Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(39)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(12)
Artykuły
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(14)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Pikiel Sylwia
(6)
Langley Audra
(4)
Roblek Tami
(4)
Kołakowski Artur
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Piacentini John C
(3)
Przybyla Olga
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Arntz Arnoud
(2)
Jacob Gitta
(2)
Urban Bronisław
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Andruszko Robert
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Barlow David H
(1)
Beck Aaron T
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Davis Denise D
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Freeman Arthur
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gałuszko-Węgielnik Maria
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goodman Eric
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hintze Beata
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Maksimowska Agata
(1)
Malak Marika
(1)
Masłowski Marcin
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McKay Matthew
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Pawlak Paulina
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pollak Monika
(1)
Reuter Tyson
(1)
Santos Rita
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sierota Agata
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stec Magdalena
(1)
Tavris Carol
(1)
Wade Carole
(1)
Waller Glenn
(1)
Weber Jill P
(1)
Weisz John R
(1)
Wilde Kate
(1)
Wilkin-Day Aleksandra
(1)
Wojewódzka Emilia
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Młodzież
(3)
Psychoterapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Psycholodzy
(2)
6-8 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(16)
Terapia poznawczo-behawioralna
(13)
Osobowość
(8)
Młodzież
(7)
Psychoterapia
(7)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(7)
Agresywność
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Zachowanie
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko
(4)
Lęk
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Schizofrenia
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Uczucia
(4)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko trudne
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Samokontrola
(3)
Stres
(3)
Terapia ekspozycji
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autyzm
(2)
Bezsenność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Domy dziecka
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Impulsywność
(2)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(2)
Mobbing
(2)
Myśli natrętne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Otyłość
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Policja
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sen
(2)
Sprawcy przemocy
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Sądownictwo rodzinne
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Terapia schematów
(2)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
Agresja
(1)
Anoreksja
(1)
Behawioryzm
(1)
Borderline
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Deprywacja emocjonalna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Echolalia
(1)
Emocje
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gniew
(1)
Gry hazardowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Histrioniczne zaburzeie osobowości
(1)
Hormony
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Izolacja społeczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jung, Carl Gustav
(1)
Kultura
(1)
Leczenie otyłości
(1)
Mindfulness
(1)
Moczenie mimowolne
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Narcystyczne zaburzenie osobowości
(1)
Nastolatki
(1)
Niestabilnośc więzi
(1)
Obsesyjno-kompulsywne zaburzenie osobowości
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
43 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej