Sadowska Katarzyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(26)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(14)
Artykuły
(10)
Proza
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Druki ulotne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Sadowska Katarzyna
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(241)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Dzieci
(8)
9-13 lat
(7)
6-8 lat
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
9-13 lat
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(6)
Prawa dziecka
(4)
Dzieci
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Uczucia
(3)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Edukacja globalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie
(2)
Prawa człowieka
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(2)
Żłobki
(2)
Arteterapia
(1)
Doktor Dolittle (postać fikcyjna)
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Język polski
(1)
Konwencja o Prawach Dziecka (1989)
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Makuszyński, Kornel (1884-1953)
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Pokój
(1)
Przedszkole - umuzykalnianie
(1)
Przyjaźń
(1)
Rehabilitacja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Start szkolny
(1)
System wartości
(1)
Sytuacja zagrożenia
(1)
Terapia
(1)
Weterynarze
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie muzyczne - nauczyciel
(1)
Zabawa
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: dzieło
Koziołek Matołek
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001 -
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Opowiadania i nowele
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Życie Szkoły
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 322)
Książka Wczesnodziecięca edukacja – pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej) jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski - dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 279)
Wczesnodziecięca edukacja w żłobku postrzegana jest przez autorkę jako edukacja koncentrująca się na tworzeniu warunków do optymalnego rozwoju dziecka w wieku niemowlęcym oraz poniemowlęcym, edukacja polegająca na stosowaniu niedyrektywnych form pracy, wyzwalająca i podtrzymująca zasoby rozwojowe. Autorka przyjmuje, że kluczem w procesie wczesnej edukacji jest jakość animowanej dla dziecka przestrzeni społecznej oraz fizycznej, mniej istotne jest natomiast miejsce oddziaływań dorosłego określone przez dylemat: dom czy placówka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117076, 115441 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej