Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(59)
Forma i typ
Książki
(39)
Artykuły
(19)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(23)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(16)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Niemiec Katarzyna
(14)
Pluto Krystyna
(4)
Bierońska Elżbieta
(3)
Maurer Alicja
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Iluk Jan
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Chrost Marzena
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerwińska Elżbieta
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Erkert Andrea
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Guzy Anna
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jaworowska Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kot Alicja
(1)
Kotarba Marta
(1)
Krysiak Beata
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Królikowska Anna
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Narożnik Małgorzata
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Panaś Regina
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Porczyk Fromowitz Aneta
(1)
Preyss Witold
(1)
Rodak Hanna
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Surma Barbara
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Winninger Marie-Louise
(1)
Wiśniewska-Borysiak Katarzyna Anna
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Zieliński Marcin
(1)
Zioło Brygida
(1)
Żaba-Żabińska Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(55)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Nauczyciele języków
(4)
Przedszkola
(3)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(56)
Nauczanie początkowe
(27)
Język polski
(21)
Nauczanie języków obcych
(19)
Mowa
(15)
Dziecko
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Języki
(9)
Logopedia
(9)
Matematyka
(7)
Czytanie
(6)
Wychowanie estetyczne
(6)
Język angielski
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Muzyka
(4)
Pisanie
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Dziecko z ADHD
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczyciele
(3)
Przyroda
(3)
Rodzice
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wychowanie religijne
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Język
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Socjalizacja
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bałwan
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dzień św. Mikołaja (6 grudnia)
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ekonomia
(1)
Geometria
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Humor
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język migowy
(1)
Języki obce
(1)
Kariera
(1)
Katecheza
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komputery
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(19)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Literatura dziecięca polska
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Bajki i baśnie
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Komiksy
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(14)
Języki Obce w Szkole
(3)
Gazeta Szkolna
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. polecamy Impuls Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65068 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza koncentruje się na teoretycznych aspektach podejmowanej tematyki. Otwiera ją tekst A.Maciarz, będący wprowadzeniem w zjawisko ryzyka dysleksji. Autorka dzieli się w nim dylematami związanymi z tym pojęciem i jego implikacjami dla praktyki oświatowej. Zagadnieniem rozpoznawania ryzyka dysleksji zajęła się A.Nowicka, analizując proces postępowania diagnostycznego. J.Lipińska-Lokś systematyzuje wiedzę na temat zasad i specyfiki pracy terapeutycznej z dziećmi. Artykuł U.Konkol jest natomiast przypomnieniem zadań, jakie ma do wypełnienia placówka przedszkolna wobec podopiecznych przejawiających trudności rozwojowe. Druga część książki ma charakter praktyczny. Stanowi zbiór tekstów poświęconych wybranym metodom pracy terapeutycznej z dziećmi z ryzyka dysleksji. W pierwszym z nich A.Rudzińska-Rogoża, poprzez analizę indywidualnego przypadku, pokazuje możliwości zastosowania teorii integracji sensorycznej J.Ayres w diagnozie i terapii dzieci z ryzyka dysleksji. E.Ćwikła z perspektywy terapeuty opisuje trudne doświadczenia szkolne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kolejny tekst U.Konkol prezentuje przykład optymalnej realizacji zadań związanych ze wspomaganiem rozwoju dzieci w jednym z zielonogórskich przedszkoli. E.Skorupka, akcentując znaczenie ruchu w edukacji dziecka, dzieli się propozycjami zajęć stymulujących motorykę dużą i małą. Rozważania A.Matusiak koncentrują się z kolei wokół muzyki jako znaczącego narzędzia terapeutycznego. Artykuł zawiera interesujące scenariusze zajęć muzykoterapeutycznych. Tekst autorstwa U.Kochanowskiej przedstawia założenia teoretyczne oraz wybrane rozwiązania praktyczne skutecznej, ale wciąż mało znanej metody - glottodydaktyki przedszkolnej i szkolnej. L.Wiatrowska natomiast wprowadza czytelników w polisensoryczne metody nauki czytania i pisania. Publikację zamyka wykaz wybranej literatury i pomocy terapeutycznych, zarówno dla specjalistów, jak i rodziców. Pozycja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ze względu na jej wymiar praktyczny - ciekawe propozycje ćwiczeń, gier i zabaw korekcyjno-kompensacyjnych zawartych w konspektach i scenariuszach zajęć - może być również pomocą dla rodziców, którzy chcą się aktywnie włączyć w oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne wobec własnych pociech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63555, 63718 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Niniejsza monografia (…) stanowi prezentację refleksji nad wybranymi obszarami edukacji dziecka. Pierwsza jej część dotyczy podmiotów edukacji oraz różnych obszarów edukacyjnych: edukacji polonistycznej, matematycznej, estetycznej, etycznej, a także zagadnień związanych z diagnozą gotowości szkolnej. Druga część pracy jest poświęcona problematyce wychowania i kształcenia dzieci z różnymi dysfunkcjami: autyzm, problemy logopedyczne, upośledzenie umysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49131 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45777 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64423 P 2,6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej