Jakubowicz-Bryx Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Jakubowicz-Bryx Anna
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Język polski
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Tytuł czasopisma
Życie Szkoły
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91660, 91661 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza umiejętności czytania i stanu czytelnictwa wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym należy do ważnych aspektów kształcenia polonistycznego w szkole podstawowej. Jasne i precyzyjne określenie poziomu rozwoju edukacji czytelniczej uczniów oraz wskazanie prawidłowości i kierunków przemian, jakim ona podlega, bądź powinna podlegać, stwarza możliwości podjęcia stosownych poczynań, by oddziaływanie procesu edukacji na te umiejętności stało się w większym niż dotychczas stopniu skuteczne i uwzględniało naturalne prawidłowości rozwoju dzieci. Oddaję do rąk Czytelników publikację, która jest przeglądem współczesnego podejścia do niezwykle ważnych obszarów zagadnień, jakimi są czytanie i czytelnictwo, leżących u podstaw prawidłowego funkcjonowania dziecka w otaczającej go rzeczywistości. Książka ma charakter wieloautorskiej monografii naukowej. Sądzę jednak, iż może zainteresować wszystkich, którzy widzą potrzebę doskonalenia kompetencji czytelniczych na etapie wczesnej edukacji, a więc zarówno pedagogów, jak i studentów i czynnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Może być również adresowana do rodziców, których wpływ na rozwój umiejętności czytania i zainteresowań czytelniczych dziecka w pierwszym okresie rozwoju jest szczególnie ważny. Przypuszczam zatem, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców i stanie się dla nich elementem inicjującym lub wspomagającym starania o nabywanie przez dziecko wysokich kompetencji w czytaniu, które stanowią przecież dla nich bazę dla poruszania się w otaczającym je świecie informacji. Przedstawione w tomie artykuły powstały przecież z myślą o doskonaleniu warsztatu pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Powinny stać się inspiracją do twórczej refleksji nad procesem nauki czytania i czytelnictwa dzieci. Opracowania teoretyczne oraz analiza wyników badań naukowych zaprezentowanych w niniejszej publikacji warto potraktować, jako punkt wyjścia do własnych poszukiwań. Mam nadzieję, że publikacja ta zostanie również przyjęta jako głos w dyskusjach nad toczącą się we współczesnej edukacji początkowej edukacją czytelniczą dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105820, 104537 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38498 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94983 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94984 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza część książki została poświęcona omówieniu szerokiego spektrum zagadnień związanych z językiem, ponieważ kompetencje leksykalne traktuję jako element składowy ogólnej sprawności językowej ucznia. W rozdziale drugim zaprezentowano procedurę badań własnych. Określam założenia badań, formułuję problemy i hipotezy badawcze wraz z ich teoretycznymi podstawami, a także określam metodykę przeprowadzanych badań. Wskazuję na kompetencje leksykalne uczniów edukacji wczesnoszkolnej jako na przedmiot poczynań badawczych, zaś założony cel to określenie różnorodnych determinantów zasobu słownictwa na tym poziomie nauczania. Szczegółowo przedstawione są definicje, wskaźniki, kryteria, kategorie i operacjonalizacja zmiennych, takich jak: kompetencje leksykalne, słownik czynny i bierny dziecka, zasób leksykalny podręczników, ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne oraz środowisko rodzinne i szkolne. Kolejny, trzeci rozdział, poświęciłam wnikliwemu przedstawieniu rezultatów badań empirycznych. Ostatnia część pracy to weryfikacja założonych na wstępie hipotez badawczych. W rozdziale tym sformułowałam również wnioski nasuwające się po dokonaniu analizy i interpretacji wyników badań. Starałam się także każdorazowo zaproponować wskazania dla praktyki edukacyjnej wynikające z wysuniętych wniosków końcowych. Książka ma charakter monografii naukowej. Sądzę jednak, iż może zainteresować wszystkich, którzy widzą potrzebę doskonalenia kompetencji leksykalnych uczniów wczesnej edukacji, a więc zarówno pedagogów, jak i językoznawców, lingwistów, a także studentów i czynnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Może być również adresowana do rodziców, których wpływ na rozwój leksyki dziecka w pierwszym okresie rozwoju jest szczególnie ważny. Sądzę zatem, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców i stanie się dla nich elementem inicjującym lub wspomagającym starania o nabywanie przez dziecko w młodszym wieku szkolnym wysokich kompetencji leksykalnych, które stanowią przecież dla nich bazę dla poruszania się w otaczającym je świecie informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykle istotną kwestią dla zrozumienia istoty umiejętności pisania jest uświadomienie dziecku zasady, że sam fakt pisania to nie jest tylko i wyłącznie powielanie w dowolny sposób pierwotnie spostrzeganych kształtów liter. W książce podjęto debatę na temat tego, jak pomóc dziecku w opanowaniu trudnej sztuki pisania, jakie działania przedsięwziąć na wczesnych etapach edukacji, by przygotować je do komunikowania się za pomocą pisma, wykorzystując naturalną aktywność dziecka oraz jego dotychczasową wiedzę na ten temat. Monografia jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców: pedagogów, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz studentów wczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50034 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41009 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49026 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia" nie jest typową antologią pokonferencyjną. Niewątpliwą zaletą tego zbioru rozpraw jest różnorodność prezentowanych podejść do zagadnienia życia wartościowego – zarówno w warstwie metodologicznej, jak i w zasadniczym stosunku do zagadnienia wartości w życiu. Dzięki temu otrzymujemy tom, który prowokuje do refleksyjnego i krytycznego spojrzenia na sprawę wartości obecnych zarówno w sposobie, w jaki prowadzimy poszukiwania badawcze, jak i w ogóle w życiu każdego z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46939 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej