Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(18)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(3)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Kamińska Dorota
(3)
Begley Sharon
(1)
Białecki Bernard
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bocheński Józef Maria
(1)
Brożek Bartosz
(1)
Bukraba-Rylska Izabella
(1)
Davidson Richard J
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Grzesiak-Feldman Monika
(1)
Grzywna Paweł
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jurecki Jerzy
(1)
Kurowicki Jan
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lind Karen‏ ‎
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Nęcka Edward
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Piotrowski Krzysztof T
(1)
Radek Robert
(1)
Radwan Beata
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Searle John R
(1)
Seidler Grzegorz Leopold
(1)
Strelau Jan
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Wellman Henry M
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(18)
nieznany (pl)
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(1)
Temat
Myślenie
(13)
Myślenie twórcze
(4)
Teoria poznania
(4)
Teoria ograniczeń
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Mózg
(2)
Spostrzeganie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Absolut
(1)
Behawioryzm
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewolucja
(1)
Filozofia
(1)
Gordon, Edwin
(1)
Innowacje
(1)
Kultura masowa
(1)
Materializm historyczny
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Myśl
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pamięć
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika prenatalna
(1)
Pedagogika religii
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poznanie
(1)
Prakseologia
(1)
Prawda
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spiskowa teoria dziejów
(1)
Społeczeństwo
(1)
Spór o gender
(1)
Sztuka
(1)
Teoria umysłu
(1)
Twórczość
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wartość
(1)
Wolność woli
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zarządzanie
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
21 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik w nowatorski sposób omawia odpowiedzi na najważniejsze pytania, które stawia socjologia: o sposób istnienia społeczeństwa, z czego się ono składa i jak należy je badać. Główne kierunki teoretyczne, które wykształciły się w obrębie socjologii, udzielały różnych odpowiedzi na te pytania, często czerpiąc inspiracje z wielu innych nauk: antropologii, psychologii czy filozofii polityki. Pogłębione omówienie tych najważniejszych orientacji teoretycznych socjologii, ich założeń, dylematów i słabości, jest pierwszym celem podręcznika Choć zasadniczym rysem współczesnej refleksji socjologicznej jest jej humanistyczny charakter – to znaczy podkreślanie roli świadomego, refleksyjnego podmiotu realizującego działania społeczne – w dorobku socjologii nie brak także wątków naturalistycznych, akcentujących doniosłość czynnika materialnego lub cielesnego. Próba zwrócenie uwagi na pojawiające się w wielu klasycznych teoriach odwołania naturalistyczne to drugi z postawionych przed podręcznikiem celów. Trzeci wreszcie cel, jaki przyświecał pracy nad książką, to przypomnienie niektórych, w znacznej mierze zapomnianych, koncepcji polskich autorów – nierzadko prekursorskich wobec późniejszych teorii autorów zachodnich, a dziś odkrywanych jako niezwykle inspirujące. „Autorka odchodzi w swojej propozycji od dominujących ujęć podręczników socjologii koncentrujących się na opisie i wyjaśnianiu kluczowych pojęć używanych w ramach tej dyscypliny naukowej. Proponuje natomiast pogłębioną i całościową prezentację wybranych nurtów refleksji socjologicznej w kontekście szerszych rozważań filozoficzno-humanistycznych[…] W ten sposób czytelnik jest w stanie uchwycić i zrozumieć proces stopniowego wyłaniania się prezentowanych koncepcji, idei i kluczowych pojęć obecnych we współczesnej socjologii. Przyjęty swobodny i dygresyjny w wielu miejscach tok narracji […] pozwala odbiorcy na swobodne pokonywanie kolejnych stron książki i stanowi istotny walor estetyczny tekstu”. Z recenzji prof. Pawła Starosty
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej