Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(18)
Artykuły
(6)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Balcerek Marian
(2)
Hryniewicka Anna
(2)
Michalski Stanisław
(2)
Żabczyńska Ewa
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dycht Marzena
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kot Stanisław
(1)
Kulbaka Jacek
(1)
Majorek Czesław
(1)
Mauersberg Stanisław
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Stolarczyk Michał
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szewczenko Władimir
(1)
Turos Lucjan
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(15)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Pedagogika
(6)
Wychowanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(3)
Integracja społeczna
(3)
Nauczanie
(3)
Grzegorzewska Maria
(2)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika zdrowia
(2)
Szkolnictwo specjalne - historia
(2)
Uniwersytet powszechny
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm
(1)
Benni, Tytus (1877-1935)
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Burmistrz
(1)
Czacka, Róża (1876-1961)
(1)
Czapów, Czesław (1925-1980)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dolański, Włodzimierz (1886-1973)
(1)
Domy kultury
(1)
Doroszewska, Janina (1900-1986)
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Eksperyment
(1)
Estkowski, Ewaryst (1820-1856)
(1)
Falkowski, Franciszek Jakub (1775-1848)
(1)
Filozofia
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Germanizacja
(1)
Głusi
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Historia wychowania
(1)
Hulek, Aleksander(1916-1993)
(1)
Jakość życia
(1)
Jedlewski, Stanisław (1906-1996)
(1)
Joteyko, Józefa (1866-1928)
(1)
Kirejczyk, Kazimierz (1910-1986)
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Koneczna, Halina (1899-1961)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Lipkowski, Otton (1907-1993)
(1)
Matematyka
(1)
Mitrynowicz-Modrzejewska, Aleksandra (1898-1975)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mołczanowski, Feliks (1852-1921)
(1)
Muzealnictwo
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Otłuszewski Wacław (1855-1922)
(1)
Oświata
(1)
Państwowy Instytut Pedagogiki Specjalnej (Warszawa)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika rolnicza
(1)
Pedagogika samokształcenia
(1)
Pedagogika szkolna
(1)
Pedagogika turystyki
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika wojskowa
(1)
Pedeutologia
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Praca
(1)
Praca społeczna
(1)
Prakseologia pedagogiczna
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rehabilitacja(med.)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rusyfikacja
(1)
Samokształcenie
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Społeczność odizolowana
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Towarzystwo Kursów Naukowych (1906-1918)
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1918-
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Zaporoże (Ukraina, obw. zaporoski)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł problemowy
(2)
Biografia
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29706 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sytuacja społeczna dzieci „moralnie zaniedbanych” w okresie międzywojennym była niezwykle trudna. Wpływało na to wiele czynników, przede wszystkim skomplikowane realia gospodarczo-polityczne, w których przyszło im egzystować. Los większości dzieci wymagał wręcz biologicznego ratownictwa. Opuszczone, sieroty wojenne, bezdomne, pozbawione domu rodzinnego i warunków do życia zmuszone były niejednokrotnie walczyć o przeżycie. Stąd już krok od działań na granicy prawa. Same statystyki z lat 1923 – 1926 wskazywały na ponad 47% wskaźnik młodzieży „wykolejonej” ze wszystkich uczniów. Blisko dziesięć procent wychowanków domów poprawczych trafiało tam kierowanych przez rodziców. Samo zjawisko, które mieściło się w obszarach zainteresowań pedagogiki specjalnej w ramach kategorii dzieci „upośledzonych moralnie” albo „występnych” już wówczas okazywało się problematyczne, zwracano bowiem uwagę na trudności interpretacyjne wynikające z tak przyjętej systematyki. Monografia stanowi próbę określenia statusu dziecka „moralnie zaniedbanego” w Polsce okresu międzywojennego. Głównym celem stało się ukazanie form wsparcia kierowanych do dzieci „trudnych” a także procesu kształtowania publiczno-prawnego systemu polityki społecznej wobec nieletnich. Zasadnicza część szkicu poświęcona została zakładom wychowawczym dla dzieci moralnie zaniedbanych w tym ośrodkom wychowawczo-poprawczym. Omówiono w nim przebieg organizacji pracy w ww. placówkach, wskazując również na metody i środki tam wykorzystywane oraz szereg trudności napotykanych w pracy z wychowankami, co również odzwierciedlają zaprezentowane dane statystyczne (włącznie z informacjami dotyczącymi ich samych np.; wiek, przyczynę skierowania do ośrodka, itd.). Zarazem opracowanie, przybliża praktyczny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej okresu międzywojnia może pozwalać na wykorzystanie niektórych jego wartości w obecnym kształcie działań z młodzieżą niedostosowaną społecznie oraz służyć podniesieniu efektywności i atrakcyjności zabiegów wychowawczych w placówkach penitencjarnych dla nieletnich. Z dorobku polskiej pedagogiki lat międzywojennych, oryginalnych metod, form i środków wychowania mogą czerpać i czerpią współcześni pedagodzy tym skuteczniej¬ realizując proces resocjalizacji i wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej