Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(34)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(29)
E-booki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(15)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Tambor Jolanta
(7)
Rocławski Bronisław
(6)
Ostaszewska Danuta
(5)
Koźmiński Łukasz
(4)
Matecki Maciej
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Bierońska Elżbieta
(3)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Maurer Alicja
(3)
Anderson Stephen R
(1)
Bartmiński Jerzy
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czekman Walery
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Dukiewicz Leokadia
(1)
Grochowski Maciej
(1)
Gussmann Edmund
(1)
Kamińska Anna
(1)
Karolak Stanisław
(1)
Konert-Panek Monika
(1)
Kot Alicja
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Nagórko Alicja
(1)
Nowosad-Bakalarczyk Marta
(1)
Pawlik Janusz
(1)
Rzekanowski Arkadiusz
(1)
Smułkowa Elżbieta
(1)
Steffen-Batogowa Maria
(1)
Stieber Zdzisław
(1)
Topolińska Zuzanna
(1)
Urbańczyk Stanisław
(1)
Wierzchowska Bożena
(1)
Wiśniewski Marek
(1)
Wyderka Bogusław
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(32)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Język polski
(29)
Mowa
(9)
Dziecko
(8)
Logopedia
(7)
Fonologia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Programy komputerowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Fonetyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Czytanie
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język białoruski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo - fonologia
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Morfologia (językozn.)
(1)
Pisanie
(1)
Prozodia polska
(1)
Reranie
(1)
Rym
(1)
Samogłoski
(1)
Seplenienie
(1)
Składnia
(1)
Spółgłoski
(1)
Sylaba
(1)
Słuch
(1)
Transkrypcja i transliteracja
(1)
Wymowa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Boborowo
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Metody wywoływania głosek to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla logopedów, nauczycieli przedszkola, studentów i rodziców dzieci z wadami wymowy oraz niezakończonym rozwojem mowy. Sposoby wywoływania prawidłowego brzmienia głosek prezentowane są, w przystępnej formie, przez prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską. Dwudziestoośmioletnie doświadczenie Autorki w pracy z dziećmi, z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, pozwala rekomendować tę pozycję jako niezbędną dla wszystkich zajmujących się kształtowaniem mowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114044 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35265 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87027, 87026 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42860 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana do glottodydaktyków, logopedów, nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, rodziców zajmujących się wychowaniem językowym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także do każdego, kto w jakikolwiek sposób interesuje się słuchem fonemowym i fonetycznym, kto zainteresowany jest przyswajaniem języka przez dzieci. Zbiór zabaw i rysunków do badania i kształtowania słuchu fonetycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104761 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiadomości z zakresu fonetyki i fonologii. Zwarty, konsekwentny metodologicznie wykład z odniesieniem do najnowszych badań eksperymentalnych. Zawiera liczne zestawienia i wykresy, ćwiczenia z kluczem, rejestr cech fonologicznych wszystkich fonemów polskich. Podręcznik polecamy studentom wszystkich kierunków filologicznych, szczególnie zaś polonistom i logopedom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102679, 102680 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik fonetyczny dla nauczycieli / Bronisław Rocławski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 231, [1] s. : fot., rys. ; 21 cm+1 karta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59476, 59474, 59478, 59472, 59475, 83700, 59477, 59473 (8 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31616, 31618, 31617, 31885, 31884 (5 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27330, 25239, 26532, 26530, 26531 (5 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29192, 29193, 38462, 29191, 40056 (5 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42036, 42034, 42035 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20763, 20791 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30204, 30205 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego : ćwiczenia / Jolanta Tambor. - Wyd.1, 5 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 189 s. : il. ; 24 cm + 1 płyta kompaktowa (CD).
Bogaty zestaw ćwiczeń z zakresu fonetyki i fonologii - obejmuje zagadnienia teoretyczne i transkrypcję fonetyczną zbudowany na ciekawym materiale językowym, utworach literackich, tekstach gwarowych, wypowiedziach obcokrajowców oraz osób z wadami wymowy. Płyta CD zawiera nagrania do ćwiczenia zapisu fonetycznego tekstu zasłyszanego. Książkę polecamy studentom wszystkich kierunków filologicznych, szczególnie zaś polonistom i logopedom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33095 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65108 P 11,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współczesna Polszczyzna : wybór opracowań ; 9.)
Współczesna polszczyzna. Wybór opracowań to seria wydawnicza przeznaczona dla studentów polonistyki, która ma pomóc im w samodzielnym studiowaniu zagadnień językowych w ramach takich przedmiotów, jak: tekstologia, gramatyka współczesnej polszczyzny, dialektologia, stylistyka, wstęp do językoznawstwa, metodologia badań lingwistycznych i inne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103452 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47147 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. polecamy Impuls Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65068 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Dźwięczność - trening poprawnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania mowy bezdźwięcznej (czyli braku rozróżnienia w obrębie takich par głosek jak na przykład "p" i "b"). Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek "b", "d", "g" oraz "z" w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; Ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Możliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2572 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Wyraźne R - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania tzw. rerania lub rotacyzmu, czyli nieprawidłowej wymowy głoski "r". Program przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat i składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko pracuje nad wymową wspomniane głoski w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2569 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Seplenienie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy i korygowania seplenienie, przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek w izolacji, w sylabach, w wyrazach i w zdaniach. Ćwiczenia obejmują następujące szeregi głosek: szumiący - głoski: sz, ż (rz), cz, dż; syczący - głoski: s, z, c, dz; ciszący - głoski: ś, ź, ć, dź. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2571 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Jąkanie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia płynnej wymowy, przeznaczony dla dzieci w ieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko steruje głosem akcją na ekranie. Zabawy pozwalają na ćwiczenie: przeciagania głosek; kontroli siły głosu; rytmiczności mowy. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2568 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The work discusses the notion of the basic phonological segment from the perspective of selected European and American phonological theories. The discussion consists in the analyses of specific phonological problems in accordance with the tenets of a given framework, starting with the Kazan School and ending with the Optimality Theory. The goal of this study is to show the differences in the methodology and predictions of each framework that prove significant in the process of establishing the basic phonological unit. The dissertation elaborates on the data from English, Polish, German, and Russian. The main body of the work comprises the issues of biuniqueness and overlapping, the symmetry of a phonological system and levels of phonological representation. The book makes a relevant contribution to the discussion on the phonological theory. Monika Konert-Panek consistently demonstrates differences between basic concepts, levels of representation and explanatory potential of frameworks, starting from the influential ideas of the Kazan School, advocated in the second half of the 19th century, to Optimality Theory, which constitutes one of the main formal approaches nowadays. Clarity and accessibility of presentation make it possible for the reader to understand the nature of a topic as complex and diversified as phonology. Therefore, the book is recommended not only for scholars and students interested in phonology but also for readers interested in general linguistics. (Prof. Paula Orzechowska, Adam Mickiewicz University in Poznań) The discussion presented in the book consists in the analyses of selected phonological problems from the perspective of a given framework. Not only does this approach allow the readers to examine classic theories from the perspective of their successors, but it also makes it possible to enter the minds of old masters to resolve some later-emerged problems with their analytical tools. (Prof. Klementina Jurančič, University of Maribor) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – PhD, works as Assistant Professor at the Institute of Specialised and Intercultural Communication at the University of Warsaw. She was also a Visiting Scholar at the University of Bologna, University of Trier and KU Leuven. Her current research interests cover the areas of sociophonetics, phonology and stylistics, with the focus on singing accent properties from the usage-based perspective. ------------- Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – od 2007 roku doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej na Wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Była również Visiting Scholar na Uniwersytecie Bolońskim, Katolickim Uniwersytecie Lowańskim oraz na Uniwersytecie w Trewirze. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują obszary fonetyki i fonologii języka angielskiego, socjolingwistyki, stylistyki oraz lingwistyki kontrastywnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej