Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(141)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(108)
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Maszczak Tadeusz
(7)
Kosiba Grażyna
(6)
Kierczak Urszula
(5)
Bielski Janusz
(4)
Kultys Krzysztof
(4)
Ostrowska Małgorzata
(4)
Bronikowski Michał
(3)
Madejski Eligiusz
(3)
Marchel Paweł
(3)
Muszkieta Radosław
(3)
Osiński Wiesław
(3)
Pec Katarzyna
(3)
Berczyński Mariusz
(2)
Brudnik Maria
(2)
Cieśliński Ryszard
(2)
Grabowski Henryk
(2)
Hakke Czesław
(2)
Jaworski Zygmunt
(2)
Lisiecki Tomasz
(2)
Nonas Narcyz
(2)
Pelczarska Małgorzata
(2)
Sulisz Seweryn
(2)
Warchoł Krzysztof
(2)
Więcław Grzegorz
(2)
Węglarz Józef
(2)
Arasymowicz Stanisław
(1)
Bielski janusz
(1)
Bochenek Anna
(1)
Brzostowska Barbara
(1)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(1)
Cieśliński R
(1)
Cyganiuk Jadwiga
(1)
Czaplicki Zdzisław
(1)
Czarniecka Renata
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Dembiński Jacek
(1)
Derbich Jolanta
(1)
Drabik Józef
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziubiński Zbigniew
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Dębicki Dariusz
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Glapa Agata
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Granda Aleksandra
(1)
Granda Tomasz
(1)
Gąsiorowska Bartosz
(1)
Gąsiorowska Małgorzata
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Janota Janusz
(1)
Janowska Małgorzata
(1)
Jezierski Ryszard
(1)
Kaczmarek Mirosław
(1)
Kamień Dorota
(1)
Kantanista Adam
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kirst Ewa
(1)
Klonowska Joanna
(1)
Koniasty Jarosław
(1)
Kordiak Adrianna
(1)
Kowalczuk Marta
(1)
Krajewski Tadeusz
(1)
Kraszewska Danuta
(1)
Krawański Andrzej
(1)
Kuk Anna
(1)
Kulik Marian
(1)
Kułtys Krzysztof
(1)
Lachowicz Lesław
(1)
Lech Małgorzata
(1)
M.Brudnik
(1)
Macioł-Kisiel Urszula
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Malska Anna
(1)
Marchel Tomasz
(1)
Marszołek Monika
(1)
Milewski Krzysztof
(1)
Mitkiewicz Karol
(1)
Modro Daria
(1)
Niegowska Wiesława
(1)
Nowak Piotr
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
Omelan Aneta Anna
(1)
Osińska Barbara
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pogorzelska Małgorzata
(1)
Postnikoff Beata
(1)
Rembies Tomasz
(1)
Rogacka Anna
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Rędzia Krystyna
(1)
Sakłak Wojciech
(1)
Sitkowski Dariusz
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Srokosz W
(1)
Supińska Urszula
(1)
Szychowski Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(142)
Język
polski
(142)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(78)
Lekarze
(61)
Sportowcy
(61)
Nauczyciele
(3)
Uczniowie
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(78)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(75)
Wychowanie fizyczne - nauczyciel
(31)
Wychowanie fizyczne
(26)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(13)
Uczniowie
(8)
Aktywność fizyczna
(7)
Awans zawodowy
(6)
Ocenianie kształtujące
(6)
Sport
(6)
Edukacja prozdrowotna
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Odpoczynek
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(5)
Lekkoatletyka
(4)
Młodzież
(4)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(4)
Turystyka
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zdrowie fizyczne
(4)
Efektywność nauczania
(3)
Nauczanie początkowe - wychowanie fizyczne
(3)
Oceny szkolne
(3)
Piłka nożna
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Sprawność fizyczna
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Geografia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy terenowe
(2)
Języki
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciel - awans
(2)
Podstawa programowa
(2)
Przyroda
(2)
Samokształcenie
(2)
Samoocena (ocenianie)
(2)
Sportowcy
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Sprzęt sportowy
(2)
Stres
(2)
Szkoły
(2)
Sztuka
(2)
Uczenie się
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Agresja
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Biegi narciarskie
(1)
Bulimia
(1)
COVID-19
(1)
Czas wolny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Eksperyment
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnazja
(1)
Historia
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jan Paweł II
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Konflikt
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Literatura
(1)
Marka osobista
(1)
Matematyka
(1)
Milczenie
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzealnictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(74)
1989-2000
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Europa Zachodnia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(104)
Artykuł z czasopisma naukowego
(62)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Artykuł z czasopisma sportowego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Artykuł problemowy
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(103)
Kultura fizyczna i sport
(13)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(72)
Lider
(18)
Kultura Fizyczna
(6)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Forum Oświatowe
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychow. Fizyczne i Sport
(1)
Wychowawca
(1)
142 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcja edukacji fizycznej przedstawiona w książce to program do nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjnym spójny program kształcenia w zakresie wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji przygotowany w oparciu o nową podstawę programową wprowadzoną do realizacji 1 września 2012 r. oraz 1 września 2009 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104990 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47889 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44908 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64549 P 8,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Plan pracy nauczyciela wychowania fizycznego obejmuje rok nauki i opisuje realizowane czynności i treści nauczania, które mają umożliwić osiągnięcie celów szczegółowych dla danej klasy. Układ planu pracy jest indywidualną sprawą każdego nauczyciela, powinien się jednak opierać na wskazanych w podstawie programowej i wybranym programie nauczania celach edukacyjnych dla danego etapu kształcenia. Plan powinien być czytelny, rzeczowy, konkretny i realny, czyli możliwy do wykonania, jasno określać realizowane treści, wyznaczać zadania szczegółowe, dostosowane do możliwości uczniów i aktualnych założeń programowych szkoły. Plan pracy musi więc być dostosowany do poziomu sprawności uczniów, warunków szkoły, posiadanej bazy dydaktycznej, zaplecza sportowo-rekreacyjnego, sprzętu i wyposażenia. Powinien być powiązany z tradycjami sportowymi, odpowiadać na potrzeby szkoły i środowiska. Aby umożliwić uczniom twórczy i aktywny udział w procesie edukacji, plan pracy powinien także uwzględniać ich zainteresowania i pasje. Przed przystąpieniem do opracowania planu pracy nauczyciel musi zatem przeprowadzić diagnozę indywidualną, grupową i środowiskową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51585 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34486 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Raporty z Badań / Instytut Polityki, Postepu Technicznego i Szkolnictwa Wyższego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność, twórczość i rozwój to procesy, które nierozerwalnie wiążą się z życiem ludzkim, zarówno w wymiarze społecznym, jak i jednostkowym. Wyróżniają one człowieka spośród innych istot żywych i wynoszą go ponad świat materialny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48911, 48788 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104899 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47888 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44909 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64552 P 8,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja powinna znaleźć się w biblioteczce każdego nauczyciela szkoły podstawowej uczącego w klasach I, II, III oraz studenta specjalności pedagogika wczesnoszkolna. To niepowtarzalne kompendium wiedzy napisane przez nauczycieli akademickich kształcących pedagogów wczesnoszkolnych. W pracy zostały omówione poszczególne dziedziny kształcenia, czyli edukacja polonistyczna, matematyczna, edukacja medialna, przyrodniczo-ekologiczna, plastyczno-techniczna, muzyczna, fizyczna oraz poruszono temat wychowania terapeutycznego dzieci z trudnościami w uczeniu się. Opracowanie może istotnie poszerzyć sposób rozumienia podstawowych dziedzin kształcenia w niższych klasach szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108059 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45667 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest odpowiedzią na potrzeby rodziców zatroskanych o rozwój swoich dzieci oraz nauczycieli, trenerów i wychowawców, którzy czują chęć wzbogacenia swojego warsztatu o narzędzia pomagające uczniom w nauce i czekają na inspirujące pomysły oraz przykładowe materiały do pracy. Autorzy przekazują w książce dotychczas zebrane doświadczenie i wiedzę o tym, jak w swojej codziennej pracy z dziećmi „przemycać” zasady i metody uczenia się. Wszystkie proponowane w publikacji techniki mogą być stosowane w szkole i w domu przez osoby, które nie muszą mieć do tego specjalnych uprawnień. Wystarczy pozytywne nastawienie i poczucie humoru, które pozwala dzieciom się odblokować, a dzięki temu pełniej wykorzystać własne możliwości. W poszczególnych rozdziałach publikacji czytelnik znajdzie: wskazówki i założenia metodyczne dotyczące wprowadzania zasad i metod uczenia się w codzienną praktykę szkolną i domową; niezbędną wiedzę („w pigułce”) o uczeniu się (podstawy funkcjonowania mózgu, pamięć, higiena pracy); podstawowe informacje o stylach uczenia się; przykładowe ćwiczenia i pomoce, które będą przydatne podczas wprowadzania technik uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33168 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46508 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65122 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej