Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(22)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(18)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuły
(4)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Barabasz Adela
(2)
Dębowski Adam
(2)
Skalik Jan
(2)
Balcerek Arleta
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bełżecka Hanna
(1)
Egeman Marian
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jóźwicka Magdalena
(1)
Kostera Monika
(1)
Kozyra Beata
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Lizis-Młodożeniec Marta
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Monod Nicole
(1)
Motyl Paweł
(1)
Nowak Monika
(1)
Osbert-Pociecha Grażyna
(1)
Otręba Rafał
(1)
Padzik Kinga
(1)
Parkes Aneta
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sauret Christian
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Spector Bert
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Thierry Dominique
(1)
Tucker Robert B. (1953- )
(1)
Wojtkowiak Grzegorz
(1)
Zdunek Aneta
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Ściborek Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(2)
Menedżerowie
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie zmianą
(18)
Kadry
(8)
Przedsiębiorstwo
(7)
Zarządzanie
(6)
Organizacja
(4)
Przywództwo
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Motywacja
(2)
Negocjacje
(2)
Outsourcing
(2)
Oświata
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biografie
(1)
Cele życiowe
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas pracy
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Doradztwo strategiczne
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyskusja
(1)
Dysonans poznawczy
(1)
Ekonometria
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Elementy struktury organizacyjnej
(1)
Ergonomia
(1)
Etnografia
(1)
Etyczny kontekst zarządzania
(1)
Ewolucja zarządzania
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gender marketing
(1)
Globalny kontekst zarządzania
(1)
Gospodarowanie zasobami ludzkimi
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Heurystyka
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Intranet
(1)
Jakość produktu
(1)
Kariery menedżerów
(1)
Kierowanie zmianami organizacyjnymi
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrolowanie w organizacjach
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Lęk przed przyszłością
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing personalny
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Mindfulness
(1)
Mobbing
(1)
Model przywództwa
(1)
Monopole
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywowanie pracownika do pracy
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Narzędzia kontroli budżetowej
(1)
Narzędzia kontroli finansowej
(1)
Narzędzia zarządzania
(1)
Nauczanie
(1)
Niepewność
(1)
Oceny szkolne
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie organizacji
(1)
Otoczenie wewnętrzne
(1)
Otoczenie zewnętrzne
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Plan biznesowy
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Podejmowanie decyzji kierowniczych
(1)
Policja
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Praca
(1)
Praca menedżera
(1)
Pracownicy
(1)
Prawodawstwo
(1)
Prognozowanie
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przemoc
(1)
Płeć
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Świat Problemów
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52607 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuł jest poświęcony analizie relacji pomiędzy zarządzaniem projektami a zarządzaniem zmianą w ujęciu wybranych metodyk zarządzania projektami. Zagadnienie kontroli zmian zostanie przedstawione na przykładzie klasycznego (PMBoK) i zwinnego (Scrum) podejścia do realizacji przedsięwzięć. Autor omawia zależności pomiędzy projektami a zmianą według rozszerzonego modelu Kurta Lewina, podobieństwa i różnice w podejściu do kontroli i wdrażania zmian oraz rolę kontroli w sukcesie realizacji przedsięwzięć, definiowaną powyższymi podejściami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowane w publikacji doniesienia koncentrują się na kilku grupach zagadnień szczegółowych, związanych z przeobrażeniami procesów zarządczych. Pierwsza grupa podejmuje szeroką i zawsze aktualną problematykę zmian organizacyjnych. Prezentują ten obszar zagadnień następujące artykuły: Z doświadczeń projektowania zmian w systemie taryfowym przedsiębiorstwa, Najpierw żal po stracie, a dopiero później zmiana – czyli kiedy jest możliwa zmiana w organizacji, Partycypacja pracowników jako sposób minimalizowania oporu ludzi przed zmianami organizacyjnymi – komunikat z badań, Turbulencja otoczenia w badaniach empirycznych, Teoria sieci i teoria rozwoju w zarządzaniu organizacjami świadczącymi usługi publiczne, Od zarządzania procesowego do X-Engineeringu – transformacja przedsiębiorstw w kierunku sieciowości procesów, Organizacja konwencjonalna versus ewoluująca: przeszkody i bariery, Ewolucja i kierunki restrukturyzacji modelu zarządzania państwowymi zasobami leśnymi o charakterze narodowym. W drugim obszarze zagadnień mieszczą się artykuły poświęcone wyodrębnionym procesom zarządczym. Prezentują one spektrum zróżnicowanych obiektów, których procesy zarządcze zostały poddane zarówno analizie teoretycznej, jak i empirycznej weryfikacji. Reprezentują tę grupę m.in. następujące prace: Determinanty rozwoju procesów zorientowanych na klienta w gminie. Studium przypadku, Wykorzystanie komunikacji jako narzędzia zarządczego w zmieniających się organizacjach, Kierunki usprawniania współpracy w outsourcingu personalnym, Kierunki zmian inteligentnych systemów wytwórczych. Pozostałe artykuły odnoszą się do zjawisk i problemów, jakie wprost lub pośrednio wynikają ze zmian zachodzących we współczesnych przedsiębiorstwach. Mieszczą się w tej grupie następujące artykuły: Od kooperacji do kooperencji – przełamywanie barier w zakresie procesów zarządzania zaufaniem w relacjach, Zaufanie i wiarygodność w sieciach międzyorganizacyjnych, Nowy sposób myślenia o karierze zawodowej warunkiem sukcesu, Czynniki ograniczające efektywność controllingu w przedsiębiorstwie, Nadmiar informacji. Próba identyfikacji problemu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Międzyorganizacyjny efekt synergiczny jako kryterium oceny układu outsourcingowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka podejmuje zagadnienie współczesnego downsizingu. Opiera się na założeniu, że zmiany w gospodarce wpłynęły na ewolucję downsizingu, a to wygenerowało potrzebę redefinicji pojęcia i roli tego procesu oraz określenia nowego modelu wykorzystania go w przedsiębiorstwie. Kompleksowość zagadnienia i wykazana szerokość jego znaczenia wymusiły postawienie pytania o przebieg procesu podjęcia decyzji o downsizingu i jej realizacji, w tym o definicję jego skali, efektów i uwarunkowań stosowania. Głównym efektem pracy jest sformułowanie koncepcyjnego modelu przedstawiającego podejmowanie decyzji o downsizingu i jej realizacji. W książce dokonano redefinicji i systematyki współczesnego procesu downsizingu oraz umiejscowiono go wśród innych metod i narzędzi zarządzania. W sferze poznawczej określono skalę występowania downsizingu w Polsce i efekty jego wdrażania, rozpoznając również czynniki i uwarunkowania wpływające na jego realizację. Ważnym efektem aplikacyjnym była identyfikacja i uporządkowanie narzędzi stosowanych w procesie realizacji downsizingu oraz barier i zagrożeń w ich stosowaniu, a także zdefiniowanie pojęcia potencjału downsizingowego. Istotnym wkładem autora w badania nad współczesnym downsizingiem jest wyciągnięcie wniosków zarówno z badań danych finansowych, jak i badań jakościowych, czego efektem jest rekomendacja polimetodycznego podejścia do procesu poznania downsizingu, a także wskazanie kierunków przyszłych badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej