Dębowska Natalia
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Dębowska Natalia
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Świat, w którym żyjemy, oplata sieć wzajemnych zależności. Z pozoru mogą się one wydawać bardzo zawiłe, ale ich zrozumienie ma dla każdego z nas ogromne znaczenie. Bez świadomości tego, jaka jest otaczająca nas rzeczywistość i jakie mechanizmy nią rządzą, nie będziemy bowiem zdolni do budowania szczęśliwej przyszłości. Uczestniczenie w globalnym, wielokulturowym świecie, wymaga od nas silnego i dojrzałego poczucia tożsamości oraz wiedzy o innych, często odległych geograficznie kulturach, obyczajach i procesach społecznych. Wiedzę tę czerpiemy z edukacji międzykulturowej. Edukacja w zakresie międzykulturowości dąży do wzajemnego wzbogacenia się różnych kultur, odrzucając sterowanie i kontrolę istnienia obok siebie. Jej podstawowym celem jest wnikanie w odrębne kultury oraz wzajemne się porównywanie, co wpływa na wzmocnienie własnej tożsamości, pozwalając w ten sposób na kształtowanie umiejętności odpowiedzialnego tworzenia i modelowania własnej kultury wraz z kształtowaniem się postawy tolerancji i uznania dla odmiennych kultur.1 Zadaniem edukacji międzykulturowej jest kreowanie potrzeby wychodzenia na pogranicza kulturowe oraz wzbudzanie potrzeb poznawczych i emocjonalnych, takich jak: wymiana wartości czy tolerancja. Ma ona sprzyjać otwartości wobec świata i porozumiewania się w skali międzynarodowej ludzi różnych ras, religii, narodowości, tradycji.2 Warto jednak podkreślić, że tylko człowiek kochający swój regionalny krajobraz i kulturę, może w pełni odczuć zarówno piękno swojej wielkiej ojczyzny, jak i kulturę ogólnoludzką. Osoby, które są silnie zakorzenione w kulturze lokalnej, regionalnej, narodowej i europejskiej, w każdym regionie świata będą czuły się jak w swoim rodzinnym domu.3 Wizerunek swojej małej ojczyzny budujemy już od najmłodszych lat, kiedy poznajemy tradycje regionalne, odkrywając bogactwo oraz wielowymiarowość regionalnego dziedzictwa kulturowego. Dbanie o nasze korzenie, o naszą małą ojczyznę, poprzez odpowiednie wychowanie w rodzinie, przedszkolu, szkole i społeczeństwie, jest dziś szczególnie ważne z uwagi na świat, w którym zacierają się granice pomiędzy kulturami, tworząc jedną, wielką, globalną przestrzeń kulturową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej