Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(5814)
IBUK Libra
(85)
Forma i typ
Artykuły
(3457)
Książki
(2290)
Publikacje dydaktyczne
(478)
Publikacje naukowe
(319)
Publikacje fachowe
(259)
E-booki
(85)
Czasopisma
(52)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Proza
(9)
Publikacje informacyjne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Grafiki
(4)
Poezja
(3)
Druki ulotne
(2)
Filmy i seriale
(2)
Muzyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(4493)
wypożyczone
(206)
nieokreślona
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1290)
Czytelnia Piła
(231)
Wypożyczalnia Chodzież
(694)
Czytelnia Chodzież
(21)
Wypożyczalnia Czarnków
(623)
Czytelnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(409)
Czytelnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(719)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(459)
Czytelnia Wągrowiec
(138)
Informatorium
(27)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(23)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(48)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(6)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Stańdo Jacek
(46)
Denek Kazimierz
(45)
Śliwerski Bogusław
(45)
Woynarowska Barbara
(33)
Konieczna Ewelina
(31)
Banach Czesław
(30)
Tanajewska Alicja
(26)
Lewowicki Tadeusz
(24)
Naprawa Renata
(24)
Więckowski Ryszard
(23)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(22)
Siemieniecki Bronisław
(20)
Szuścik Urszula
(20)
Gajdzica Zenon
(19)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(18)
Kuźnieców Janusz
(17)
Spławska-Murmyło Monika
(17)
Frątczak Jan
(16)
Ostarek Ewa
(16)
Strykowski Wacław
(16)
Waloszek Danuta
(16)
Angiel Joanna
(15)
Gajda Janusz
(15)
Pokrzycka Lidia
(15)
Bednarczyk Henryk
(14)
Dziamska Dorota
(14)
Juszczyk Stanisław
(14)
Melosik Zbyszko
(14)
Potulicka Eugenia
(14)
Szedzianis Elżbieta
(14)
Szuba Dorota
(14)
Szulc Marian
(14)
Barańska Krystyna
(13)
Nalaskowski Aleksander
(13)
Frątczak Emilia
(12)
Guz Sabina
(12)
Kwieciński Zbigniew
(12)
Nikitorowicz Jerzy
(12)
Pisarski Marek
(12)
Kowolik Piotr
(11)
Kłosińska Tatiana
(11)
Półturzycki Józef
(11)
Płóciennik Elżbieta
(11)
Sawiński Julian Piotr
(11)
Sokołowska Maria
(11)
Żuchelkowska Krystyna
(11)
Gerlach Ryszard
(10)
Janus-Sitarz Anna
(10)
Klus-Stańska Dorota
(10)
Książek Wojciech
(10)
Kąkolewicz Mariusz
(10)
Skoczek Grażyna
(10)
Żytko Małgorzata
(10)
Gajdzica Anna
(9)
Gnitecki Janusz
(9)
Kierczak Urszula
(9)
Klinik Anna
(9)
Przybylska Ewa
(9)
Repsch Ewa
(9)
Sendecka Zyta
(9)
Sielatycki Mirosław
(9)
Żaba-Żabińska Wiesława
(9)
Brzezińska Anna
(8)
Dobrzyńska Jolanta
(8)
Dudzikowa Maria
(8)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(8)
Kamińska Izabela
(8)
Kolanowska Tł. Ewa
(8)
Kwiatkowska Henryka
(8)
Mendel Maria
(8)
Moos Janusz
(8)
Nowel Ewa
(8)
Sobieszczyk Maria
(8)
Stasiak Aneta
(8)
Szymański Mirosław Józef
(8)
Wyczesany Janina
(8)
Zahorska Marta
(8)
Zając Maria
(8)
Dąbrowski Marcin
(7)
Grzybowski Przemysław Paweł
(7)
Iwanek Małgorzata
(7)
Jankowski Dzierżymir
(7)
Kamińska Krystyna
(7)
Krajna Andrzej
(7)
Kuchcińska Maria
(7)
Kujawiński Jerzy
(7)
Kwiatkowski Stefan Michał
(7)
Morawska Iwona
(7)
Mrozowska Kamilla
(7)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(7)
Olczak Agnieszka
(7)
Pielachowski Józef
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Sadowska Katarzyna
(7)
Siuda Tadeusz
(7)
Sujak-Lesz Krystyna
(7)
Urbanek Bogdan
(7)
Aleksander Tadeusz
(6)
Baraniak Barbara
(6)
Bednarek Józef
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(488)
2010 - 2019
(1467)
2000 - 2009
(2690)
1990 - 1999
(1121)
1980 - 1989
(67)
1970 - 1979
(53)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(5)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2083)
1989-2000
(324)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5896)
nieokreślony (s.l.)
(2)
nieznany (u)
(1)
Język
polski
(5816)
nieznany (po)
(71)
angielski
(1)
francuski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1506)
Pedagodzy szkolni
(308)
Wychowawcy klas
(304)
Pedagodzy
(284)
Dyrektorzy szkół
(213)
Nauczyciele nauczania początkowego
(149)
Nauczyciele przedszkoli
(123)
Nauczyciele akademiccy
(115)
Nauczyciele języka polskiego
(114)
Dorośli
(109)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(73)
Terapeuci
(68)
Nauczyciele bibliotekarze
(63)
Wychowawcy małych dzieci
(58)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(56)
Socjoterapeuci
(56)
Bibliotekarze
(54)
Nauczyciele geografii
(48)
Lekarze
(47)
Sportowcy
(47)
Szkoły podstawowe
(44)
Nauczyciele muzyki
(42)
Nauczyciele biologii
(38)
Nauczyciele historii
(36)
Nauczyciele zawodu
(34)
Rodzice
(33)
Dzieci
(32)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(28)
Nauczyciele języków
(28)
Przedszkola
(26)
6-8 lat
(24)
Pracownicy oświaty
(23)
Muzykoterapeuci
(21)
Szkoły średnie
(20)
Analitycy ochrony środowiska
(19)
Klasa 3.
(19)
Klasa 2.
(18)
Biolodzy
(17)
Klasa 1.
(17)
Nauczyciele techniki
(15)
Nauczyciele informatyki
(14)
Logopedzi
(13)
9-13 lat
(12)
Klasa 2
(12)
Klasa 1
(11)
Klasa 3
(11)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(11)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(11)
Psycholodzy
(11)
0-5 lat
(10)
Doradcy zawodowi
(10)
Nauczyciele matematyki
(7)
Klasa 4
(6)
Klasa 5
(6)
Klasa 5.
(6)
Klasa 6
(6)
Klasa 7
(6)
Klasa 8
(6)
Nauczyciele fizyki
(6)
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowawcy świetlic
(6)
Gimnazja
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 6.
(5)
Licea
(5)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Muzycy
(3)
Nauczyciele etyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczyciele chemii
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Socjolodzy
(2)
Szkoły branżowe II stopnia
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Technikum
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
14-17 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(27)
Film polski
(1)
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(366)
Nauczanie
(348)
Szkolnictwo
(268)
Kształcenie
(243)
Edukacja medialna
(236)
Nauczyciele
(179)
Wychowanie
(157)
Wychowanie przedszkolne
(156)
Oświata
(150)
Pedagogika
(134)
Uczniowie
(129)
Dziecko
(119)
Edukacja międzykulturowa
(119)
Oświata dorosłych
(108)
Pomoce dydaktyczne
(103)
Edukacja regionalna
(92)
Matematyka
(91)
Środki masowego przekazu
(84)
Edukacja ekologiczna
(83)
Internet
(79)
Edukacja
(78)
Wychowanie seksualne
(77)
Nauczanie na odległość
(74)
Nauczanie zintegrowane
(74)
Metody nauczania
(71)
Uczenie się
(69)
Regionalizm - nauczanie
(68)
Niepełnosprawni
(66)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(64)
Język polski
(63)
Metody aktywizujące
(63)
Edukacja zdrowotna
(62)
Kształcenie ustawiczne
(62)
Edukacja włączająca
(60)
Wychowanie obywatelskie
(58)
Informatyka
(55)
Historia (przedmiot szkolny)
(51)
Język polski (przedmiot szkolny)
(51)
Myślenie twórcze
(49)
Młodzież
(49)
Edukacja prozdrowotna
(48)
Edukacja domowa
(47)
Wychowanie zdrowotne
(47)
Edukacja zdalna
(45)
Dzieci
(43)
Pedagogika wczesnoszkolna
(43)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(43)
Wychowanie estetyczne
(43)
Przyroda
(42)
Regionalizm
(42)
Komisja Edukacji Narodowej
(40)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(39)
Muzyka
(39)
Edukacja kulturalna
(38)
Ekologia - nauczanie
(38)
Pedagogika specjalna
(38)
Promocja zdrowia
(38)
Reforma oświaty
(38)
Rodzice
(38)
Szkolnictwo zawodowe
(38)
Historia
(37)
Kształcenie integracyjne
(37)
Oświata - reforma
(37)
Rodzina
(37)
Multimedia
(36)
Dziecko niepełnosprawne
(35)
Kształcenie zawodowe
(35)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(35)
Innowacje
(34)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Edukacja alternatywna
(32)
Poradnictwo zawodowe
(32)
Unia Europejska
(32)
Gry edukacyjne
(31)
Biblioteki szkolne
(30)
Sztuka
(30)
Wychowanie w rodzinie
(30)
Kultura
(29)
Przedszkola
(29)
Edukacja europejska
(28)
Film - edukacja
(28)
Polityka oświatowa
(28)
Szkolnictwo wyższe
(28)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(28)
Wychowanie patriotyczne
(28)
Ścieżki edukacyjne
(28)
Komunikacja społeczna
(27)
Metoda Montessori
(27)
Społeczeństwo informacyjne
(27)
Szkoły
(27)
Dojrzałość szkolna
(26)
Komputery
(26)
Motyw filmowy - szkoła
(26)
Motywacja uczenia się
(26)
Niepowodzenia szkolne
(26)
Szkolnictwo specjalne
(26)
Zastosowania internetu w edukacji
(26)
Integracja społeczna
(24)
Kreatywność
(24)
Temat: dzieło
Wodny smok : legenda chińska
(2)
"Głos w sprawie pornografii"
(1)
"Kotka Brygidy"
(1)
"Mistrz i Małgorzata"
(1)
"Miłość szczęśliwa"
(1)
"Rejtan, czyli raport ambasadora"
(1)
"Wszystkie lajki Marczuka"
(1)
Biblia
(1)
Hobbit
(1)
Kazania Gnieźnieńskie
(1)
Media w edukacji
(1)
Pieśń o domu
(1)
Stół rodzinny
(1)
Temat: czas
2001-
(1062)
1989-2000
(225)
1989-
(87)
2001-0
(58)
1901-2000
(43)
1901-
(28)
1701-
(22)
1801-
(18)
1801-1900
(15)
1945-1989
(12)
1701-1800
(6)
1945-
(6)
1601-1700
(4)
1501-
(3)
1501-1600
(3)
1601-
(3)
1901-1914
(3)
1918-1939
(3)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1401-
(2)
1401-1500
(2)
1918-
(2)
1939-1945
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1642-1773
(1)
1914-1918
(1)
1918-1920
(1)
2001 -
(1)
2001- DBN
(1)
2009-2010
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(124)
Niemcy
(10)
Ukraina
(9)
Wielka Brytania
(8)
Europa
(7)
Finlandia
(6)
Dolny Śląsk
(5)
Japonia
(5)
Lublin (woj. lubelskie)
(5)
Rosja
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Szwecja
(5)
Francja
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Wielkopolska
(4)
Afryka
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Białoruś
(3)
Chiny
(3)
Hiszpania
(3)
Indie
(3)
Mazury
(3)
Norwegia
(3)
Podlasie
(3)
Pomorze
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Szwajcaria
(3)
Słowacja
(3)
Warmia
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Włochy
(3)
Austria
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Czechy
(2)
Górny Śląsk
(2)
Holandia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Mazowsze
(2)
Małopolska
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Piła (okręg)
(2)
Piła (woj. wielkopolskie)
(2)
Portugalia
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Suwalszczyzna
(2)
Tanzania
(2)
Wielkopolska (Polska ; region)
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Ameryka
(1)
Andaluzja (Hiszpania ; wspólnota autonomiczna)
(1)
Anglia
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Australia
(1)
Bangladesz - edukacja
(1)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Broniów (woj. mazowieckie)
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Chikuni (Zambia ; okręg)
(1)
Chorwacja
(1)
Częstochowa (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Dania
(1)
Estonia
(1)
Galicja
(1)
Grecja
(1)
Górka Klasztorna (Rataje ; część wsi)
(1)
Indonezja
(1)
Irlandia
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Jasna Góra (Częstochowa ; część miasta)
(1)
Kanada
(1)
Kaszuby
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj.śląskie ; okręg)
(1)
Kenia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unia Europejska (UE)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj.małopolskie ; okręg)
(1)
Kraśnik (woj. lubelskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kuźnik (rezerwat)
(1)
Luksemburg
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Malta
(1)
Nairobi (Kenia)
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Nowy Sącz (woj.małopolskie ; okręg)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Ostałówek (woj. mazowieckie)
(1)
Podlasie (Polska ; region)
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Powiat chodzieski (1918-1920)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2483)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1176)
Artykuł z czasopisma naukowego
(420)
Poradniki
(126)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(88)
Scenariusze zajęć
(79)
Praca zbiorowa
(73)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(66)
Artykuł z czasopisma historycznego
(64)
Opracowanie
(63)
Scenariusz zajęć
(60)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(45)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(43)
Monografia
(42)
Poradniki dla nauczycieli
(42)
Czasopismo pedagogiczne
(40)
Materiały pomocnicze
(40)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(37)
Podręczniki akademickie
(35)
Materiały konferencyjne
(33)
Poradnik
(32)
Raport z badań
(31)
Artykuł z pracy zbiorowej
(29)
Artykuł fachowy
(27)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(27)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(24)
Ćwiczenia i zadania
(24)
Artykuł z czasopisma sportowego
(22)
Programy nauczania początkowego
(21)
Artykuł z czasopisma ekologicznego
(19)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(17)
Artykuł problemowy
(16)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(14)
Czasopismo muzyczne
(14)
Program nauczania
(14)
Podręcznik
(13)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(13)
Karty pracy ucznia
(12)
Dokumenty audiowizualne
(11)
Film
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(10)
Wywiad dziennikarski
(10)
Podręczniki
(9)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(9)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(8)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(8)
Scenariusz
(8)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(8)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(7)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(7)
Artykuł z czasopisma literackiego
(7)
Dokumenty elektroniczne
(7)
Księgi pamiątkowe
(7)
Literatura
(7)
Antologia
(6)
Artykuł z czasopisma związkowego
(6)
Dokument graficzny
(6)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(6)
Bibliografia
(5)
Dane statystyczne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Gry i zabawy
(5)
Literatura polska
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(5)
Artykuł naukowy
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Gry komputerowe
(4)
Podręczniki dla gimnazjów
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Szkice literackie
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(3)
Czasopismo naukowe
(3)
Film dokumentalny
(3)
Film polski
(3)
Fotografia
(3)
Książki dla przedszkolaków
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(3)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Programy wychowania przedszkolnego
(3)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Wiersze
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Źródła historyczne
(3)
Antologie
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(2)
Artykuł z czasopisma harcerskiego
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3506)
Socjologia i społeczeństwo
(159)
Historia
(92)
Językoznawstwo
(72)
Psychologia
(72)
Geografia i nauki o Ziemi
(53)
Medycyna i zdrowie
(46)
Informatyka i technologie informacyjne
(30)
Literaturoznawstwo
(26)
Kultura i sztuka
(25)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Kultura fizyczna i sport
(23)
Ochrona środowiska
(22)
Media i komunikacja społeczna
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Filozofia i etyka
(12)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(11)
Biologia
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Matematyka
(9)
Nauka i badania
(8)
Fizyka i astronomia
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Chemia
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Życie Szkoły
(168)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(110)
Dyrektor Szkoły
(108)
Nowa Szkoła
(94)
Meritum
(83)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(77)
Nauczyciel i Szkoła
(66)
Edukacja i Dialog
(60)
Wychowanie na Co Dzień
(59)
Wychowanie w Przedszkolu
(58)
Chowanna
(56)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(56)
Kultura i Edukacja
(54)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(53)
Kwartalnik Pedagogiczny
(51)
Gazeta Szkolna
(50)
Ruch Pedagogiczny
(50)
Nauczanie Początkowe
(45)
Szkoła Specjalna
(45)
Geografia w Szkole
(43)
Wychowanie na co dzień
(42)
Lider
(41)
Wiadomości Historyczne
(41)
Polonistyka
(40)
Wychowawca
(38)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(34)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(34)
Biblioteka w Szkole
(33)
Bliżej Przedszkola
(32)
Edukacja Medialna
(29)
Edukacja Wczesnoszkolna
(29)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(29)
Pedagogika Społeczna
(28)
Głos Pedagogiczny
(26)
Szkoła Zawodowa
(26)
Remedium
(25)
Języki Obce w Szkole
(24)
Wszystko dla Szkoły
(24)
Wychowanie Muzyczne
(24)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(22)
Nowe w Szkole
(21)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(21)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(21)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(20)
Aura
(19)
Biologia w Szkole
(17)
Kultura Fizyczna
(17)
Nowe Horyzonty Edukacji
(17)
Język Polski w Gimnazjum
(16)
Poradnik Bibliotekarza
(16)
Nowa Edukacja Zawodowa
(15)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(15)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(15)
Forum Oświatowe
(14)
Pedagogika Pracy
(12)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(12)
Język Polski w Szkole IV-VI
(11)
Społeczeństwo Otwarte
(11)
TIK w Edukacji
(11)
Biblioteka Centrum Informacji
(10)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(10)
Trendy
(10)
Nowa Polszczyzna
(9)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(9)
Język Polski w Szkole
(8)
Psychologia w Szkole
(8)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(7)
Język Polski w Liceum
(7)
Polityka Społeczna
(7)
Sygnał
(7)
Wychowanie Na Co Dzień
(7)
Guliwer
(6)
Przegląd Oświatowy
(6)
Uczyć lepiej
(6)
Wychowanie Komunikacyjne
(6)
Drama
(5)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(5)
Głos Nauczycielski
(5)
Język Polski w Szkole Średniej
(5)
My Zawodowcy
(5)
Świetlica w Szkole
(5)
Bibliotekarz
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Matematyka
(4)
Praca Socjalna
(4)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(4)
Rewalidacja
(4)
Scholasticus
(4)
Warsztaty Polonistyczne
(4)
Zeszyty Szkolne
(4)
Świat Problemów
(4)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(3)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VI
(3)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Kultura i Historia
(3)
Kultura i Społeczeństwo
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Przegląd Historyczno-Oświatowy
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Dziennik Urzędowy Ministerstwa Edukacji Narodowej
(2)
5899 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ciągu minionej dekady smartfon podbijał świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince. Towarzyszy nam od rana do wieczora, w pracy i w życiu prywatnym –wygląda na to, że nie możemy się bez niego obyć. Wielu dostrzega pozytywne strony korzystania z tego urządzenia, nieliczni zastanawiają się nad jego negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie. Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej monografii jest wskazanie najważniejszych przestrzeni edukacji dla bezpieczeństwa człowieka, identyfikacja najważniejszych zagrożeń, wskazanie instytucjonalnego wymiaru edukacji dla bezpieczeństwa, strategii i teorii uczenia się bezpieczeństwa, możliwości eksploracji przestrzeni bezpieczeństwa czy też osadzenia edukacji dla bezpieczeństwa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy i transwersalnych zmian zarówno w wychowaniu, jak i dydaktyce kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Autorkami publikacji są nauczycielki Przedszkola Miejskiego nr 106 w Łodzi, które podjęły się opracowania ze względu na własne potrzeby związane z codzienną pracą w grupach montessoriańskich. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do wspołczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi, ale istotnymi aspektami wychowania, jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, kreatywność, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto dodać, że w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowało opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei Marii Montessori. Odbiorcami programu mogą być zarówno wychowawcy przedszkoli montesoriańskich, jak również nauczyciele wykorzystujący w swojej pracy elementy tej metody, osoby przygotowujące się do roli nauczyciela, a także wszyscy poszukujący. Punktem wyjścia do skonstruowania tego programu były wytyczne zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Autorki uwzględniły wszystkie punkty zawarte w poszczególnych obszarach podstawy programowej zatwierdzonej przez MEN w dniu 23 grudnia 2008 r. (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r., Nr 4, poz. 17).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103845 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63021, 63546 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza pozycja, poruszająca zagadnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na pierwszym etapie edukacyjnym, składa się z czterech głównych rozdziałów, wprowadzenia, podsumowania, bibliografii oraz spisu tabel i rysunków. W rozdziale pierwszym analizie poddano pojęcia pomocy i pomagania z odwołaniem się do literatury tematycznej z psychologii i pedagogiki. Poza wybranymi ujęciami definicyjnymi podstawowych terminów, autorzy zamieścili wybrane koncepcje i modele udzielania pomocy jako wprowadzenie do działań pomocowych w edukacji. Rozdział drugi zawiera uszczegółowienie słowa kluczowego i zawężenie jego rozumienia do działań podejmowanych w relacjach dorosły – uczeń w warunkach szkolnych. Opisano tu system pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie planowania, realizacji i oceny oraz scharakteryzowano wsparcie oferowane nauczycielom i wychowawcom, rodzicom. Zajęto się także zagadnieniem budowania kultury organizacyjnej szkoły XXI w. jako instytucji otwartej na różnorodność, w której pomaganie jest elementem codzienności i wpisuje się w nowy model pracy współczesnej szkoły. Kolejny rozdział tworzy ramę metodologiczną dla podjętych działań empirycznych. Sformułowano w nim podstawowe założenia badawcze oraz opracowano schemat prezentacji wyników badań własnych. Zostały one przedstawione z zachowaniem wcześniejszych analiz tematycznych w odniesieniu do struktury: planowanie, realizacja, monitorowanie i ewaluacja działań pomocowych. W części opisowej zaprezentowano szczegółowe wyniki dotyczące wskazanych obszarów, a w części wyjaśniającej ukazano korelacje/zależności między wybranymi zmiennymi z uwzględnieniem czynników środowiskowych i osobowych. Monografia może stanowić wartościową pozycję dla nauczycieli, studentów pedagogiki, przedstawicieli władz oświatowych i samorządowych, rodziców i całej społeczności osób zainteresowanych edukacją.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Informatyka : zestawy materiałów. Cz. 2. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. - Skoroszyt (18 zeszytów) : ilustracje ; 32 cm.
Opis według skoroszytu. Zestaw 6, Refleksyjne korzystanie z zasobów cyfrowych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Zestaw 7, Rozwój myślenia komputacyjnego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Zestaw 8, Rozwój myślenia komputacyjnego w szkole ponadpodstawowej. Zestaw 9, Społeczne zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Zestaw 10, Aspekty prawne i kompetencje miękkie w edukacji informatycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115204, 115206, 115202 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115208 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Brak informacji o dostępności: sygn. 52778 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41895 P (75) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii. Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu autorów – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym. Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi. Prof. Hanna Jaklewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych. Tak jak szerokie kompetencje powinni posiadać pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych. Praca zawiera 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy też w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Artykuł B. Ogonowski dotyczy funkcjonowania pedagogów i psychologów w rzeczywistości szkolnej. Autorka wskazuje, jakie problemy i ograniczenia mają oni w związku z wykonywaniem wielu czynności pozapedagogicznych, do jakich interwencyjnie są wykorzystywani. Ponadto zwraca ona uwagę na to, że takie podejście, związane z wielozadaniowością pedagogów i psychologów, uniemożliwia im udzielanie pomocy tym uczniom i rodzicom, którzy rzeczywiście jej potrzebują. Powoduje to z kolei szukanie przez nich pomocy na forach internetowych czy u anonimowych osób, które są specjalistami od wszystkiego. Kolejny artykuł, U. Strzelczyk-Raduli, porusza problematykę pracy pedagogów w obliczu sytuacji kryzysowej. Autorka podkreśla również to, że pomieszanie zadań, do jakich delegowani są pedagodzy, komplikuje skuteczność niesienia pomocy dzieciom i ich rodzinom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych. Szeroko opisuje ona formy wspierania pedagogów i uczniów oferowane przez pracowników ośrodków interwencji kryzysowej. Przedstawia szczegółowo problemy, z jakimi zgłaszają się rodzice i dzieci do pedagogów oraz psychologów pracujących w takich ośrodkach, a także ukazuje trudną sytuację niektórych uczniów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Walory wychowawcze i edukacyjne mediów elektronicznych, zwłaszcza w dobie ich gwałtownej ekspansji i zwiększającego się wpływu na wiele dziedzin współczesnego życia społeczno-kulturalnego, ciągle rodzą wiele dyskusji w gronie pedagogów i teoretyków kultury. Współczesna szkoła musi dostrzegać wiążące się z tym zagadnieniem możliwości i zagrożenia, gdyż edukacja przez kulturę filmową wydaje się interesującą propozycją pedagogiczną, sprzyjającą wychowaniu młodego pokolenia w świadomości istnienia epoki „przedelektronicznej”. Książka Eweliny Koniecznej analizuje zagadnienie odbioru baśni ekranowej przez siedmio-, ośmio- i dziewięciolatków, stanowiąc próbę określenia jej roli i znaczenia w edukacji filmowej dzieci oraz możliwości jej wykorzystania przez nauczycieli w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czas szkolnej edukacji może być spożytkowany na to, by uczeń poznawał i zrozumiał otaczający go świat oraz potrafił w nim żyć (umiejąc samodzielnie – także w przyszłości – się uczyć). Z tego założenia dla obu stron procesu edukacyjnego wynikają określone wymogi. Przed uczniami jest postawione zadanie opanowania umiejętności: – myślenia w działaniu, – integracji wiedzy i osiągania kompetencji, – sprawnego porozumiewania się (z sobą i z innymi). Rola nauczycieli, od których oczekuje się, że będą aktywnymi doradcami edukacyjnymi (wykorzystującymi uczniowski potencjał rozwojowy i akceptującymi nie tylko indywidualność ucznia, lecz także jego prawo wyboru własnej drogi życiowej), polega zaś na: – organizowaniu sytuacji sprzyjających samodzielnemu uczeniu się, – wspieraniu uczniowskiego wysiłku przez zachęcanie do uczenia się / rozwoju, – wyposażeniu uczniów w techniki i narzędzia uczenia się (M. Taraszkiewicz, 1997). Książka została opracowana z myślą o wsparciu nauczycieli w urzeczywistnianiu dwu pierwszych punktów, ale sądzę, że może posłużyć także nieprofesjonalnym wychowawcom / organizatorom poznawczych zabaw wychowanków. Zadania edukacyjne prezentowane w tym opracowaniu, choć graficznie odległe od monotonii matematycznych „słupków”, nie stanowią jednak odejścia od edukacji adaptacyjnej. Wbrew pozorom to właśnie ona jest zachowana w znakomitej większości ćwiczeń – są to głównie zadania zamknięte z wynikiem końcowym antycypowanym i narzucanym bezpośrednio przez nauczyciela, a pośrednio przez naukowy dorobek ludzkości. Tradycjonalizm takich zadań wynika przede wszystkim z tego, że: – to nauczyciel określa (podporządkowane programowi nauczania) cele fatygowania się ucznia aktywnością zadaniową (czyniąc tym samym te zadania obcymi dla dziecka), – to nauczyciel dobiera ich treść. Właśnie to lokuje przedkładaną tu propozycję po stronie tradycyjnej strategii podającej, po stronie dyrektywnej edukacji za pośrednictwem zadań, w której uczniowie – często nie będąc nawet konsultantami treści i celów tych zadań – mają się dostosować do wyborów poczynionych przez nauczyciela, a legitymizowanych dziedzictwem kulturowym przez twórców programów nauczania. Natomiast tym, co zdecydowanie różni przedstawianą w niniejszej publikacji propozycję od „ortodoksyjnie” tradycyjnych praktyk edukacyjnych, jest „romantyczne wsłuchiwanie się” zleceniodawcy zadań w możliwości, aktualne kompetencje i dążenie do sukcesu zleceniobiorców zadań. Następstwem owego „wsłuchiwania się” jest różnicowanie zadań mających ten sam cel dydaktyczny [np. nawlekanie nitką: a) igły, b) cerówki, c) igły tapicerskiej] bądź różnicowanie dróg dochodzenia do rozwiązania zadania [np. nawlekanie igły: a) w drodze przetykania nitki przez ucho igielne, b) przez nanizanie ucha igielnego na nitkę, c) za pomocą przeznaczonej do tego celu blaszki z drucikiem w kształcie pętelki] [...] W niniejszym opracowaniu prezentujemy przyjęte przez Autora (teoretyczne i praktyczne) rozwiązania kwestii różnicowania zadań – zależnie od intelektualnej kondycji dziecka – ukazując rolę, jaką to różnicowanie może odgrywać w przechodzeniu przez dziecko na wyższy poziom rozwoju. Ten poznawczy cel wyznaczył tok narracji w tzw. praktycznej części książki. Zadania edukacyjne nie tylko są proponowane w trzech wariantach – różniących się między sobą stopniem trudności – ale często ujawniają także rozwojowy potencjał poszczególnych odmian tego samego zadania (związany zarówno z dydaktycznym celem, jak i z jego sytuacyjnym kontekstem).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka ukazuje potrzeby oraz możliwości prezentacji kultury i sztuki w edukacyjno-wychowawczym systemie szkolnym, co przyczynić się może zarówno do zdobycia wiedzy w przedmiotowym zakresie, jak również kształtowania oczekiwanych postaw, zachowań i konstruowania pożądanych relacji społecznych w coraz bardziej zróżnicowanej, wielokulturowej oraz nacechowanej negatywnymi zjawiskami społecznymi przestrzeni. Sztuka w niniejszej książce przedstawiona jest zarówno jako swoiste piękno poszczególnych dzieł, ale także jako dobro, wartość o wielorakich funkcjach edukacyjnych i społecznych umożliwiająca wprowadzanie różnorodnych rozwiązań edukacyjno-praktycznych w trybie lekcyjnym i pozalekcyjnym/pozaszkolnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera 60 KREATYWNYCH KART ĆWICZEŃ z prostym objaśnieniem zasad korzystania i piktogramów na nich umieszczonych Można je wypełniać, jednocześnie bawiąc się nimi w dowolnej kolejności, choć stopień trudności wykonywania zadań zazwyczaj wzrasta wraz z numerem karty. Sugerujemy zatem ich wypełnianie od 1. do 60. Jest też słownik głównych pojęć. Publikacja skierowana jest do nauczycieli oraz rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W prosty sposób tłumaczy prawidłowości rozwojowe, w tym kiedy i w jaki sposób dziecko uczy się lub ma ograniczenia w pojmowaniu oraz przetwarzaniu informacji. Zawarto wskazówki, jak przezwyciężać te utrudnienia. Podano przykłady nabywania umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych mimo chodem, przy okazji codziennego przebywania z dzieckiem. W głównej mierze chodzi o naukę logicznego rozumowania, kojarzenia i poszukiwania rozwiązań. Liczby, godziny, miary, rytmy towarzyszą nam codziennie, należy je tylko dostrzec i zaciekawić nimi malucha. Błądzenie postrzegane jest jako element zabawy w poszukiwaniu innych rozwiązań. Dziecko uczy się przez działanie a pomyłki to element kreatywnego myślenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dwunastu autorów napisało 12 opowiadań, które zawierają wszystko to, co lubią dzieci, i wszystko to, czego oczekują dorośli. Opowieści dotyczą naprawdę istotnych spraw - wartości, o których nie jest łatwo rozmawiać z dziećmi ani rodzicom, ani nauczycielom. Dzięki zabawnym tekstom trudne tematy stają się proste i zrozumiałe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35672 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49142 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116858 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
12 wyjątkowych postaci : polscy autorzy o marzeniach / zilustrowała Eluta Kidacka. - Poznań : Publicat, copyright 2018. - 127, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
W książce znajdziecie 12 opowiastek o dzieciństwie i młodości wyjątkowych Polek i Polaków, którzy swoim życiem udowodnili, że warto realizować swoje marzenia, że czasami trzeba iść pod prąd albo pod górkę, walczyć z przeciwnościami losu, aby poczuć i zachwycić się światem. Przeczytacie o ludziach niezwykłych - odważnych, wytrwałych, silnych, cierpliwych, utalentowanych, oddanych, gotowych na poświęcenia, z głowami pełnymi marzeń i fantazji. O ludziach kochających życie, którzy pozostawili nam tak wiele. Właśnie dzięki nim powstała ta książka - inspiracja dla nas, aby lepiej i piękniej żyć. 12 wspaniałych autorów i 12 wspaniałych bohaterów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67295 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115022 BL (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2781/3, CD. 2780/2, CD. 2779/1, CD. 2782/4 (4 egz.)
Książka
W koszyku
12 ważnych emocji : polscy autorzy o tym, co czujemy / zilustrowała Eluta Kidacka. - Poznań : Publicat, copyright 2023. - 127, [1] strona : ilustracje ; 27 cm.
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dwunastu autorów napisało dwanaście opowiadań pełnych emocji. Towarzyszyło im zadowolenie, gdy bohaterowie stawali się dokładnie tacy, jak chcieli. Złość, gdy zbyt długo nie mogli wpaść na dobry pomysł, i wiele innych. uczuć. Dzieci skaczą z radości, pękają z dumy, onieśmiela je wstyd czy strach. Każda z doświadczanych przez nie emocji jest ważna! Wszystkie warto poznać i zrozumieć. Czytajmy dzieciom tę książkę, zachęcając do rozmowy o emocjach, które codziennie przeżywają. Niech wyrosną na dorosłych, którzy potrafią sobie z nimi radzić. W tej książce znajdziecie teksty o: dumie, wstydzie, zazdrości, radości, strachu, bezradności, zadowoleniu, smutku, zaskoczeniu, tęsknocie, współczuciu i złości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49806 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117622 BL (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej