowia, choroby i medycyny widziane w perspektywie globalnych procesów cywilizacyjnych. Dominujące tematy i wątki skupiają się wokół takich zagadnień, jak: a) swoistość i budowanie tożsamości socjologii medycyny w Polsce wobec trendów światowych; b) analiza zdarzeń dotyczących zdrowia i choroby w kontekście procesów epidemiologicznych, emigracyjnych i medykalizacji życia codziennego; c) zmiany w modelach relacji lekarz – pacjent, wynikające z nowych technologii komunikowania i zastosowania Internetu w organizacji usług zdrowotnych; d) choroby przewlekłe w analizach socjologii niepełnosprawności; e) opis zależności między religią a zdrowiem w perspektywie medycyny konwencjonalnej i niekonwencjonalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków, Michał Parzuchowski: Wspólnotowość ucieleśniona: wpływ aktywizacji cech wspólnotowych na odczuwanie temperatury [Communion embodied: The influence of communion priming on temperature estimates], s. 367–379; Ryszard Makarowski, Joanna Kasprowicz: Poczucie zagrożenia pracowników organizacji humanitarnych w Afganistanie [Feeling of threat among humanitarian aid organization workers in Afghanistan], s. 380–395; Joanna Różycka-Tran, Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Truong Thi Khanh Ha: Wartości osobiste i kulturowe w ujęciu Shaloma Schwartza w kulturze polskiej i wietnamskiej [Schwartz’ personal and cultural values in Polish and Vietnamese cultures], s. 396–407; Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień: Społeczne piętno eurosieroctwa [Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień], s. 408–421; Łukasz Baka: Relacje społeczne w pracy jako moderator zależności: wymagania w pracy – zdrowie psychiczne i fizyczne nauczycieli [Social relations at work as a moderator of the effects of job demands on mental and physical health among teachers], s. 422–434; Maria Kaźmierczak: Postrzegana empatia partnera jako predyktor satysfakcji ze związku romantycznego [Perceived partner’s empathy as a determinant of satisfaction with a romantic relationship], s. 435–448; Maria Jarymowicz, Kamila Dobrenko, Natalia Michalak: Złożoność standardów Ja a efektywność rozpoznawania treści utajonych słów o różnych komponentach afektywnych [The Self standards’ complexity and recognition of subliminally exposed words with diverse affective components], s. 448–458; Agata Gąsiorowska: Skrócona wersja Skali postaw wobec pieniędzy (SPP-25). Dobór pozycji i walidacja narzędzia [Short version of Money Attitudes Questionnaire. Items selection and scale validation], s. 459–478.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Jaśko, Marta Szastok: Źródła nierównych wynagrodzeń kobiet i mężczyzn [Sources of pay inequality among women and men], doi 10.7366/1896180020153301, s. 128–140; Michał Olszanowski, Piotr Winkielman: Rola płynności przetwarzania w procesach wnioskowania społecznego z ekspresji mimicznej twarzy [The role of perceptual fluency in social inferences from facial expressions], doi 10.7366/1896180020153302, s. 141–148; Olga Białobrzeska, Konrad Bocian, Michał Parzuchowski, Natalia Frankowska, Bogdan Wojciszke: To nie fair (bo mi szkodzi): zaangażowanie interesu własnego zniekształca ocenę sprawiedliwości dystrybutywnej [It’s not fair if I don’t gain from it: Engaging self-interest distorts the assessment of distributive justice], doi 10.7366/1896180020153303, s. 149–162; Marek Błażewicz: Wpływ orientacji na dominację społeczną i prawicowego autorytaryzmu na wnioskowanie o cechach wspólnotowych i kompetencyjnych [Influence of social dominance orientation and right-wing authoritarianism on inference of communion and competence traits], doi 10.7366/1896180020153304, s. 163–173; Kinga Piber, Małgorzata Kossowska: Wpływ motywowania do tłumienia stereotypowych myśli na poziom wyczerpania wolicjonalnego [uppression of prejudice and depletion of limited resources: The role of motivational intervention], doi 10.7366/1896180020153305, s. 174–191; Eugenia Mandal, Marcin Moroń, Anna Latusek: Wzbudzanie zazdrości jako metoda wywierania wpływu w bliskich związkach [Jealousy induction as influence strategy in close relationships], doi 10.7366/1896180020153306, s. 192–209; Damian Grabowski, Agata Chudzicka-Czupała: Wielowymiarowy profil etyki pracy (WPEP). Charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Multidimensional Work Ethic Profile [Psychometric validation of the Polish version of the Multidimensional Work Ethic Profile], doi 10.7366/1896180020153307, s. 210–230.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze: Wojciech Kulesza : A co ja robię tu? Teoria poziomu identyfikacji działania dwadzieścia lat później [What am I doing here? Action Identification Theory twenty years later], s. 197–209; Monika Wróbel : O transferze emocji i nastrojów między ludźmi – mechanizm i psychologiczne wyznaczniki zarażenia afektywnego [On the transfer of emotions and moods between people – the mechanism and psychological determinants of affective contagion], s. 210–230; Irena Pilch : Makiawelista wśród ludzi. Nowe badania [A Machiavellian among people. New research], s.231–242; Katarzyna Jaśko, Małgorzata Kossowska : Wpływ wartości na rozumienie pojęcia demokracji [Values and understanding of the concept of democracy], s. 243–257; Jarosław Piotrowski, Magdalena Żemojtel-Piotrowska : Wnioskowanie o bliskości względem „ja” na podstawie myślenia o innym człowieku w kategoriach sprawnościowych i moralnych [Effects of moral and competence categories on estimation of distance between self and others], s. 258–270.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematem zeszytu są wędrujące pojęcia w naukach społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej