Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(152)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(137)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Artykuły
(5)
Pliki i bazy danych
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(354)
wypożyczone
(39)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(75)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(72)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(63)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(45)
Wypożyczalnia Złotów
(52)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(33)
Czytelnia Wągrowiec
(20)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Autor
Klimkiewicz Danuta
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Szłapa Katarzyna
(7)
Tomasik Iwona
(7)
Wrzesiński Sławomir
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Koźmiński Łukasz
(4)
Matecki Maciej
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Benedykt XVI papież
(3)
Bierońska Elżbieta
(3)
Knapik Irmina
(3)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Lubner-Piskorska Anna
(3)
Maurer Alicja
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Tońska-Mrowiec Anna
(3)
Łomża Justyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Baran Jolanta
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bryła Maria
(2)
Bąk Piotr
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dembińska Małgorzata
(2)
Duda Hanna
(2)
Fuks Agata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lipka-Sztarbałło Krystyna
(2)
Lubina Monika
(2)
Muszyńska Aneta
(2)
Olszówka Piotr
(2)
Pojmaj Iwona
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Tomaszewska Agata
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Żaba-Żabińska Wiesława
(2)
Baczyńska Halina
(1)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bober-Pełzowska Maria
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bocheńska Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Clark Linda
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czusz Irena
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziemidowicz Czesław
(1)
Dzyga Krystyna
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Erkert Andrea
(1)
Eterović Nikola
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Glej Sandra
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Guerriero Elio
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Ho-Janecka Jolanta
(1)
Ireland Catherine
(1)
Jan Paweł II papież
(1)
Jaskuła Aneta
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klinik Anna
(1)
Korzeniowski Leszek
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kot Alicja
(1)
Kowalski Stanisław
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krawczun Magdalena
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krysiak Beata
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(151)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(7)
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
0-5 lat
(3)
Młodzież
(3)
Rodzice
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Mowa
(133)
Język polski
(73)
Logopedia
(45)
Dziecko
(36)
Gry edukacyjne
(24)
Nauczanie początkowe
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Czytanie
(18)
Dziecko głuche
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(13)
Pisanie
(13)
Słuch
(13)
Nauczanie
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Gry i zabawy
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Głusi
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Języki
(6)
Myślenie
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Spółgłoski
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Afazja
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Korekcja mowy
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Psychoterapia
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Zespół ADHD
(5)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(5)
Autyzm
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Dyslalia
(4)
Jąkanie
(4)
Język migowy
(4)
Matematyka
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Programy komputerowe
(4)
Socjalizacja
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Downa
(4)
Adopcja
(3)
Biblioterapia
(3)
Domy dziecka
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Edukacja domowa
(3)
Emisja głosu
(3)
Fizykoterapia
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język angielski
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Lateralizacja
(3)
Metoda Petö
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież niedosłysząca
(3)
Niewidomi
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Reranie
(3)
Rewalidacja
(3)
Subkultura
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zmysły
(3)
Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
(3)
Adaptacja
(2)
Agresywność
(2)
Animaloterapia
(2)
Arteterapia
(2)
Części mowy
(2)
Dogoterapia
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(23)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(14)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Dokumenty elektroniczne
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Mowy i homilie papieskie
(4)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Podręczniki
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Encyklopedie
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Monografia
(1)
Mowy
(1)
Mowy pogrzebowe
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradnik
(1)
Powitania
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Toast
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
153 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02724, 03508 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03219, 03541 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2348, 3578 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice bardzo często niepokoją się o stan mowy dziecka. Mowa nie jest umiejętnością wrodzoną. Człowiek nabywa tej umiejętności w ciągu całego swojego życia w kontaktach z ludźmi. Niepokój rodziców budzi fakt, iż ich normalnie fizycznie rozwijające się dziecko mówi mało, nie chce rozmawiać z rodzicami, rówieśnikami, ma mały zasób słów albo nie mówi jeszcze wcale. Wszelkie nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka mogą prowadzić do zaburzeń mowy. I odwrotnie: zaburzenia mowy mogą mieć wpływ na uszkodzenia innych funkcji. W poradniku autorka wyjaśnia, jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego tempa rozwoju dziecka od opóźnienia, które wskazuje, że dziecko nie rozwija się prawidłowo, kiedy należy się zgłosić do logopedy oraz jak stymulować mowę dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48208 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38842 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32100 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41779 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. polecamy Impuls Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65068 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (28, [46] stron, [18] kart tablic luzem) : ilustracje kolorowe ; 31 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
o kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów oraz Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Część pierwsza to teczka, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Część drugą stanowią ćwiczenia utrwalające.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Odszukaj i Nazwij)
Zbiór gier logopedycznych utrwalających wymowę głosek sz, ż, cz, dż; s, z, c, dz oraz ś, ź, ć, dź, przeznaczonych dla dzieci już od 3. roku życia oraz młodzieży. Publikacja stanowi materiał pomocny nie tylko w terapii logopedycznej, ale także w usprawnianiu percepcji i pamięci wzrokowej, rehabilitacji widzenia oraz orientacji przestrzennej. Skierowana jest do logopedów, tyflopedagogów, terapeutów pedagogicznych, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy utrwalające wymowę głosek r, l, li, k, ki, g, gi. Rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji ruchowo-wzrokowej Zbiór gier logopedycznych utrwalających wymowę głosek r, l, li, k, ki, g, gi, przeznaczonych dla dzieci już od 3. roku życia oraz młodzieży. Publikacja stanowi materiał pomocny nie tylko w terapii logopedycznej, ale także w usprawnianiu percepcji i pamięci wzrokowej, rehabilitacji widzenia oraz orientacji przestrzennej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 516 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39679, 46416 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja przyda się logopedom, nauczycielom nauczania zintegrowanego oraz nauczycielom-terapeutom podczas zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi 5-, 6-, 7-letnimi. Zamieszczone w niej ćwiczenia - umiejętnie wplecione w treść bajek - usprawniają artykulatory, uczą prawidłowego oddechu, kształtują słuch fonemowy. Ponadto rozwijają mowę opowieściową, kształtują umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego (rozmowa na temat treści bajek, historyjek obrazkowych), a także rozwijają motorykę rąk (kolorowanie, wycinanie, rysowanie po śladzie). Całość została tak pomyślana, by dzieci ćwiczyły w czasie zabawy i by ćwiczenia ich nie nużyły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107357, 107356 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43487 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41296 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05110, 06575, 05168 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepoważne wierszyki są trzecią częścią cyklu wierszyków utrwalających wymowę i zapis polskich głosek. Powstały one na potrzeby ćwiczeń wymowy oraz zapisu (profilaktyki i terapii) głosek dentalizowanych, sprawiających dzieciom najwięcej trudności. Zostały one przyjęte bardzo dobrze przez dzieci, ponieważ są bliskie ich wyobraźni. Korzystają też ze skarbca współczesnej wiedzy logopedycznej, udostępniając ją dziecku w sposób możliwie najbardziej przystępny. Wyróżnia je czystość fonetyczna, czyli taki dobór materiału, który pozwala dziecku skupić się na ćwiczonej głosce, bez zmagania się z kilkoma trudnymi głoskami jednocześnie. Z tego względu nadają się do ćwiczeń od pierwszego zetknięcia z głoską. Autorka rekomenduje wykorzystanie również pierwszych dwóch części cyklu, zgodnie bowiem z nowymi odkryciami w dziedzinie czytania dziecko powinno od początku mieć kontakt ze wszystkimi literami alfabetu. Wierszyki z powodzeniem można wykorzystywać dla dzieci dwujęzycznych, w wierszach zawarto bowiem wszystkie pozycje głoski (na początku, w środku i na końcu wyrazu przy głoskach bezdźwięcznych) i wszystkie możliwości jej zapisu. Wierszyki te wzbogacają również słownictwo. Wskazówki logopedyczne: Ľ Wierszyki są uporządkowane zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego. W ramach profilaktyki Nieśmiałe wierszyki można zacząć przerabiać od 2.-3. roku życia, Niesmutne - od 4., a Niepoważne od 5.-6. roku życia. Czytanie i zapis głosek można ćwiczyć w początkowych latach nauki szkolnej. Duża ilość zgromadzonego materiału służy utrwaleniu poprawnej wymowy, czytania i pisania bez nużenia dziecka żmudnymi powtórzeniami. Ľ Przy czytaniu należy pamiętać o zasadzie bezdźwięcznej realizacji liter oznaczających głoski dźwięczne na końcu wyrazu i obok spółgłoski bezdźwięcznej, np. słowa „weź, siedź, kóz, jedz, jeż, brydż, trzy” czytamy: „weś, śeć, kus, jec, jesz, brycz, tszy”. Z kolei litery s, z, c, dz przed literą i czytamy jako [ś], [ź], [ć], [dź], np. czytamy „śikawka, źima, ćicho, dźik”. Jako literę przyjmuje się zapis głoski (w tym trójznak dzi). Ľ Zapis głoski podany w spisie wierszy jest podstawowy. Te litery dobrze jest ćwiczyć, posługując się „obrazkowymi głoskami” zamieszczonymi na końcu książki. Równocześnie należy poprosić dziecko o pokolorowanie pustych w środku liter według wzoru ze str. 11. Im więcej różnych zapisów głoski, tym trudniejsza jest ona pod względem ortograficznym. Ľ Pod względem wymowy Nieśmiałe wierszyki są najłatwiejsze, a zapisu - najtrudniejsze. Ľ Głoska [t uśmiechnięte] jest właściwie zbiorem głosek przechodzących elastycznie od głoski [t] do [c]. Ľ W wierszach Jaś i Ciach i w wierszach wprowadzających nową głoskę dziecko czyta sam refren. We wstępie Niepoważnych wierszyków wyrażam serdeczne podziękowania moim przewodnikom po świecie wiedzy logopedycznej: prof. Bronisławowi Rocławskiemu, pani Joannie Trzaskalik i pani Katarzynie Węsierskiej. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszyki dźwięczne i ciche stanowią pierwszą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek i zawierają zbiór wierszy utrwalających głoski, których wymowę dziecko opanowuje zwykle w wieku 2–3 lat, ale zapis może mu sprawiać trudności jeszcze w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej. Wierszyki powstawały jako pomoc do zajęć profilaktycznych z zakresu rozwoju mowy i pisowni oraz terapii logopedycznej. Mogą być też z powodzeniem wykorzystywane przez dzieci z rodzin dwujęzycznych, gdyż wymowę i zapis polskich głosek przedstawiają w najprostszy możliwy sposób, opierając się na współczesnej wiedzy logopedycznej. Dobór materiału głoskowego czyni wierszyki możliwymi do poprawnego wymówienia nawet przez dzieci z wadami wymowy. Dzieci bardzo pozytywnie przyjęły wierszyki, ponieważ są łatwe do wymówienia, a ich kolejność zgodna z naturalnym rozwojem mowy. Dużą pomocą dla dzieci są „obrazkowe głoski”, które nie wymagają od nich umiejętności analizy głoskowej i odwołują się wprost do dźwięków znanych z otoczenia i utrwalonych w wierszykach. Wierszyki nie są przeznaczone dla określonej grupy wiekowej. Odwołują się do świata bliskiego dziecku: historyjek o zwierzętach, baśni i sytuacji z dnia codziennego, a przez to nie sprawiają wrażenia żmudnych ćwiczeń. Większa liczba wierszyków na głoski [t], [d], [n] została zawarta w Wierszykach drogowskazach przygotowujących dziecko do prawidłowej wymowy głoski [r]. Wskazówki logopedyczne: Ľ Uporządkowanie wierszyków jest zgodne z naturalnym procesem rozwoju mowy, przy czym głoski: [f], [p], [t], [k] są łatwiejsze od ich dźwięcznych odpowiedników: [w], [b], [d], [g]. Ľ U dzieci z wymową bezdźwięczną (to znaczy takich, które np. zamiast „dzień dobry” wypowiadają „cień topry”) proponuję zacząć ćwiczenia od samogłosek, następnie głosek [m], [n], [w], potem warto przerobić głoski [ź], [z], [ż], [dź], [dz], [dż] ze zbiorku Niepoważne wierszyki (trzecia część cyklu), a dopiero na końcu wprowadzić głoski [b], [d], [g]. Ľ Litery: w, b, d, g na końcu wyrazu lub w sąsiedztwie spółgłosek bezdźwięcznych czytamy bezdźwięcznie, natomiast literę i między spółgłoską a samogłoską czytamy jako [j], np. „dąb, pięć, w czwartek, chleb, stóg” czytamy: „domp, pjeńć, f czfartek, chlep, stuk”. Przy każdej głosce jest narysowana kredka. Dziecko może pokolorować każdą kredkę innym kolorem i wypełnić nim wszystkie konturowe litery oznaczające daną głoskę. W nauce liter pomogą także „obrazkowe głoski” z końca książki. We wstępie chcę też wyrazić wdzięczność prof. Bronisławowi Rocławskiemu i pani Joannie Trzaskalik, których wiedza logopedyczna zainspirowała mnie do napisania cyklu wierszyków poświęconych polskim głoskom, oraz pani Katarzynie Węsierskiej za cenne wskazówki redakcyjne. Życzę dzieciom postępów w nauce mówienia, czytania i pisania oraz wiele radości z obcowania z wierszykami, a nauczycielom, rodzicom, logopedom, glottodydaktykom – by wiersze stały się praktyczną pomocą we wspieraniu dziecięcych wysiłków. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49781 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57135, 57137, 57136 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30326, 30325 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22113, 21804 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24491, 24492 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27911, 27912 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego, ale także nauczania początkowego, prowadzących kółka zainteresowań oraz zajęcia pozalekcyjne. Składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy ma inne autorstwo, co jest plusem, gdyż nie bywa się na ogół specjalistą we wszystkich dziedzinach. Widać, że poszczególne zagadnienia zaprezentowały osoby kompetentne. Zadanie miały dosyć trudne, gdyż musiały dokonać wyboru zagadnień i tak je przedstawić, aby każdy mógł z nich skorzystać, nawet jeśli nie jest z wykształcenia polonistą. (...) Praca jest poprawna pod względem merytorycznym, autorki opierają się na wszystkich najnowszych osiągnięciach naukowych twórczo je wykorzystując przy propozycjach ćwiczeń i scenariuszy. [z recenzji dr Anny Sołtys-Chmielowicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108118 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej