Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(43)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(22)
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Icard Michelle
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Musiał Małgorzata
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Ochlust Agnieszka
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Bielska Beata
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerniec Iwona
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Glenn Stephen
(1)
Granat Anna
(1)
Greene Ross W
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Jankowska Anna
(1)
Jurewicz Magdalena
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimowicz Anna
(1)
Kruszyńska Elżbieta
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Lott Lynn
(1)
Luboński Paweł
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Marczewska Elżbieta
(1)
Musioł Marcin
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Nelsen Jane
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Polak Katarzyna
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rogozińska Katarzyna
(1)
Rutkowska-Dydyna Wiesława
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Skowrońska Dorota (język angielski)
(1)
Studnicki Piotr
(1)
Szwagrzyk Aleksandra
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Tuszyńska-Bogucka Violetta
(1)
Wesołowska Anna Maria
(1)
Winiarczyk Anna
(1)
Winiarek Ida
(1)
Wojtczak Katarzyna
(1)
Wróblewski Maciej
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Śniegulska Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Biolodzy
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Przemoc w szkole
(6)
Edukacja medialna
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Zastosowania internetu w edukacji
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Szacunek
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Metody nauczania
(3)
Multimedia
(3)
Nauczyciele
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Empatia
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja
(2)
Korzystanie z nocnika
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Odżywianie
(2)
Poczucie bezpieczeństwa
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Telewizja
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Usypianie dzieci
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zabawa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bariery psychiczne
(1)
Blogerzy
(1)
COVID-19
(1)
Celebryci
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Czytanie
(1)
Dewey, John
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Epidemie
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Harris, Judith Rich
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Innowacje
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Katolicyzm
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja w edukacji
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikacja z dzieckiem
(1)
Konflikt
(1)
Kłótnie w rodzeństwie
(1)
Logopedia
(1)
Makaton
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Motywacja
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Artykuł z czasopisma fachowego
(21)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik dla rodziców
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Gry komputerowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wideoblog
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(11)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(7)
Głos Pedagogiczny
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór tekstów autorstwa polskich i zagranicznych naukowców, którzy zajęli się, w sposób pośredni lub bezpośredni, problematyką rodzicielstwa w kontekście wychowania i edukacji. Z uwagi na wielowątkowość materiałów całość pogrupowano na trzy części. W części pierwszej "Wychowawczo-edukacyjne role rodziców" znalazły się teksty poświęcone różnorodnym formom oddziaływania rodziców na dzieci i młodzież, poruszono także kwestię pomocy udzielanej krzywdzonym przez nich dzieciom. W części drugiej "Edukacja i wspieranie rodziców" zaprezentowano opracowania poświęcone kształceniu rodziców do rodzicielstwa oraz motywowaniu ich do realizacji swych ról. Część trzecia "Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i niedostosowania" zawiera teksty dotyczące problemów rodzin będących w sytuacji kryzysowej oraz osób niedostosowanych społecznie. Książka adresowana jest do tych osób, które przejawiają zainteresowania lub poszukują źródła wiedzy o rodzicielstwie w kontekście procesu wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona praca naukowa cechuje się ważnymi refleksjami dydaktycznymi godnymi zastosowania w procesach nauczania. W części pierwszej autorzy - pedagodzy z wielu ośrodków akademickich analizują nminimalizację niepowodzeń edukacyjnych jako priorytet w dziedzinie kształcenia. Szczególne miejsce poświęcono zatem przeciwdziałaniu i analizie niepowodzeń szkolnych, problemowi analfabetyzmu, motywowaniu do nauki uczniów sprawiających trudności wychowawcze. W części drugiej analizie poddane zostały relacje szkoły i środowiska jako przestrzenie edukacyjnego dialogu, omówiono kompetencje emocjonalne nauczyciela, ale także uwagę zwrócono na nowe tendencje w kształceniu, jakie niesie edukacja medialna. Przedstawiono także zagrożenia, jakie może powodować cyberświat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64655 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej