Łobejko Stanisław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Łobejko Stanisław
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Innowacje
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Konkurencja
(1)
Produkcja
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Postęp naukowo-techniczny, w szczególności technologie informacyjno-komunikacyjne przełomu XXI wieku, oraz przemiany społeczno-gospodarcze zmieniają w sposób istotny metody, sposoby oraz formy prowadzenia działalności gospodarczej, umożliwiając powstawanie przedsiębiorstw sieciowych, stanowiących nową formę organizacyjną przedsiębiorstw działających według nowych zasad i wymagających odmiennego podejścia do zarządzania opartego na orkiestracji, tworząc równocześnie podwaliny dla rozwoju globalnej gospodarki sieciowej. 1. W przedsiębiorstwie sieciowym metodą zarządzania jest orkiestracja procesów. Tradycyjne zarządzanie jest realizowane na poziomie niezależnych podmiotów tworzących przedsiębiorstwo sieciowe, a na poziomie przedsiębiorstwa sieciowego rolę tę pełni orkiestracja procesów. 2. Współczesne przedsiębiorstwa stoją w obliczu konieczności zmiany dotychczasowego firmocentrycznego podejścia na nowe podejście sieciocentryczne. Rozwój sieci oraz sieciowych form współpracy przedsiębiorstw powoduje, że w coraz większym stopniu ich działalność gospodarcza jest prowadzona w sieci. To sprawia, że muszą one zmienić wewnętrzny klimat z ukierunkowanego na indywidualizm działania na współpracę z otoczeniem. Myślenie w kategoriach osiągania jak największych korzyści dla firmy musi zostać zastąpione myśleniem o korzyściach dla sieci, a perspektywa widzenia z ograniczonej do przedsiębiorstwa na rozszerzoną, obejmującą sieć. 3. W procesie tworzenia wartości dokonuje się przejście od łańcucha wartości do sieci wartości. Wartość powstaje jako efekt wykorzystania zasobów znajdujących się w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz współpracy wielu niezależnych podmiotów połączonych ze sobą relacjami sieciowymi. Wartość wielu współczesnych produktów jest sumą cząstkowych wartości dodawanych w sieciowym procesie produkcji przez współpracujących ze sobą partnerów sieciowych i w ten sposób nabiera nowego kolektywnego charakteru. 4. Następuje zmiana lokalizacji wiedzy oraz wyróżniających umiejętności i kluczowych kompetencji z przedsiębiorstwa do sieci. Szybkie tempo rozwoju nauki i techniki oraz technologii produkcyjnych, wysoka specjalizacja, powstawanie nowoczesnych dziedzin łączących w sobie osiągnięcia wielu różnych dyscyplin nauki sprawiają, że przedsiębiorstwa nie są w stanie samodzielnie rozwijać potrzebnej im wiedzy, wyróżniających umiejętności oraz kluczowych kompetencji. Dlatego też, korzystając z możliwości, jakie oferuje nowoczesna technologia informacyjno-komunikacyjna, poszukują potrzebnych im zasobów w sieci. 5. Innowacje otwarte stają się nowym, sieciowym źródłem przewagi konkurencyjnej. Od dawna były one wskazywane jako jeden z najważniejszych czynników przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku globalnym. Informatyzacja oraz usieciowienie społeczeństwa i gospodarki stworzyły możliwość włączenia do procesu kreowania innowacji intelektualnych zasobów znajdujących się na zewnątrz przedsiębiorstwa. Proces kreacji i rozwoju innowacji z zamkniętego we wnętrzu przedsiębiorstwa otwiera się na zewnętrznych partnerów (firmy, organizacje, klienci), traktując ich jako kokreatorów innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowa hipoteza badawcza tej pracy jest następująca: systemy informacyjne odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, a ich zastosowanie pozwala na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw chcących się dostosować do globalnych tendencji rozwoju cywilizacji i uznających wiedzę za strategiczny zasób przedsiębiorstwa. Analiza literatury oraz obserwacja rzeczywistości gospodarczej wskazują na szybki rozwój systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie wiedzą i innowacją oraz na ciągły wzrost ich znaczenia dla zarządzania przedsiębiorstwem i wspierania człowieka we wszystkich sferach działalności przedsiębiorstwa. Zarządzanie wiedzą pozwala przedsiębiorstwu osiągać korzyści uzyskiwane z połączenia posiadanych zasobów informacyjnych z umiejętnościami i wiedzą jego pracowników. Jednocześnie to właśnie dzięki systemom informacyjnym mógł się dokonać tak szybki rozwój teorii oraz zastosowań praktycznych zarządzania wiedzą i innowacją. Ich efektem jest także zjawisko, które można określić mianem konwergencji zarządzania wiedzą i zarządzania innowacją. Bez posiadania wiedzy trudno być innowacyjnym, zwłaszcza w sferze produktów wysoko zaawansowanych technologicznie. Koniecznością staje się więc łączenie zarządzania wiedzą i innowacją oraz traktowanie ich jako jednego, wspólnego procesu zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie przedsiębiorstwa po wejściu do UE stanęły przed nowymi wyzwaniami wynikającymi z przystąpienia do wspólnego, europejskiego rynku. Skuteczne konkurowanie na współczesnym, zglobalizowanym rynku wymaga od przedsiębiorców stałego podnoszenia innowacyjności produktów i technologii połączonej z wnikliwą oceną potrzeb odbiorców. Zespół pracowników naukowych Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej zrealizował w latach 2004-2006 w ramach badań statutowych temat badawczy: "Kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce". Przedmiotem obserwacji były wybrane małe i średnie przedsiębiorstwa, ich strategie i zachowania w drodze na rynek europejski i światowy. W badaniach zidentyfikowano najważniejsze czynniki decydujące o sukcesie firmy na rynku krajowym i zagranicznym. Są nimi: kreatywność przedsiębiorcy, permanentne wprowadzanie innowacji oraz wybór strategii pozwalającej na dostosowywanie się firmy do zmiennych warunków na rynku europejskim i globalnym. Najważniejsze wyniki uzyskane w badaniach przedstawiono w publikacji. Zawiera ona opracowania teoretyczne, rezultaty badań ankietowych oraz studia dziewięciu najciekawszych przypadków firm sukcesu. Książka jest adresowana zarówno do studentów studiujących nauki o zarządzaniu, jak i menedżerów zarządzających małymi i średnimi firmami, którzy znajdą w niej nie tylko wiedzę, ale także dobre wzorce do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107515, 107516 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej