Klus-Stańska Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(38)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Klus-Stańska Dorota
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(37)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Studenci
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(16)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko
(3)
Matematyka
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Prawa dziecka
(2)
Przedszkole - programy nauczania
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Altruizm
(1)
Artmann, Nicolai
(1)
Bhp
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci - zaburzenia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etnografia
(1)
Geografia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Happening
(1)
Higiena
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Nauczanie - integracja
(1)
Nauczanie początkowe - integracja
(1)
Nauczyciel - kompetencje
(1)
Ocena szkolna
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oświata
(1)
Partnerstwo lokalne
(1)
Pisanie
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Programy
(1)
Przemoc
(1)
Rodzice
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Strony WWW
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe-nauczanie-metody
(1)
Szkoła
(1)
Szkoła - demokratyzacja
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teatr amatorski
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr szkolny
(1)
Teoria nauczania
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubóstwo
(1)
Wiedza
(1)
Wielka Brytania-szkolnictwo
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Tytuł czasopisma
Edukacja i Dialog
(4)
Forum Oświatowe
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Życie Szkoły
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Doświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki. Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub – przeciwnie – blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...] Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64645 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Książka
W koszyku
Dydaktyka - jak każda dyscyplina naukowa - wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom - przyszłym nauczycielom i pedagogom - zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41660 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta obszerna książka, jest zbiorowym dziełem 43 pedagogów, działających w Zespole Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, kierowanym od kilku lat przez profesor Dorotę Klus-Stańską. Publikacja dotyczy edukacji wczesnoszkolnej, a więc opisana jest jej historia, aktualny stan, a przede wszystkim perspektywy i kierunki rozwoju. We wstępie do tego dzieła profesor Klus-Stańska odważnie piszee: "Tego rodzaju szeroka tematycznie publikacja poświęcona całościowemu ujęciu pedagogiki wczesnej edukacji jest pierwszym takim przedsięwzięciem wydawniczym w Polsce".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105744 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47974 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44976 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101100 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46156 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30867, 30978 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43318 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62436 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104177 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91786, 91785 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94288, 94287, 114184 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44381, 45698, 43303 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49493 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52873 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna)
Przeprowadzone na całym świecie badania pokazują, w jak dużym stopniu szkolne sukcesy dziecka zależą od profesjonalizmu i kompetencji nauczyciela edukacji początkowej. Dlatego w publikacjach z tej serii proponujemy nowatorskie metody edukacyjne, rzetelną wiedzę o rozwoju dziecka, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów w codziennej pracy z dzieckiem. Praca ma charakter krytyczny i jest szczegółową analizą podstawowych obszarów kształcenia na poziomie początkowym. Stanowi bezpośrednie odniesienie do praktyki szkolnej, zawierające liczne zaczerpnięte z niej przykłady. Sprzyja to poszerzeniu zrozumienia wykładanych w książce kwestii. Równoległe nawiązania do teorii psychologicznych, nieustannie odnoszone do przebiegu lekcji, zapewniają dobre osadzenie myślenia nauczycieli w argumentacji znacznie głębszej niż proste sugestie metodyczne. Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej. W miejsce nawoływań, haseł i deklaracji proponuje rzetelny namysł nad edukacyjną rzeczywistością klasy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43202 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 83740 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40368 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32322 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92345 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37390 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej