Ogrodzka-Mazur Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(27)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(4)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(15)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Dziecko
(11)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Matematyka
(4)
Muzyka
(4)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Kreatywność
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Przyroda
(2)
Regionalizm - nauczanie
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie
(2)
Śmierć
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci - twórczość
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Emisja głosu
(1)
Gordon, Edwin
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Języki
(1)
Katecheza
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metafora
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłość
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe - inscenizacje
(1)
Niemowlę
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Przedszkola
(1)
Psychodrama
(1)
Psychoedukacja
(1)
Reklama
(1)
Relacje interpersonalne
(1)
Religia
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjalizacja
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Taniec
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawa
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Ruch Pedagogiczny
(2)
Życie Szkoły
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek – dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej – obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej – rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka – doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów – nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny – jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52208 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w ręce Państwa kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Dzielimy się pedagogiczną refleksją nad koniecznością zmiany myślenia o warunkach edukacji. Zmiany, która pozwoli na poszanowanie rytmu rozwojowego dziecka w procesie kształcenia i wychowania. Dzięki tej zmianie edukacja dziecka nabierze autentycznego wymiaru humanistycznego. Jest to wymiar, który wspiera dziecko, ale zgodnie z jego możliwościami i rytmem rozwojowym. Strefa najbliższego rozwoju dziecka powinna być bardziej uwzględniona w ogólnych założeniach dydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz realizowana w praktyce pedagogicznej. Stąd opracowania przedstawiamy w dwóch częściach tomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Tom 16 - kontekst zmian i propozycji obejmuje obszary kształcenia i wychowania dziecka z uwzględnieniem różnych doświadczeń pedagogicznych, teorii i treści, które integrują się z głównymi założeniami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wyznaczają pola działań praktycznych i badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35774 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wychowanie dziecka do wielokulturowości - edukacyjne konteksty kultury regionalnej i globalnej / Ewa Ogrodzka-Mazur. // W: Edukacyjne konteksty procesów globalizacji / Pod red. Wojciecha Kojsa. - Cieszyn: Uniw. Śląski Filia w Cieszynie, 2001. - 103 - 117.
E-book
W koszyku
Autorzy poszczególnych tekstów nawiązują do najważniejszych wartości: poczucia przynależności do określonej grupy, wpajania szacunku, przywiązania do tradycji własnego regionu, jego osiągnięć, kultury przodków, lokalnej gwary i ludzi, którzy go zamieszkują. Zwracają uwagę – w aktualnych kontekstach społecznych i kulturowych – na etos narodowy, etos pracy, cenione przez młodzież wartości w życiu codziennym i znaczenie kultury regionalnej w transmisji międzypokoleniowej. Podjęte rozważania stwarzają zarazem Czytelnikowi z jednej strony – możliwość poznania dziedzictwa kulturowego, tradycji regionalnej oraz wartości tkwiących w tym regionie, a z drugiej – szanse na otwarcie się na inne społeczności, na inne środowiska kulturowe i/lub inne regiony. Wszyscy Autorzy są zgodni co do tego, że życie oraz twórczość naukowa i literacka Profesora Jana Szczepańskiego potwierdzają słuszność tezy o „życiodajnym efekcie pogranicza”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej