Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(66)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(66)
E-booki
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(95)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(38)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Autor
Pytka Lesław
(4)
Czabała Jan Czesław
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kalinowski Marian
(3)
Karwowski Maciej
(3)
Markowska-Manista Urszula
(3)
Sokołowska Ewa
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Aksamit Diana
(2)
Czerwińska Kornelia
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Dernowska Urszula
(2)
Jutrzyna Ewelina
(2)
Konieczna Agnieszka
(2)
Kott Tadeusz
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Odrowąż-Coates Anna
(2)
Pasamonik Barbara
(2)
Pisula Ewa
(2)
Stadnicki Andrzej
(2)
Banasiak Anna
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Bera Ryszard
(1)
Bielawski Mariusz
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Borzecka Aleksandra
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Byers Richard
(1)
Chondros Panagiotis
(1)
Chotkowska Katarzyna
(1)
Ciążela Andrzej
(1)
Cooper Paul
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Florek Jacek
(1)
Gajda Aleksandra
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gawrych Magdalena
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Gorajewska Danuta
(1)
Goswami Sribas
(1)
Gralewski Jacek
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Herzog-Krzywoszańska Radosława
(1)
Hintze Beata
(1)
Ideus Katherine
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jauer-Niworowska Olga
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kamionka Michał
(1)
Kanash Tatsiana
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kluczńska Sylwia
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Krajewski Zenon
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulik Ryszard
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowski
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Kwiatkowski Michał (pedagog)
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Licholet Oleg
(1)
Liebel Manfred
(1)
Malewicz-Sawicka Maryla
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marek-Banach Joanna
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Mięsowicz Irmina
(1)
Nerwińska Elżbieta
(1)
Nyczkało Nella G
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Pichalski Ryszard
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Poznański Karol
(1)
Prot-Klinger Katarzyna
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rose Richard
(1)
Siedler Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(37)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(82)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Młodzież
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Dziecko
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Nieletni przestępcy
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Prawa dziecka
(5)
Ochotnicze Hufce Pracy
(4)
Pedagogika
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Kuratela
(3)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kryzys migracyjny w Europie (2015- )
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Rytmika
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Unia Europejska
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Anoreksja
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choreografia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czapów, Czesław (1925-1980)
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Filozofia dialogu
(1)
Frączek, Adam
(1)
Fundacja Wspólna Droga
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipoterapia
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język dziecka
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kostrzewski, Janusz (1930- )
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Logopedia
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Origami
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Informatory
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rodzina
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 192)
Kształcenie zawodowe w Polsce i Ukrainie od początku lat dziewięćdziesiątych minionego stulecia jest poddawane nieustannym przeobrażeniom i zabiegom reformatorskim. Z jednej strony mamy do czynienia z niezwykłym postępem (skokiem) technologicznym, z drugiej zaś obydwa kraje wkroczyły na drogę gospodarki rynkowej. Ponadto w przypadku Ukrainy pojawiło się wiele poważnych problemów związanych z tworzeniem systemu oświatowego po uzyskaniu niepodległości w 1991 roku. Stąd książka, którą oddajemy do rąk P.T. Czytelników, stanowi pewien zapis historyczny sytuacji systemu kształcenia zawodowego w obydwu krajach na tle tych gwałtownych i głębokich przemian technologicznych, gospodarczych i ustrojowych. Nie jest to zatem próba porównania polskiego i ukraińskiego systemu kształcenia kadr pracowniczych, a jedynie ich autonomiczna charakterystyka, wskazująca raczej na podobieństwa zjawisk kryzysowych w tym segmencie działalności edukacyjnej. Treść książki w dużym stopniu jest oparta na analizie aktów prawnych konstytuujących funkcjonowanie systemu edukacyjnego w ogóle, a system kształcenia zawodowego w szczególności. Może to stwarzać wrażenie przekazu zbyt formalnego, jednostronnego, mało atrakcyjnego dla Czytelnika. Jednak autorzy starali się, w miarę subiektywnie rozumianych potrzeb, skomentować najistotniejsze fakty, wydarzenia, działania, skutki i zamiary związane z reformowaniem systemów kształcenia zawodowego w obydwu krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96473 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96474 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48059 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Globalne zmiany na świecie sprawiają, że modyfikowane są nie tylko społeczne oczekiwania, lecz także konstrukty pojęciowe związane z rolami społecznymi i indywidualnymi. Wpływa to na redefinicję ojcostwa, roli ojca w rodzinie, stawianych mu wymagań społecznych oraz tych wynikających z rozwoju indywidualnego. W monografii autorstwa dr Diany Aksamit pt. ,,Oblicza ojcostwa. Studium narracji ojców dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną” podjęta problematyka badawcza i sposób jej interpretacji ukazują odmienne sposoby przeżywania niepełnosprawności dziecka przez kobiety i mężczyzn oraz kontekst, jaki nadają temu ojcowie. W publikacji przedstawione zostało rodzicielstwo mężczyzn-ojców dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną z dwóch perspektyw. Pierwsza dotyczy biograficznego doświadczania ojcostwa, w tym znaczeń, jakie nadawali mu ojcowie na przestrzeni lat. Druga uwzględnia kształtowanie się ojcostwa w wymiarze społeczno-kulturowym. Prezentowane badania osadzone zostały w metodologii badań jakościowych w nurcie konstruktywistyczno-interpretacyjnym (z naciskiem na aspekt interpretatywny). Podstawowym celem badawczym było poznanie, analiza oraz opis doświadczeń i ukrytych w nich sensów wynikających z ojcostwa mężczyzn-ojców dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Omawiana monografia jest wielobarwnym opisem rzeczywistych problemów promocji zdrowia psychicznego. Zostały w niej spenetrowane różne obszary działań – od środowiska szkolnego czy akademickiego do wojskowego, wobec grup osób szczególnie wrażliwych (uchodźców, dzieci i młodzieży, osób z dysfunkcjami słuchu lub z problemami zdrowia psychicznego). Szczególnie ważne jest (…) precyzyjne definiowanie promocji zdrowia psychicznego oraz upowszechnianie przykładów dobrych praktyk w tym zakresie. Dla osób zajmujących się tą problematyką będzie to lektura ważna i inspirująca, ponieważ dostarcza rzetelnych i wiarygodnych informacji o celu, zakresie i formach promocji zdrowia psychicznego. Z recenzji dr hab. prof. APS Ireny Jelonkiewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Małe dziecko z niepełnosprawnością wzroku wymaga wyjątkowo starannie zorganizowanej opieki, ukierunkowanej przede wszystkim na pomoc w wypracowaniu mechanizmów kompensujących braki sensoryczne oraz zapobieganie zakłóceniom w interakcjach z rodzicami. Zgodnie z paradygmatem aktualnie rekomendowanym w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju oddziaływania pomocowe i wspierające koncentrują się na całym systemie rodzinnym. Działania diagnostyczne i terapeutyczne realizowane są w środowisku domowym w ścisłej współpracy z rodzicami, którzy uznawani są za głównych ekspertów w obszarze wszelkich spraw związanych ze swoim dzieckiem. Podstawowym zadaniem specjalistów jest identyfikacja sił, zasobów rodziny i budowanie jej potencjału, a więc udzielanie wsparcia i pomocy w sposób umożliwiający nabycie kompetencji niezbędnych do samodzielnego rozwiązywania sytuacji trudnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Każdy z siedmiu rozdziałów tej książki dotyczy wybranej sfery rozwoju i stanowi osobną, spójną wewnętrznie całość, może więc być traktowany przez odbiorców zainteresowanych daną dziedziną rozwoju jako samodzielny tekst. Jednakże najpełniejszą wiedzę tyflopedagogiczną przyniesie czytelnikowi lektura wszystkich rozdziałów. Integralną częścią każdego z nich jest całościowy opis przypadku rozwoju małego dziecka niewidomego lub słabowidzącego, skoncentrowany przede wszystkim na bardziej szczegółowej analizie tej dziedziny rozwoju, która została omówiona w części teoretycznej. Takie przedstawienie tematu miało na celu pomóc odbiorcy uzyskać pełniejszy wgląd w prezentowane zagadnienia. Uznano, że opisy przypadków ułatwią Czytelnikowi zrozumienie relacji między ogólnymi prawidłowościami rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku a faktami dotyczącymi danego dziecka i jego rodziny, pozwolą także na dokładniejsze ukazanie wzajemnych wpływów i powiązań pomiędzy poszczególnymi sferami rozwojowymi. Wszystkie przypadki zostały zaczerpnięte z własnych doświadczeń zawodowych poszczególnych autorek; z uwagi na ochronę prywatności opisywanych osób ważniejsze dane wrażliwe zostały zmienione.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie, nakreśla szerokie, a zarazem nieoczywiste jego zastosowanie w licznych naukach […]. Zmierzając ku zastosowaniom w dydaktyce, Autorka omawia liczne prace, w których pojawia się rusztowanie czy to jako główny ich przedmiot, czy to jako jedno z możliwych do zastosowania w praktyce rozwiązań. Z uznaniem należy się odnieść do wysiłku, jaki włożyła ona w dotarcie do prac polsko- i obcojęzycznych, zwłaszcza, że jej praca penetruje nie tylko samo zagadnienie rusztowania jako wspomagania ucznia, lecz także jego „obrzeża”, mające swój rodowód w szeroko rozumianej humanistyce. [...]. Przeprowadzone przez Autorkę badania zorientowane zostały na dwa cele. Z jednej strony chodziło o opis nauczycielskich działań wspierających uczenie się w klasie szkolnej, z drugiej zaś – o dotarcie do nauczycielskich spostrzeżeń i subiektywnych ocen dotyczących własnej praktyki. […]. Recenzowana praca stanowi istotny postęp w badaniach realnie przebiegającego w szkole procesu edukacyjnego. Z pewnością zainteresuje ona liczne grono odbiorców – od teoretyków-badaczy do praktyków. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wczesne i trafne wykrywanie zdolności oraz cech składających się na szeroko pojętą kreatywność dzieci i młodzieży, a następnie ich stymulowanie, stanowi jedno z ważnych zadań edukacji XXI w. Dlatego, autor monografii, w toku szeroko zakrojonych badań, stara się odpowiedzieć na pytanie o to, czy nauczyciele liceów potrafią rozpoznawać kreatywność swoich podopiecznych? W oparciu o najnowsze koncepcje teoretyczne oraz wyniki badań wskazuje, od czego zależy trafna identyfikacja kreatywności uczniów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mamy nadzieję, że przedstawione w publikacji treści okażą się inspirujące dla praktyków, badaczy, a także studentów pracy socjalnej, socjologii, pedagogiki czy polityki społecznej. Mamy świadomość, że książka nie wyczerpuje złożonej problematyki zarysowanych tu kwestii/problemów społecznych. Traktujemy ją jako wstęp do refleksji na temat zadań stawianych przed przedstawicielami służb społecznych w zmieniającej się rzeczywistości. Zadań, których rozwiązanie wymaga z jednej strony odwołań do tradycji, a z drugiej wprowadzania innowacyjnych działań. Przede wszystkim zaś – zaangażowania i współpracy między instytucjami i organizacjami nastawionymi na wspieranie osób i rodzin znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych. Naszym zamierzeniem jest także, by opublikowane tu artykuły stały się zalążkiem do wymiany doświadczeń między teoretykami a praktykami. Uwzględnienie obu podejść pozwoli, w naszej opinii, na zoptymalizowanie projektowania działań pomocowych. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka pracy mieści się w obszarze poszukiwań badawczych głównie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Mając to na uwadze, autorka starała się omówić tu podstawowe problemy dotyczące rodziny jako środowiska wychowawczego, w tym poczucia osamotnienia i koherencji u rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną. Każde z tych zagadnień niesie wiele ciekawych, bardzo skomplikowanych problemów praktycznych o indywidualnym charakterze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze interwencji kryzysowej. Prezentuje wybrane metody zorientowane na rozwiązywanie problemów kryzysowych, rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych pracownikom instytucji społecznych zajmujących się profesjonalną pomocą w kryzysach sytuacyjnych. Książka adresowana do osób kontynuujących szkolenie zawodowe w dziedzinie pomocy psychologicznej. Może być ważnym elementem kształcenia studentów rozpoczynających edukację w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…). Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego Prognozowanie przyszłości to nic innego jak planowanie społeczne, które stanowi przedmiot zainteresowania różnych dyscyplin naukowych. W rodzinie nauk społecznych, a w szczególności w pedagogice, wraz z rozwojem i postępującym zróżnicowaniem form (trendów ewolucji) życia publicznego niepomiernie wzrasta skala i rola zjawisk spontanicznych szczegółowo omawianych w literaturze przedmiotu w sferze teorii, a w znacznie mniejszym wymiarze w obszarze ich aplikacji praktycznych. Wiele bowiem jednostek i grup społecznych zostaje bezpośrednio uwikłanych w cykl zdarzeń nieoczekiwanych, których przebieg wykracza poza dotychczasowe doświadczenia ich uczestników. Proponowana przez Redaktora Naukowego tomu prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego idea integracji społecznej za pośrednictwem edukacji na rzecz stabilizacji powstaje w warunkach zakłóconej internalizacji norm i wartości (…). Poszczególne artykuły posiadają walor bezpośredniego wykorzystania praktycznego. Są one wszystkie bez wyjątku rozprawami o teoretyczno-diagnostycznym charakterze. Zasługują na uwagę osób kreujących politykę społeczną i edukacyjną w naszym kraju (…). Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach. Celem badań było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju dzieci. Na podstawie obszernego przeglądu literatury przedmiotu, obejmującego zagadnienia związane z twórczą edukacją przez sztukę, wychowaniem estetycznym, sztuką współczesną i kulturą wizualną, została opracowana autorska koncepcja interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę. Opracowanie i zawarte w nim informacje mają duży walor poznawczy dla szerokiego kręgu odbiorców. Warto także wskazać na oryginalność badań związanych ze środowiskiem estetycznym małego dziecka przebywającego w żłobku. Środowisko takie ma duże znaczenie dla estetycznego, poznawczego i emocjonalnego rozwoju dzieci. Z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Limont
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The quote on the front cover comes from Clifford Geertz, "Interpretation of Cultures" 1973 and accompanies the illustration, which is meant to resemble the entanglement of people in different social, educational, ideological, historical, structural, political, economic and symbolic ropes, that have an influence on our place, our world view and our opportunities. The fragility of our world is captured in the glass form of our globe. The awareness of power hierarchies and the willingness to think outside of our own cultural boundaries, brings hope for a brighter & more transparent future. We wish to thank our readers for their consideration and the individual chapter writers for the spirit of cooperation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor rysuje obraz świata dzieci bawiących się na różnych dawnych i współczesnych podwórkach. Rozważania z perspektywy pedagoga społecznego, medialnego i pedagoga kultury fizycznej nad przestrzeniami i miejscami dziecięcych zabaw uzasadniają główną tezę o podwórku jako ostatnim bastionie dziecięcej swobody.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród właściwości, którymi charakteryzować powinien się współczesny, będący w stanie sprostać stawianym przed nim wymaganiom nauczyciel, pierwszoplanową pozycję zajmują bez wątpienia kompetencje interpersonalne. Szczególny na tle wielu innych zawodów charakter pracy nauczyciela – praca z uczniem, rodzicem ucznia, innymi nauczycielami i przedstawicielami środowiska lokalnego – polega przede wszystkim na interakcjach społecznych i budowaniu satysfakcjonujących zainteresowane strony relacji. Oznacza to, że kompetencje interpersonalne, a wśród nich: umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi, praca zespołowa, umiejętności negocjacyjne i rozwiązywanie konfliktów, wywierania wpływu czy zachowania asertywne są jednymi z podstawowych kompetencji zawodowych nauczyciela. Z Wprowadzenia Na rynku wydawniczym co roku ukazuje się wiele prac o nauczycielu. Nie oznacza to jednak, że wszechstronnie i wyczerpująco ujmują one kwestie zawodu nauczyciela, jego osobowości, warunków i efektów pracy. Książka pod redakcją Stefana T. Kwiatkowskiego i Dominiki Walczak zasługuje na uwagę i uważną lekturę ze względu na to, że zawiera studia i analizy słabiej dotąd rozpoznanej problematyki, m.in. kompetencji interpersonalnych nauczyciela. Relacje interpersonalne nie znajdowały się dotąd w centralnym nurcie badań społecznych i pedagogicznych, Tymczasem są one bardzo ważnym składnikiem kapitału społecznego, którym powinni dysponować nauczy¬ciele i go upowszechniać, aby nasze społeczeństwo mogło sprostać stale rosnącym wyzwaniom cywilizacyjnym, W wielu zakresach tematycznych tom interdyscyplinarnych tekstów Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela – aspekty teoretyczne i praktyczne, przygotowany przez znanych i doświadczonych autorów oraz młodych adeptów nauki, z pewnością przyczyni się do ożywienia i pogłębienia dyskusji o kształceniu, doskonaleniu i pracy zawodowej nauczy¬cieli. Niezależnie bowiem od udanych lub mniej udanych prób reformowania szkolnictwa, jakość pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczycieli wciąż pozostaje głównym czynnikiem określającym efektywność szkoły i całego systemu oświaty. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Mirosława J. Szymańskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wiktor Wolman, doktor nauk pedagogicznych, studiował filozofię i etykę na UKSW. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Autor publikacji z zakresu antropologii, etyki i pedagogiki. Naturalnie każda refleksja na temat fundamentalnych praw i wartości skupionych wokół dziecka, na przykład prawa do życia, może ukazać te kwestie w nowym świetle i pokazać nieznane dotychczas argumenty, ale bez zrozumienia, czym i kim jest dziecko, będzie to kolejna dyskusja na poziomie teoretycznych rozważań. Dopiero gdy zrozumie się istotę dzieciństwa i to, jakie implikuje ono następstwa, możliwe będzie konstruktywne przyjrzenie się fundamentalnym prawom i zasadom skupionym wokół dziecka. W toku studiów i badań nad dzieciństwem, opartych na wieloletnim analizowaniu różnych historycznych i współczesnych koncepcji antropologicznych, okazało się, że określenie istoty dzieciństwa jest zadaniem wybitnie trudnym. Można wręcz odnieść wrażenie, że dziecko, tak jak i człowiek, nie posiada cech konstytutywnych i istotowych, co za tym idzie – nie jest możliwe zdefiniowanie go. Lecz dziecko, tak jak i człowiek, posiada pewne atrybuty, które opisują jego naturę. Niewątpliwie takim atrybutem jest godność, która została ujęta jako przedmiot formalny. Okazuje się, że godność jest tą cechą człowieka, która pozwala uchwycić jego wyjątkowość i dostojność. Dlatego najwłaściwszym posunięciem w badaniach natury dziecka było oparcie analiz na jego godności i opisywanie jego fenomenu w tej perspektywie. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej