Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(62)
Forma i typ
Książki
(53)
Pliki i bazy danych
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Wypożyczalnia Chodzież
(26)
Wypożyczalnia Czarnków
(29)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(13)
Autor
Klimkiewicz Danuta
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Koźmiński Łukasz
(4)
Matecki Maciej
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Lubner-Piskorska Anna
(3)
Pluto Krystyna
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Bierońska Elżbieta
(2)
Duda Hanna
(2)
Fuks Agata
(2)
Lubina Monika
(2)
Maurer Alicja
(2)
Olszówka Piotr
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Bryła Maria
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czusz Irena
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Grochowska Anna
(1)
Ho-Janecka Jolanta
(1)
Jaskuła Aneta
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krysiak Beata
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Panaś Regina
(1)
Preyss Witold
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Rodak Hanna
(1)
Rzekanowski Arkadiusz
(1)
Sanakiewicz Magdalena
(1)
Sawicka Barbara
(1)
Seretny Anna
(1)
Skotnicka Anna
(1)
Sprawka Romana
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Synowiec Helena
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wójtowiczowa Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(59)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(62)
Mowa
(53)
Logopedia
(34)
Gry edukacyjne
(17)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Nauczanie początkowe
(11)
Dziecko
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Programy komputerowe
(4)
Spółgłoski
(4)
Czytanie
(3)
Pisanie
(3)
Reranie
(3)
Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Wymowa
(2)
Andrzejki
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Eksperymenty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Logopedia dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Mowa - korekcja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkole
(1)
Rym
(1)
Seplenienie
(1)
Sylaba
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(16)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(12)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Dokumenty elektroniczne
(7)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54732 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać Rozwój Przedszkolaka)
Zbiór kart pracy na zajęcia wspomagające rozwój przedszkolaków (3-, 4- i 5-latków). W zeszycie znajdują się materiały wspomagające rozwój mowy m.in. zabawy oddechowe, ćwiczenia ortofoniczne, wspomagające rozwój umiejętności porozumiewania się oraz przygotowujące do nauki czytania i pisania m.in. ćwiczenia doskonalące wrażliwość słuchową, propozycje działań plastyczno-konstrukcyjnych, ćwiczenia graficzne. Zawarte karty pracy posiadają trzy poziomy trudności. Doskonale nadają się do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107876 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49164 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39602, 39590 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program terapeutyczny Wędrówka Języczka-Podróżniczka w świat mowy został opracowany z myślą o dzieciach dwu- i trzyletnich. Jest to zbiór trzydziestu scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy, mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Głównym celem programu jest stymulacja rozwoju mowy dzieci poprzez harmonijne rozwijanie innych funkcji psychicznych: spostrzegawczości, pamięci, wyobraźni, uwagi. Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy wzbogacają czynny i bierny słownik dziecka, usprawniają pracę aparatu artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego oraz pobudzają do komunikacji werbalnej. Dzieci uczą się także budowania pierwszych relacji społecznych. Zawarte w programie ćwiczenia mają charakter zabawy, tematyka zajęć nawiązuje do najbliższego otoczenia maluchów - koncentruje się wokół domu, rodziny, zabawek, zwierząt domowych, poznawania własnego ciała. W scenariuszach zaproponowano wiele zabaw ruchowych w formie ćwiczeń logorytmicznych, kształcących orientację w schemacie własnego ciała, poczucie rytmu oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Opracowano także zabawy manualne, takie jak: ugniatanie modeliny, zbieranie ryżu, malowanie farbami (całą dłonią lub palcami), wydzieranie papieru, przyklejanie, kolorowanie na dużych kartkach papieru, wycinanie. Ćwiczeniom praksji oralnej towarzyszą masaże: masaż Shantala, który pozwala na wyrównanie napięcia mięśniowego w obrębie twarzy, masaż stóp i rąk, masaż aktywizujący pracę języka oraz masaż przygotowujący dziecko do mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64847 P 2,6 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111571 A (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Logo obrazki. Cz. 1, Sygmatyzm [Dokument elektroniczny] / Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba. - Gliwice ; Niezdrowice : Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba, cop. 2009. - 1 dysk optyczny (DVD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm + Instrukcja : [2] s. ; 19 cm
Program do terapii przeznaczony jest dla osób pracujących z dziećmi w wieku od 4 do 8 lat. Służy on nie tylko do kształtowania prawidłowej wymowy u dzieci, ale również do wspomagania ich harmonijnego rozwoju. Program został opracowany na bazie ponad 500 obrazków i służy wspieraniu rozwoju mowy i myślenia małego dziecka. Program składa się z 4 poziomów trudności i kształci różne formy sprawności umysłowych dziecka: logiczne myślenie, spostrzegawczość, umiejętność analizy i syntezy wyrazów i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3029/Cz.1 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Logo obrazki. Cz. 2, Rotacyzm [Dokument elektroniczny] / Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba. - Gliwice ; Niezdrowice : Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba, cop. 2009. - 1 dysk optyczny (DVD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm + Instrukcja : [2] s. ; 19 cm
Program do terapii przeznaczony jest dla osób pracujących z dziećmi w wieku od 4 do 8 lat. Służy on nie tylko do kształtowania prawidłowej wymowy u dzieci, ale również do wspomagania ich harmonijnego rozwoju. Program został opracowany na bazie ponad 500 obrazków i służy wspieraniu rozwoju mowy i myślenia małego dziecka. Program składa się z 4 poziomów trudności i kształci różne formy sprawności umysłowych dziecka: logiczne myślenie, spostrzegawczość, umiejętność analizy i syntezy wyrazów i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3030/Cz.2 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Logo obrazki. Cz.3, Mowa bezdźwięczna [Dokument elektroniczny] / Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba. - Gliwice ; Niezdrowice : Wydawnictwo Komlogo Piotr Gruba, cop. 2009. - 1 dysk optyczny (DVD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm + Instrukcja : [2] s. ; 19 cm
Program do terapii przeznaczony jest dla osób pracujących z dziećmi w wieku od 4 do 8 lat. Służy on nie tylko do kształtowania prawidłowej wymowy u dzieci, ale również do wspomagania ich harmonijnego rozwoju. Program został opracowany na bazie ponad 500 obrazków i służy wspieraniu rozwoju mowy i myślenia małego dziecka. Program składa się z 4 poziomów trudności i kształci różne formy sprawności umysłowych dziecka: logiczne myślenie, spostrzegawczość, umiejętność analizy i syntezy wyrazów i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3031/Cz. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki „Akademii Wzorowej Wymowy”, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyt ćwiczeń logopedycznych przeznaczony do pracy terapeutycznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które nieprawidłowo wymawiają głoskę Dz. Różnorodne ćwiczenia zostały zaproponowane w formie językowej zabawy. Dziecko słucha, głośno powtarza za dorosłym, różnicuje, dopasowuje, rysuje koloruje, zaznacza każdą głoskę innym kolorem, wreszcie czyta i pisze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112068 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki „Akademii Wzorowej Wymowy”, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki „Akademii Wzorowej Wymowy”, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112070 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112071 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki „Akademii Wzorowej Wymowy”, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam.mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki „Akademii Wzorowej Wymowy”, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam.mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego ; 3)
Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117190 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35903 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja jest zbiorem 21 scenariuszy z kompletem załączników, do których należą zestawy wyrazów i tekstów, materiał obrazkowy oraz zadania i łamigłówki uatrakcyjniające terapię. Scenariusze te służyć mogą jako podstawa drugiego etapu terapii logopedycznej, której celem jest różnicowanie artykulacji par głosek sz - s, s - ś i sz - ś. Scenariusze są uporządkowane zgodnie z zasadami postępowania logopedycznego. Obejmują ćwiczenia par głosek w sylabach, paronimach, złożeniach wyrazowych, prostych zdaniach i tekstach, trudnych słowach zawierających porównywane głoski oraz zdaniach i tekstach z tymi wyrazami. Książka jest przeznaczona dla logopedów rozpoczynających karierę zawodową, nauczycieli nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy pragną aktywnie uczestniczyć w procesie terapii prowadzonej przez specjalistę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105501, 109871 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38876 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepoważne wierszyki są trzecią częścią cyklu wierszyków utrwalających wymowę i zapis polskich głosek. Powstały one na potrzeby ćwiczeń wymowy oraz zapisu (profilaktyki i terapii) głosek dentalizowanych, sprawiających dzieciom najwięcej trudności. Zostały one przyjęte bardzo dobrze przez dzieci, ponieważ są bliskie ich wyobraźni. Korzystają też ze skarbca współczesnej wiedzy logopedycznej, udostępniając ją dziecku w sposób możliwie najbardziej przystępny. Wyróżnia je czystość fonetyczna, czyli taki dobór materiału, który pozwala dziecku skupić się na ćwiczonej głosce, bez zmagania się z kilkoma trudnymi głoskami jednocześnie. Z tego względu nadają się do ćwiczeń od pierwszego zetknięcia z głoską. Autorka rekomenduje wykorzystanie również pierwszych dwóch części cyklu, zgodnie bowiem z nowymi odkryciami w dziedzinie czytania dziecko powinno od początku mieć kontakt ze wszystkimi literami alfabetu. Wierszyki z powodzeniem można wykorzystywać dla dzieci dwujęzycznych, w wierszach zawarto bowiem wszystkie pozycje głoski (na początku, w środku i na końcu wyrazu przy głoskach bezdźwięcznych) i wszystkie możliwości jej zapisu. Wierszyki te wzbogacają również słownictwo. Wskazówki logopedyczne: Ľ Wierszyki są uporządkowane zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego. W ramach profilaktyki Nieśmiałe wierszyki można zacząć przerabiać od 2.-3. roku życia, Niesmutne - od 4., a Niepoważne od 5.-6. roku życia. Czytanie i zapis głosek można ćwiczyć w początkowych latach nauki szkolnej. Duża ilość zgromadzonego materiału służy utrwaleniu poprawnej wymowy, czytania i pisania bez nużenia dziecka żmudnymi powtórzeniami. Ľ Przy czytaniu należy pamiętać o zasadzie bezdźwięcznej realizacji liter oznaczających głoski dźwięczne na końcu wyrazu i obok spółgłoski bezdźwięcznej, np. słowa „weź, siedź, kóz, jedz, jeż, brydż, trzy” czytamy: „weś, śeć, kus, jec, jesz, brycz, tszy”. Z kolei litery s, z, c, dz przed literą i czytamy jako [ś], [ź], [ć], [dź], np. czytamy „śikawka, źima, ćicho, dźik”. Jako literę przyjmuje się zapis głoski (w tym trójznak dzi). Ľ Zapis głoski podany w spisie wierszy jest podstawowy. Te litery dobrze jest ćwiczyć, posługując się „obrazkowymi głoskami” zamieszczonymi na końcu książki. Równocześnie należy poprosić dziecko o pokolorowanie pustych w środku liter według wzoru ze str. 11. Im więcej różnych zapisów głoski, tym trudniejsza jest ona pod względem ortograficznym. Ľ Pod względem wymowy Nieśmiałe wierszyki są najłatwiejsze, a zapisu - najtrudniejsze. Ľ Głoska [t uśmiechnięte] jest właściwie zbiorem głosek przechodzących elastycznie od głoski [t] do [c]. Ľ W wierszach Jaś i Ciach i w wierszach wprowadzających nową głoskę dziecko czyta sam refren. We wstępie Niepoważnych wierszyków wyrażam serdeczne podziękowania moim przewodnikom po świecie wiedzy logopedycznej: prof. Bronisławowi Rocławskiemu, pani Joannie Trzaskalik i pani Katarzynie Węsierskiej. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszyki dźwięczne i ciche stanowią pierwszą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek i zawierają zbiór wierszy utrwalających głoski, których wymowę dziecko opanowuje zwykle w wieku 2–3 lat, ale zapis może mu sprawiać trudności jeszcze w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej. Wierszyki powstawały jako pomoc do zajęć profilaktycznych z zakresu rozwoju mowy i pisowni oraz terapii logopedycznej. Mogą być też z powodzeniem wykorzystywane przez dzieci z rodzin dwujęzycznych, gdyż wymowę i zapis polskich głosek przedstawiają w najprostszy możliwy sposób, opierając się na współczesnej wiedzy logopedycznej. Dobór materiału głoskowego czyni wierszyki możliwymi do poprawnego wymówienia nawet przez dzieci z wadami wymowy. Dzieci bardzo pozytywnie przyjęły wierszyki, ponieważ są łatwe do wymówienia, a ich kolejność zgodna z naturalnym rozwojem mowy. Dużą pomocą dla dzieci są „obrazkowe głoski”, które nie wymagają od nich umiejętności analizy głoskowej i odwołują się wprost do dźwięków znanych z otoczenia i utrwalonych w wierszykach. Wierszyki nie są przeznaczone dla określonej grupy wiekowej. Odwołują się do świata bliskiego dziecku: historyjek o zwierzętach, baśni i sytuacji z dnia codziennego, a przez to nie sprawiają wrażenia żmudnych ćwiczeń. Większa liczba wierszyków na głoski [t], [d], [n] została zawarta w Wierszykach drogowskazach przygotowujących dziecko do prawidłowej wymowy głoski [r]. Wskazówki logopedyczne: Ľ Uporządkowanie wierszyków jest zgodne z naturalnym procesem rozwoju mowy, przy czym głoski: [f], [p], [t], [k] są łatwiejsze od ich dźwięcznych odpowiedników: [w], [b], [d], [g]. Ľ U dzieci z wymową bezdźwięczną (to znaczy takich, które np. zamiast „dzień dobry” wypowiadają „cień topry”) proponuję zacząć ćwiczenia od samogłosek, następnie głosek [m], [n], [w], potem warto przerobić głoski [ź], [z], [ż], [dź], [dz], [dż] ze zbiorku Niepoważne wierszyki (trzecia część cyklu), a dopiero na końcu wprowadzić głoski [b], [d], [g]. Ľ Litery: w, b, d, g na końcu wyrazu lub w sąsiedztwie spółgłosek bezdźwięcznych czytamy bezdźwięcznie, natomiast literę i między spółgłoską a samogłoską czytamy jako [j], np. „dąb, pięć, w czwartek, chleb, stóg” czytamy: „domp, pjeńć, f czfartek, chlep, stuk”. Przy każdej głosce jest narysowana kredka. Dziecko może pokolorować każdą kredkę innym kolorem i wypełnić nim wszystkie konturowe litery oznaczające daną głoskę. W nauce liter pomogą także „obrazkowe głoski” z końca książki. We wstępie chcę też wyrazić wdzięczność prof. Bronisławowi Rocławskiemu i pani Joannie Trzaskalik, których wiedza logopedyczna zainspirowała mnie do napisania cyklu wierszyków poświęconych polskim głoskom, oraz pani Katarzynie Węsierskiej za cenne wskazówki redakcyjne. Życzę dzieciom postępów w nauce mówienia, czytania i pisania oraz wiele radości z obcowania z wierszykami, a nauczycielom, rodzicom, logopedom, glottodydaktykom – by wiersze stały się praktyczną pomocą we wspieraniu dziecięcych wysiłków. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49781 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej