Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Krzanowski Andrzej
(3)
Bratkowski Stefan
(2)
Dzikowska Elżbieta
(2)
Krzanowska Roma
(2)
Posern-Zieliński Aleksander
(2)
Szemiński Jan
(2)
Warszewski Roman
(2)
Bingham Hiram
(1)
Bąkowska Eligia
(1)
Czerny Mirosława
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Hrankowska Teresa
(1)
Jaźwińska Hanna
(1)
Lafaye Jacques
(1)
Lanning Edward P
(1)
López Soria José Ignacio
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
Marzyńska Teresa
(1)
Małkiewicz Aleksander
(1)
Mróz Marcin
(1)
Orłowski Bolesław
(1)
Porcel Ortega Enrique
(1)
Przybyłowska-Bratkowska Roma
(1)
Ratajczak Maria
(1)
Rudnicki Bogdan
(1)
Różycki Michał
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Stefaniuk Krzysztof
(1)
Stingl Miloslav
(1)
Sztolcman Jan
(1)
Val Julian Carmen
(1)
Wasitowa Zofia
(1)
Wielopolska Maria Salomea
(1)
Woytkowski Feliks
(1)
Ziober Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(20)
nieznany (po)
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Peru
(10)
Inkowie
(4)
Indianie
(3)
Andy (góry)
(2)
Boliwia
(2)
Inżynierowie
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Podróżnictwo
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reportaż polski
(2)
Czytelnictwo
(1)
Egipt
(1)
Estonia
(1)
Habich, Edward (1835-1909)
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Islandia
(1)
Jordania
(1)
Kamishibai
(1)
Kolej transandyjska
(1)
Kolumbia
(1)
Litwa
(1)
Malinowski, Ernest (1818-1899)
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Mitologia Indian
(1)
Nepal
(1)
Norwegia
(1)
Odkrycia geograficzne
(1)
Osadnictwo
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Papua Nowa Gwinea
(1)
Podbój Meksyku (1519-1521)
(1)
Podbój Peru (1531-1535)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Portugalia
(1)
Religia
(1)
Sri Lanka
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Technika
(1)
USA
(1)
Vanuatu
(1)
Łotwa
(1)
Żegluga
(1)
Temat: czas
1501-
(3)
1901-
(2)
1601-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Peru
(10)
Hiszpania
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Argentyna
(1)
Boliwia
(1)
Brazylia
(1)
Chile
(1)
Ekwador
(1)
Gujana
(1)
Indonezja
(1)
Kolumbia
(1)
Laos
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Paragwaj
(1)
Polska
(1)
RPA
(1)
Rosja
(1)
Surinam
(1)
Syria
(1)
Trynidad i Tobago
(1)
Turcja
(1)
USA
(1)
Urugwaj
(1)
Wenezuela
(1)
Wyspy Cooka
(1)
Gatunek
Biografie
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Literatura młodzieżowa francuska
(1)
Mapy geograficzne
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60546 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91540, 69379 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Znani/Nieznani)
Nasza opowieść zaczyna się w Peru. To dość duży kraj w Ameryce Południowej. Na mapie znajdziecie go u wybrzeży Pacyfiku, między Chile a Ekwadorem. Mimo że jest tak blisko oceanu, to większość kraju leży na wysokości aż 5000 m n.p.m. To dwa razy wyżej niż najwyższy szczyt w Polsce, czyli Rysy. Albo mniej więcej tyle, co 400 czteropiętrowych bloków ustawionych jeden na drugim. Stoicie więc 5000 m n.p.m. i co widzicie? Skały, obłoki, pustą przestrzeń i majestatyczne szczyty gór na horyzoncie, ale jeśli będziecie patrzeć uważnie, zobaczycie też… tory kolejowe i kamienny pomnik. To wstęp do opowieści o Erneście Malinowskim, a właściwie o Adamie, Stanisławie, Hipolicie, Nepomucenie. Wiele imion miał Ernest Malinowski. Ale nawet jak na tyle imion, skala jego osiągnięć jest całkiem imponująca. Konstruktor, inżynier, absolwent politechniki i prestiżowej Szkoły Dróg i Mostów. To tam nauczył się rysować plany, konstruować, obliczać obciążenia i projektować. Krok po kroczku i Malinowski wylądował w Peru. A tam? Stworzył pociąg w chmurach! Naprawdę! Słyszeliście o Kolei Transandyjskiej prowadzącej po szczytach gór? Nie? To koniecznie poznajcie historię Ernesta Malinowskiego. A przekonacie się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Powstanie tej opowieści zostało dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu „Patriotyzm Jutra”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68702 P pólka na większy format (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 730 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06622 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
THE HOMELESSNESS OF ART References to „being settled” somewhere and being „homeless” have reappeared in various disciplines of the humanities for a long time. Those concepts were used in different contexts and in different senses. In 20th century philosophy, much attention was paid to the Heideggerian concept of man as “the neighbour of Being”, i.e. his dwelling “in the nearness of Being”. This image led to attempts at discovering what is unique to the human condition. Lukacs offered a critique of „transcendental homelessness”, which he saw as characteristic of contemporary culture. Other philosophers pointed out that the fast-changing reality and the engagement in utopian projects characteristic for the condition of the modern man, are conducive to our loss of the sense of settlement. The second half of the 20th century introduced the discourse of unsettlement, non-belonging. Adorno negated the possibility of feeling at home in the world after Auschwitz. Other authors offered the concept of “the uncanny” (das Unheimliche), or being faced with strange and incomprehensible forces in one’s own home, only illusorily familiar. It has been also pointed out that the sense of settlement and the associated feeling of safety may turn out to be limiting. Freedom must mean the loss of the sense of safety, familiarity, commitment. Encountering what is different, marginal, often suffering or victimized (e.g. in feminist or postcolonial discourses) also sensitizes us to the importance of opening ourselves to new experience, which leads to the de-stabilization of our own monolithic home. The subject area outlined here may be variously related to art. On the one hand, art may be considered as an important voice in the discussion on our sense of belonging or uprootedness, on the other the question of whether it should be rooted in tradition, or leave this “home” to gain new experiences is also pertinent. The volume of Art Inquiry to which we seek your contributions will be devoted to this set of issues. Your prospective papers should concern some theoretical aspects of the concepts mentioned above in relation to art, artistic activity, reception of art works, or offer a case study of some artistic endeavour in which those concepts have taken a concrete shape. BEZDOMNOŚĆ SZTUKI Sformułowania nawiązujące do pojęć „zadomowienia” i „bezdomności” od kilkudziesięciu lat pojawiają się w różnych obszarach humanistyki. Występują one w wielu kontekstach i nadawany jest im różny sens. W filozofii XX wieku podstawowe znaczenie ma Heideggerowski problem człowieka jako „sąsiada bycia”, czyli zamieszkiwania przez niego w „bliskości wobec bycia”. Ta wysoka ocena bliskości prowadziła do sugestii odzyskania tego, co własne i właściwe dla ludzkiego sposobu istnienia. Lukacs poddawał krytyce „transcendentalną bezdomność”, którą uważał za charakterystyczną dla współczesnej kultury. Inni filozofowie zwracali uwagę na to, że zachodzenie szybkich zmian, a także formułowanie utopijnych projektów charakterystyczne dla nowoczesnej kondycji człowieka, sprzyja utracie uczucia zadomowienia. W drugiej połowie XX wieku, rozwijał się też dyskurs związany z kryzysem zamieszkiwania. Adorno negował możliwość uczucia zadomowienia w świecie po Auschwitz. Inni autorzy brali pod uwagę „nieswojość” (das Unheimliche), czyli występowanie obcych i niezrozumiałych sił we własnym domu, pozornie tylko oswojonym. Podkreślano też, że zadomowienie i związane z nim poczucie bezpieczeństwa może okazać się ograniczające. Za wolność płaci się przecież na ogół utratą poczucia bezpieczeństwa, zanikiem stanu bliskości, zażyłości. Także wzięcie pod uwagę tego, co inne, marginalne, często cierpiące lub poszkodowane (np. w dyskursach feministycznym i postkolonialnym), uwrażliwia na rolę otwarcia, które prowadzi do destabilizacji monolitycznie pojmowanego własnego domu. Zarysowany tu krąg problematyki w różny sposób odnosi się do sztuki. Z jednej strony może ona być rozważana jako ważny głos w sporach dotyczących zadomowienia i bezdomności, z drugiej zaś w odniesieniu do niej samej można stawiać pytania o potrzebę zakorzenienia w tradycji, albo poszukiwania przez nią nowych miejsc. Wzięciu pod uwagę tego bogatego zestawu zagadnień poświęcony będzie tegoroczny tom „Art Inquiry”. Nadsyłane artykuły dotyczyć mogą albo teoretycznych aspektów zadomowienia i bezdomności w sztuce, działalności artysty, odbiorze dzieł, albo prezentować konkretne przykłady z zakresu różnych dziedzin twórczości artystycznej, w których tytułowe zjawisko przybierało konkretną postać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej