Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1660)
IBUK Libra
(66)
Forma i typ
Książki
(1659)
Publikacje naukowe
(99)
E-booki
(66)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Poradniki i przewodniki
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Dostępność
dostępne
(3710)
wypożyczone
(283)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(930)
Czytelnia Piła
(83)
Wypożyczalnia Chodzież
(798)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(504)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(472)
Czytelnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(587)
Czytelnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(411)
Czytelnia Wągrowiec
(140)
Informatorium
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(20)
Autor
Śliwerski Bogusław
(70)
Łobocki Mieczysław
(35)
Dymara Bronisława
(28)
Skorek Ewa Małgorzata
(23)
Stasica Jadwiga
(23)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(21)
Franczyk Anna
(18)
Krajewska Katarzyna
(18)
Szuścik Urszula
(18)
Murzyn Andrzej
(16)
Winczura Barbara
(16)
Węglińska Maria
(16)
Nalaskowski Aleksander
(15)
Gajda Janusz
(13)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(13)
Bereźnicki Franciszek
(11)
Gajdzica Zenon
(11)
Kierczak Urszula
(11)
Korzeniowska Wiesława
(11)
Niewola Dorota
(11)
Szkudlarek Tomasz
(11)
Żłobicki Wiktor
(11)
Cytowska Beata
(10)
Fuks Agata
(10)
Głażewski Michał
(10)
Kowalewska Barbara
(10)
Melosik Zbyszko
(10)
Jakubowski Witold
(9)
Kaczmarek Bogusława Beata
(9)
Konieczna Ewelina J
(9)
Maciarz Aleksandra
(9)
Nęcka Edward
(9)
Plopa Mieczysław
(9)
Przybyliński Sławomir
(9)
Schoenebeck Hubertus von
(9)
Wyczesany Janina
(9)
Błeszyński Jacek Jarosław
(8)
Dzionek Elżbieta
(8)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(8)
Jąder Mariola
(8)
Klinik Anna
(8)
Leppert Roman
(8)
Sikorski Wiesław
(8)
Skałbania Barbara
(8)
Bielski Janusz
(7)
Bińczycka Jadwiga
(7)
Dudzikowa Maria
(7)
Grzybowski Przemysław Paweł
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Miksza Małgorzata
(7)
Moroz Henryk
(7)
Muchacka Bożena
(7)
Olszówka Piotr
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Puślecki Władysław
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Staniek Marzena
(7)
Szmidt Krzysztof J
(7)
Szołtysek Adolf Ernest
(7)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(7)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Kowalski Mirosław
(6)
Krzysztoszek Grażyna
(6)
Kulisiewicz Beata
(6)
Lubina Monika
(6)
Maurer Alicja
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(6)
Ogonowska Agnieszka
(6)
Pikuła Norbert
(6)
Piszczek Małgorzata
(6)
Skibska Joanna
(6)
Wiącek Renata
(6)
Zajączkowski Krzysztof
(6)
Adamek Irena
(5)
Cabała Monika
(5)
Chrzanowska Iwona
(5)
Czelakowska Danuta
(5)
Gmosińska Małgorzata
(5)
Gunia Grażyna
(5)
Krztoń Alicja
(5)
Kurzępa Jacek
(5)
Pawlak Piotr
(5)
Szymański Mirosław Józef
(5)
Witkowski Lech
(5)
Łukasik Joanna Małgorzata
(5)
Śliwerska Wiesława
(5)
Apanel Danuta
(4)
Baranowicz Krystyna
(4)
Bierońska Elżbieta
(4)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(4)
Borowska-Beszta Beata
(4)
Bzowska Lucyna
(4)
Denek Kazimierz
(4)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Giese-Szczap Klaudia
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(792)
2000 - 2009
(713)
1990 - 1999
(158)
Okres powstania dzieła
2001-
(177)
1901-2000
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1725)
Język
polski
(1684)
nieznany (po)
(36)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Dzieci
(12)
Rodzice
(11)
6-8 lat
(9)
Logopedzi
(9)
0-5 lat
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Pedagodzy
(7)
Przedszkola
(7)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
9-13 lat
(4)
Dorośli
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Studenci
(3)
Arteterapeuci
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Licea
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(20)
Temat
Dziecko
(206)
Wychowanie
(152)
Pedagogika
(144)
Nauczanie początkowe
(109)
Nauczanie
(100)
Nauczyciele
(92)
Mowa
(84)
Wychowanie przedszkolne
(83)
Dziecko niepełnosprawne
(82)
Szkolnictwo
(78)
Rodzina
(66)
Młodzież
(62)
Niepełnosprawni
(56)
Język polski
(52)
Pedagogika specjalna
(49)
Uczniowie
(49)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(48)
Kształcenie integracyjne
(48)
Logopedia
(47)
Kształcenie
(45)
Nauczanie zintegrowane
(44)
Oświata
(44)
Dziecko autystyczne
(43)
Wychowanie w rodzinie
(43)
Autyzm
(42)
Gry edukacyjne
(39)
Pedagogika resocjalizacyjna
(38)
Myślenie twórcze
(36)
Rodzice
(36)
Wartość
(35)
Kobieta
(34)
Niepełnosprawni umysłowo
(34)
Niepowodzenia szkolne
(34)
Stosunki interpersonalne
(31)
Twórczość
(31)
Więźniowie
(31)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(29)
Agresywność
(28)
Uczenie się
(28)
Przemoc w rodzinie
(27)
Czytanie
(26)
Matematyka
(26)
Psychoterapia
(26)
Socjalizacja
(26)
Muzykoterapia
(25)
Środki masowego przekazu
(25)
Dysleksja i dysgrafia
(24)
Dziecko zdolne
(24)
Gry i zabawy
(24)
Osobowość
(24)
Wychowanie estetyczne
(23)
Zachowanie
(23)
Zespół ADHD
(23)
Arteterapia
(22)
Edukacja międzykulturowa
(22)
Integracja społeczna
(22)
Muzyka
(22)
Ludzie starzy
(21)
Przestępczość
(21)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(21)
Metoda Montessori
(20)
Pedagogika penitencjarna
(20)
Pisanie
(20)
Wychowanie moralne
(20)
Edukacja zdrowotna
(19)
Internet
(19)
Metodologia
(19)
Niedostosowanie społeczne
(19)
Pedagogika kultury
(19)
Sztuka
(19)
Alkoholizm
(18)
Komunikacja niewerbalna
(18)
Patologia społeczna
(18)
Pedagogika społeczna
(18)
Terapia zajęciowa
(18)
Wychowanie fizyczne
(18)
Diagnoza pedagogiczna
(17)
Dziecko głuche
(17)
Dziecko z ADHD
(17)
Innowacje
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(17)
Kultura masowa
(17)
Szkolnictwo specjalne
(17)
Komunikacja społeczna
(16)
Pedagodzy specjalni
(16)
Szkolnictwo wyższe
(16)
Współdziałanie
(16)
Biblioterapia
(15)
Małżeństwo
(15)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(15)
Opieka społeczna
(15)
Poczucie własnej wartości
(15)
Rehabilitacja medyczna
(15)
Wychowanie do wartości
(15)
Wykluczenie społeczne
(15)
Adaptacja społeczna
(14)
Bajkoterapia
(14)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Jakość życia
(14)
Montessori, Maria (1870-1952)
(14)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Brzezina
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Kontynenty (czasop. ; Londyn)
(1)
Kultura (czasopismo emigracyjne)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Panny z Wilka
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Psychopatologia i psychoprofilaktyka
(1)
Tartuffe
(1)
Temat: czas
2001-0
(86)
2001-
(71)
1989-
(66)
1901-
(38)
1901-2000
(23)
1801-
(19)
1989-2000
(12)
1945-1989
(10)
1701-
(6)
1801-1900
(4)
1918-
(4)
1945-
(4)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1501-
(2)
1601-
(2)
1918-1939
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1901-1914
(1)
1939-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2009-2010
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(49)
Niemcy
(3)
Podkarpackie, województwo
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Czechy
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Szwecja
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Anglia
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Singapur
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Stary Kisielin (woj. lubuskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tanzania
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(35)
Monografia
(33)
Praca zbiorowa
(33)
Opracowanie
(29)
Raport z badań
(21)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Poradniki
(13)
Scenariusze zajęć
(13)
Podręczniki
(12)
Poradnik
(12)
Poezja dziecięca polska
(11)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(10)
Literatura dziecięca polska
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Bajki i baśnie
(5)
Literatura dziecięca
(5)
Podręcznik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Pamiętniki polskie
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Publicystyka polska
(4)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(4)
Antologie
(3)
Film
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Scenariusze imprez szkolnych
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Szkice literackie
(3)
Słowniki polskie
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Wiersze
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(3)
Antologia
(2)
Bibliografia
(2)
Blogi
(2)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(2)
Fotografia
(2)
Komiksy
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Opowiadanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja polska
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusz
(2)
Scenariusze imprez szkolnychh
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Szkice literackie polskie
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Adhortacje apostolskie
(1)
Aforyzmy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma młodzieżowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
Encyklopedia
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Film reklamowy
(1)
Gry hazardowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje
(1)
Komedia francuska
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura
(1)
Literatura fantastyczna polska
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(128)
Socjologia i społeczeństwo
(38)
Psychologia
(32)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(13)
Historia
(12)
Medycyna i zdrowie
(12)
Językoznawstwo
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Matematyka
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1726 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Marzymy, planujemy, z niepokojem oczekujemy pozytywnego wyniku testu ciążowego, ze wzruszeniem przeżywamy cud narodzin, chuchamy, dmuchamy, kochamy ponad wszystko. Nasze dzieci — cudowne, najwspanialsze, wyjątkowe, choć często nie jedyne, lecz kolejne w rodzinie. To bez znaczenia. Każde z nich jest najważniejsze. Pierwsze spojrzenie, pierwsze karmienie, pierwszy uśmiech, pierwszy ząbek, pierwsze kroki, pierwszy upadek, pierwsza infekcja, pierwsza przespana noc. Ile tych pierwszych razy przeżywamy? Bez liku. Z każdym kolejnym dzieckiem od nowa pierwszy raz. I w końcu przychodzi czas, gdy w piaskownicy słyszymy, że Jaś i Helenka idą od września do przedszkola, a ich mama wraca do pracy. A może już od dawna myślimy o tym, by posłać nasze dziecko do przedszkola? Jeśli nasz maluch nie chodził do żłobka, znów czeka nas pierwszy raz, pierwsze poważne rozstanie. Jak to? Mamy oddać nasz największy skarb nieznanym osobom, w obce miejsce, instytucji? Bez wątpienia jest to bardzo trudne doświadczenie, zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica. Książka ta skierowana jest do wszystkich rodziców, którzy planują posłać swoje dziecko do przedszkola i chcą to zrobić w sposób świadomy i odpowiedzialny. Nieważne, czy jest to pierwsze, czy kolejne dziecko w rodzinie, czy ma dwa i pół roku, trzy lata lub pięć lat. Każde jest inne i każde z nich przeżyje ten moment inaczej. Jednak bez wątpienia to od nas, dorosłych, zależy, czy i jak dziecko odnajdzie się w nowej sytuacji. A od tego, w jaki sposób będzie przebiegał proces adaptacji, w dużej mierze zależy jego powodzenie w przedszkolu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czternastu Autorów, czternaście bardzo różnych ujęć zagadnień związanych z resocjalizacją składa się na niniejszy tom i staje się początkiem dalszych poszukiwań. Niniejsza publikacja zrodziła się z wielu przemyśleń. Na jej kartach zabrali głos nie tylko wytrawni pedagodzy, ale i ci, którzy stawiają swoje nieśmiałe kroki w pracy z drugim człowiekiem. Poszukują odpowiedzi na wiele pytań i targani są wieloma wątpliwościami, a także dzielą się nimi z Czytelnikiem oraz szukają nowych przestrzeni do pracy z innymi. Autorzy nie uzurpują sobie prawa do kategorycznych sądów, posiadania i rozpowszechniania gotowych recept. Bardziej pytają, analizują, dokonują przeglądu historycznego zjawisk, zajmują się nie tylko działaniami resocjalizacyjnymi skierowanymi do jednostki resocjalizowanej, ale także osobami resocjalizującymi. Książkę otwiera tekst Żanety Tempczyk-Nagórki, która pochyla się nad problemem ewangelicznych podstaw wychowania. Autorka analizuje ten problem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. W pierwszej części książki znajdują się ponadto teksty: Katarzyny Czubak, Barbary Gawdy, Mariusza Kuskowskiego, Elżbiety Wulbach. Wszystkie zamykają się w kręgu duchowego i psychospołecznego wymiaru człowieka poddanego resocjalizacji. Część druga publikacji przenosi nas do historycznego wymiaru omawianego zjawiska. Tacy Autorzy jak: Jacek Kulbaka, Irena Lewicka, Barbara Grzyb, Gabriela Kowalska, Ryszarda Ewa Bernacka dzięki swoim tekstom uświadamiają Czytelnikowi wielowiekowość opisywanych zjawisk i działań oraz ich wymiar psychologiczny. Kolejne dwie części publikacji skupiają się na prezentacji zagadnień związanych z resocjalizacją jako procesem skupionym wokół profilaktyki i zagrożeniom towarzyszącym środowisku bliższemu i dalszemu osób resocjalizowanych. W tekście Ryszarda Gołębiowskiego odnajdziemy temat migracji i jej wpływu na życie rodziny. Urszula Dzido zajęła się ważnym tematem niedostosowania społecznego osób z niepełnosprawnością, natomiast Małgorzata Starzomska kryzysem egzystencjalnym pacjentów z jadłowstrętem psychicznym. Dwa ostatnie artykuły zamieszczone w czwartej części koncentrują się na problemach osadzonych w cyberświecie i komunikacji międzyludzkiej. Katarzyna Bocheńska-Włostowska poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak wesprzeć pracę pedagogów ulicy prawidłami komunikacji i narzędziami edukacji medialnej. Ewa Kopeć zastanawia się nad aktualnym tematem profilaktyki i cyberprzemocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki książki reprezentują dwa duże stowarzyszenia, których jednym z głównych celów statutowych jest podnoszenie warsztatu pracy nauczyciela. Lucyna Bzowska i Renata Kownacka to animatorki pedagogiki zabawy, autorki wielu książek i programów autorskich, przedstawicielki Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Maria Lorek i Anna Sowińska to autorki wielu książek, podręczników oraz programów do nauczania dla dzieci na poziomie kształcenia zintegrowanego, przedstawicielki zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się wrazz rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się "widzialna", jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury, który czeka na kolejne odczytanie. Proponowanew tej książce odczytanie ma źródła teoretyczne i zmierza do empirycznego opisu i wyjaśnienia relacji pomiędzy stadium rozwoju roli płciowej nauczycieli a ich funkcjonowaniem zawodowym. Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z bad
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana książka plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie tylko jest poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odwołaniami do piśmiennictwa logopedycznego. Publikacja ta to pomoc logopedyczna w pracy z dziećmi i dorosłymi, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat wywoływania głosek i korekcji zaburzeń artykulacyjnych wraz ze wskazówkami do pracy logopedycznej...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza książka, wpisując się w nowe myślenie o wspieraniu rodziny i pomaganiu jej, odsłania obszary rozumienia podmiotowości istotne dla kształtowania się asystentury rodziny w pracy socjalno-wychowawczej, która z perspektywy pedagogiki społecznej jest ujmowana jako aktywność pomocowa oraz wspierająca rozwój jednostki, grupy, społeczności i której towarzyszy ulepszanie i przekształcanie środowiska. Nieinstrumentalne traktowanie rodzin oraz postrzeganie ich jako podmiotów działania społeczno-wychowawczego to cechy charakteryzujące to podejście. Takie rozumienie procesu pomagania i wspierania bliskie jest też asystenturze rodziny w jej pierwotnych założeniach...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni – Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) – wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane. W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi. Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać. W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań. Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału. W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Fragmenty recenzji prof. dr hab. Krystyny Ferenz Książka Konteksty i meandry reform oświatowych czyli o manipulowaniu edukacją jest dowodem odwagi Autorki w podjęciu spraw i zagadnień nie tylko aktualnych społecznie, ale budzących w społeczeństwie wiele emocji i dyskusji, nie zawsze o charakterze merytorycznym. Obecnie ścierają się dwie reformy systemu oświatowego. Jedna, która zasadniczo doszła do etapu, gdy można zasadnie podjąć jej ocenę i druga, która już jest przez grupę decydentów oceniana jako właściwa dla tych czasów rozwoju kraju.(…) W tym miejscu odniosę się nie tylko do odwagi badawczej Pani Doroty Rondalskiej ale i z uznaniem do Jej kompetencji jako pedagoga społecznego i wnikliwego badacza zmian społecznych. Te bowiem Autorka uczyniła właściwym tłem do pokazywania źródeł kolejnych polskich reform oświatowych oraz możliwości ich wdrażania z zamierzonym efektem. Analiza ma charakter układu chronologicznego, co logicznie prowadzi czytelnika po następujących po sobie zmianach. Kolejne reformy pojawiały się w różnych okresach rozwoju politycznego, społecznego, a wyraźnie odczuwanego – gospodarczego. Ich geneza warunkowana była z jednej strony ideologiami edukacyjnymi, z drugiej tendencjami światowymi do spełniania w tym zakresie wymogów egalitaryzmu edukacyjnego. (…) Główną myślą do odczytania w pracy Pani Doroty Rondalskiej jest to, że kolejne reformy brały pod uwagę potrzebę rozwoju społeczeństwa i osobistego rozwoju człowieka, ale nie bardzo osadzały je w realiach”. Celem podjętych w niniejszym opracowaniu rozważań jest wskazanie potencjalnych, już dziś widocznych zagrożeń dla powodzenia reformy z roku 2016. Inaczej mówiąc – próba prognozy przebiegu jej wdrażania do praktyki, a także ewentualnych efektów. Autorka ma nadzieję, że tego rodzaju analiza okaże się przydatna dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie w polską współczesną przestrzeń edukacyjną rozwiązań oraz innowacji oświatowych wprowadzonych w roku 2016. Jeśli tak się stanie, cel pracy zostanie osiągnięty. Jeśli nie, pozostanie kolejnym głosem, który zbagatelizowano. Został on jednak wypowiedziany odpowiednio wcześnie, a więc na wstępnym etapie realizacji obecnej reformy, kiedy wiele jeszcze można poprawić. To również cel, który sobie postawiła.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest szósta pozycją z unikalnej serii Nauczyciele-Nauczycielom. Jej celem jest kształtowanie wrażliwości na dźwięki wszelkiego rodzaju, na muzykę codziennego życia w świecie ludzi, przyrody i sztuki. Część pierwsza „Świat pełen muzyki” służy głównie kształtowaniu wrażliwości na bogactwo, różnorodność i piękno świata, w którym cisza stanowi swoiste dopełnienie, konieczna pauzę, „tło” dla muzyki i słowa. Część druga „Bliżej instrumentów i pieśni” przybliża bogactwo dziecięcego instrumentarium, dzieje, budowę i funkcje instrumentów muzycznych, metody i cele gry na fortepianie oraz wartości pieśni ludowych w procesie wychowania dziecka, w rozwijaniu jego indywidualności i cech prospołecznych. Część trzecia dotyczy muzyki w szkole i wyczerpująco ujmuje różne cechy oraz wartości muzycznej edukacji integralnej dziecka. Akcentuje jej związki z tradycją i współczesnością. Przedstawia związki pomiędzy muzyką a plastyką oraz terapeutyczne i relaksacyjne właściwości zajęć prowadzonych z wykorzystaniem odpowiedniej muzyki. Część czwarta „Kreacyjne, społeczne i kulturotwórcze aspekty muzyki i muzykowania” wprowadza odbiorcę w szerokie tło działań muzycznych ukazując ich związki z innymi działaniami twórczymi, z zabawą i dziedzictwem kulturowym środowiska. Jak każdy z tomów zawiera antologię tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów. Świadomość konsekwencji, jakie dla wypełniania swojej roli społecznej stanowi fakt bycia kobietą lub mężczyzną, może przyczynić się do optymalizacji procesu nabywania przez studentów kompetencji zawodowych, a także do pogłębienia refleksji u pracujących pedagogów. W książce opisano m.in. zagadnienia dotyczące feminizacji zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencji socjalizacyjnych, komunikacji niewerbalnej pedagogów z uczniami, zachowań prozdrowotnych studentów kierunków nauczycielskich, potrzeby identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela-mężczyzny, płci w odniesieniu do twórczości studentów edukacji artystycznej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedstawiony w oddawanej w ręce czytelnika książce zbiór analiz porównawczych współczesnych tendencji, problemów, wyzwań w opiece i wychowaniu z pewnością, co trzeba podkreślić, nie wyczerpuje podjętych zagadnień. Ich rozwinięcie stanowić może kolejne naukowe wyzwanie. Niemniej autorka ma nadzieję, że w opracowanym kształcie niniejsza publikacja stanie się inspiracją do dalszych własnych poszukiwań i rozważań na płaszczyźnie poznawczej, a może także metodycznej lub praktycznej... [...] Inspiracją do napisania tej książki były wieloletnie badania i doświadczenia w obrębie teoretycznych i metodycznych podstaw działalności opiekuńczo-wychowawczej oraz doświadczenia praktyczne o różnym charakterze. Należą do nich przede wszystkim: kształcenie i dokształcanie pedagogów oraz pracowników socjalnych, skonstruowanie i realizowanie autorskiego programu kształcenia studiów magisterskich II stopnia oraz jego ciągła realizacja od 2003 roku do dnia dzisiejszego.... [...] Książka składa się z 19 rozdziałów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W dzisiejszych konsumpcyjnych czasach, gdzie współzawodnictwo, izolacja i samotność zwiększają swój zasięg, rośnie także populacja dzieci nieśmiałych, które nie radzą sobie w kontaktach społecznych. W zapobieganiu utrwalania nieśmiałości ważną rolę odgrywają oddziaływania wychowawcze nastawione na odpowiednie kształtowanie się osobowości dziecka. Jednak, gdy zaburzenia przybierają na sile, konieczne jest zastosowanie odpowiednich działań terapeutycznych. Inspiracją do podjęcia tematu były wieloletnie doświadczenia autorki w stosowaniu wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci. Celem praktycznym jest zaproponowanie nowej metody przydatnej w pracy terapeutyczno-wychowawczej z dziećmi nieśmiałymi. Książka zawiera część praktyczną, w której znajdują się m.in. przykładowe scenariusze zajęć z wykorzystaniem wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii, arkusze obserwacyjne oraz arkusze oceny dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych. Tak jak szerokie kompetencje powinni posiadać pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych. Praca zawiera 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy też w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Artykuł B. Ogonowski dotyczy funkcjonowania pedagogów i psychologów w rzeczywistości szkolnej. Autorka wskazuje, jakie problemy i ograniczenia mają oni w związku z wykonywaniem wielu czynności pozapedagogicznych, do jakich interwencyjnie są wykorzystywani. Ponadto zwraca ona uwagę na to, że takie podejście, związane z wielozadaniowością pedagogów i psychologów, uniemożliwia im udzielanie pomocy tym uczniom i rodzicom, którzy rzeczywiście jej potrzebują. Powoduje to z kolei szukanie przez nich pomocy na forach internetowych czy u anonimowych osób, które są specjalistami od wszystkiego. Kolejny artykuł, U. Strzelczyk-Raduli, porusza problematykę pracy pedagogów w obliczu sytuacji kryzysowej. Autorka podkreśla również to, że pomieszanie zadań, do jakich delegowani są pedagodzy, komplikuje skuteczność niesienia pomocy dzieciom i ich rodzinom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych. Szeroko opisuje ona formy wspierania pedagogów i uczniów oferowane przez pracowników ośrodków interwencji kryzysowej. Przedstawia szczegółowo problemy, z jakimi zgłaszają się rodzice i dzieci do pedagogów oraz psychologów pracujących w takich ośrodkach, a także ukazuje trudną sytuację niektórych uczniów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej