Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(13)
Artykuły
(8)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Burska Katarzyna
(1)
Cieśla Bartłomiej
(1)
Dackiewicz Zofia
(1)
Gogojewicz Przemysław
(1)
Hansen Werner
(1)
Jankowska Małgorzata
(1)
Jędrasiak Kamil
(1)
Kawecka Elżbieta
(1)
Klimasara Wojciech
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kurek Tadeusz
(1)
Linsenbarth Adam
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Maj Henryk
(1)
Muszkiet Ewa
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Oszajca Anna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pigulak Joanna
(1)
Pollard Michael
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Równy Anna
(1)
Urbański Bolesław
(1)
Wilk Katarzyna
(1)
Ćwirko Roman
(1)
Łabuda Jerzy
(1)
Łasiński Dawid
(1)
Żuchowska-Skiba Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Wideo
(11)
Blogerzy
(2)
Gry wideo
(2)
Kamery wideo
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Magnetowid
(2)
Media społecznościowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Telewizja
(2)
Zastosowania internetu w edukacji
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Archeologia
(1)
Architektura
(1)
Automatyka
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Budownictwo
(1)
Celebryci
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Film
(1)
Film fabularny
(1)
Fotogrametria
(1)
Geologia
(1)
Grofilia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Hydrologia
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Kamery wideo cyfrowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkursy i festiwale naukowe
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Laboratorium Edukacyjne STEAM (program)
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Media strumieniowe
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Mieszkania
(1)
Mikrofon
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Obróbka wideo
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł stoczniowy
(1)
Rentgenofotogrametria
(1)
STEM
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Stomatologia
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkoły
(1)
Sztuka nowych mediów
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Topologia
(1)
Wideo interaktywne
(1)
Wideo na żądanie (VOD)
(1)
Wideo-art
(1)
Wideoblog
(1)
Wizerunek biblioteki
(1)
Zdjęcia naziemne
(1)
Zoometria
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Film
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Film amatorski
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wideoblog
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka Centrum Informacji
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Polonistyka
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
25 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor podejmuje się niezwykle trudnego zadania, jakim jest możliwie jak najszersze zaprezentowanie nie tylko gier wideo i konstytuującej się wokół nich kultury, lecz także tego, co sam nazywa „ugrowieniem” kultury w ogóle. Swój wywód ujmuje w ramy struktury, która prowadzi od przybliżenia tła teoretycznego i rozwoju aktualnej akademickiej refleksji nad grami przez bliższe przyjrzenie się kulturze gier i grania po opis przywołanego już „ugrowienia” kultury. Oryginalność książki polega na – jak do tej pory w polskim piśmiennictwie – najbardziej wszechstronnym i wieloaspektowym ujęciu kultur grania, włącznie z otaczającymi je dyskursami obecnymi w mediach głównego nurtu oraz w kształtujących się dyskursach medialnych integralnie złączonych z grami [...]. To bardzo wartościowa pozycja, dokumentująca pewien istotny etap w kulturze gier wideo. Z recenzji prof. dr hab. Anny Nacher
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej