Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(29)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(3)
Artykuły
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Frysztacki Krzysztof
(2)
Radwan-Pragłowski Janusz
(2)
Apanel Danuta
(1)
Augustyniak Urszula
(1)
Bjorkoe Jens Aage
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bojanowska Elżbieta
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Butrymowicz Brygida
(1)
Chaczko Krzysztof
(1)
Czabański Adam
(1)
Czarnecki Paweł Stanisław
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Fierek Henryk
(1)
Fierek-Kaźmierowska Maria
(1)
Gomółka Leszek
(1)
Jagielska Beata
(1)
Jarco Jerzy
(1)
Kaczorowski Jan
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karpiński Andrzej
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kroll Bogdan
(1)
Kryńska Elwira Jolanta
(1)
Krzyszkowski Jerzy
(1)
Kumor Bolesław
(1)
Kuziński Zdzisław
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewin Aleksander
(1)
Leś Ewa
(1)
Michalik Bożenna
(1)
Musielak Michał
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Opiela Loyola
(1)
Pyrzyk Ireneusz Jan
(1)
Pędowski Karol
(1)
Płygawko Danuta
(1)
Stolarczyk Michał
(1)
Suplicka Agnieszka
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wawrzkowicz Joanna
(1)
Wiesler Joanna
(1)
Wróblewska Urszula
(1)
Zbyszewska Zofia
(1)
Zdebska Ewelina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(27)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Opieka społeczna
(19)
Dziecko
(6)
Wychowanie
(5)
Działalność charytatywna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Bezrobocie
(2)
Domy dziecka
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Lisiecki, Kazimierz
(2)
Młodzież
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Organizacje
(2)
Oświata
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Starość
(2)
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
(2)
Warszawa
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Antypedagogika
(1)
Augustyn (św.; 354-430 a.C.)
(1)
Autyzm
(1)
Babicki, Józef Czesław
(1)
Babicki, Józef Czesław (1880-1952)
(1)
Bezdomność
(1)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dykcik, Władysław
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dąbrowski, Zdzisław
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Fizjokratyzm
(1)
Godła państwowe
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Głusi
(1)
Hesse, Herman. Gra szklanych paciorków
(1)
Historia wychowania
(1)
Hymn narodowy
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jeżewski, Kazimierz
(1)
Jundziłł, Irena
(1)
Kamiński, Aleksander
(1)
Kawula, Stanisław
(1)
Kibice
(1)
Kofoeds Skole (Kopenhaga)
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(1)
Kowalski, Stanisław
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Lachowicz, Jan
(1)
Literatura
(1)
Marias, J. Introduccion a la Filosofia
(1)
Markiewicz, Bronisław Bonawentura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Migracje
(1)
Miłosierdzie
(1)
Mysłakowski, Zygmunt
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nowicki, Andrzej
(1)
Obywatelstwo
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Olubiński, Andrzej
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Ordery i odznaczenia
(1)
Orłowska, Małgorzata
(1)
PRL
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczta
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polski Obwodowy Dom Dziecka (Monetna)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Rada Główna Opiekuńcza
(1)
Radlińska, Helena
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Religijność
(1)
Rola społeczna
(1)
Samorząd terytorialny a infrastruktura społeczna
(1)
Samotność
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjalizacja
(1)
Temat: czas
1901-
(8)
1801-
(4)
1701-
(2)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Monetna (Rosja)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia działalność Towarzystwa Przyjaciół Dzieci (TPD) w PRL-u. Dotychczasowe współczesne publikacje koncentrują się przede wszystkim na funcjonwaniu organizacji w okresie stalinowskim, za koniczne uznałam więc przeprowadzenie analizy pracy TPD po 1956 r. Niniejsza książka stanowi skróconą i na nowo zredagowaną wersję mojego doktoratu napisanego w języku niemieckim. Ponieważ dotyczy ona działalności polskiej organizacji, jak i zarysu funkcjonowania opieki nad dzieckiem w Polsce Ludowej, rzeczą oczywistą było dla mnie przetłumacznie jej na język polski. Działalność Towarzystwa Przyjaciół Dzieci wzubudziła zainteresowanie nie tylko naukowców z mojego macierzystego Uniwersyteu w Ratyzbonie. Miałam przyjemność przedstwić wyniki swoich badań m.in. na Uniwersytecie w Kolonii, w Instytucie Pamięci Narodowej w Warszawie oraz w Niemieckim Instytucie Historycznym w Warszawie. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek XXI niesie ze sobą nowe, skomplikowane wyzwania w zakresie opieki i wychowania Istnieje więc pilna potrzeba prowadzenia szerokiej dyskusji w tym zakresie. Książka „ Opieka i wychowanie- tradycja i problemy współczesne” obejmuje opracowania, w których problematyka procesu opieki i wychowania zaprezentowana jest w ujęciu historycznym i współczesnym. Dialog współczesności z przeszłością konieczny jest do wypracowywania nowych, coraz doskonalszych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w opiece i wychowaniu. Celem książki jest zatem kontynuowanie tej dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia, np. opieka nad osobą starszą i niepełnosprawną, problemy opieki i wychowania małego dziecka oraz dorastającej młodzieży. Celem książki jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka i wychowanie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu. Książka składa się z trzech wyraźnie określonych części. Pierwsza z nich zawiera opracowania będące egzemplifikacją obszarów opieki i wychowania w kontekście historycznym. Problematyka tego obszaru jest bardzo zróżnicowana. Zawiera bowiem elementy szczegółowe począwszy od roli tańca jako ważnego składnika wychowania i kultury w dawnej Polsce poprzez wybrane aspekty pracy wychowawczej na przestrzeni dziejów. Część druga obejmuje obszar opieki - konteksty teorii i praktyki.Autorzy poddają analizie problematykę opieki międzyludzkiej w różnych środowiskach wychowawczych i w różnych okresach życia człowieka począwszy od opieki nad dzieckiem we wczesnodziecięcym okresie rozwoju poprzez problem opieki w środowisku szkolnym, w okresie dorastania, a także w dorosłości i u schyłku życia. Autorzy prezentują także problemy opieki nad człowiekiem wynikające z jego niepełnosprawności. Część trzecią stanowią opracowania dotyczące różnorodnych problemów związanych z szeroko pojętym procesem wychowania człowieka. Składa się z trzynastu opracowań, które poruszają trudne problemy wychowania w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym. Podjęte zagadnienia analizują proces wychowania w odniesieniu do dziecka, człowieka dorastającego, dojrzałego, starszego, a także w odniesieniu do osoby z niepełnosprawnością. Autorzy prezentują również problematykę niekorzystnych zjawisk pojawiających się w procesie wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55129 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33374 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sytuacja społeczna dzieci „moralnie zaniedbanych” w okresie międzywojennym była niezwykle trudna. Wpływało na to wiele czynników, przede wszystkim skomplikowane realia gospodarczo-polityczne, w których przyszło im egzystować. Los większości dzieci wymagał wręcz biologicznego ratownictwa. Opuszczone, sieroty wojenne, bezdomne, pozbawione domu rodzinnego i warunków do życia zmuszone były niejednokrotnie walczyć o przeżycie. Stąd już krok od działań na granicy prawa. Same statystyki z lat 1923 – 1926 wskazywały na ponad 47% wskaźnik młodzieży „wykolejonej” ze wszystkich uczniów. Blisko dziesięć procent wychowanków domów poprawczych trafiało tam kierowanych przez rodziców. Samo zjawisko, które mieściło się w obszarach zainteresowań pedagogiki specjalnej w ramach kategorii dzieci „upośledzonych moralnie” albo „występnych” już wówczas okazywało się problematyczne, zwracano bowiem uwagę na trudności interpretacyjne wynikające z tak przyjętej systematyki. Monografia stanowi próbę określenia statusu dziecka „moralnie zaniedbanego” w Polsce okresu międzywojennego. Głównym celem stało się ukazanie form wsparcia kierowanych do dzieci „trudnych” a także procesu kształtowania publiczno-prawnego systemu polityki społecznej wobec nieletnich. Zasadnicza część szkicu poświęcona została zakładom wychowawczym dla dzieci moralnie zaniedbanych w tym ośrodkom wychowawczo-poprawczym. Omówiono w nim przebieg organizacji pracy w ww. placówkach, wskazując również na metody i środki tam wykorzystywane oraz szereg trudności napotykanych w pracy z wychowankami, co również odzwierciedlają zaprezentowane dane statystyczne (włącznie z informacjami dotyczącymi ich samych np.; wiek, przyczynę skierowania do ośrodka, itd.). Zarazem opracowanie, przybliża praktyczny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej okresu międzywojnia może pozwalać na wykorzystanie niektórych jego wartości w obecnym kształcie działań z młodzieżą niedostosowaną społecznie oraz służyć podniesieniu efektywności i atrakcyjności zabiegów wychowawczych w placówkach penitencjarnych dla nieletnich. Z dorobku polskiej pedagogiki lat międzywojennych, oryginalnych metod, form i środków wychowania mogą czerpać i czerpią współcześni pedagodzy tym skuteczniej¬ realizując proces resocjalizacji i wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111164 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej