Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Autor
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Montessori Maria
(1)
Rappoport Jon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kiedy skończysz czytać PRZEDSIĘBIORSTWO AIDS, zrozumiesz, dlaczego wirus łączony z AIDS jest stosunkowo nieszkodliwym intruzem, którego wykorzystano w sytuacji sztucznie stworzonej przez człowieka. Poznasz prawdziwą naturę zagrożeń dla układu odpornościowego, które dotykają nas wszystkich. Zrozumiesz, dlaczego epidemia AIDS i inne epidemie, które z pewnością nastąpią, nie ustąpią, dopóki człowiek nie zmieni swojego nastawienia. Poznasz prawdę, zmienisz zdanie i uwolnisz się. W książce PRZEDSIĘBIORSTWO AIDS ujawniona zostaje ludzka chciwość pieniędzy i władzy oraz przedstawione jest to, jak sieć „starego lobby” ingeruje w działanie federalnie regulowanych amerykańskich instytucji badawczych, których liderów za ten stan rzeczy okrywa hańba. W dzisiejszym świecie jest tylko około dwustu naukowców, którzy rozumieją swoisty język i symbole hermetycznej i tajemniczej dziedziny nauki – wirusologii. Ze sterylnych i odizolowanych sanktuariów ci „kapłani wirusologii” nakreślili własne interpretacje „Wyższej Wiedzy” w odniesieniu do świata Natury. Ci nieliczni szafarze wiedzy poinformowali miliony lekarzy na świecie o tym, jaki jest ich zdaniem prawdziwy stan rzeczy w kwestii choroby zwanej AIDS. Oślepili nas swoimi egzotycznymi symbolami i relikwiarzem swych „laboratoriów”! Oślepili nas pod kątem dostrzegania oczywistych uwarunkowań środowiska, w którym codziennie jesteśmy zanurzeni. Jednak to właśnie załamanie się dynamicznej równowagi w stale otaczających nas środowiskach powoduje osłabienie naszego układu immunologicznego. Osiągnięto dla AIDS masę krytyczną. Rappoport dokumentuje te wydarzenia. SPIS TREŚCI: AIDS INC. – PRZEDSIĘBIORSTWO AIDS: NOTATKA AUTORA WSTĘP PRZEDSIĘBIORSTWO AIDS. WPROWADZENIE OD AUTORA CZĘŚĆ PIERWSZA. NIEUDOWODNIONA EPIDEMIA AIDS ROZDZIAŁ PIERWSZY. AIDS W TELEWIZJI ROZDZIAŁ DRUGI. NIEZNANY POWÓD ŚMIERTELNOŚCI ROZDZIAŁ TRZECI. CZY DOŚWIADCZENIE WIĘZIENNE MOŻE SPOWODOWAĆ AIDS? ROZDZIAŁ CZWARTY. CHEMICZNA ODMIANA AIDS ROZDZIAŁ PIĄTY. KTO WYLANSOWAŁ POPPERSA? ROZDZIAŁ SZÓSTY. NARKOTYKI I AIDS: WYWIAD Z OSOBĄ ZARZĄDZAJĄCĄ KLINIKĄ TERAPII AIDS ROZDZIAŁ SIÓDMY. LATA ANTYBIOTYKOTERAPII: WIĘCEJ NA TEMAT CHEMICZNYCH ŹRÓDEŁ AIDS ROZDZIAŁ ÓSMY. PESTYCYDY I DUMPING NARKOTYKOWY W TRZECIM ŚWIECIE: CZY TO AIDS? ROZDZIAŁ DZIEWIĄTY. WPROWADZENIE AZT ROZDZIAŁ DZIESIĄTY. NIEDOŻYWIENIE PRZY AIDS ROZDZIAŁ JEDENASTY. FAŁSZYWE STUDIUM PRZYPADKU: AIDS W UGANDZIE ROZDZIAŁ DWUNASTY. CZY TO WIRUS HIV POWODUJE CHOROBĘ? ROZDZIAŁ TRZYNASTY. PNEUMOCYSTOZA, GŁÓWNY OBJAW AIDS ROZDZIAŁ CZTERNASTY. MIĘSAK KAPOSIEGO. ROZDZIAŁ PIĘTNASTY. WYWIAD Z BIOLOGIEM MOLEKULARNYM: CZY TO HIV POWODUJE AIDS? ROZDZIAŁ SZESNASTY. WYWIAD Z PETEREM DUESBERGIEM: CZY HIV POWODUJE AIDS? ROZDZIAŁ SIEDEMNASTY. DEMENCJA AIDS I PSYCHIATRZY ROZDZIAŁ OSIEMNASTY. WYWIAD Z DOKTOREM JOSEPHEM SONNABENDEM
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej