Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Informatorium
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(7)
Autor
Piekarska Anna
(6)
Gąsieniec Stefan
(4)
Wasylik Magda
(4)
Barańska Małgorzata
(3)
Kabaciński Dariusz
(3)
Maćkowiak Arkadiusz
(3)
Melnicka-Sypko Magdalena
(2)
Pabisiak Tadeusz
(2)
Aszyk Katarzyna
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Godzimirska Bożena
(1)
Grinholc Piotr
(1)
Hamerski Oskar
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jendryka Anna
(1)
Kabaciński Adam
(1)
Kaczmarczyk Agnieszka
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Koperwas-Zdrojewska Mirosława
(1)
Kręcisz Danuta
(1)
Mitka Piotr
(1)
Ogrodzińska Teresa
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Piorunowicz Iga
(1)
Piotrowska Urszula
(1)
Röhrborn Barbara
(1)
Semków Wiesław
(1)
Stachecki Jakub
(1)
Stadtmüller Ewa
(1)
Swianiewicz Paweł
(1)
Szurowska Beata
(1)
Słysz-Czaja Natasza
(1)
Tkaczyk Lech
(1)
Walczak-Sarao' Małgorzata
(1)
Wanszewicz Jacek
(1)
Wiza Piotr
(1)
Wojtkowiak Małgorzata
(1)
Śniarowska Julia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
nieznany (po)
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(19)
Nauczanie początkowe
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Gry i zabawy
(7)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Przedszkola
(3)
Kształcenie
(2)
Muzyka
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Biblioterapia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Globalizacja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głosy zwierząt
(1)
Internet
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Programy nauczania
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzina
(1)
Rytmika
(1)
Siła robocza
(1)
Słuchowiska
(1)
Teatr muzyczny
(1)
Techniki ralaksacyjne
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(2)
Gatunek
Piosenka dziecięca polska
(11)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Literatura dziecięca polska
(6)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Efekty dźwiękowe
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Audiobooki
(1)
Bajka słowno-muzyczna
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film animowany polski
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Piosenka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Słuchowiska
(1)
Śpiewniki
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca ta to udana próba przedstawienia oczekiwań dzieci sześcioletnich i ich rodziców w stosunku do szkoły w kontekście realiów realizacji obowiązku szkolnego. Podjęta problematyka jest szczególnie istotna ze względu na wprowadzone zmiany edukacyjne dotyczące obniżenia wieku obowiązku szkolnego. Zgadzam się z autorką, że «Wytworzony świadomie bądź nieświadomie obraz szkoły wpływa na przyjęcie takiego, a nie innego jej wizerunku przez dziecko. Często może także wywoływać obawy, a w końcowej fazie brak ochoty do podjęcia przez nie nauki szkolnej. Nastawienia lękowe mogą również wynikać z niskiej samooceny ukształtowanej w umyśle dziecka». Opracowanie zawiera bogatą bibliografię świadczącą o rzetelności badawczej autorki. (...) Moim zdaniem spotka się ono z zainteresowaniem zarówno ze strony nauczycieli i rodziców dzieci podejmujących naukę w szkole, pracowników naukowych, jak i studentów. Będzie to źródło wiedzy dla nauczycieli, którzy, na co dzień pracują z dziećmi i starają się kształtować pozytywny stosunek uczniów do szkoły. Zawarte w pracy treści posłużą również jako materiał do zajęć dla studentów przygotowujących się do pracy w szkole. [z recenzji dr hab. Tamary Zacharuk, prof. AP]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawione Czytelnikom opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej, przedstawione zostało przedszkole jako instytucja uzupełniająca funkcje rodziny, a szczególnie funkcję edukacyjną, ukazując przy tym dziecko jako zaciekawionego badacza, który w swoisty dla siebie sposób - bada, bawi się, pyta. Podjęto tu także próbę ukazania znaczenia przedszkola dla dziecka, społeczeństwa i państwa, podkreślając tym samym jego wartość ogólnospołeczną, a chcąc przełamać, dość powszechny jeszcze, sposób patrzenia na przedszkole jedynie jako miejsce będące swoistą "przechowalnią" dzieci, w czasie pracy ich rodziców. Podkreślono także rolę nauczyciela i wskazano jak dużo może pomóc, w odkrywaniu świata przez dziecko, mądry, dobrze wykształcony i przygotowany do pracy pedagog. W drugiej części opracowania podjęta została natomiast problematyka kształtowania się tożsamości dziecka w przedszkolu oraz podjęto zagadnienie edukacji wielokulturowej w edukacji najmłodszych. Autorka ukazała, w jaki sposób dziecko odkrywa odpowiedź na pytanie "Kim jestem?". Ukazuje, jak buduje ono własną tożsamość, mierzy się ze stereotypami i uprzedzeniami, wskazuje też rolę nauczyciela, który może mu w zdobywaniu tej trudnej wiedzy pomóc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka oświaty samorządowej ; t. 4.)
W tomie czwartym szczegółowo omówiona została polityka gmin w zakresie upowszechniania edukacji przedszkolnej. Autorzy na podstawie przeprowadzonych badań scharakteryzowali: zróżnicowany poziom uczestnictwa w edukacji przedszkolnej (miasto/wieś, przedszkola publiczne/niepubliczne/inne formy wychowania przedszkolnego), wydatki na przedszkola, opłaty (sposoby ustalania, wysokość), preferowane formy finansowania opieki przedszkolnej, w tym znaczenie środków unijnych, na zakończenie wskazali na bariery w upowszechnieniu edukacji przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera odpowiedzi na pytania: Dlaczego pierwsze lata życia dziecka są takie ważne dla jego rozwoju? Na co powinni zwrócić uwagę rodzice, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom optymalny życiowy start? Jak wprowadzać standardy jakości do pracy z małymi dziećmi? Co mogą zrobić gminy, żeby pomóc w dobrym starcie szkolnym swoim najmłodszym obywatelom? Prezentowane są także dobre praktyki -polskie i zagraniczne rozwiązania wspierające rozwój i edukację małych dzieci. Książka polecana rodzicom, jak również samorządom i organizacjom pozarządowym jako nowe spojrzenie na potrzeby edukacyjne najmłodszych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajkowe Wychowanie)
Bajka nr 3 pokazuje dziecku jak przezwyciężać lęki. Bajka opowiada o przygodach małej dziewczynki Anielki, która, tak jak wiele innych dzieci, doświadcza różnych lęków. Bohaterka boi się nieznanych hałasów, psa na podwórku i pająka za oknem. Nie radzi sobie z tymi lękami, ze strachu uciekając ze swojego pokoju albo nie wychodząc na podwórko, by pobawić się z dziećmi. Straszydełko z bajki przychodzi jej z pomocą, tłumacząc jak przestać się bać i radzić sobie z lękiem. Przeżywanie strachu jest naturalne i prawidłowe u każdego dziecka. Strach przed nieznanym ma ważną funkcję regulacyjną - ostrzega dziecko przed ewentualnymi, negatywnymi konsekwencjami. Znaczenie ma tu rozmiar i nasilenie reakcji lękowcyh. Nazbyt częste i silne lęki wskazują, że dziecko potrzebuje naszej pomocy. Zadaniem dorosłych opiekunów jest nie tylko pomóc dziecku zrozumieć doświadczany lęk, właściwie go wyrażać i komunikować, lecz także panować nad nim i umiejętnie go kontrolować, szczególnie, gdy wywołuje niepożądane zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104458 BL (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej