Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1316)
IBUK Libra
(88)
Forma i typ
Książki
(1306)
E-booki
(88)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Publikacje
(1)
Dostępność
dostępne
(1827)
wypożyczone
(46)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(647)
Czytelnia Piła
(50)
Wypożyczalnia Chodzież
(196)
Czytelnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(234)
Czytelnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(91)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(306)
Czytelnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(267)
Czytelnia Wągrowiec
(46)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Pietraszewski Marian
(31)
Kozioł Leszek
(18)
Gabrusewicz Wiktor
(11)
Bednarski Lech
(10)
Dębski Stanisław
(10)
Sawicki Kazimierz
(10)
Zarzecki Dariusz
(10)
Kurtys Edmund
(9)
Romanowska Maria
(9)
Sierpińska Maria
(9)
Skowronek Czesław
(9)
Duraj Jan
(8)
Jachna Tomasz
(8)
Nowak Edward
(8)
Ehrlich Andrzej
(7)
Gierszewska Grażyna
(7)
Lichtarski Jan
(7)
Obłój Krzysztof
(7)
Ostaszewski Janusz
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Rusiński Michał
(7)
Skalik Jan
(7)
Waśniewski Tadeusz
(7)
Więckowski Jerzy
(7)
Zieleniewski Jan
(7)
Blaik Piotr
(6)
Borowiecki Ryszard
(6)
Brigham Eugene F
(6)
Chudy Stanisław
(6)
Kostera Monika
(6)
Młodzikowska Danuta
(6)
Penc Józef
(6)
Rapacz Andrzej
(6)
Bielawska Aurelia
(5)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(5)
Borkowska Stanisława
(5)
Dittmann Paweł
(5)
Dobija Mieczysław
(5)
Kabat Franciszek
(5)
Kiziukiewicz Teresa
(5)
Klimas Mieczysław
(5)
Krzakiewicz Kazimierz
(5)
Lundén Björn
(5)
Milewski Roman
(5)
Mreła Henryk
(5)
Rymarczyk Jan
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Sudoł Stanisław
(5)
Szczepankowski Piotr
(5)
Szulce Halina
(5)
Tokarski Andrzej
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Voss Grażyna
(5)
Śliwa Jan
(5)
Dobiegała-Korona Barbara
(4)
Dowżycki Antoni
(4)
Dresler Zbigniew
(4)
Engelhardt Juliusz
(4)
Gołębiowski Grzegorz
(4)
Griffin Ricky W
(4)
Kołaczyk Zdzisław
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Marek Stanisław
(4)
Najlepszy Eugeniusz
(4)
Perechuda Kazimierz
(4)
Pocztowski Aleksy
(4)
Rostkowski Tomasz
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(4)
Sokołowski Jerzy
(4)
Adamczuk Franciszek
(3)
Albigowski Marek
(3)
Barabasz Adela
(3)
Bartkowiak Ryszard
(3)
Białasiewicz Maria
(3)
Bień Witold
(3)
Borys Grażyna
(3)
Buczkowska Anna
(3)
Cebrowska Teresa
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Czermiński Alfred
(3)
Czubakowska Ksenia
(3)
Dale Margaret
(3)
Dudycz Tadeusz
(3)
Duliniec Elżbieta
(3)
Dąbrowski Janusz Marek
(3)
Egeman Marian
(3)
Fedorowicz Zdzisław
(3)
Filar Ewa
(3)
Frank Marian
(3)
Gajl Natalia
(3)
Gapenski Louis C
(3)
Gos Waldemar
(3)
Grudzewski Wiesław Maria
(3)
Hamrol Mirosław
(3)
Herman Andrzej
(3)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(3)
Jagoda Henryk
(3)
Juchnowicz Marta
(3)
Kaleta Andrzej
(3)
Kaleta Józef
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(54)
2010 - 2019
(292)
2000 - 2009
(531)
1990 - 1999
(310)
1980 - 1989
(133)
1970 - 1979
(76)
1960 - 1969
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1403)
Język
polski
(1244)
nieznany (po)
(142)
angielski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Menedżerowie
(5)
Dorośli
(4)
Doradcy zawodowi
(3)
Księgowi
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Nauczyciele
(2)
Audytorzy
(1)
Dyrektorzy przedsiębiorstw
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziennikarze
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy sektora finansów publicznych
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(975)
Zarządzanie
(273)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(118)
Kadry
(106)
Rachunkowość
(77)
Marketing
(67)
Praca
(50)
Innowacje
(49)
Finanse
(45)
Zarządzanie strategiczne
(40)
Globalizacja
(36)
Konkurencja
(34)
Organizacja
(32)
Banki
(29)
Rynek pracy
(26)
Logistyka gospodarcza
(25)
Menedżerowie
(25)
Przemysł
(25)
Ekonomia
(24)
Konsumenci (ekon.)
(24)
Motywacja pracy
(24)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(24)
Decyzje
(23)
Polska
(23)
Przedsiębiorstwo prywatne
(23)
Unia Europejska
(23)
Fuzja przedsiębiorstw
(22)
Gospodarka
(22)
Przedsiębiorstwo przemysłowe
(22)
Planowanie strategiczne
(21)
Produkcja
(21)
Prywatyzacja
(21)
Przedsiębiorczość (postawa)
(21)
Zatrudnienie
(21)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(19)
Kultura organizacyjna
(19)
Przedsiębiorstwo handlowe
(19)
Turystyka
(19)
Koszty
(18)
Płaca
(18)
Rachunek ekonomiczny
(18)
Siła robocza
(18)
Przedsiębiorstwo usługowe
(17)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(17)
Usługi
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Zarządzanie wiedzą
(17)
Bezrobocie
(16)
Internet
(16)
Kredyt
(16)
Leasing
(16)
Rynek
(16)
Samorząd terytorialny
(16)
Upadłość
(15)
Zarządzanie ryzykiem
(15)
Handel
(14)
Inwestycje
(14)
Stosunki interpersonalne
(14)
Organizacje
(13)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(13)
Controlling
(12)
Fundusze strukturalne UE
(12)
Podatek
(12)
Przedsiębiorstwa
(12)
Przedsiębiorstwo państwowe
(12)
Rynek finansowy
(12)
Finanse przedsiębiorstwa
(11)
Kariera
(11)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(11)
Przedsiębiorcy
(11)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(11)
Transport
(11)
Benchmarking
(10)
Budżet państwowy
(10)
Gospodarstwo domowe
(10)
Kapitał
(10)
Kryzys gospodarczy
(10)
Negocjacje
(10)
Ochrona środowiska
(10)
Prawo gospodarcze
(10)
Public relations
(10)
Rynek kapitałowy
(10)
Współpraca gospodarcza
(10)
Bilans księgowy
(9)
Finanse publiczne
(9)
Handel zagraniczny
(9)
Informatyka
(9)
Kontrola
(9)
Motywacja
(9)
Pieniądz
(9)
Przywództwo
(9)
Rachunkowość zarządcza
(9)
Reklama
(9)
Samorząd pracowniczy
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Systemy informatyczne zarządzania
(9)
Analiza SWOT
(8)
Analiza strategiczna
(8)
Bank centralny
(8)
Ceny
(8)
Temat: czas
1989-
(76)
2001-
(33)
2001-0
(28)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
1901-
(3)
101-
(1)
1945-
(1)
1989-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(40)
Słowacja
(2)
Billund (Dania)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Kłodzko
(1)
Mazowsze
(1)
Niemcy
(1)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Religia
(1)
Skierniewice (woj. łódzkie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Turcja
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(117)
Podręczniki
(30)
Poradniki
(30)
Materiały konferencyjne
(17)
Praca zbiorowa
(17)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(13)
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(11)
Monografia
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Księgi pamiątkowe
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Księgi podatkowe
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Dokument elektroniczny
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół zawodowych
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Biografia
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Fotografia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Prospekty emisyjne
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Zarządzanie i marketing
(30)
Edukacja i pedagogika
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Progress in Economic Sciences : czasopismo naukowe Instytutu Ekonomicznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile. Nr 1(2014)
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
1404 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zeszyt „Ekonomii XXI Wieku” ma na celu wskazanie wybranych współczesnych trendów zmian sytuacji ekonomicznej w Polsce i jej najbliższym otoczeniu międzynarodowym – Unii Europejskiej. Dotyczy to zarówno skali mikroekonomicznej (funkcjonowania przedsiębiorstw z uwzględnieniem wybranych rynków), jak i mezoekonomcznej (gospodarki żywnościowej w skali kraju). Uwzględniono przy tym zróżnicowane zjawiska i procesy gospodarcze, co zdeterminowało układ tematyczny prezentowanego czasopisma. [..] Prezentowane artykuły wnoszą wkład do badań nad uwarunkowaniami funkcjonowania polskich przedsiębiorstw i wyzwaniami dla dalszego ich rozwoju. Mogą również stanowić głos w dyskusji dotyczącej polityki eksportowej, zaangażowania kapitału zagranicznego w krajowych przedsiębiorstwach oraz relacji szeroko rozumianego biznesu i rozwoju zrównoważonego. Ten ostatni aspekt jest istoty m.in. w kwestii funkcjonowania i rozwoju rynków ubezpieczeń od ekstremalnych zjawisk pogodowych, które nasilają się wraz ze zmianami klimatycznymi. Problemy rozwoju zrównoważonego mają również znaczenie w kontekście wyzwań dla sposobu implementacji działań polityk sektorowych (polityki rolnej) w szeroko rozumianej gospodarce żywnościowej – zarówno na szczeblu Unii Europejskiej, w skali makroekonomicznej (implementacja unijnych rozwiązań przez polskie instytucje), jak i w skali lokalnej (wykorzystanie możliwości rozwoju rynków produktów tradycyjnych, regionalnych i ekologicznych w kreowaniu ekoinnowacji). Karol Kociszewski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Raport z badań przeprowadzonych w latach 2005-2020 na grupie małych gospodarstw rolnych (autorsko zidentyfikowanych jako drobne rolnicze) z centralnej i wschodniej Polski. Opracowanie uwzględnia analizę i ocenę efektywności wykorzystania wsparcia ekonomiczno-organizacyjnego w ramach wspólnej polityki rolnej Unii Europejskiej. Diagnozuje czynniki sprzyjające i ograniczające rozwój drobnych gospodarstw rolniczych na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród producentów rolnych, sołtysów i pracowników gmin wiejskich. Nakreśla potencjalne kierunki zmian w strukturze drobnych gospodarstwach rolniczych i specyfice działalności agrarnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejsza publikacja jest kolejnym zeszytem dziedzinowym poświęconym naukom o finansach. Składa się z dziewiętnastu tekstów ujętych w trzy bloki tematyczne poświęcone kolejno: - finansom publicznym i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych, - pośrednictwu finansowemu i rynkom finansowym, - finansom przedsiębiorstw, rachunkowości i analizie finansowej. Cztery teksty pierwszego bloku tematycznego dotyczą zagadnień podatkowych, konsolidacji finansów publicznych w drodze likwidacji niektórych funduszy celowych (gminnych i powiatowych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej) oraz wyceny aktywów w jednostkach budżetowych. Drugi blok obejmujący pięć tekstów prezentuje różnorodną tematykę, odnoszącą się do wpływu zróżnicowania modeli ładu korporacyjnego na decyzje inwestorów na rynku kapitałowym, wpływu monotoniczności zmian zysków spółek na ich wycenę giełdową, wykluczeń finansowych, zasad wyceny bankowych rezerw na straty kredytowe oraz wybranych aspektów wyceny instrumentów finansowych. Trzeci najbardziej obszerny, liczący dziesięć tekstów blok zawiera po dwa teksty poświęcone odpowiednio zasobom niematerialnym i wykorzystaniu rachunku kosztów w procesie zarządzania przedsiębiorstwem oraz tekst o pomiarze historycznym i prospektywnym w świetle zasady wiernego obrazu. W bloku tym znajdują się również interesujące opracowania o czynnikach kształtujących zróżnicowanie krajowych modeli rachunkowości, cenie transferowej, nadzorze publicznym nad działalności biegłych rewidentów i firm audytorskich, sprawozdawczości finansowej i roli venture capital w kreowaniu wartości firmy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszym numerze czasopisma Czytelnik może zapoznać się z artykułami o dosyć szerokim przekroju tematycznym. Dotyczą one zarówno problematyki o charakterze makroekonomicznym, takiej jak bezrobocie czy polityka fiskalna, jak i zagadnień szczegółowych, związanych z poziomem wynagrodzeń, wynalazczością, kapitałem niematerialnym. Pierwszy z tekstów, autorstwa M. Maziarza, zawiera krytyczny przegląd najnowszych badań związanych z kwestią cięć budżetowych i prezentuje wyniki analizy literatury kliometrycznej poświęconej problemowi wysokiego długu publicznego, zjawiska obecnie charakterystycznego dla wielu krajów. W kolejnym opracowaniu, zatytułowanym Stopa bezrobocia – mankamenty pomiaru i próba ich eliminacji, D. Głuszczuk i A. Raszkowski podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, jak można zwiększyć wiarygodność statystyk poziomu zatrudnienia. W tym kontekście wskazują przede wszystkim na trudność ujednolicenia definicji osoby bezrobotnej i pracującej oraz wynikające z tego rozbieżności wartości obliczanych wskaźników. Zagadnieniom związanym z wysokością wynagrodzeń poświęcone zostały trzy kolejne artykuły. K. Natalii skupia się na metodach wyznaczania funkcji wynagrodzeń, a także na sposobach szacowania okresu i stopy zwrotu inwestycji w wyższe wykształcenie. Przedstawia wady i zalety poszczególnych metod i proponuje w tym zakresie rozwiązania jego zdaniem najbardziej efektywne. M. Szczepanik analizuje z kolei wpływ wykształcenia wyższego na wysokość płac w sektorze przedsiębiorstw w Polsce. Podchodzi do tego zagadnienia na poziomie makroekonomicznym, badając korelację liniową pomiędzy zmiennymi. Przedmiotem opracowania A. Wieczorek jest polityka zmiennych składników wynagrodzeń w domach maklerskich. Autorka stawia sobie za cel przybliżenie bieżących regulacji dotyczących sposobów wynagradzania kadry kierowniczej najwyższego szczebla w instytucjach tego typu i bada, w jakim stopniu domy maklerskie w Polsce wdrożyły nowe przepisy. W kolejnym artykule M. Wachowska omawia znaczenie ośrodków akademickich dla poziomu wynalazczości polskich przedsiębiorstw. Stara się wskazać, w jakim zakresie wynalazki opierają się na wiedzy uniwersyteckiej i czy firmy, które korzystają z tego rodzaju wiedzy, stają się bardziej innowacyjne. Autorka stosuje w tym celu metodę tzw. cytowań patentowych. Z kolei Ł. Cywiński i R. Harasym poruszają kwestię inwestycji w kapitał niematerialny w gospodarkach średnio rozwiniętych. Celem ich badania jest pomiar tego rodzaju inwestycji w Polsce i porównanie wyników z rezultatami innych krajów europejskich. J. Ząbkowicz, w przedostatnim opracowaniu niniejszego numeru, stara się zwrócić uwagę na dokonujący się proces przewartościowania hierarchii zadań przypisanych w Unii Europejskiej usługom użyteczności publicznej. W tym kontekście wskazuje również na różnice w podejściach do tej kwestii władz unijnych oraz krajów członkowskich. Podkreślony został także wymiar tego rodzaju usług jako instrumentu inwestowania w zdolności rozwojowe i konkurencyjność Wspólnoty. F. Kapusta z kolei w swoim artykule ukazuje miejsce i rolę zbóż w gospodarce Polski na początku XXI wieku oraz przedstawia wyniki analizy zmian powierzchni upraw zbóż oraz rozmiarów i struktury ich produkcji w latach 1938-2013. Podejmuje również próbę wykonania bilansów zbóż oraz określenia samowystarczalności Polski w tym zakresie, a także dokonuje charakterystyki przemian w przeznaczeniu zbóż i w zakresie interwencji państwa na rynku tego dobra. Ufam, że Czytelnik odnajdzie wśród prezentowanych tekstów takie, które go zainteresują, i w imieniu Komitetu Redakcyjnego życzę inspirującej lektury. Wawrzyniec Michalczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentujemy Państwu kolejny numer naszego kwartalnika, obejmujący artykuły zróżnicowane tematycznie, dotyczące różnych, jak się wydaje kluczowych, aspektów współczesnego zarządzania. Zwracamy przy tym uwagę, że większość prezentowanych publikacji dotyczy badań empirycznych, prezentując rezultaty przeprowadzonych analiz bądź opisując metody badań czy też podejmowane projektowane projekty badawcze. Uważamy to za istotny walor publikacji dotyczącej nauk o zarządzaniu, które z założenia są naukami stosowanymi. Polecamy uwadze Czytelników artykuły poświęcone fundamentom zarządzania, jakimi są struktury organizacyjne. W tym nurcie wyróżnia się publikacja G. Osbert-Pociechy poruszająca kwestie zmian upraszczających organizacje, co jest trendem równie istotnym, co rzadko badanym. W ten nurt wpisuje się artykuł A. Sankowskiej i K. Santarka poświęcony kształtowaniu sieci organizacyjnych w nieczęsto badanej sferze nauki. Także grupy kapitałowe, efekty i problemy ich funkcjonowania wydają się niedostatecznie zbadane, pomimo powszechności ich występowania. Lukę poznawczą w tym zakresie stara się wypełnić w swej publikacji K. Ćwik. Fundamentem zarządzania są możliwie sprawne struktury organizacyjne. Ich modelowaniu, poprzez doskonalenie reguł i procesów biznesowych, poświęcony jest artykuł W. Fliegnera. W przedkładanej Państwu publikacji najintensywniej prezentowana jest tematyka metod zarządzania i sposobów ich doskonalenia. W tym obszarze sytuuje się aż 5 przedstawionych niżej propozycji. Polecamy uwadze Czytelników artykuł poświęcony rzadko poruszanemu aspektowi wypełniania funkcji menedżerskich, jakim jest intuicja w zarządzaniu – publikację K. Malewskiej. Dwa artykuły dotyczą kluczowego problemu w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, jakim bez wątpienia jest kreowanie ich innowacyjności. W jednym przypadku – w propozycji P. Klimas – analizowane są wymiary innowacyjności organizacyjnej w świetle badań empirycznych. W przypadku drugim, w prezentacji P. Rutkowskiego, mowa jest o innowacjach produktowych w powiązaniu z problematyką kształtowania portfela produktów. Szczególnie istotnymi kierunkami doskonalenia współczesnych metod zarządzania jest, z jednej strony, zarządzanie projektami, a z drugiej strony – zarządzanie wiedzą. Pierwszemu zagadnieniu poświęcone są rozważania T. Kopczyńskiego dotyczące wykorzystania podejścia systemowego do udoskonalenia klasycznych metod podejścia projektowego. Drugim problemem zajęto się w przygotowanej przez E. Karaś i A. Piasecką-Głuszak analizie metod zarządzania wiedzą na przykładzie korporacji Google, a więc organizacji o szczególnych osiągnięciach w tym zakresie. Ważnym obszarem współczesnych nauk o zarządzaniu jest problematyka komunikacji organizacji z otoczeniem, której w przedkładanym Państwu periodyku poświęcono aż 4 pozycje. W nurcie tym mieści się artykuł J. Woźniczki, prezentujący niekonwencjonalne spojrzenie na konkurencję marketingową przez pryzmat czasu. Zbliżonych zagadnień dotyczy publikacja K. Stepaniuka, opisująca wykorzystanie najnowocześniejszych instrumentów komunikacji w praktyce, zaprezentowanych za pomocą studium przypadku. Szeroko rozumianej problematyce komunikacji rynkowej poświęcono prezentację dotyczącą praktyki kształtowania polityki cenowej autorstwa P. Waniowskiego oraz przygotowaną przez M. Terleckiego pracę przedstawiającą sponsoring w praktyce organizacji sportowych. Istotnymi, godnymi polecenia Czytelnikom elementami niniejszego numeru pisma są artykuły poświęcone metodyce badań ankietowych, zarządzaniu ryzykiem oraz finansowaniu współczesnej polityki kadrowej. Artykuł A. Zięby, prezentujący sposoby wykorzystania badań ankietowych w badaniach społecznych, dotyczy problemu rzadko rozpatrywanego, przez co wypełnia istotną lukę poznawczą, a jednocześnie ma znaczne walory aplikacyjne. Równie inspirująca dla Czytelników może być opracowana przez M. Jankowskiego analiza empiryczna problemów zarządzania ryzykiem kursowym na przykładzie toksycznych opcji walutowych. Znaczące, zarówno z naukowego, jak i z praktycznego punktu widzenia, wydają się też rozważania K. Tracz-Krupy, stanowiące krytyczną ocenę doświadczeń w zakresie wydatkowania środków Europejskiego Funduszu Społecznego na rozwój polityki kadrowej przedsiębiorstw. Mamy nadzieję, że przedkładany Państwu numer naszego czasopisma dostarczy wartościowej lektury, inspirującej do przemyśleń i badań naukowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi próbę syntezy koncepcji pomiaru i określenia zmian efektywności przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Badania dotyczyły ubojni, zakładów mięsnych, zakładów drobiarskich oraz przedsiębiorstw handlowo-usługowych w obrocie mięsem i wyrobami z mięsa. Celem głównym pracy było określenie na płaszczyźnie teoriopoznawczej, empirycznej oraz utylitarnej poziomu i zmian efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Dane finansowe pochodziły z bazy danych EMIS Intelligence/Professional i posłużyły do wyznaczenia zmian efektywności finansowej w latach 2010-2016 oraz efektywności technicznej w latach 2012-2015 dla 695 przedsiębiorstw mięsnych. Drugi pierwotny materiał badawczy, otrzymany z kwestionariuszy ankiet przeprowadzonych w 100 przedsiębiorstwach mięsnych w Polsce w 2017 roku, posłużył do wyznaczenia zmian efektywności środowiskowej i wybranych aspektów efektywności organizacyjnej w latach 2010-2017. Z przeprowadzonej oceny efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw wynika, że statystycznie istotne znaczenie dla wzrostu efektywności finansowej wykazują wskaźnik rentowności aktywów (ROA), wskaźnik rentowności kapitałów własnych (ROE) oraz wskaźnik sprawności obrotu zapasami (SOZ). Największe znaczenie dla wzrostu efektywności technicznej mają aktywa ogółem, kapitał własny oraz wielkość zapasów. Największą rolę we wzroście efektywności organizacyjnej odgrywają profil prowadzonej działalności, zawieranie długookresowych umów, prowadzenie wymiany handlowej ze stałymi kontrahentami. Największe znaczenie dla wzrostu efektywności środowiskowej mają natomiast zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, redukcja zużycia wody do produkcji, a także zmniejszenie ilości ścieków i odpadów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej