Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1758)
IBUK Libra
(66)
Forma i typ
Książki
(1138)
Artykuły
(602)
Publikacje fachowe
(140)
Publikacje dydaktyczne
(136)
Publikacje naukowe
(115)
Poradniki i przewodniki
(99)
E-booki
(66)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje informacyjne
(4)
Czasopisma
(3)
Gry i zabawki
(3)
Proza
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(1)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(2182)
wypożyczone
(230)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(585)
Czytelnia Piła
(42)
Wypożyczalnia Chodzież
(367)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(360)
Czytelnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(277)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(384)
Czytelnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(219)
Czytelnia Wągrowiec
(84)
Informatorium
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(38)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bonzel Dorota
(57)
Kledzik Agnieszka
(28)
Auer Ewa
(20)
Świderska Agnieszka
(15)
Nicpoń Michał
(14)
Sikorski Wiesław
(14)
Łoskot Małgorzata
(13)
Rosenberg Marshall B
(12)
Kuźmicz Krzysztof
(10)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(8)
Nowak Martin
(8)
Łuba Małgorzata
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Pease Allan
(7)
Aronson Elliot
(6)
Błaż Agata
(6)
Gut-Orłowska Magdalena
(6)
Kubiak Beata
(6)
Radzicki Józef
(6)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(5)
Carnegie Dale
(5)
Dobrzyński Andrzej A
(5)
Dróźdż Joanna
(5)
Goban-Klas Tomasz
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kozak Agnieszka
(5)
Pease Barbara
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Schaffer H. Rudolph
(5)
Borysewicz Tomasz
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Chapman Gary
(4)
Ciechaniewicz Wiesława
(4)
Cywińska Małgorzata
(4)
Dróżdż Wojciech
(4)
Ekman Paul
(4)
Fanning Patrick
(4)
Fijałkowski Marek
(4)
Grabiak Joanna
(4)
Granat Anna
(4)
Grycman Magdalena
(4)
Hermanowska Magdalena
(4)
Jarosz-Bilińska Anna
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Kozłowski Tomasz
(4)
Kwiatkowska Henryka
(4)
Majewska Małgorzata
(4)
Majewska-Opiełka Iwona
(4)
Maliszewski Wojciech J
(4)
Mandal Eugenia
(4)
Markiewicz Katarzyna
(4)
McKay Matthew
(4)
Nęcki Zbigniew
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Pomianowska Małgorzata
(4)
Rożnowska Anna
(4)
Stewart John Robert
(4)
Stojanowski Jacek
(4)
Sujak Elżbieta
(4)
Szmagaj Wiesław
(4)
Szwałkiewicz Elżbieta
(4)
Tyralik-Kulpa Ewa
(4)
Wegner-Jezierska Magdalena
(4)
Wyczesany Barbara
(4)
Włodarczyk Katarzyna
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Adler Ronald B
(3)
Benedikt Antoni
(3)
Białecka-Pikul Marta
(3)
Boniecka Barbara
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Brewczyńska Magdalena
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Bylica Robert
(3)
Campbell Ross
(3)
Ciżmowska Gabriela
(3)
Czerwiński Kazimierz
(3)
Davis Martha
(3)
Domachowski Waldemar
(3)
Draheim Szymon Emilia
(3)
Drexler Zbigniew
(3)
Dziewiecki Marek
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Engler Maria
(3)
Erikson Thomas
(3)
Fiedor Marian
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Golka Marian
(3)
Grygielski Michał
(3)
Grzenia Jan
(3)
Grzesiak Mateusz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Holler Ingrid
(3)
Hopkins Amanda
(3)
Ignaciuk Weronika
(3)
Jarco Jerzy
(3)
Karwatowska Małgorzata
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(350)
2010 - 2019
(905)
2000 - 2009
(347)
1990 - 1999
(123)
1980 - 1989
(72)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(873)
1989-2000
(18)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1822)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1762)
nieznany (po)
(51)
angielski
(6)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(270)
Nauczyciele
(154)
Pedagodzy
(79)
Pedagodzy szkolni
(60)
Rodzice
(55)
Dorośli
(52)
Dyrektorzy szkół
(43)
Coachowie
(37)
Psycholodzy szkolni
(32)
Biblioterapeuci
(30)
Terapeuci
(30)
Dzieci
(27)
Nauczyciele przedszkoli
(22)
Nauczyciele bibliotekarze
(20)
Bibliotekarze
(19)
Młodzież
(19)
Psycholodzy
(19)
9-13 lat
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
6-8 lat
(16)
Specjaliści terapii uzależnień
(16)
Wychowawcy klas
(16)
Psychoterapeuci
(13)
Szkoły podstawowe
(11)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Logopedzi
(8)
Szkoły wyższe
(8)
14-17 lat
(7)
0-5 lat
(6)
Lekarze
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Gimnazja
(5)
Klasa 6.
(5)
Menedżerowie
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły specjalne
(5)
Doradcy zawodowi
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele języków
(4)
Pracownicy oświaty
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Sportowcy
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Szkoły średnie
(4)
Biolodzy
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Arteterapeuci
(2)
Artyści
(2)
Historycy
(2)
Malarze
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-18 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Bibliolodzy
(1)
Blogerzy
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Dziennikarze
(1)
Filmowcy
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Kobieta
(1)
Licea
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Vlogerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(28)
Literatura amerykańska
(6)
Film polski
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura duńska
(2)
Literatura francuska
(2)
Temat
Komunikacja społeczna
(543)
Komunikacja interpersonalna
(405)
Komunikacja niewerbalna
(171)
Stosunki interpersonalne
(122)
Komunikacja werbalna
(114)
Środki masowego przekazu
(110)
Relacje międzyludzkie
(97)
Nauczyciele
(88)
Internet
(87)
Komunikacja drogowa
(87)
Uczucia
(79)
Uczniowie
(67)
Dziecko
(64)
Mowa
(63)
Szkolnictwo
(48)
Media społecznościowe
(47)
Rodzina
(47)
Młodzież
(46)
Wychowanie w rodzinie
(45)
Asertywność
(44)
Komunikacja międzykulturowa
(44)
Rodzice
(43)
Komunikacja wspomagająca
(42)
Konflikt
(42)
Dziecko autystyczne
(38)
Nauczanie
(37)
Psychologia społeczna
(37)
Komunikacja
(36)
Rozmowa
(36)
Autyzm
(35)
Agresywność
(33)
Edukacja medialna
(33)
Społeczeństwo informacyjne
(33)
Dzieci
(32)
Kompetencje społeczne
(32)
Zarządzanie
(30)
Interakcje społeczne
(29)
Negocjacje
(29)
Wychowanie
(29)
Kompetencje komunikacyjne
(28)
Gesty
(27)
Język polski
(27)
Osobowość
(27)
Współdziałanie
(27)
Empatia
(26)
Prezentacje i wystąpienia
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(25)
Cyberprzemoc
(24)
Porozumienie bez przemocy
(24)
Psychoterapia
(24)
Język
(22)
Poczucie własnej wartości
(22)
Reklama
(22)
Stres
(22)
Płeć
(21)
Kultura
(20)
Logopedia
(20)
Media i komunikacja społeczna
(20)
Globalizacja
(19)
Motywacja
(19)
Postawy
(19)
Psychologia
(19)
Retoryka
(19)
Socjalizacja
(19)
Zachowanie
(19)
Dziecko niepełnosprawne
(18)
Słuchanie
(18)
Telewizja
(18)
Uczenie się
(18)
Wielokulturowość
(18)
Grupy społeczne
(17)
Małżeństwo
(17)
Mediacja (socjologia)
(17)
Nastolatki
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(16)
Facebook
(16)
Godzina wychowawcza
(16)
Grupy rówieśnicze
(16)
Komunikacja polityczna
(16)
Marketing
(16)
Pilanie
(16)
Bliskie związki międzyludzkie
(15)
Kłamstwo
(15)
Myślenie
(15)
Nauczanie początkowe
(15)
Pamięć
(15)
Praca
(15)
Public relations
(15)
Autoprezentacja
(14)
Czytanie
(14)
Kadry
(14)
Kobieta
(14)
Komunikacja elektroniczna
(14)
Miłość
(14)
Portal społecznościowy
(14)
Przemoc
(14)
Kompetencje medialne
(13)
Manipulacja (psychol.)
(13)
Multimedia
(13)
Opieka społeczna
(13)
Temat: dzieło
"Uff, nie spaliłem Kopenhagi"
(1)
Internet
(1)
Matrix (film)
(1)
Relacje
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(454)
2001-0
(21)
1901-2000
(16)
1989-
(16)
1989-2000
(11)
1901-
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1801-
(2)
1945-
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
2001
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Piła - historia
(18)
Piła - Kościoły
(16)
Piła - szkolnictwo
(11)
Piła - kultura i sztuka
(8)
Pilanie
(7)
Piła - pomniki
(7)
Piła - Sport
(6)
Piła - Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(6)
Piła - archeologia
(6)
Powiat pilski - historia
(6)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(5)
Piła (woj. wielkopolskie)
(5)
Piła - Historia
(5)
Piła - Literatura piękna
(5)
Piła - Pilanie
(5)
Piła - Zasłużeni dla Regionu
(5)
Piła - Biblioteki
(4)
Piła - Lotnictwo
(4)
Piła - Muzea
(4)
Piła - Szkolnictwo wyższe
(4)
Piła - cmentarze
(3)
Piła - historia po 1945 r.
(3)
Piła - nauczyciele
(3)
Piła - służba zdrowia
(3)
Powiat pilski - szkolnictwo
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Łobżenica
(3)
Białośliwie
(2)
Białośliwie - Kolejka wąskotorowa
(2)
Piła - 500-lecie miasta
(2)
Piła - Malarze
(2)
Piła - Stanisław Staszic
(2)
Piła - Szkolnictwo
(2)
Piła - historia 19 w.
(2)
Piła - kolej
(2)
Piła - szkoły wyższe
(2)
Piła - sądownictwo
(2)
Piła - Żydzi
(2)
Ujście - historia
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa
(2)
Wielkopolska
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Batorowo; wieś powiat złotowski
(1)
Batorówko; wieś powiat złotowski
(1)
Białoruś
(1)
Białośliwie - Park Raczyńskiego
(1)
Brazylia
(1)
Brzeźnica; wieś powiat złotowski
(1)
Brzostowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Miasteczko Krajeńskie ; okolice)
(1)
Buczek Mały; wieś powiat złotowski
(1)
Buczek Wielki; wieś powiat złotowski
(1)
Bukowina Tatrzańska
(1)
Chełst; wieś powiat czarnkowsko-trzcianecki
(1)
Chlebno; wieś powiat pilski
(1)
Chodzież - historia
(1)
Czapla; wieś powiat wałecki
(1)
Czaplino; wieś powiat wałecki
(1)
Czarnków
(1)
Dobrzyca
(1)
Europa
(1)
Glesno; wieś powiat pilski
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Górka Klasztorna - kościół
(1)
Jeziorki - Historia
(1)
Kaczory - murale
(1)
Kaczory - pływalnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kruszewo; wieś powiat pilski
(1)
Kłodzko
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Miały
(1)
Morzewie
(1)
Mościska - oświata
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
PIŁA - Polityka
(1)
Piecnik; wieś powiat wałecki
(1)
Piła
(1)
Piła - "Solidarność"
(1)
Piła - Biblioteka Pedagogiczna
(1)
Piła - Gospodarka
(1)
Piła - Mosty
(1)
Piła - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
(1)
Piła - Park Miejski
(1)
Piła - Patroni miasta
(1)
Piła - Philips
(1)
Piła - Sport i rekreacja
(1)
Piła - Spóldzielczość
(1)
Piła - Szkoły podstawowe
(1)
Piła - Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Piła - Turystyka
(1)
Piła - Twórczość literacka
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(270)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(243)
Artykuł z czasopisma fachowego
(228)
Poradnik
(95)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(72)
Poradniki
(72)
Opracowanie
(49)
Praca zbiorowa
(48)
Podręczniki akademickie
(38)
Ćwiczenia i zadania
(35)
Artykuł z czasopisma naukowego
(32)
Scenariusz zajęć
(26)
Materiały pomocnicze
(25)
Monografia
(24)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(21)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(18)
Artykuł problemowy
(17)
Podręczniki
(14)
Wydawnictwa popularne
(14)
Raport z badań
(12)
Podręcznik
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Poradniki dla rodziców
(11)
Artykuł fachowy
(10)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(10)
Materiały konferencyjne
(10)
Dokumenty audiowizualne
(9)
Wywiad dziennikarski
(9)
Film edukacyjny
(8)
Karty pracy ucznia
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Encyklopedie
(5)
Film
(5)
Gry komputerowe
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Antologia
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(3)
Blogi
(3)
Felieton
(3)
Fotografia
(3)
Książki mówione
(3)
Malarstwo (sztuka)
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Reportaż
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Audiobooki
(2)
Autobiografia
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Esej
(2)
Felieton polski
(2)
Film polski
(2)
Filmy edukacyjne
(2)
Gry planszowe
(2)
Korespondencja urzędowa
(2)
Książki dla przedszkolaków
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Listy
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Poradnik dla rodziców
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Synteza
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Ankieta
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma filologiczne polskie
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Czasopismo regionalne i lokalne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Encyklopedia
(1)
Film dokumentalny
(1)
Fotografia barwna
(1)
Fotografie
(1)
Graffiti
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy polityczne
(1)
Mapy przeglądowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(409)
Edukacja i pedagogika
(381)
Psychologia
(167)
Socjologia i społeczeństwo
(77)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(52)
Medycyna i zdrowie
(34)
Językoznawstwo
(29)
Rozwój osobisty
(29)
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Zarządzanie i marketing
(27)
Praca, kariera, pieniądze
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Historia
(9)
Etnologia i antropologia kulturowa
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Styl życia, moda i uroda
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Transport i logistyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Pilski
(270)
Głos Pedagogiczny
(50)
Charaktery
(30)
Dyrektor Szkoły
(27)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(21)
Bliżej Przedszkola
(13)
Polonistyka
(11)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(10)
Remedium
(10)
Życie Szkoły
(10)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(9)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(9)
Biblioteka w Szkole
(8)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(5)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(4)
Chowanna
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(4)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(4)
Świat Problemów
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Biologia w Szkole
(3)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Meritum
(3)
Niebieska Linia
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(2)
Biblioteka Centrum Informacji
(2)
Bibliotekarz
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Sens : psychologia dla ciebie
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Terapia
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo Psychologiczne
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Panorama Pilska
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Radio Szkole / program i omówienie audycji dla Klas I-IV
(1)
Trendy
(1)
Uczę Nowocześnie
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Komunikacyjne
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
1824 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii zaprezentowano wyniki jakościowego badania przeprowadzonego w projekcie H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science, którego celem było zbadanie roli komunikacji naukowej w kształtowaniu wiedzy, opinii i przekonań obywateli Unii Europejskiej na tematy związane z nauką. W Polsce, Hiszpanii, Portugalii, na Słowacji i we Włoszech przeprowadzono jednodniowe konsultacje społeczne, w których brało udział stu odpowiednio dobranych mieszkańców danego kraju. W niniejszej publikacji przedstawione zostały wyniki konsultacji zrealizowanych w Polsce – we wrześniu 2019 roku w Łodzi. W trakcie moderowanej dyskusji uczestnicy konsultacji podzielili się swoimi opiniami na temat komunikacji naukowej, w tym szans i barier upowszechniania informacji naukowej. Publikacja składa się z czterech rozdziałów odpowiadających czterem tematom konsultacji – zmiany klimatyczne, szczepionki, GMO, medycyna alternatywna – oraz z podsumowania. Na podstawie wypowiedzi uczestników konsultacji przeprowadzonych w ramach projektu CONCISE udało się wysnuć wnioski na temat komunikacji naukowej dla omawianych tematów, jednak nie było możliwości znalezienia standardu dla komunikacji naukowej w Polsce, który mógłby stanowić uniwersalny drogowskaz dla naukowców, popularyzatorów nauki czy dziennikarzy. Każdy temat naukowy wymaga właściwej mu strategii komunikacyjnej. Dla każdego z tematów odbiorcy sformułowali odmienne preferencje dotyczące tego, skąd i w jakiej formie chcieliby otrzymywać informacje. Dlatego wydaje się uzasadnioną rekomendacją, aby osoby komunikujące treści naukowe w danym obszarze tematycznym wnikliwie rozpoznały preferencje odbiorców w tym zakresie, zanim przystąpią do komunikacji naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Public relations – biała czy czarna magia zarządzania? Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego oraz dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego. Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR, obrazujące tezy omawiane w tekstach, a kończą się spisem zalecanej literatury oraz zestawem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w treści danego rozdziału. Poza podstawową wiedzą z dziedziny PR, podręcznik ten prezentuje zagadnienia dotychczas pomijane lub omawiane bardzo pobieżnie w polskiej literaturze przedmiotu, np.: psychospołeczne podstawy PR, odpowiedzialność i etyka, wewnętrzny PR, PR w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych oraz finansowych i giełdowych. Zespół autorski: Dodatkowym atutem podręcznika jest zespół autorski, który tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich oraz praktycy od wielu lat działający i odnoszący sukcesy w dziedzinie PR. Tworzą go: Anna Adamus-Matuszyńska, Ewa Hope, Barbara Iwankiewicz-Rak, Wojciech Jabłoński, Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński, Jerzy Olędzki, Beata Paczyńska, Waldemar Rydzak, Andrzej Stolarczyk, Aneta Szymańska, Andrzej Świątecki, Jacek Trębecki, Paweł Trochimiuk, Dariusz Tworzydło. Adresaci książki: Podręcznik adresowany jest do studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu, dziennikarstwa i komunikacji społecznej, politologii oraz innych nauk społecznych i studiów specjalistycznych z zakresu PR. Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku w firmach i organizacjach oraz ich komunikacją ze społeczeństwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Surdologopedia : teoria i praktyka / red. naukowa Ewa Muzyka-Furtak. - Gdańsk : "Harmonia", 2015. - 495 s. : il., fot., rys. ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Tom Surdologopedia. Teoria i praktyka jest adresowany do logopedów i surdologope­dów oraz osób zajmujących się problematyką uszkodzeń słuchu nie tylko naukowo, ale także praktycznie, ze szczególnym uwzględnieniem studentów kierunków logopedycznych i słuchaczy podyplomowych studiów surdologopedycznych, potrzebujących wprowadzenia w problematykę surdologopedii, ale też tych pragnących uporządkowania wielu zagadnień budujących tę dyscyplinę. Mnogość poruszanych zagadnień sprawia również, iż monogra­fia ta może być również atrakcyjna dla pedagogów specjalnych oraz psychologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110626 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40068 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33228 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46463 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64949 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym celem monografii jest identyfikacja komunikacji marketingowej muzeów oraz zakresu jej zintegrowania w aspekcie budowania korzystnych relacji z otoczeniem, przede wszystkim z publicznością. W rozdziale I omówiono pojęcie, cele i funkcje muzeum jako specyficznego podmiotu rynku kultury, a także przedstawiono funkcjonujące typologie i formy działalności tych instytucji w warunkach polskich. W rozdziale II omówiono komunikację marketingową w działalności muzeum: pojęcia i specyfikę marketingu kultury oraz formułowanie i wybór strategii marketingowej w podmiotach na tym rynku, w tym zwłaszcza w muzeach. Następnie poddano analizie pojęcie komunikacji marketingowej w odniesieniu do specyfiki rynku kultury. Szczególną uwagę poświęcono koncepcji zintegrowanej komunikacji marketingowej. W rozdziale III zaprezentowano wyniki badań jakościowych i ilościowych przeprowadzonych wśród menedżerów marketingu w muzeach. W rezultacie w IV rozdziale zaprezentowano autorski model zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum, wskazano na kluczowe implikacje menedżerskie oraz dobre praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem badań było ustalenie znaczenia rodzinnych i osobowych uwarunkowań osiągnięć szkolnych za wskaźnik których, przyjęto oceny szkolne uczniów. Oczekiwano odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki objaśniają osiągnięcia szkolne dorastających uczniów. Oczekiwano, że prężność uczniów, spostrzegane i otrzymywane wsparcie, komunikowanie się otwarte i komunikowanie się z trudnościami z rówieśnikami będą w odmienny sposób, w grupach wyróżnionych ze względu na płeć, współdecydować o osiągnięciach szkolnych młodzieży. Podjęcie problemu wydaje się ważne dla rozwoju teorii psychologii społecznej edukacji, jak i pedagogiki. W pracy starano się pokazać, że zmiany związane ze wsparciem od dziadków i z odpornością psychiczną mogą pozytywnie oddziaływać na wyniki młodzieży w nauce. Badania przeprowadzone za pomocą Skali Pomiaru Prężności (SPP-18) (Ogińska-Bulik, Juczyński, 2011), Berlińskich Skal Wsparcia Społecznego (BSSS) (Łuszczyńska, Kowalska, Mazurkiewicz, Schwarzer, 2002) oraz Skali Komunikowania się Adolescentów z Rówieśnikami (SKAR) (Napora, 2019) na próbie 190 uczniów pokazały, że dziewczęta uzyskały istotnie statystycznie wyższą średnią ocen szkolnych, niż chłopcy. Ponadto, uchwycono znaczące związki pomiędzy średnią ocen, a prężnością oraz spostrzeganym wsparciem i z otrzymywanym wsparciem od dziadków. W rezultacie można stwierdzić, że wiek, płeć i prężność pozwalają w znaczący sposób wyjaśnić zmienność w zakresie osiągnięć szkolnych dorastających uczniów. Uzyskane wyniki mogą stanowić bazę naukową do wypracowywania optymalnych metod pomocy uczniowi zapobiegających jego marginalizacji społecznej. Rezultaty mogą stanowić ważne zalecenie dla specjalistów zajmujących się zarówno rodzinami, jak i środowiskiem szkolnym, a współpraca pomiędzy tymi środowiskami, może być kluczem do sukcesu ucznia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, ISSN 0138-0591 ; t. 19)
Spis treści: Artykuły i rozprawy; Dobre praktyki kuratorów sądowych; Psychologia wymiaru sprawiedliwości; Recenzje, opinie, komentarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105086 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39390 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia naukowa pt. Bezdroża komunikacji – kontakt, porozumienie, akceptacja (księga jubileuszowa poświęcona Profesorowi Bogusławowi Zielińskiemu) to wielogłosowy projekt uchwycenia i omówienia fenomenu komunikacji w wymiarze antropologicznym, socjologicznym, literackim, językowym i kulturowym. Szeroki aspekt i wielość rozpoznań sugeruje w pierwszym rzędzie sytuację dialogu, rozmowy i ustalenia stanowisk, ale w dalszej perspektywie przytacza kwestie sporu, konfliktu, polemiki i kategorycznego narzucania sądów i opinii. Taka optyka i operacjonalizacja problemu nie redukuje przy tym pierwotnego znaczenia komunikacji, w sensie przemieszczania się w przestrzeni oraz, co przywoływane bywa rzadziej i w bardziej metaforycznym sensie – w czasie. Zamieszczone w tomie rozważania dowodzą, iż egzystencjalne, kulturowe i społeczne doświadczanie relacji międzyludzkich niezmiennie wiąże się z inicjowaniem, podtrzymywaniem i podsycaniem kontaktów z drugim człowiekiem. Składające się na niniejszy tom refleksje, opinie, zapatrywania, rozpoznania w swej różnorodności, wielogłosowości i zróżnicowanej tożsamości ich autorów potwierdzają, a jednocześnie dosłownie egzemplifikują, że problematyka komunikacji niezmiennie rodzi nowe pytania badawcze, a jej naukowe rozpatrywanie, mimo licznych już ujęć i opracowań nadal nie traci aktualności. Przedmiotem zainteresowania w proponowanej monografii pozostają literackie (literaturoznawcze), językowe (lingwistyczne) i, w najszerszym ujęciu, artystyczne reprezentacje „zysków i strat”, jakie niesie ze sobą potrzeba, konieczność (i możliwość) komunikacji międzyludzkiej w jej wszelakich, mieniących się semantycznymi odcieniami, zniuansowanych i czasami dalekich od oczekiwanej precyzji i określoności przekrojach oraz aspektach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W dzisiejszym świecie wiedza o sposobach budowania i funkcjonowania dyskursów, ich rodzajach i bogactwie, jest niezbędna nie tylko naukowcom, ale przede wszystkim uczestnikom tych dyskursów. Publikacja rejestruje stan współczesnych dyskursów w ich szerokim spektrum, począwszy od medialnych, poprzez naukowe, edukacyjne, prawno-administracyjne, aż po filozoficzne. Niezmiernie interesująco wypadają badania, które zostały opublikowane w niniejszym tomie. Dotyczą one roli słowa we współczesnych dyskursach: narodowych i mniejszościowych, korporacyjnych i instytucjonalnych, zróżnicowanych tematycznie i lokalizacyjnie, genologicznie i stylistycznie, ideologicznie i aksjologicznie. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na wiele istotnych pytań, m.in.: jaki wpływ ma słowo na relacje społeczne i sferę publiczną; jak typ dyskursu, jego umiejscowienie w przestrzeni komunikacyjnej oraz tematyka oddziałują na słowo; w jakim stopniu „użyteczność dyskursowa” słowa, jego skuteczność i funkcjonalność zależą od jego jakości i poprawności; jak kształtują się relacje między słowem, obrazem a dźwiękiem w wybranych dyskursach? Zawarte w tomie wartościowe poznawczo analizy z pewnością przyciągną uwagę nie tylko językoznawców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka została poświęcona mechanizmom, standardom i wzajemnym relacjom pomiędzy administracją publiczną, grupami dyspozycyjnymi i mediami związanymi z procesem komunikowania w sytuacjach kryzysowych oraz próbie oceny stopnia ich profesjonalizmu. Przeprowadzone badania zostały osadzone na gruncie województwa dolnośląskiego w latach 1997-2018. Do realizacji celów opracowania wykorzystano badania ankietowe, wywiady pogłębione oraz metodę desk research. Analizy pozwoliły na kompleksowe scharakteryzowanie procesu komunikowania w sytuacjach kryzysowych oraz przygotowanie rekomendacji, które po zaadaptowaniu mogłyby wpłynąć na zwiększenie efektywności przekazywania informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja stanowi próbę szerszego spojrzenia na problematykę języków specjalistycznych. Wychodzi ona poza ramy badawcze wyznaczane tradycyjnie przez lingwistykę, glottodydaktykę czy translatorykę. W prezentowanym zbiorze przedmiotem refleksji oraz obiektem analizy jest użycie języka w różnych kontekstach komunikacyjnych, zwłaszcza instytucjonalnych, ukazywanych z perspektywy międzykulturowej. Rozdziały zostały przygotowane przez pracowników powstałej w 2018 roku Katedry Języków Specjalistycznych oraz Komunikacji Międzykulturowej Uniwersytetu Łódzkiego, a także przez zaproszonych specjalistów z wiodących ośrodków badawczych w Polsce. Wszystkie teksty mają charakter zdecydowanie autorski przy jednoczesnym obszernym przeglądzie najnowszej literatury – zarówno w języku polskim, jak i w językach obcych. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka podejmuje refleksję nad rosnącym znaczeniem i zmianami charakteru lokalności w kontekście ewolucji narzędzi do komunikowania z wykorzystaniem nowych technologii. Autorów interesuje przede wszystkim to, w jaki sposób poszczególne platformy komunikacyjne wpływają na umiejscowienie lokalności w szerszym kontekście życia społecznego. Nowe technologie komunikacyjne są nierozerwalnie złączone z doświadczeniami i życiem codziennym każdego człowieka, w tym z jego lokalnością. Przedstawiana książka pokazuje, jakie ma to konsekwencje dla naszych instytucji, społeczności lokalnych czy ogólnie – otoczenia, w jakim funkcjonujemy. Całościowe spojrzenie na prezentowane artykuły wyraźnie uświadamia wielowymiarowość, hybrydowość i paradoksalność relacji na styku lokalność-technologie. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej