Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(14)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Montessori Maria
(3)
Camarda Sylwia
(2)
Stefan Wiesława
(2)
Barańczak Stanisław
(1)
Bodzińska-Bobkowska Jadwiga
(1)
Bolecki Włodzimierz (1952- )
(1)
Dopart Bogusław
(1)
Ficoń Krzysztof
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Kamińska Janina
(1)
Konca Paulina
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Lasota Wojciech
(1)
Lowen Alexander
(1)
Luboński Paweł
(1)
Maślanka Julian
(1)
Ruszkowski Marek
(1)
Siara Olga
(1)
Stahre-Godycka Malina
(1)
Sygietyński Antoni (1850-1923)
(1)
Szymborska Wisława
(1)
Taine Hippolyte Adolphe (1828-1893)
(1)
Tokarczuk Olga
(1)
Łozińska Elżbieta
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Sztuka
(3)
Metoda Montessori
(2)
Mickiewicz, Adam - wykłady
(2)
Pedagogika
(2)
Poezja
(2)
Samopoznanie
(2)
Samorealizacja
(2)
Sukces
(2)
Twórczość
(2)
Wykład
(2)
Badania naukowe
(1)
Barańczak, Stanisław
(1)
Bioenergetyka
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieuleczalnie chore
(1)
Estetyka
(1)
Filologia polska
(1)
Język
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kołakowski, Leszek (1927-2009)
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Leśmian, Bolesław (1877-1937)
(1)
Literacka Nagroda Nobla
(1)
Literatura
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Logistyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciel - zawód
(1)
Nauczyciele
(1)
Obuwie
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Pisarstwo
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podmiotowość
(1)
Poeci
(1)
Postawa wobec śmierci
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stylistyka
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szymborska, Wisława
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tokarczuk, Olga (1962- )
(1)
Uczucia
(1)
Umieranie
(1)
Wychowanie
(1)
Wykształcenie
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żałoba
(1)
Życie pośmiertne
(1)
Temat: dzieło
Szewczyk
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Gatunek
Wykład
(12)
Antologia
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Esej
(1)
Mowy
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(2)
Ruch Literacki
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Poradnik Językowy
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
W „Filozofii sztuki” (1865) Hippolyte Taine bada w sposób całościowy historię sztuki europejskiej na przestrzeni wieków. Filozofia sztuki nie jest jednak pracą wpisującą się w obszar krytyki sztuki, ale szeroko pojętej estetyki, a więc służyć ma rozpoznaniu, zrozumieniu i odkryciu zasad wartościowania Piękna. Zastosowana w tym celu metoda krytyczna i historyczna zakłada, że doskonałe, czyli mimetyczne dzieło sztuki nie jest wynikiem zbiegu przypadkowych okoliczności, czy nagłym przebłyskiem geniuszu, ale efektem ściśle określonych warunków. Analiza tych warunków, która prowadzić ma do zrozumienia dzieł sztuki i dostarczyć narzędzi ich hierarchizacji, jest głównym tematem tej pracy.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116909 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Z dziejów Uniwersytetu Warszawskiego". Numer poświęcony roli wykładowców Uniwerstetu w kształceniu i wychowywaniu kolejnych pokoleń inteligencji polskiej, a przede wszystkim nauczycieli różnych poziomów szkół.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Choć interpretacja przepisów prawa ma bezpośrednie przełożenie na treść orzeczeń sądowych, prawo interpretacyjne nie było do tej pory przedmiotem monograficznego opracowania w polskiej teorii prawa. Autorka opisuje status dyrektyw interpretacyjnych w różnych kulturach prawnych (m.in. Polsce, Hiszpanii, Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Ameryce Łacińskiej) i analizuje problemy, jakie rodzi ujęcie dyrektyw wykładni w formę przepisów. Wysuwa propozycje w zakresie stanowienia prawa interpretacyjnego oraz poddaje analizie charakter dyrektyw interpretacyjnych. Ważną zaletą pracy jest odwołanie do bogatego materiału literatury i orzecznictwa pochodzących z wielu jurysdykcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej