Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Artykuły
(21)
Książki
(16)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Autor
Ruszkowski Józef
(6)
Karolak Wiesław
(4)
Karolak Barbara
(3)
Głazowska Małgorzata
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Warzecha Agnieszka
(2)
Andrych Anna
(1)
Andrzejewski Andrzej
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dzierzgowska Irena
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Grzesiczak Zygmunt
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Jabłuszewska Monika
(1)
Kania Beata
(1)
Kasza Teresa
(1)
Kledzik Agnieszka
(1)
Konieczna Małgorzata
(1)
Kropiwnicki Jan
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Lewandowska Ewelina
(1)
Lewartowicz Urszula
(1)
Okoniewska Ewelina
(1)
Osuch Małgorzata
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Piluś Anna
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Rojek Luiza
(1)
Rudomina Justyna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Sosiński Bogdan
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Stadtmuller Ewa
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Stącel Katarzyna
(1)
Tomas Iwona
(1)
Wicenciak Urszula
(1)
Wilczewska-Wojczyszyn Maja
(1)
Wojtera Donata
(1)
Zielińska Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(41)
nieznany (po)
(3)
angielski
(1)
Odbiorca
Bibliotekarze
(11)
Nauczyciele bibliotekarze
(11)
Biblioterapeuci
(6)
Arteterapeuci
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Pedagodzy
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Warsztaty artystyczne
(10)
Warsztaty literackie
(7)
Arteterapia
(6)
Warsztat szkolny
(6)
Biblioteki szkolne
(4)
Promocja czytelnictwa
(4)
Biblioterapia
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Warsztaty dziennikarskie
(3)
Biblioteki publiczne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Warsztaty
(2)
Warsztaty teatralne
(2)
"Warsztaty przyszłości"
(1)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Ankieta
(1)
Applegate, Katherine (1956- )
(1)
Badania naukowe
(1)
Basiura, Tadeusz (1956-)
(1)
Biesiady Poetyckie
(1)
Bromberger, Artur (1969-2010)
(1)
Busse, Carl Hermann (1872-1918)
(1)
Carroll, Lewis (1832-1898)
(1)
Chosiński, Sebastian (1969-)
(1)
Drażba, Joanna (1971-1995)
(1)
Dyskusja
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dzień Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia)
(1)
Dąb
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Eksperymenty
(1)
Elektronika
(1)
Fantastyka
(1)
Grabowski, Jan (1954-)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gąsior, Anna (1969-)
(1)
Happening
(1)
Hunter, Kelly (1963- )
(1)
Inscenizacja
(1)
Jułga, Kazimierz (1935-2002)
(1)
Józefowski, Eugeniusz (1956- )
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kasper, Jan (1952-)
(1)
Klub Poetów i Prozaików
(1)
Kobieta
(1)
Kolaż słowny
(1)
Koliński, KAzimierz (1935-)
(1)
Komiks
(1)
Konkursy i festiwale literackie
(1)
Kozdęba, Dariusz (1961-)
(1)
Kośmider, Marek (1944-2014)
(1)
Kreatywność
(1)
Kruś, Karol (1956-)
(1)
Krytyka filmowa
(1)
Lapbook
(1)
Legendy i podania
(1)
Lekcja biblioteczna
(1)
Międzynarodowy Listopad Poetycki
(1)
Mądrość
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Naumczyk, Włodzimierz (1969-)
(1)
Nawrowski, Ewaryst (1875-1948)
(1)
Nowak-Węklarowa, Jolanta (1940-2006)
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osuch, Małgorzata (1952-)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poetyka
(1)
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownie i warsztaty artystyczne
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Przybyszewski, Stanisław (1868-1927)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Senger, Józefa (1926-)
(1)
Starość
(1)
Szatkowski, Jerzy (1940-2019)
(1)
Sztuka
(1)
Technika
(1)
Testy
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Warsztat naprawczy
(1)
Warsztat pracy nauczyciela
(1)
Warsztaty Literackie
(1)
Warsztaty plastyczne
(1)
Wizerunek biblioteki
(1)
Wołowicz, Tadeusz (1935-)
(1)
Temat: dzieło
Drzewo życzeń
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Piła - Warsztaty Terapii Zajęciowej
(1)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(11)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Informator
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Psychologia
(8)
Kultura i sztuka
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka w Szkole
(4)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(3)
Biblioterapeuta
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Ojczyzna Polszczyzna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83756, 83757 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28967, 28968 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prezentowana książka powstała na podstawie pracy doktorskiej i stanowi sprawozdanie z działań badawczo-edukacyjno-artystycznych podjętych w ramach eksperymentu przeprowadzonego przez autorkę w jednej z górnośląskich szkół podstawowych. W publikacji dokonano przeglądu zagadnień związanych z pojęciem twórczości i ze sztuką (szczególnie sztuką współczesną) oraz zaprezentowano program niekonwencjonalnych zajęć plastycznych wraz z wynikami badań. Przedsięwzięcia badawcze, zaplanowane w sposób metodologicznie hybrydowy (poszukujący), zostały ukierunkowane przede wszystkim na identyfikację wpływu eksperymentalnego cyklu warsztatów artystycznych na myślenie dywergencyjne, wyobraźnię oraz postawy twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z kolei zajęcia plastyczne zostały potraktowane jako czynnik aktualizujący potencjalność twórczą oraz jako szczególny rodzaj eksperymentowania i doświadczania, a także przeżywania, odczuwania i komunikowania się ze sobą i światem zewnętrznym Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116786 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35284 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43794 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja jest zapowiadaną trzecią częścią monografii poświęconej metodzie edukacyjnej nazwanej warsztatami z dociekań filozoficznych. Dwie pierwsze części wydane w jednym tomie Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka (2019) traktują o podstawach teoretycznych i metodycznych tytułowych zajęć, zaś ten zbiór zawiera opatrzone szczegółowymi informacjami ich scenariusze. Warsztaty z dociekań filozoficznych są dla polskiego czytelnika względnie nowym instrumentem. Służą do wyrabiania umiejętności, motywacji i postaw społecznych oraz poznawczych związanych ze zdobywaniem intelektualnej i moralnej samodzielności. Kształtują kompetencje miękkie, ucząc: stawiania pytań problemowych, formułowania własnego stanowiska i jego argumentacji, krytycznego myślenia, wrażliwości, wyobraźni, kreatywności i wielu innych. Stanowią uniwersalne narzędzie w dwojakim sensie. Po pierwsze można z nich korzystać na każdym poziomie nauczania (od przedszkola po uniwersytet trzeciego wieku) w różnych placówkach kształceniowych i wychowawczych, pełnią bowiem swoją edukacyjną funkcję niezależnie od wieku i poziomu intelektualnego uczestników. Po drugie nadają się do zastosowania na wszystkich przedmiotach, doskonale sprawdzając się również na lekcjach etyki. W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania R. J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej K. J. Szmidt, E. Płóciennik, Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie M. Lipman, Myślenie w edukacji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki monografii wskazały na psychologiczne i społeczne problemy związane z macierzyństwem. Podjęły tematykę związaną z rozwojem rodziny i panujących w niej relacjach partnerskich oraz relacjach pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Tematyka książki dotyczy również rozwoju zawodowego kobiet – godzenia życia rodzinnego z karierą zawodową, sytuacji powrotu kobiet do pracy po urlopie macierzyńskim, satysfakcji i zaangażowania w pracę oraz wyzwań dotyczących godzenia pracy i karmienia dziecka w sposób naturalny. Autorki przedstawiły problematykę karmienia piersią – korzyści dla matki i dziecka z punktu widzenia medycznego oraz psychologicznego a także społeczne problemy akceptacji kobiet karmiących oraz wybranych psychologicznych problemów kobiet po porodzie, w tym depresji, problemów w związku i z samooceną. W monografii zostały przedstawione również ciekawe wyniki badań własnych. Czytelniczka lub czytelnik odnajdzie także praktyczne porady dla młodych matek odnośnie wejścia w sytuację zmiany, relacji partnerskich, zadbania o własne zdrowie fizyczne i psychiczne oraz powrotu do pracy. Książka zawiera ofertę warsztatów dla kobiet które między innymi pozwolą wzmocnić kompetencje społeczne związane z powrotem lub wejściem na rynek pracy, podnieść poziom własnej samooceny, kształtować poprawną komunikację z partnerem, rozwinąć motywację oraz stawiać sobie cele zawodowe i pozazawodowe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Warsztat ceramiczny w starożytnym mieście Porphyreon na wybrzeżu fenickim (współcześnie Jiyeh w Libanie) był badany podczas prac ratunkowych w 2004 roku przez misję CAŚ UW pracującą na stanowiskach Jiyeh i Chhîm. Warsztat ten działał na skalę lokalną, produkując przede wszystkim amfory i naczynia kuchenne. Stanowił on ważny element lokalnej gospodarki od połowy II wieku p.n.e. do VII wieku n.e. Zebrany tam materiał ceramiczny – naczynia i odrzuty produkcyjne – posłużył do przeprowadzenia studiów nad repertuarem form wyrabianych tam naczyń oraz do analiz masy glinianej używanej w tym celu. Te badania pozwoliły poznać drugi na wybrzeżu libańskim, po Berytusie, ośrodek produkcji naczyń ceramicznych działający w okresach hellenistycznym i rzymskim. Monografia prezentująca lokalną produkcję, przedstawia typologiczną i chronologiczną klasyfikację naczyń, a następnie omawia ją w kontekście trendów i zjawisk typowych dla fenickiej produkcji ceramicznej w omawianych okresach. Ogląd produkcji lokalnych warsztatów pozwala wysnuwać nowe wnioski na temat historii starożytnego handlu i rzemiosła w środkowej Fenicji. ****** The pottery workshop in the town of Porphyreon on the Phoenician coast (modern Jiyeh in Lebanon), a site midway between Beirut and Sidon (modern Saida), operated on a local scale, producing mainly amphorae and kitchen vessels. It was an important cog in the wheels of the region’s economy from the middle of the 2nd century BC to the 7th century AD. A Polish–Lebanese rescue project in 2004 probed a Hellenistic and Roman pottery production zone in the town. The assemblage of ceramic vessels and wasters that was recorded supported an extensive study of the local repertory of vessels produced, as well as the clay of which the were made. Porphyreon, thus, became the second, after Berytus, Hellenistic and Roman pottery production site to be excavated on the Lebanese coast, whereas laboratory analyses of the chemical composition of the clay have supplied a key criterion for distinguishing locally made vessels from other ceramic production in Phoenicia. The study presents the ceramic assemblage from Jiyeh, including a typological and chronological classification of the vessels, and discusses the finds in relation to trends and phenomena typical of Phoenician pottery production in the periods in question. The overall picture of local workshop output contributes important insights into the history of ancient trade and craftsmanship in central Phoenicia. A formal examination of the ceramic material, combined with a review of ancient sources, written and other, sheds light on the administrative status of the settlement in the Hellenistic and Roman periods, placing it convincingly in the hinterland of Sidon rather than Berytus. Moreover, it has added a unique small-town perspective to the study of the economy of ancient Phoenicia, based so far chiefly on data from the large urban centres like Sidon, Tyre and Berytus.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej