Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(17)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(37)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(3)
Autor
Gołembiowski Karol
(2)
Sitarska Anna
(2)
Zasadowa Hanna
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Baumgart Jan
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dejnarowicz Czesław
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kabatek Mateusz
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Karwacka Monika
(1)
Kotowska Agata
(1)
Kownacka Renata
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kozłowski Jan
(1)
Krajančan Mitja
(1)
Krajczy Sandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Lis Marcin
(1)
Lorek Maria
(1)
Marciniak Andrzej
(1)
Marciniak-Madejska Natalia
(1)
Marszałek Leon
(1)
Maternicki Jerzy
(1)
Novotná Jarmila
(1)
Osuchowska Barbara
(1)
Rzepka Michał
(1)
Serafin Teresa
(1)
Smetanova Dorota
(1)
Sowińska Anna
(1)
Straus Grażyna
(1)
Szarecka Wioletta
(1)
Tomanek Pavol
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Woźniczka-Paruzel Bronisława
(1)
Wędzińska Magdalena
(1)
Węglińska Maria
(1)
Zadrożna Ilona
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(22)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Temat
Wydawnictwa naukowe
(11)
Edytorstwo
(3)
Informacja naukowa
(3)
Książka
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wydawnictwa popularno-naukowe
(2)
Bibliografia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Chemia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Internet
(1)
Kamphausen, Hugon (1917-?)
(1)
Mecenat
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Nauka
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Oficerowie
(1)
Operacja pomorska (1945)
(1)
Organizacje naukowe
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Przesłuchanie świadka
(1)
Technika
(1)
Technologia chemiczna
(1)
Twierdza Piła
(1)
Uczeni
(1)
Wehrmacht
(1)
Wieś
(1)
Wydawcy
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Wilno (okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Informatory
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma etnograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Kronika Wielkopolski
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki książki reprezentują dwa duże stowarzyszenia, których jednym z głównych celów statutowych jest podnoszenie warsztatu pracy nauczyciela. Lucyna Bzowska i Renata Kownacka to animatorki pedagogiki zabawy, autorki wielu książek i programów autorskich, przedstawicielki Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Maria Lorek i Anna Sowińska to autorki wielu książek, podręczników oraz programów do nauczania dla dzieci na poziomie kształcenia zintegrowanego, przedstawicielki zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem. Polecamy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej