Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(27)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(18)
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Woj Olga
(2)
Białogońska Joanna
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Boczek Marzena
(1)
Borowska Ewa
(1)
Brelska Aleksandra
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gajos Monika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Hamanowicz Anna
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Jabłońska Natalia
(1)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(1)
Kielich Monika
(1)
Konewka Marlena
(1)
Konieczna Klaudia
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kozioł Izabela
(1)
Kumór Natalia
(1)
Kwiecień Justyna
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Litwinow Monika
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majcherczyk Dominika
(1)
Małogowska Sandra
(1)
Miernikiewicz Julia
(1)
Obłąk Patrycja
(1)
Ogonowska Magda
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawlik Agnieszka
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Podsiadło Agnieszka
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Połeć Monika
(1)
Płaszewska Agata
(1)
Rachoń Aleksandra
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Roche Hadrien
(1)
Sańpruch Eryk
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Sobczyńska Katarzyna
(1)
Stefańska Daria
(1)
Stradomska Marlena
(1)
Szurowska Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Treliński Gustaw
(1)
Utkowska Anna
(1)
Winiarska Elżbieta
(1)
Winkler Aleksandra
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Zapała Olga
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(18)
Nauczanie początkowe
(17)
Uczniowie
(12)
Uczniowie klas początkowych
(12)
Metody nauczania
(10)
Czytanie
(9)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(9)
Pedagogika wczesnoszkolna
(8)
Odbiór dzieła literackiego
(5)
Uczucia
(4)
Mapa myśli
(3)
Dziecko
(2)
Inscenizacja
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie
(2)
Przyroda
(2)
Sportowcy
(2)
Synektyka
(2)
Uczeń - osiągnięcia szkolne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Anoreksja
(1)
Asertywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bourdieu, Pierre
(1)
Bulimia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Debata oksfordzka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Estetyka
(1)
Fair play
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Hryszkiewicz, Ewa
(1)
Improwizacja aktorska
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kiełbowicz, Magdalena
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputery
(1)
Lapbook
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Nadwaga
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Otyłość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postać literacka
(1)
Przemoc domowa
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Reforma edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Regionalizm
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samodzielność
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Start szkolny
(1)
Szkoły
(1)
Sójka, Anna
(1)
Taniec
(1)
Tematy i motywy
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: dzieło
Maska
(1)
Nie(!)zwykła okolica
(1)
Przegrana czy wygrana
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(13)
Scenariusz zajęć
(8)
Monografia
(3)
Poradnik
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(10)
Życie Szkoły
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. […] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego. dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej